Mitä Lontooseen matkustavan pitäisi tietää?
Lennot on Heathrowlle. Majoittuminen on Notting Hillin alueella. Mitä tehdä ja mihin mennä? Mitä pitää ottaa huomioon?
Kommentit (250)
Miksi täällä suuri osa neuvoista keskittyy vain siihen metroon?
Ihan kuin metro olisi Lontoossa jossain pääosassa. Kuka tahansa osaa kulkea metrolla koska niissä on hyvät opasteet ja reittiopas auttaa tarvittaessa.
Vierailija kirjoitti:
Ihan kuin metro olisi Lontoossa jossain pääosassa. Kuka tahansa osaa kulkea metrolla koska niissä on hyvät opasteet ja reittiopas auttaa tarvittaessa.
Kysymys kuului mitä pitäisi tietää, ihan hyvä tietää että kortilla voi maksaa ja kannattaa välttää ruuhka-aikoja.
Vierailija kirjoitti:
Seiso aina oikealla metron liukuportaissa ja vältä ruuhka-aikoja, etenkin isojen matkatavaroiden kanssa.
Jossain lukee "stay left" ja jossain taas "stay right", joten mitään yleispätevää sääntöä ei voi antaa. Kannattaa katso miten muut toimii ja mennä virran mukana.
Vierailija kirjoitti:
True-lande ajaa vaan metrolla Lontoossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Seiso aina oikealla metron liukuportaissa ja vältä ruuhka-aikoja, etenkin isojen matkatavaroiden kanssa.
Jossain lukee "stay left" ja jossain taas "stay right", joten mitään yleispätevää sääntöä ei voi antaa. Kannattaa katso miten muut toimii ja mennä virran mukana.
Kyllä se Lontoon metrossa on aina oikealla.
t: se 30 vuotta Lontoossa asunut
Ai hitsi että alkaa metromatkustaminen Lontoossa kuulostaa vaikealta kun niitä kommentteja lukee. Uskaltaako sinne mennäkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muista että tultuasi takaisin lomalta et ole Britannian elämän ekspertti. Pari tuttua käyneet kerran alle viikon lomamatkalla Lontoossa ja johan nousi hattuun. Noloa.
Millä tavalla?
Luulen, että ovat ylipäätään puhuneet matkasta ja mistä tykkäsivät siellä. Se on useiden ihmisten silmissä "hattuun nousemista"
Jos haluat nähdä aitoa vanhanajan Englantia ja sen kulttuuria, niin pitää mennä aika kauas Lontoosta, joka on nykyään monikulttuurinen painajainen. Useimmissa paikoissa Lontoossa voisit yhtä hyvin olla Pakistanissa tai Bagdadissa.
Moni tuntuu viettäneen Lontoon lomansa ajelemalla metrossa. Vaihtelua on tuonut liukuportaissa seisominen välillä oikealla ja välillä vasemmalla.
Vierailija kirjoitti:
Jos haluat nähdä aitoa vanhanajan Englantia ja sen kulttuuria, niin pitää mennä aika kauas Lontoosta, joka on nykyään monikulttuurinen painajainen. Useimmissa paikoissa Lontoossa voisit yhtä hyvin olla Pakistanissa tai Bagdadissa.
Totta.Sen takia en enää käykään Lontoossa,toki 70luvulla oli paljon tummia,mut ei samalla tavalla kuin nyt ja hintataso oli hyvä Hesaan nähden.
Siellä on suuri terrorismin uhka
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen asunut plus 10v Lontoossa enkä ole kertaakan nähnyt kylttiä, jossa olisi neuvottu vasemmalle.
Miksi muuten Lontoon metrossa ollaan oikealla kun muuten maassa on vasemmanpuoleinen liikenne? Ihmettelin tätä itse siellä. Siis tuli ohitustilanne ihan kadulla ja tottakai sitten samalle puolelle siirtyen, minä oikealle ja vastapuoli vasemmalle :D
Vierailija kirjoitti:
Miksi muuten Lontoon metrossa ollaan oikealla kun muuten maassa on vasemmanpuoleinen liikenne? Ihmettelin tätä itse siellä. Siis tuli ohitustilanne ihan kadulla ja tottakai sitten samalle puolelle siirtyen, minä oikealle ja vastapuoli vasemmalle :D
Ja tarkoitan siis tietysti metron liukuportaita...
Vierailija kirjoitti:
Jep. Majoituin Shepherds Bushin alueella ja se oli jonkinlainen Bagdad. Ns paremmilla seuduilla hiukan vähemmän etninen tunnelma mutta jos haluaa ihka "oikeita" englantilaisia kohdata niin pitänee poistua koko kaupungista johonkin yorkshiren perämetsille
Vierailija kirjoitti:
Roadmanit ja macheteja heiluttavat hullut ovat tummahipiäisiä. Kannattaa pitää mielessä jos ei halua ryöstetyksi tai viiltohaavoja.
Pistoja ja viiltoja vastaan on olemassa paitoja ja takkeja, jotka näyttävät ihan tavallisilta vaatteilta. Netistä löytyy useita kauppoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen asunut plus 10v Lontoossa enkä ole kertaakan nähnyt kylttiä, jossa olisi neuvottu vasemmalle.
Mä olin siellä viimeksi vain 4 päivää ja näin useammassa paikassa eri ohjeet. Okei, ei välttämättä just liukuportaissa, mutta käytävällä tai tavallisissa portaissa.
Katso ensin oikeaan, sitten vasta vasempaa, vielä kerran oikeaan ja sitten vasta bussin alle.
Joen rannalla on paljon kaikkea nähtävää, jos vaan jaksaa kävellä.
Nottinghillistä alaspäin viistoon on Hyde Park, siellä Kensingtonin palatsi. Siitä alaspäin suosittu museoalue. Museoihin pääsee ilmaiseksi, ei tarvii kaikkea katsoa, kun ei ole tarvinnut maksaakaan.
Jos tykkäät puistoista, niin Notting Hillin lähellä on Holland Park, jossa ihana japanilainen puutarha, Kyoto Gardens.
Vierailija kirjoitti:
Ai hitsi että alkaa metromatkustaminen Lontoossa kuulostaa vaikealta kun niitä kommentteja lukee. Uskaltaako sinne mennäkään.
Metrolla matkustaminen on helppoa, kun tiedostat oletko menossa itään vai länteen. Niissä on aina taulut, joissa asemien nimet, minne metro menee, hyvin opastettu. Metrokartta ladattuna puhelimeen, niin voit siitä katsoa, mikä linja vie minnekin.
Ruuhka-ajat ti-to 7:30-9:30 ja 16:30-18:30
ma ja pe eivät ole palautuneet koronavuosien jälkeen entiselleen ja ovat useimmiten aika hiljaisia.