Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Oma arvioni, miksi nettideittailu on niin vaikeeta

Vierailija
09.01.2024 |

90% miehistä hakee pelkkää seksiä

90% naisista hakee parisuhdetta

Miehiä on sovelluksissa 2-3 kertainen määrä naisiin nähden

Tähän päälle etäisyys, ikä, lapset, eläimet, ym toiveet, joiden pitäisi kohdata.

Sellainen mies, mitä minä etsin, on deittipalstoilla niin kovaa valuuttaa, etten tule sellaista koskaan saamaan. Eli parisuhteen haluava, 50-55v, korkeasti koulutettu, normaalipainoinen, tupakoimaton. Olen itse tällainen nainen, mutta nuo miehet tietty haluaa jonkun 35v typykän

Kommentit (99)

Vierailija
41/99 |
09.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites ulkomuoto? Jos yhtään pidät itsestäsi huolta etkä ole mykkä mölli, niin kysyntää on

Niinpä. 

Omasta habituksesta kun on vaikea sanoa mitään mutta tämä. Olen kyllä sen näköinen varmaan ulospäin, että herkemmät vaihtavat puolta. (tosin aikoinaan on asiakkaat kehunut komeaksikin?!? tiedä näistä.)

Vierailija
42/99 |
09.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

tällaisena viiskymppisenä akateemisena miehenä (joka haluaisi sen parisuhteen) väitän, ettei nyt olla ihan kuumista valuuttaa. Ja kyllä kelpaisi se saman ikäinen.

Ainakaan täällä länsiperiferiassa ei juuri ole kysyntää.

(tosin voihan se olla ukostakin kiinni?)

Millainen nainen sinulle olisi mieleen?

Ap

Varmasti useimmat vastaisit tähän, että tavallinen. Tyytyä ei pidä mutta on silti ymmärrettävä omat rajoituksensa! Samanlaiset arvot sekä mielenkiinnon kohteet miellyttävät. Jotenkin myös ajatukset tulevasta ja haaveet pitää olla sovitettavissa yhteen?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/99 |
09.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen 44v. nainen jolla yksi aikuinen lapsi joka asuu vielä mun kanssa omakotitalossa. Mulla koulutuksian lukio ja amiskoulutus sekä valmistun loppuvuodesta AMK:sta. Olen vielä ylipainoinen, mutta painoa olen jo pudottanut ja tavoite on normaali paino. Kasvoiltani olen tavallinen. On vakituinen työ, mutta katsoo nyt mihin sitä päätyy valmistumisen jälkeen. 

Etsin tavallista keski-ikäistä miestä. Kasvoiltaan ja olemukseltaan mun silmää miellyttävä, ei tarvitse olla malli. Voi olla vähän mahaa, mutta ei mitään reilusti ylipainoista. Hiusten värillä ei ole väliä tai voi olla vaikka kalju. Silmälasit ei haittaa. Ei ole väliä onko tatuointeja vai ei. Voi olla lapsia tai sitten ei, ei väliä mulle. Työpaikka olisi toivottava,  mutta voi olla ihan tavallinen duunari. Ei tarvitse olla mikään korkeasti koulutettu.

Ei vain tunnu kelpaavan tavallisille miehille vaan etsivät kaunista ja nuorta missin näköistä. En voi mitään si

"En voi mitään sille, että ne joilta itse olen saanut Tinderissä ja Badoossa tykkäyksiä on osa suoraan sanottuna rumia"

Jos saat tykkäyksiä vain rumilta, niin todennäköisesti olet myös itse aika ruma. 

Vierailija
44/99 |
09.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olen 44v. nainen jolla yksi aikuinen lapsi joka asuu vielä mun kanssa omakotitalossa. Mulla koulutuksian lukio ja amiskoulutus sekä valmistun loppuvuodesta AMK:sta. Olen vielä ylipainoinen, mutta painoa olen jo pudottanut ja tavoite on normaali paino. Kasvoiltani olen tavallinen. On vakituinen työ, mutta katsoo nyt mihin sitä päätyy valmistumisen jälkeen. 

