Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pirjo Nuotio on aina painanut 53kg, voi olla 2-3 päivää syömättä.

Vierailija
10.01.2024 |

Oppinut (pakkomielteisen) tavan vartioida painoaan aanuin illoin omilta vanhemmiltaan. On tarkka än saman painoinen ollut koko elämänsä ja synnytyksenkin jälkeen vain pari viikkoa aikaa palautua normaaliksi. Nyt yli 70v hyväksyy uuden 54kg painonsa, vaikka edelleenkin se tavoite on 53. On välillä helpostikin 2-3 päivää syömättä, ettei vaan liho. 

En tiedä mitä te muut olettemieltä, mutta minusta tämä oli hyvin surullista luettavaa. Ei mitenkään ihailtavaa.

Kommentit (371)

Vierailija
61/371 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihanaa että joku kertoo sen; tuossa iässä laihuus vaatii syömishäiriötasoista käytöstä.

No ei pidä paikkaansa. Itse 65 v, 164/53. Syön normaalisti, vähähiilarinen ruokavalio. Makea ei usein maistu, mutta pari kertaa kuukaudessa surutta popsin, jos mieli tekee.

Vierailija
62/371 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kertoi myös eräässä haastattelussa käyttävänsä aina korkokerkiä. Myös kotona ollessaan.

Kyllä. Ja myös meikkaavansa joka päivä. Koska on velvollisuus huolehtia itsestään. Ei voisi kuvitella villadukkia tai verkkahousuja päälleen.

Tää nyt sitten taitaa olla joku miesten unelma, ehkö joidenkin naistenkin. Korkokengissä ja meikissä kotonakin kulkeva 53 kg nainen. Anteeksi nyt siis 54kg :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/371 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en ole mitenkään pakkomielteinen minkään suhteen, mutta mä olen painanut varmaan lukiosta lähtien noin 55kg ja paino on pysynyt siinä. En urheile juuri ollenkaan, jos et laske jotain lumenluontia ja arjen askareita. Mulla on ollut aina aika pieni ruokahalu enkä pysty syömään paljoa herkkuja. Jos syön vaikka jäätelöä, sipsiä tai karkkia, niin se rupeaa vaan ällöttämään jossain kohtaa.

Juuri nin, eli ei sinulla ole sen parempi itsekuri kuin muillakaan, mutta sinulle ei vaan herkut maistu. Siksi nämä puheet lihavien itsekurista on ihmeellisiä. Minullakin on uskomaton itsekuri koska en juo alkoholia enkä siis ole alkoholisti. Tosin alkoholi maistuu pahalta, joten se on oikea syy, miksi en juo.

Vierailija
64/371 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onpa surullista. Olen itse sitä mieltä, että jokaisella on oma biologinen painonsa. Se on siis sellainen, johon keho hakeutuu vaivaa näkemättä, kun elää terveellisesti eli syö monipuolisesti nälkää näkemättä ja liikkuu sopivasti. Itse olen 166 cm pitkä ja painoni pysyy helpoiten 60-62 kg hujakoilla. Pirjolla biologinen paino ei selvästi ole 53 kg.

Minäkin olin sitä mieltä, että meillä on biologinen paino, mutta yhtäkkiä se olikin 88 kg, eikä 57 kg. Joten kannattaa kuitenkin panostaa painonhallintaan. Aineenvaihduntaan yms. voi tulla muutoksia!

Samoin kävi minulle. Jos joku olisi sanonut, että minusta tulee lihava niin olisin nauranut ja todennut, että on olemassa joku biologinen paino. Mutta sitten alkoi vaihdevuodet.

Vierailija
65/371 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvinhän hänellä on mennyt. Mukavaa elämää viettänyt olematta läski.

Yleensä näläntunne ei ole mukava. Kolmen päivän syömättömyydessä saattaa sellainenkin tulla. Eikä korkokengät ole mukavia kenkiä.

Vierailija
66/371 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aika hoikka, mutta en oikein viitsi käydä vaa'alla. Se menee minusta kontrolloinnin  puolelle.

Vierailija
67/371 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa, seitsenkymppisellä yhä noin bimbot jutut.

Ravinnolla on muitakin tehtäviä kuin "lihottaminen", se toimii esim. aivojen polttoaineena.

Vierailija
68/371 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin pystyn olemaan 2-3 päivää syömättä ja ei ole yhtään nälkä, jos erehdyn maistamaan jotakin ruokaa tai makeista, niin sen jälkeen on kyllä armoton nälkä.

Vierailija
69/371 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mut hyvä pointti toi, että voi pitää kymmenienkin vuosien takaisia vaatteita, kun on aina saman kokoinen. Itsellä paino on vaihdellut tässä välissä, mutta olen edelleen hyvin saman kokoinen kuin olin n. 20v sitten. Satuin juuri löytämään vanhoja vaatteita kaapista, jotka ovatkin minulle edelleen aivan sopivia ja otin käyttöön.

