Oma arvioni, miksi nettideittailu on niin vaikeeta
90% miehistä hakee pelkkää seksiä
90% naisista hakee parisuhdetta
Miehiä on sovelluksissa 2-3 kertainen määrä naisiin nähden
Tähän päälle etäisyys, ikä, lapset, eläimet, ym toiveet, joiden pitäisi kohdata.
Sellainen mies, mitä minä etsin, on deittipalstoilla niin kovaa valuuttaa, etten tule sellaista koskaan saamaan. Eli parisuhteen haluava, 50-55v, korkeasti koulutettu, normaalipainoinen, tupakoimaton. Olen itse tällainen nainen, mutta nuo miehet tietty haluaa jonkun 35v typykän
Kommentit (99)
Itse löysin tinderistä rakkauden. Siis elämäni rakkauden. Ja olen sitä myös vastapuolelle. Mitä enemmän mä näitä luen, sitä enemmän tajuan kuinka onnekkaita me on oltu. Siinä on moni asia mennyt just nappiin että asiat meni miten meni.
Vierailija kirjoitti:
Varmasti voi joku vielä 5-kymppisenäkin olla seksuaalisesti halukas ja aktiivinen, mutta noin keskimäärin puhutaan ihmisestä jolla ei juurikaan ole seksiviettiä jäljellä, syttyminen on vaivalloista, oman halun näyttäminen vierasta, seksiä kokonaisuudessa pitää jostain syystä vähätellä ja vierastaa, ja koko hommasta tulee sellaista.. noh, vaivaannuttavaa liibalaabaa, "ollaan nyt tässä ja paijaillaan". Jälkikäteen käytetään kiertoilmaisuja siitä miten "mukavaa läheisyys kanssasi on" tms. Kaiken kaikkiaan tulee siis sellainen olo että tässä nyt tehtiin jotain joka on ns pakko hoitaa alta pois, mutta koska se nyt ei niin kiinnosta, niin keskitytään siihen henkiseen yhteyteen ja vaietaan kuoliaaksi se fyysinen puoli. Ei siinä tunne itseään millään lailla halutuksi.
Vaikea usko, että tuo iästä johtuu. Todennäköisesti tuolla lailla toimiva on ollut samanlainen myös nuorempana.
Vierailija kirjoitti:
Itse löysin tinderistä rakkauden. Siis elämäni rakkauden. Ja olen sitä myös vastapuolelle. Mitä enemmän mä näitä luen, sitä enemmän tajuan kuinka onnekkaita me on oltu. Siinä on moni asia mennyt just nappiin että asiat meni miten meni.
Jotkut löytää. Itsekin tunnen kaksi paria, jotka tapasivat hiljattain tinderissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehet
No tämä. Mielummin olen vaikka loppuelämän yksin kuin otan jonkun vain. En halua tyytyä johonkin vain vaan halua miehen joka miellyttää mua monella tapaa.
Nainen44
Kyllä ne miehetkin haluaa naisen joka miellyttää monella tapaa. Lähinnä luonteen ja ulkonäön puolesta. Sori vaan, mutta sun tekstin perusteella ulkonäkö on luokkaa peruna ja se miten puhut inisijöistä ja rumista miehistä yms. antaa kuvan ettei sun luonne ole yhtään ulkonäkö parempi.
Vierailija kirjoitti:
Muukin deittailu on mennyt ihan pilalle, kun ei miehet enää lähesty missään. Enkä usko sen johtuvan minusta. Ei kiinnosta pätkääkään nettideittailla ja etsiä sadan seksiheikin seasta jotain helmeä. Miksei miehet kasvata palleja ja tule pokaamaan terassilla tai kahvilassa kuten ennenvanhaan?
Itse olet pilalla, jos et uskalla mennä juttelemaan kiinnostavalle miehelle.
Naisten aika pelkästään miesten lähestymisyrityksiä odottelevana on ohi.
Itse viittäkymppiä lähestyvänä miehenä olen entistä varovaisempi naisten deittailuun. Olen siinä mielessä hyvässä asemassa, että naiset ovat lähes aina suhtautuneet omiin lähestymisyrityksiini positiivisesti tai ainakin neutraalisti (kohtelias kieltäytyminen). Treffejä on tullut helpostikin.
