Teini puhuu jo paremmin englantia kuin suomea
Tähän on tultu. Kaikki kaverit ovat netissä brittejä ja puhe on nopeaa eikä sanoja tarvitse hakea, toisin kuin suomen kielessä välillä. Kirjoja lukee, mitä on pakko koulussa, mutta harrastuskirjat ovat englannin kielisiä.
Huolestuttavaa.
Kommentit (120)
Vierailija kirjoitti:
Voi olla ihan tottakin. Minun aikuinen lapsi puhuu ja ymmärtää paremmin englantia. Lukee myös mielumin kirjoja jotka ovat kirjoitettu englanniksi.
Harmi, että epäonnistuit noin pahasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Good for him or her.
And once again jealous people are here to say their opinion and how things should really be
Poor little darling. You do realise that you cannot write English, as you just made obvious. It is great that you are making an effort, however, although you just embarrassed yourself. Your vocabulary, grammar and sentence structure are all atrociously bad. It is strongly recommended that you continue studying, maybe one day you will learn to write English! Never give up hope although right now you are a failure. Onwards and upwards! The kind of ignorance and failure today that you just demonstrated may, with hard work and study, possibly be turned around one day in the future and you will actually learn to speak and write English, although you are incapable of doing so at the moment.
Tas
Tasta tekstista nakee, ettei sita ole kirjoittanut natiivi englanninpuhuja. Teksti ei kulje luonnollisen oloisesti, ja on kovin koukeroista - vahan kuin tekoalyn luomaa.
- Kröhöm (noloa ...) tekoäly kirjoittaa natiivienglantia koska se on ohjelmoitu sillä.
Kannattaisikohan sun vähän opetella perusasioita maailmasta. Kun et tiedä edes miten tekoäly toimii.
Sama meidän teini. Ihan oikeasti, ei ole mitään pelislangia. Suurimmalla osalla teinin kavereista sama juttu.
Puhuvat paremmin kuin minä ja olen sentään ollut 20 v töissä englantia käyttävässä yrityksessä.
Vierailija kirjoitti:
Voi olla ihan tottakin. Minun aikuinen lapsi puhuu ja ymmärtää paremmin englantia. Lukee myös mielumin kirjoja jotka ovat kirjoitettu englanniksi.
Tuo ei taida olla suuri saavutus että lapsesi ei osaa suomea kuten sinäkään et osaa.
"Minun aikuinen lapsi"????
"Mielumin"????
"Tasta tekstista nakee, ettei sita ole kirjoittanut natiivi englanninpuhuja. Teksti ei kulje luonnollisen oloisesti, ja on kovin koukeroista - vahan kuin tekoalyn luomaa. "
Suomeksi ei kirjoiteta "natiivi englanninpuhuja". Se on "henkilö, joka puhuu englantia äidinkielenään".
Jotenkin noloa yrittää päteä kun et osaa yhtään kieltä kunnolla. Et englantia etkä suomea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Good for him or her.
And once again jealous people are here to say their opinion and how things should really be
Voi, opettelisit englantia.
Once again (comma), envious people (not jealous, doesn't mean what you think it means) are (here to) (this type of expression is not used in English) expressing (not say, that verb is not used in English in that manner) their opinionS (plural) (and) (does not fit) (on) (missing from original, erroneous sentence) how they think things should be.
Tuo on juuri se ongelma. Ihmiset eivät osaa englantia. Uskomatonta, että joku onnistui täyttämään noin lyhyen ja yksinkertaisen lauseen lukemattomilla virheillä.
Se pitäisi siis kirjoittaa: Once again, envious people are expressing their opinions on how they think things should be. Ja tuokin on kökköä englantia.
Kauheaa seurata miten jotkut eivät osaa enä
Yleensä kun tällä forumilla joku yrittää kirjoittaa yhdenkin lauseen englantia niin se menee juuri tuolla tavalla 100 % päin helvettiä kuten tuolla lainaamallasi henkilöllä meni.
#myötähäpeä
Meillä myös autistinen nuori (19), jonka piuhat päässä ovat hyvin erikoiset, ja kulkevat englannin kielisesti.
Vierailija kirjoitti:
Sama meidän teini. Ihan oikeasti, ei ole mitään pelislangia. Suurimmalla osalla teinin kavereista sama juttu.
Puhuvat paremmin kuin minä ja olen sentään ollut 20 v töissä englantia käyttävässä yrityksessä.
Kuinka kielitaidottomia te vanhat mammat oikein olette?
Vierailija kirjoitti:
Eli sinä et osaa englantia. Miten sitten arvioit teinisi kielitaitoa? Jos hän esittäisi puhuvansa sujuvaa kiinaa tai hepreaa niin uskoisit varmaan senkin.