Etsin tavallista keski-ikäistä miestä. Kasvoiltaan ja olemukseltaan mun silmää miellyttävä, ei tarvitse olla malli. Voi olla vähän mahaa, mutta ei mitään reilusti ylipainoista. Hiusten värillä ei ole väliä tai voi olla vaikka kalju. Silmälasit ei haittaa. Ei ole väliä onko tatuointeja vai ei. Voi olla lapsia tai sitten ei, ei väliä mulle. Työpaikka olisi toivottava,  mutta voi olla ihan tavallinen duunari. Ei tarvitse olla mikään korkeasti koulutettu.

Ei vain tunnu kelpaavan tavallisille miehille vaan etsivät kauni

Opettele lukemaan ennen kuin alat pätemään. Kirjoitin, että OSA mulle tykkäyksiä antaneista on rumia. Ja se, että saa tykkäyksiä rumilta ei tee automaattisesti siitä tykkäyksen kohteesta rumaa. Todella typerää edes ajatella noin. En ole ruma ja se on asia joka sun on kestettävä. Jopa mun kaunis ystävä on saanut rumilta miehiltä tykkäyksiä, mutta sun mahtavan logiikan mukaan mun ystävä onkin sitten ruma. Äly hoi taas. Jotkut miehet laittaa tykkäyksiä aivan kaikille naisille joten ei se kerro yhtään mitään sen tykkäyksen kohteen ulkonäöstä.

Nyt vähän todellisuuden tajua peliin kiitos. Yhtälailla voisi sitten tuolla logiikalla sanoa täällä vinkuville omien sanojen mukaan komeille ja hoikille miehille kun saavat tykkäyksiä rumilta naisilta, että no taidat itse kuitenkin olla ruma. 

Vierailija
45/99 |
09.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehet

No tämä. Mielummin olen vaikka loppuelämän yksin kuin otan jonkun vain. En halua tyytyä johonkin vain vaan halua miehen joka miellyttää mua monella tapaa.

Nainen44

Olen itse mies, mutta täysin samoilla linjoilla. Jos en saa sellaista naista joka miellyttää minua monella tapaa, olen mieluummin yksin kuin tyydyn.

Vierailija
46/99 |
09.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorempi nainen ei ole automaattisesti typykkä.

Vierailija
47/99 |
09.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse löysin netistä puolison ja yhdessä ollaan. Enpä kuitenkaan sanoisi, että suosittelisin netin kautta pariutumaan. Tuntuu että tässä vasta pitkän ajan päästä huomasi sen ristiriidan luotujen mielikuvien ja todellisuuden välillä. Kun netissä näkee toisesta kuvia ja lukee hänen ajatuksistaan, se mielikuva on yllättävän tiukassa.

Syytä epäluottamukseen ei ole, mutta kieklämättä käy mielessä että en voi koskaan olla täysin varma etteikö mies etsisi vaikka sitten passiivisestikin uutta. Kun paljon viettää aikaa kännykällä ja koneella. Kuten teen itsekin.

Ehkä nuorella voi toimia jos kummallakaan ei ole elämän tuomaa painolastia. Että vain tapaamisalustana joku nettijuttu ja siellä ei olla vuosikausia pläräämässä että olisko vielä joku.

Vierailija
48/99 |
09.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muukin deittailu on mennyt ihan pilalle, kun ei miehet enää lähesty missään. Enkä usko sen johtuvan minusta. Ei kiinnosta pätkääkään nettideittailla ja etsiä sadan seksiheikin seasta jotain helmeä. Miksei miehet kasvata palleja ja tule pokaamaan terassilla tai kahvilassa kuten ennenvanhaan?

#metoo ja some. Tarpeeksi iso osa naisista valitti, että on eilispäivää ja ei-toivottavaa tuo mainitsemasi. Media sitten mukana enemmän tai vähemmän suorasti ja epäsuorasti niin vaikutus kasvaa. Tässä on sitten lopputulos(ta), jotkut miehet ei enää jaksa kyseistä peliä lainkaan, jotkut ovat erittäin varovaisia, jotkut eivät viitsi edes aloittaa.

Lisää tähän sitten vielä median tuputtamat uusmuotiset jutut poly- ja mitkä lie avoin suhde jutut, mielipuoliseksi muuttunut seksuaalisuus ja sukupuoliasiat sen tyrkyttäminen, avioerotilastot, moraaliton parisuhde roskaviihde niin kuin tempparit ja vielä mitä kaikkea muuta niin ei kai se ole ihme, että monilta miehiltä (ja miksei naisiltakin) on tietoisesti tai alitajuisesti lopahtanut mielenkiinto.