Mutta treffeiltä parisuhteeksi on vielä pitkä matka. Tässä asiassa on puolensa ja puolensa. En jaksa hirveästi treffailla, jos naisella ei ole fyysistä kiinnostusta minua kohtaan. Saatan käydä jonkin aikaa treffailla / tapailla jonkin aikaa, mutta - ihan suoraan sanottuna - jos seksi tai muu fyysinen / intiimi läheisyys ei ala luonnistua, lopetan heti.
Olen päättänyt, että haluttoman naisen kanssa en vietä aikaani, edellytys parisuhteelle on se, että nainen on kiinnostunut minusta seksuaalisesti (ja minä hänestä).
Jos niitä merkkejä ei näy, eikä tilanne etene poskipusuista eteenpäin, en ala. Ei kiinnosta. Menetän helposti kiinnostuksen naiseen, jos fyysistä vetovoimaa hänen puoleltaan ei ole, vaikka hän kuinka tuntuisi muuten kiinnostavalta. Enkä tee tätä sen takia, että olisin mikään sksimaanikko, vaan päinvastoin.
Olen ikääntyvä mies, ja ymmärrän omat rajani. Jos vastapuolella ei ole todellista fyysistä kiinnostusta, kipinöitä, kemiaa, on ihan turha yrittää herätellä mitään. Vaistoan tietenkin tämän. Omat haluni ovat tässä iässä jo melko responsiiviset, mutta haluan silti kuitenkin parisuhteen, jossa on fyysistä kiinnostusta ja seksiäkin, mutta jos toisella osapuolella ei ole jo heti alkuvaiheessa fyysistä vetoa minuun, en yksinkertaisesti ala mitään odottelemaan enkä herättelemään, koska jos joudun näin tekemään, menee oma fyysinen kiinnostus naiseen aika lailla pakkasen puolelle, ja "henkisempikin" kiinnostus yleensä lopahtaa.
(Tietenkin tässä kohtaa voisi sanoa, että jos nainen olisi esim. 20 v nuorempi, oma kiinnostus olisi aivan varmasti "hereillä", mutta koska en muista syistä halua seurustella kuin itseni ikäisten naisten kanssa, on siis pakko vain yrittää etsiä sellaista naista, jonka kanssa on todella voimakas kipinä ja fyysistä vetovoimaa molemmin puolin).
Aikamoisia yleistyksäi. 90% miehistä haluaa vain seksiä ja miehet haluavat 15-20 vuotta nuorempia naisia.
"Itse olen kaikkiruokainen, ja nautin kovasti fine dining -ruoasta hyvän viiniparituksen kanssa. Absolutisti-vegaani olisi siis hankala kumppani."
Miksi? Kyllähän hyvistä ravintoloista löytyy myös kasvisruokaa, ja juotko itsesi niin humalaan ettet kehtaa olla selväpäisen seurassa? En ymmärrä tätä että kumppanin pitäisi tykätä samasta ruoasta, etenkään jos puhutaan ravintoloista joissa harvoin muutenkaan tilataan täsmälleen samaa annosta kumppanin kanssa. Ja jos alkoholinkäyttö on sillä tasolla että se hävettää, kannattaa siihen kiinnittää huomiota ja vähentää, sen sijaan että etsii samanlaisen juopon partnerin. Kohtuukäyttäjälle kun ei ole mikään ongelma jos toinen ei juo alkoholia.
Vierailija kirjoitti:
Muukin deittailu on mennyt ihan pilalle, kun ei miehet enää lähesty missään. Enkä usko sen johtuvan minusta. Ei kiinnosta pätkääkään nettideittailla ja etsiä sadan seksiheikin seasta jotain helmeä. Miksei miehet kasvata palleja ja tule pokaamaan terassilla tai kahvilassa kuten ennenvanhaan?
Tyypillinen laiska pelkuri, joka tarttuu pulloon ja odottaa.
"Minulle oma, komea, miehekäs uros nyt heti! Itse en ole tottunut näkemään vaivaa. Vastailen kyllä mielelläni kysymyksiin."