Ap ei ilmeisesti sanonut teininsä osaavan täydellistä englantia, vain että puhuu sitä helpommin kuin suomea, josta joutuu hakemaan sanoja.
Turha vääntää mitään natiivi kysymystä tästä. Britit ja puoliksi britit voivat pidätellä nyt hevosiaan ihan rauhassa.
sivusta
Meidän teini viettää päivät Tiktokissa ja osaa nyt sujuvaa kiinaa. Kiinalaisetkin ihmettelevät miten kuulostaa ihan kiinalaiselta. Sanavarasto tosin rajoittuu siihen, että toistelee niú bīa ja tā mā dē ja joskus bā bā, mutta olen vakuuttunut, että noilla aukeaa ura kiinalaisen yritysmaailman korkeimmilla tahoilla. Sillä miksi kukaan koskaan sanoisi mitään muuta? Sanoo kaikki nuo hyvin sujuvasti ja nopeasti.
Syytän koulua tästä. Ei ihme että pisatulokset laskee.
Vierailija kirjoitti:
Ap ei ilmeisesti sanonut teininsä osaavan täydellistä englantia, vain että puhuu sitä helpommin kuin suomea, josta joutuu hakemaan sanoja.
Turha vääntää mitään natiivi kysymystä tästä. Britit ja puoliksi britit voivat pidätellä nyt hevosiaan ihan rauhassa.
sivusta
No se on järkyttävää, koska sehän tarkoittaa, että ap:n lapsiraukka ei osaa äidinkieltään ollenkaan eikä yhtään kieltä maailmassa edes auttavasti. Tuo on suora tie syrjäytymiseen, sillä täysin mitään kieltä taitamaton ihminen ei voi toimia missään ammatissa. Joten vaikka olisi ollut provo niin ihan järkyttävää että joku edes fantasioi tuollaisesta että lapsi ei osaa puhua. Siis yhtään kieltä.
Vierailija kirjoitti:
sivusta
Miksi kenelläkään olisi oikeus pahoinpidellä toisten äidinkieltä, ilman että tästä saa huomauttaa? Sori nyt vaan, on karmeaa miten englantia pahoinpidellään osaamattomien henkilöiden taholta jotka eivät edes tajua osaamattomuuttaan.
Vierailija kirjoitti:
Meillä myös autistinen nuori (19), jonka piuhat päässä ovat hyvin erikoiset, ja kulkevat englannin kielisesti.
Pojallani on vaikea lukivaikeus, mutta se näkyy vain suomessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
sivusta
No se on järkyttävää, koska sehän tarkoittaa, että ap:n lapsiraukka ei osaa äidinkieltään ollenkaan eikä yhtään kieltä maailmassa edes auttavasti. Tuo on suora tie syrjäytymiseen, sillä täysin mitään kieltä taitamaton ihminen ei voi toimia missään ammatissa. Joten vaikka olisi ollut provo niin ihan järkyttävää että joku edes fantasioi tuollaisesta että lapsi ei osaa puhua. Siis yhtään kieltä.
Fantasioi? Kuka?
Munkin teinit on itekseen oppineet tosi hyvän englannin, kateelliset täällä jaksaa jauhaa nollakielisistä. Esikoinen opiskelee englantia pääaineena yliopistolla, ihan oikeasti osaa sitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
sivusta
Miksi kenelläkään olisi oikeus pahoinpidellä toisten äidinkieltä, ilman että tästä saa huomauttaa? Sori nyt vaan, on karmeaa miten englantia pahoinpidellään osaamattomien henkilöiden taholta jotka eivät edes tajua osaamattomuuttaan.
Siis ap n nuori ei voi jatkaa brittikavereiden kanssa keskustelua, koska hän mielestäsi pahoinpitelee englannin kieltä?
Vierailija kirjoitti:
Meidän teini viettää päivät Tiktokissa ja osaa nyt sujuvaa kiinaa. Kiinalaisetkin ihmettelevät miten kuulostaa ihan kiinalaiselta. Sanavarasto tosin rajoittuu siihen, että toistelee niú bīa ja tā mā dē ja joskus bā bā, mutta olen vakuuttunut, että noilla aukeaa ura kiinalaisen yritysmaailman korkeimmilla tahoilla. Sillä miksi kukaan koskaan sanoisi mitään muuta? Sanoo kaikki nuo hyvin sujuvasti ja nopeasti.
Minustahan tuli juuri natiivitasoinen kiinan osaaja ihan vain lukemalla tekstisi! Ba ba!
Ja olen jo jatko-opintotasolla kun opettelin juuri ihan itsenäisesti sanomaan Nsdd! ja xswl! ja Bdjw. pò fáng le!
Näppärää, osaan nyt sujuvasti mandariinikiinaa!
Jaa, olet sitten selvästi tavannut hyvin alaluokkaisia brittejä. Sucks for you.