Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Dilemma kun en halua olla miehen uran edessä, mutta en halua muuttaakaan

Vierailija
09.01.2024 |

Taustaa sen verran että asutaan mun talossani ja ollaan oltu kauan yhdessä, kasvatettu lapset aikuiseksi. En ole yhtään uraorientoitunut ihminen mutta mies on ja mä olen siihen hyvin sopeutunut.

Mies ei ole päässyt täällä asuessa etenemään uralla niin kuin olisi halunnut. Täällä tosi vähän paikkoja mutta sitten taas muualle häntä on pyydettykin. Mua surettaa seurata miten paljon miestä harmittaa kun ei tee haluamaansa työtä ja siksi sen hälle soisin.

Mies haluaisi muuttaa jos siten saisi haluamansa työpaikan. Mä taas en halua muuttaa tästä talosta mutta mulle sopis jos mies muuttaisi työn perässä. Nähtäisiin sitten vapailla ja lomilla. Haluaisin siis tottakai pysyä yhdessä mutta kyllä mä ymmärtäisin senkin että etäisyys voi tehdä tehtävänsä negatiivisesti.

Mies taas ei halua muuttaa yksin, se on hälle ehdoton ei. Haluaa asua mun kanssa, ei yksin missään.

Onko tämä niin yksinkertaista että jos mies kerran ei muuta vaikka "saa luvan" niin mä saan päättää olla tuntematta morkkista siitä että en halua itse muuttaa? Koska sitä mä nyt tunnen, aina kun mies heittää innoissaan ilmaan ajatuksen että aattele jos muutettaiskin Tampereelle, tms.

Niin ja mainittakoon että ollaan jo muuteltu sen verran paljon yhteiselon aikana että mulla on nyt vahva tunne että haluan pysyä näillä juurilla.

Kommentit (198)

Vierailija
181/198 |
07.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kauaa kestänyt.

Vierailija
182/198 |
08.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskustelisin tilanteesta ja miettisin olisiko mahdollista muuttaa yhdessä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/198 |
08.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloittajahan on jo kertonut, että on tähän asti muuttanut miehen mukana monta monituista kertaa, mutta nyt ei tahdo, kun on mieleinen työ ja asunto. En minäkään muuttaisi aloittajan tilanteessa, mies saisi tehdä mitä tahtoo.

Vierailija
184/198 |
08.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aloittajahan on jo kertonut, että on tähän asti muuttanut miehen mukana monta monituista kertaa, mutta nyt ei tahdo, kun on mieleinen työ ja asunto. En minäkään muuttaisi aloittajan tilanteessa, mies saisi tehdä mitä tahtoo.

Kyllä, näin se nimenomaan on. Ja tässä ajan kuluessa on entisestään vahvistunut se ajatus, että minä en muuta. Etäsuhde ei haittaa, mutta minä en muuta :D 

Ap

Vierailija
185/198 |
08.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli omaisuuteen kiintynyt ap haluaa estää miehen etenemisen uralla.

Mies jumittuu, koska on kiintynyt ap:hen, joka on kiintynyt taloon.

Vierailija
186/198 |
08.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En estä. Autoin työhakemuksen teossakin kun pyysi neuvoa. 

Ap

Vierailija
187/198 |
08.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi naisen pitäisi luopua omasta työstään? Hyvän työn löytäminen ei ole itsestäänselvyys, jos ap nyt irtisanoutuu.

Vierailija
188/198 |
08.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi naisen pitäisi luopua omasta työstään? Hyvän työn löytäminen ei ole itsestäänselvyys, jos ap nyt irtisanoutuu.

Ei Ap, mutta asumme etäsuhteessa sen vuoksi, että en halua vaihtaa työpaikkaa, vaikka hoitoalalta löytyy kyllä töitä. Meidän suhteessamme erillään asuminen on itsestäänselvyys. Kumpikin viihtyy työssään.