Jos nyt pitäisi alkaa etsimään naiskumppania elämään, se saattaisi olla aika vaikea tehtävä löytää sellainen joka täyttäisi minun odotukset ja minä täyttäisin myös sen naisen odotukset. Itse kun olen savuton, alkon käyttö on hyvin kohtuullista, amk koulutettu, normaalipainoinen, täysi ikäiset lapset, keskustelutaitoa löytyy, kaikin puolin terve, aktiiviset elämäntavat ja omillani toimeentuleva. Eli hyvin tavallinen ja luultavasti täysin normaali Suomalainen mies, ilman ongelmia. Lyhyesti esitettynä taustat.
Näin se vaan on että näillä meriiteillä olevalle miehelle ei ole kysyntää kun en ole erityisesti tyrkyllä tai tyrkyttämässä itseäni missään. Eli en ole kovin oma-aloitteinen ja aktiivinen naisseuran etsijä. En ole tindereissä tms, enkä käy baareissa. Lähinnä se kohtalon kulkija , joka katsoo mitä elämä tuo tullessaan. Ja sehän on täysin tiedossa että kaupan kassajonossa tai lenkkipolulla ei tavallisia miehiä "isketä".
Enkä vastaavasti itse tyytyisi yhtään siihen että alkaisin ottamaan mitään ongelmia itselleni huonon kumppanin tai huonon parisuhteen muodossa. Enkä ala kokeilemaan, etsimään, käymään läpi kovin monia vaihtoehtoja, esim kymmenien eri treffien muodossa, ja vuodesta toiseen, ns sarjadeittailua ja pitämään jatkuvaa hakua päällä. Siihen hommaan ei into eikä tahtotila yksinkertaisesti riitä. Mielummin vaikka näin, ihan sinkkuna.
Tähän on päädytty.
M52
Vierailija kirjoitti:
Vastaan numerolle 44 (lainaukset ei toimi):
Tinderiä käyttävänä naisena sun ainoa tehtävä on näyttää kuvissa riittävän hyvältä jotta ne miehet joista sinä olet kiinnostunut, antavat sulle tykkäyksen ja ovat riittävän motivoituneita viestittelemään sinulle.
Jos et tähän kykene, niin olet ihan väärässä paikassa, ja sun kannattaa poistaa Tinder. Jos et pysty kilpailemaan niistä miehistä joita haluat, häivy tuhlaamasta omaa ja muiden aikaan.
Entäs jos ei halua miestä, jonka ainoa mielenkiinto kohdistuu ulkonäköön? Esim mulla on itseni näköiset, filtteröimättömät kuvat joista näkyy sekä naama että kroppa, mutta paljasta pintaa ei näy, en esittele tissejä enkä pyllyä, enkä "poseeraa" sen kummemmin.
En näe mitä voittaisin sillä, että ottaisin tissiväli-belfie-huulitörökuvia; enemmän tykkäyksiä varmaan joo, mutta ne tulisivat miehiltä jotka tykkäävät naisista jotka esittelevät tissejä ja takapuolta, eikä sellaiset miehet kiinnosta minua pätkääkään. Minun logiikalla sen profiilin, sekä kuvien että tekstin, on tarkoitus olla lähinnä filtteri eikä houkutin; se filtteröi pois epäsopivat kumppanit, jolloin potentiaalisesti sopivat jää jäljelle (tai näin sen kuuluisi toimia, jos miehet vaan lukisivat esim sen profiilitekstin... Mutta juuri siksi en halua yhtään enempää niitä turhia tykkäyksiä jotka tulevat pelkkien kuvien perusteella)
ap999 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tyypillinen laiska pelkuri, joka tarttuu pulloon ja odottaa.
"Minulle oma, komea, miehekäs uros nyt heti! Itse en ole tottunut näkemään vaivaa. Vastailen kyllä mielelläni kysymyksiin."
Just tämä asenne on hyvin tyypillinen monella naisella. Ja ihmettelevät sitten suuresti kun ei käy flaksi.
Oikeassa elämässä naisia saa lähestyä vain pitkät, komeat ja menestyneet miehet. Tinderissä menestyy vain nämä samanlaiset miehet.
Tavismiehille naisille ei ole mitään käytännön tarvetta enää. Miehiltä vaaditaan muutenkin kohtuuttomia: pitää olla auto, työpaikka, kavereita, hyvä ura (ei työttömyyskausia), normaali paino ja harrastuksia joista yksikään ei saa olla pelkästään neljän seinän sisällä tapahtuvaa.