Vierailija
49/99 |
09.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaan numerolle 44 (lainaukset ei toimi):

Tinderiä käyttävänä naisena sun ainoa tehtävä on näyttää kuvissa riittävän hyvältä jotta ne miehet joista sinä olet kiinnostunut, antavat sulle tykkäyksen ja ovat riittävän motivoituneita viestittelemään sinulle.

Jos et tähän kykene, niin olet ihan väärässä paikassa, ja sun kannattaa poistaa Tinder. Jos et pysty kilpailemaan niistä miehistä joita haluat, häivy tuhlaamasta omaa ja muiden aikaan.

Vierailija
50/99 |
09.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse löysin netistä puolison ja yhdessä ollaan. Enpä kuitenkaan sanoisi, että suosittelisin netin kautta pariutumaan. Tuntuu että tässä vasta pitkän ajan päästä huomasi sen ristiriidan luotujen mielikuvien ja todellisuuden välillä. Kun netissä näkee toisesta kuvia ja lukee hänen ajatuksistaan, se mielikuva on yllättävän tiukassa.

Syytä epäluottamukseen ei ole, mutta kieklämättä käy mielessä että en voi koskaan olla täysin varma etteikö mies etsisi vaikka sitten passiivisestikin uutta. Kun paljon viettää aikaa kännykällä ja koneella. Kuten teen itsekin.

Ehkä nuorella voi toimia jos kummallakaan ei ole elämän tuomaa painolastia. Että vain tapaamisalustana joku nettijuttu ja siellä ei olla vuosikausia pläräämässä että olisko vielä joku.

En usko että juuri kukaan varsinaisesti suosittelee netin kautta pariutumaan. Päinvastoin, eiköhän valtaosa ymmärrä miten vastenmielistä puuhaa nettideittailu on. Muistaakseni jossain kyselyssä lähes kaikki tinderin käyttäjät, miehet ja naiset yhtä lailla, vastasivat että he eivät nauti käyttökokemuksesta yhtään.

Lähinnä ihmiset on noissa deittiaplikaatioissa pakon sanelemana, kun monet eivät arkielämän puolella tapaa kiinnostavia kumppaniehdokkaita. 

Vierailija
51/99 |
09.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nettideittailu ei ole mitään deittailua, eikä kielarit mitään suudelmia.

Vierailija
52/99 |
09.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muuten hyvä, mutta miehiä on 4-10-kertainen määrä naisiin nähden. Naiskäyttäjiksi rekisteröidyistä hyvin suuri osa on valeprofiileja, osa jopa sovellusten omia syöttejä. Osa on maksullisia, osa miesten kokeiluprofiileja. 

Sovellukset ovat luhistumassa omaan mahdottomuuteensa. 

Ilman naisia ei toimi oikein mikään. Kaikista vähiten pääosin heteroille suunnatut deittisovellukset.

Vierailija
53/99 |
09.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä lie korkeasti koulutettu ap:n mielestä? Se on minusta vähän makuasia. Jos on paskakuski, voi korkeasti koulutettu olla jo vaikkapa hoitaja.

Vierailija
54/99 |
09.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

35 v naiset ei halua 50-55 vuotiaita ukkoja, sen voitte huviksenne uskoa.

Että kilpailu tasottuu siltä osin, nuo viiskymppiset miehetkin joutuu tyytymään omanikäisiin.

Juuri näin. Ja koska saman ikäinen ei houkuttele (vaihdevuosi-ikäinen nainen on toki mukavaa kaveriseuraa, mutta parisuhteeseen hieman liian hankala, kun seksuaalisuudessa on jo niin paljon rajoitteita), eikä perheenperustamistarpeita enää ole, toteaa iso osa 50-vuotiaista miehistä että mieluummin yksin.

Mitä rajoitteita on naisen seksuaalisuudessa? Vai tarkoititko, ettei mies enää pysty niin usein kuin nainen haluaa. Olen yli 50 v nainen ja ei kyllä rajoitteen rajoitetta.  Spagaatiin en tosin enää pääse. 

Vierailija
55/99 |
09.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Että kilpailu tasottuu siltä osin, nuo viiskymppiset miehetkin joutuu tyytymään omanikäisiin.