Vierailija
189/198 |
08.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä juuri. Itse asiassa on 99% varmaa etten saisi näin hyvää työtä muualta. Ei tämä mitään rakettitiedettä ole, mutta hybridityö hyvällä palkalla on alallani tosi harvinaista. Ja kun vielä on fyysisiä rajoitteita ja sopiva työ on löytynyt, niin. 

Ap

Vierailija
190/198 |
08.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei Ap, mutta asumme etäsuhteessa sen vuoksi, että en halua vaihtaa työpaikkaa, vaikka hoitoalalta löytyy kyllä töitä. Meidän suhteessamme erillään asuminen on itsestäänselvyys. Kumpikin viihtyy työssään.

Tämä on normaalia. Ei se että hypitään toisen unelman perässä.

Vierailija
191/198 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on aivan pakko tulla kertomaan miten tämä pohdinta päättyi. Miehen nykyiselle työpaikalle haettiin korkeampaa esimiestä, kilpailu oli kovaa mutta mieheni sai paikan! Ei uskottu itsekään, mutta näin kävi, eli voidaan unohtaa kaikki muuttoaikeet 😄 Hän sai juuri sen paikan mitä muualta on hakenut, ja saa ne muut hakemukset vetää pois. Ja ei, tämä ei ole provo, tosin voi olla että aamulla herätessä hoksataankin tämän olevan unta 😄

Ap

Vierailija
192/198 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sepä meni lopulta hyvin, onnea!

Vierailija
193/198 |
10.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sepä meni lopulta hyvin, onnea!

Kiitos, on tässä nyt vuorokausi ihmetelty että näinhän tämä ratkesi 😄

Ap

Vierailija
194/198 |
10.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus asiat vaan järjestyy parhain päin kun ei hättäile. Mies ei siis enää aio muualle hakea?

Vierailija
195/198 |
10.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nää on kyllä joskus harmillisia asioita, kun toinen haluaa mennä töiden perässä ja toinen ei ymmärrä sitä alkuunkaan. Enkä nyt tarkoita aloittajaa joka on muuttanut miehen työn perässä jo monesti, vaan suhteita joissa vaan halutaan eri asioita. Jos ei etäsuhdetta halua niin kompromissejahan ei juuri ole vaan aina toinen joutuu luopumaan ja kyllähän se voi katkeruutta aiheuttaa. Isoja asioita lopulta. Hyvä että aloittajan tilanne ratkesi molempia miellyttävällä tavalla :)

Vierailija
196/198 |
10.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nää on kyllä joskus harmillisia asioita, kun toinen haluaa mennä töiden perässä ja toinen ei ymmärrä sitä alkuunkaan. Enkä nyt tarkoita aloittajaa joka on muuttanut miehen työn perässä jo monesti, vaan suhteita joissa vaan halutaan eri asioita. Jos ei etäsuhdetta halua niin kompromissejahan ei juuri ole vaan aina toinen joutuu luopumaan ja kyllähän se voi katkeruutta aiheuttaa. Isoja asioita lopulta. Hyvä että aloittajan tilanne ratkesi molempia miellyttävällä tavalla :)

Sanoin, että saa ihan vapaasti muutta töiden perässä, mutta itse en aio muuttaa. Kaksi vuotta asuttiin etäsuhteessa, jonka jälkeen toinen tuli takaisin kotiin. Olen elämäni aikana muuttanut jo ihan tarpeeksi enkä enää muuta. 

Eri 

Vierailija
197/198 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joskus asiat vaan järjestyy parhain päin kun ei hättäile. Mies ei siis enää aio muualle hakea?

Ei aio hakea ja peruu nyt jo laittamansa hakemukset. Vuosia joutui tätä paikkaa odottamaan, mutta se palkittiin 😊

Ap

Vierailija
198/198 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei aio hakea ja peruu nyt jo laittamansa hakemukset. Vuosia joutui tätä paikkaa odottamaan, mutta se palkittiin 😊

Ap

👍

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi yksi