Itse lapsettomana 46v miehenä en oikein voi sietää lapsia omaavia yli 40v naisia, koska se juna perheen perustamiseen meni jo naisen osalta ja ehkä omaltakin. Mieluummin sitten lapseton sinkkunainen kuin leikkiä mahdollisesti isää tai isoisää lapsille jotka eivät ole omia. Valitettavasti lapsettomat yli 40v naiset ovat usein jotenkin mieleltään vinksahtaneita, ainakaan he eivät tiedä miten olla nainen parisuhteessa. Tulevaisuus näyttää lohduttomalta.
Jos mies saa sinkkuna tarpeeksi seksiä, hänellä ei ole erityistä hinkua vakavaan suhteeseen. Kriteerit vakavaan suhteeseen kelpaavalle naiselle on tällöin kovat. Jos mies on n 50v, on hyvin harvinaista, että löytyy riittävän hyvä samanikäinen nainen. Yleensä pitää olla huomattavasti nuorempi.
Vierailija kirjoitti:
Itse lapsettomana 46v miehenä en oikein voi sietää lapsia omaavia yli 40v naisia, koska se juna perheen perustamiseen meni jo naisen osalta ja ehkä omaltakin. Mieluummin sitten lapseton sinkkunainen kuin leikkiä mahdollisesti isää tai isoisää lapsille jotka eivät ole omia. Valitettavasti lapsettomat yli 40v naiset ovat usein jotenkin mieleltään vinksahtaneita, ainakaan he eivät tiedä miten olla nainen parisuhteessa. Tulevaisuus näyttää lohduttomalta.
Kiertäen tämä siis tarkoittaa, että lapsia hankkinut nainen osaa olla nainen parisuhteessa? Tarkoittaako se siis rivien välistä sitä, että etsin talonemäntää, joka hoivaa, kokkaa, pykkää ja hoitaa kuin lasta ilman, että sinun tarvitsee osallistua kodinhoitoon ja parisuhteen ylläpitoon muuta kuin vähän naisen apukätenä?
Mietin, kun kaikki minun tuntevat lapsettomat sinkkunaiset tykkäävät kyllä hoitaa kotia ja laittaa ruokaa, mutta odottavat samaa asennetta mieheltä. Ei mitään sellaista, että mies taantuu huollettavan asteelle, vaan asuu samassa kodissa naisen kanssa kuin toinen aikuinen.
Olen 40v vaalea, hoikka ja urheilullinen nainen, jolla yksi 14v lapsi 50% ajasta. Luen paljon ja olen utelias monista asioista. Profiilini keskittyy mielenkiintoiseen esittelytekstiin. Vaikka toki voisin kuviakin esitellä.
Ja kyllä olisi valtavasti ksysyntää!, ihan miehistä 30-50v, kaikki fiksuja ja kivan näköisiä. En vaan millään ehdi kaikille edes vastata. 300 osumaa/viikko.
Vierailija kirjoitti:
Minä haluaisin parisuhteen. Miehet seksiä. Joskus mietin onko minussa jotain vikaa. 😐
Lapsia ei ole. Kissan haluaisin. N28
Kissan voit hommata. Ota mies vain jos löydät itsellesi sopivan. Älä tyydy. Minä tein sen virheen ja nyt on juuri käyty läpi rankka avioero.
Minä, nainen 35v, en jaksa netti- ja tinderdeittejä. Oikeassa elämässä lähestyy vain muslimimiehet, jotka eivät minua kiinnosta. Omat lähestymisyritykseni miehiä kohtaan ovat menneet mönkään. Ollaan sit yksin. :)
Itse olette naiset tilanteen aiheuttaneet. Olisiko se asiallinen käytös ja kohtelias kieltäyminen ollut se järkevämpi vaihtoehto sille ainaiselle "painu vttuun"? Noh, nyt saatte pidellä tunkkejanne ihan huoletta, ei olla tulossa häirimään arvon lumihiutaleita. Saatte tiuskia ja kiukutella toisillenne ihan niin paljon kuin haluatte. Ei edes kiinnosta enää.