Juuri näin. Ja koska saman ikäinen ei houkuttele (vaihdevuosi-ikäinen nainen on toki mukavaa kaveriseuraa, mutta parisuhteeseen hieman liian hankala, kun seksuaalisuudessa on jo niin paljon rajoitteita), eikä perheenperustamistarpeita enää ole, toteaa iso osa 50-vuotiaista miehistä että mieluummin yksin.

Mitä rajoitteita on naisen seksuaalisuudessa? Vai tarkoititko, ettei mies enää pysty niin usein kuin nainen haluaa. Olen yli 50 v nainen ja ei kyllä rajoitteen rajoitetta.  Spagaatiin en tosin enää pääse. 

50v ikäisissä naisissa on se mielenkiintoinen piirre, että tuossa ikäluokassa löytyy paljon sekä sellaisia naisia joilla ei ole enää kerta kaikkiaan mitään seksiviettiä jäljellä, sekä sellaisia naisia joilla libido käy kovemmilla kierroksilla kuin vaikka parikymppisillä naisilla keskimäärin.

Ei ole vaikea arvata kumpaan kategoriaan sinä kuulut :)

Vierailija
56/99 |
09.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erosin hiukan alle viisikymppisenä ja miesseuraa on ollut todella helppo löytää vakavaan suhteeseen. Liikunnan ope olen ja ahkera liikkuja eli kroppa on hyvässä kunnossa, mikä saattaa selittää flaksin.  Kaikki tapaamani miehet mainitsivat erityisesti, että naisen ylipaino on heille turn-Off. Näin myös miehet, joiden oma painoindeksi huiteli yli 30. Olen jo vuosia ollut suhteessa, kun minuun otti yhteyttä mies, johon olin joskus nuorena ihastunut. 

Vierailija
57/99 |
09.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

50v ikäisissä naisissa on

Seuraa etsiessään voi sitten mainita, että se seksikin kuuluu parisuhteeseen. Ei kannata kaikkia tietyn ikäisiä naisia karttaa. 

Vierailija
58/99 |
09.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

50v ikäisissä naisissa on se mielenkiintoinen piirre, että tuossa ikäluokassa löytyy paljon sekä sellaisia naisia joilla ei ole enää kerta kaikkiaan mitään seksiviettiä jäljellä, sekä sellaisia naisia joilla libido käy kovemmilla kierroksilla kuin vaikka parikymppisillä naisilla keskimäärin.

Ei ole vaikea arvata kumpaan kategoriaan sinä kuulut :)

Sama pätee myös nuorempiin naisiin. Osa tykkää seksistä ja haluaa sitä paljon, osa ei. Osalla on seksuaalisuuden kanssa ongelmia, osalla ei. Ja jotkut ihmiset sopivat seksuaalisesti yhteen, toiset taas ei.

Vierailija
59/99 |
09.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todennäköisyydet löytää n. 50-vuotias eläinrakas, empaattinen vegaani-mies onkin sitten jo neulan etsimistä heinäsuovasta. Samantekevää, mikä on pituus, varallisuus tms. Toinen tärkeä kriteeri on itseironian taito.

Olen melkein tuollainen paitsi etten ole vegaani.

Vierailija
60/99 |
09.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmasti voi joku vielä 5-kymppisenäkin olla seksuaalisesti halukas ja aktiivinen, mutta noin keskimäärin puhutaan ihmisestä jolla ei juurikaan ole seksiviettiä jäljellä, syttyminen on vaivalloista, oman halun näyttäminen vierasta, seksiä kokonaisuudessa pitää jostain syystä vähätellä ja vierastaa, ja koko hommasta tulee sellaista.. noh, vaivaannuttavaa liibalaabaa, "ollaan nyt tässä ja paijaillaan". Jälkikäteen käytetään kiertoilmaisuja siitä miten "mukavaa läheisyys kanssasi on" tms. Kaiken kaikkiaan tulee siis sellainen olo että tässä nyt tehtiin jotain joka on ns pakko hoitaa alta pois, mutta koska se nyt ei niin kiinnosta, niin keskitytään siihen henkiseen yhteyteen ja vaietaan kuoliaaksi se fyysinen puoli. Ei siinä tunne itseään millään lailla halutuksi.