Mitä Lontooseen matkustavan pitäisi tietää?
Lennot on Heathrowlle. Majoittuminen on Notting Hillin alueella. Mitä tehdä ja mihin mennä? Mitä pitää ottaa huomioon?
Kommentit (250)
Metro ja bussi pom mit. Varo niitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muista käsitellä matkatavarat kotiin tultuasi ennen kuin levittelet niitä kaappeihin.
ai miten käsitellä?
Kaikki kuuman saunan lauteille pariksi tunniksi.
Entä jos ei ole saunaa? Ei meillä ole!
Kuivausrumpu? Jollei mitään ole niin koko laukku kovaan pakkaseen pariksi päiväksi ja kaikki 60 asteen kestävä pesuun. .
Joko joku sanoi että siellä on sitten paljon ihmisiä?
Vierailija kirjoitti:
Varaudu siihen, että hotellissa saattaa olla kylmä ja että lämmitys ei välttämättä pelaa kunnolla.
Yleensä ihan järkyttävän kuuma!
Ja Harrods ei enää nykyään ole kauppa josta saa ihan mitä vaan. Esim kirjaosasto on siellä pienennetty aivan minimiin.
Jos et tiedä minne mennä ja mitä tehdä ja olet lontooseen menossa jättäisin itse koko reissun väliin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muista että tultuasi takaisin lomalta et ole Britannian elämän ekspertti. Pari tuttua käyneet kerran alle viikon lomamatkalla Lontoossa ja johan nousi hattuun. Noloa.
Millä tavalla?
Johan kuukauden kielikussilla ollut puhuu suomea kuin Andy McCoy, kun on suomi päässyt unohtumaan. 😂
Tiedän tällaisen tapauksen, jolla oli muutaman kuukauden mittaisen, ulkomailla järjestetyn kielikurssin jälkeen Suomen kieli huonontunut "mina puhu hoono soomi" -tasolle. Kyseessä siis kantasuomalainen henkilö.
Minä taas olen nähnyt TV:ssä kun eräs entinen missi oli viikon Floridan matkan jälkeen unohtanut suomen kielen ja puhui vain Miamin murretta.
No eipähän nuo missit muutenkaan ole mitään järjen jättiläisiä.
Jos halut mennä käymään Pubissa niin Sohossa on suurin valikoima niistä.
Kannattaa varata paljon rahaa matkaan erittäin kallista.
Ei juuri näe valkoihoisia. Väestö pääosin kehitysmaalaisia. Muslimeita.
Vierailija kirjoitti:
Täti menossa ensi kertaa Londoniumiin ja kaksi kertaa käyneet kovasti neuvomassa 😆🤣😁
Kuinka monta kertaa olisi pitänyt käydä neuvoakseen?
Ei se Lontoo niin ihmeellinen paikka ole mitä nyt taidat kuvitella.
Käy paikallisissa kirjakaupoissa. Kirjakaupat on jotain ihan muuta kuin Suomessa.
Vierailija kirjoitti:
Täti menossa ensi kertaa Londoniumiin ja kaksi kertaa käyneet kovasti neuvomassa 😆🤣😁
Monta kertaa olet itse käynyt?
Siellä on tosi kallista, askeleita kertyy aivan valtavasti (hyvät kengät ja juomapullo). Metroilla kulkiessa kannattaa varautua lämpötilojen hirveään vaihteluun, välillä hiki virtaa ja välillä sit ulkona tosi kylmä.
Suunnittele pari kohdetta per päivä, enempää ei oikein jaksa. Kannattaa välttää just esim Oxford streetiä. Jostain vähän kauempaa saattaa löytyä upeita ostoskeskuksia shoppailuun, esim. Westfields. Harry Potter studios on hieno kohde, samoin Kew Gardens (molempiin saa menemään kokonaisen päivän). Jos haluat jonkin laadukkaan iltapäiväteen jossain suositussa paikassa, se pitää varata hyvissä ajoin.
Lapsi alle 10 tai 12 (en muista) kulkee ilmaiseksi julkisissa.
Vierailija kirjoitti:
Siellä on tosi kallista, askeleita kertyy aivan valtavasti (hyvät kengät ja juomapullo). Metroilla kulkiessa kannattaa varautua lämpötilojen hirveään vaihteluun, välillä hiki virtaa ja välillä sit ulkona tosi kylmä.
Suunnittele pari kohdetta per päivä, enempää ei oikein jaksa. Kannattaa välttää just esim Oxford streetiä. Jostain vähän kauempaa saattaa löytyä upeita ostoskeskuksia shoppailuun, esim. Westfields. Harry Potter studios on hieno kohde, samoin Kew Gardens (molempiin saa menemään kokonaisen päivän). Jos haluat jonkin laadukkaan iltapäiväteen jossain suositussa paikassa, se pitää varata hyvissä ajoin.
Lapsi alle 10 tai 12 (en muista) kulkee ilmaiseksi julkisissa.
Alle 5v. kulkee ilmaiseksi julkisissa ja alle 11v. kulkee ilmaiseksi maksavan aikuisen seurassa. Alle 11v. voi myös saada kortin millä matkustaa ilmaiseksi julkisissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen vastannut tähän ketjuun kahdeksan Lontoossa asutun vuoden pohjalta. Siinä ajassa oppii yhtä ja toista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen vastannut tähän ketjuun kahdeksan Lontoossa asutun vuoden pohjalta. Siinä ajassa oppii yhtä ja toista.
Minä olen käynyt Lontoossa vain muutamia kertoja, mutta en silti näe mitään syytä miksei Lontoossa pari kertaa käynyt voisi neuvoa ihan hyvinkin. Ei se Lontoo niin verrattoman vaikea paikka ole kuitenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikön turisti neuvo parhaiten toista turistia.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa varata paljon rahaa matkaan erittäin kallista.
Ei juuri näe valkoihoisia. Väestö pääosin kehitysmaalaisia. Muslimeita.
London has centres of worship for many faiths. According to the 2021 Census, the largest religious groupings are Christians (40.66%), followed by those of no religion (27.05%), Muslims (14.99%), no response (7%), Hindus (5.15%), Jews (1.65%), Sikhs (1.64%), Buddhists (1.0%), and others (0.9%).
Vierailija kirjoitti:
Käy paikallisissa kirjakaupoissa. Kirjakaupat on jotain ihan muuta kuin Suomessa.
Daunt Books on ihana
https://www.instagram.com/dauntbooks/?hl=en.
Piccadillyn Waterstone's liikkeessä loistava valikoima
Juntit käy. Itse kävin Covent Gardenissa.