Karu totuus on, että jos ihmiset ei jatkuvasti paisuisi, myös kulutusta saataisiin vähennettyä paljon.

Vierailija
70/371 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi Pirjo nuotion äiti parka.

Siinä on ollut lettu levällään kun pullauttaa yli 50 kilosen Pirjon maailmaan.

Miten on ollut lettu levällään kun on pullauttanut Jassu Y  maailmaan.. 🤣🤮

Vierailija
71/371 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antakaa kehorauha myös hoikille

Vierailija
72/371 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On jotenkin surullista ajatella, että 99% sipsejä/suklaata/mässyä-taviksista ei koskaan pääse lähellekään hänen kauneuttaan.

Haaskaavat elämänsä johonkin hetken oraalisiin nautintoihin ja niiden ajatteluun, kuin joku pohjamudan alhaisin ameeba.

Heh, tätä voisi ajatella sitenkin, että jotkut sitten haaskaavat elämänsä neuroottiseen painon ja ulkonäön palvomiseen. Itse ylipainoisena en ajattele, että tuhlaan elämäni "oraalisiin nautintoihin". En näe, että laihduttaminen toisi mitään lisää elämääni, ihmissuhteisiini tai onnellisuuteeni. Ulkonäköni ehkä joidenkin mielestä paranisi, mutta se ei ole minulle merkityksellistä.

Vierailija
73/371 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en ole mitenkään pakkomielteinen minkään suhteen, mutta mä olen painanut varmaan lukiosta lähtien noin 55kg ja paino on pysynyt siinä. En urheile juuri ollenkaan, jos et laske jotain lumenluontia ja arjen askareita. Mulla on ollut aina aika pieni ruokahalu enkä pysty syömään paljoa herkkuja. Jos syön vaikka jäätelöä, sipsiä tai karkkia, niin se rupeaa vaan ällöttämään jossain kohtaa.

Juuri nin, eli ei sinulla ole sen parempi itsekuri kuin muillakaan, mutta sinulle ei vaan herkut maistu. Siksi nämä puheet lihavien itsekurista on ihmeellisiä. Minullakin on uskomaton itsekuri koska en juo alkoholia enkä siis ole alkoholisti. Tosin alkoholi maistuu pahalta, joten se on oikea syy, miksi en juo.

Ohis, mutta vähän erikoista, että kaikki alkoholijuomat maistuvat sinusta pahalta. Niitä kun on aika monen makuisia.

Vierailija
74/371 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan Pirjo on kuolinvuoteellaan valtavan tyytyväinen juuri tuohon asiaan😆

Vierailija
75/371 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kertoi myös eräässä haastattelussa käyttävänsä aina korkokerkiä. Myös kotona ollessaan.

Kyllä. Ja myös meikkaavansa joka päivä. Koska on velvollisuus huolehtia itsestään. Ei voisi kuvitella villadukkia tai verkkahousuja päälleen.

Tää nyt sitten taitaa olla joku miesten unelma, ehkö joidenkin naistenkin. Korkokengissä ja meikissä kotonakin kulkeva 53 kg nainen. Anteeksi nyt siis 54kg :D

Italiassa ja Ranskassa kuule aivan normaalia. Mutta kulje sinä tantta vaan Kuomissa. 

Vierailija
76/371 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hänestä voisi monet ottaa esimerkkiä. On terve, kaunis ja hyvinsäilynyt ikäisekseen ja myös tyytyväinen elämäänsä. Monilla on pakkomielle koko ajan ajatella ruokaa ja se mässääminen tekee vain onnelliseksi, mutta usein myös tuo mukanaan sairauksia.

Joku elää syödäkseen, joku toinen taas syö elääkseen laadukasta elämää. Elämässä on paljon muutakin kuin vaan se syöminen.

Ruokaahan tuollainen ihminenkin koko ajan ajattelee. Anorektikoilla ei ole päässä mitään muuta kuin ruoka.

Jostain nuoruuden traumoista ja huonosta itsetunnosta tuollainen pakonomaisuus kertoo. Joku on joskus sanonut jossain pahasti.

Vierailija
77/371 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anoreksia on sairaus. 

Vierailija
78/371 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko se muka OIKEASTI noin vanha? Olen kuvitellut sen olevan korkeintaan 57-vuotias 🤯

Vierailija
79/371 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä ei puhuttu kehosta, vaan ruokarytmistä.

Vierailija
80/371 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ohis, mutta vähän erikoista, että kaikki alkoholijuomat maistuvat sinusta pahalta. Niitä kun on aika monen mak

Täällä toinen, joka ei saa alkoholia alas pahan maun takia. Se pistävä alkoholi maistuu kaikesta läpi.