Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saan perustoimeentulotukea ja Kelasta tuli kyselyä että olenko saanut joululahjaksi 1200e käteisenä...Miten ne ovat voineet saaneet tietää?

Vierailija
08.01.2024 |

Onko joku läheinen raportoinut mut kelalle, vai miten ne voivat tietää että sain 1200e käteistä joululahjaksi?

Mitä tuohon selvityspyyntöön kannattaa vastata? Leikkiä vain tietämätöntä ja kieltää kaikki?

Rahoista on suuri osa jo mennyt hammaslääkäriin ja uusiin vaatteisiin sekä mikroaaltouuniin

-Hätääntynyt-

Kommentit (644)

Vierailija
21/644 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos kyse käteisestä, niin et myönnä mitään.

Voiko tulla syyte?

Jos joku kateellinen tuttava ilmiantanut, niin ei siitä syytettä tule, mutta pahimmassa tapauksessa voivat periä takaisin, ellet pysty jotenkin osoittamaan ilmiantoa perättömäksi. Minä en myöntäisi mitään, sanoisin että tyyppi valehtelee.

Eri. 

Vierailija
22/644 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä perhepiirissä avustetaan yhtä tt asiakasta ja sossukin tietää että saa käteistä avustuksina moninkertaisesti sen määrän mitä on sallittu ja nekin käskee laittaa suoraan kouraan ettei joudu vähentämään sitä tuesta. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/644 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnallista hammaslääkäriä ei voi maksaa käteisellä.

Eikö juuri siksi anneta käteistä lahjaksi ettei toimeentuloasiakas menetä etuuttaan.  Että tosiaan saa jotain ylimääräistä?   

Vierailija
24/644 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse aion tehdä niin kun kaveri aikoo antaa minulle 10-20 000 e, että myyn hänelle esim 1000 e moottoripyöräni, sopimuksessa lukee että hinta on 20 000 e ei sille voi kukaan mitään ainakaan lahjaveroa ei voi viedä ja kaiken lisäksi rahat menee bank norwegian tilille ei edes sossu sitä näe

Vierailija
25/644 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

0/5

Vierailija
26/644 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ettekö te ole huomanneet, että jos puhuu tai kirjoittaa kännykällä esim että , ajattelin ostaa uuden toyota merkkisen auton, tulee kohta aiheeseen liittyviä mainoksia?. Eli veikkaisin, että  tällainen juttu on käynyt ap.lle.

😂😂😂 naurattaa että kela tekis moista

Vierailija
27/644 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä trolli jolla leimataan sossun asiakkaat.

Tässä leimaantuu korkeintaan ne, jotka kokevat ap:n tehneen jotain väärää. Suurin osa tähän asti on ollut lähinnä pöyristyneitä, että onko joku oikeasti vasikoinut köyhän hammaslääkärirahoista.

No rikollinenhan ap on, ja kyseessä on petos (ehkä jopa törkeä?). Pimittää tulot ja nostaa VIIMESIJAISTA etuutta.

Linnaan kuuluisi.

Lahjan saa antaa köyhällekin. 

Vierailija
28/644 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

itse aion tehdä niin kun kaveri aikoo antaa minulle 10-20 000 e, että myyn hänelle esim 1000 e moottoripyöräni, sopimuksessa lukee että hinta on 20 000 e ei sille voi kukaan mitään ainakaan lahjaveroa ei voi viedä ja kaiken lisäksi rahat menee bank norwegian tilille ei edes sossu sitä näe

Bank norwegian kyllä lähettää kerran vuodessa verottajalle tiedon pääomatuloista joita tietämättömät kutsuvat koroiksi.

Verottaja seuraa nykyisin myös ajoneuvo kauppoja...

Vierailija
29/644 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kännykkä vakoilee KELA tietää kaiken...

Kela kyllä voisi maksaa pesukoneen, tietokoneen, autonrenkaat, kännykän, muuttokulut, valvontakameran, turvalukon, sängyn, astiaston, matot  jne

Vierailija
30/644 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Some (fb esimerkiksi?) myykö jokin tietoja mainostajille tai valtiolle, kunnille. Entä puhelin, sovellukset tms. Jokin seuranta. Jos joku sanoo että antaa rahaa, vaikka 5 tai 20 euroa, jokin voi tulkita että annetaan paljon rahaa.

Vierailija
31/644 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ääh. Uskotte kaikki provot. Mikään kela mitään näe mitä käteisenä kouraan annetaan. Ainua on, jos on kelakorvauksia saanut esim. Siitä hammaslääkäriltä. Sitä saattaa ja varmaan siirtyykin sotu kelalle tiedoksi. Ainakin multa aina kysyvät kelakortin maksaessani. Jos siitä laskivat suhteellisesti ko. Summan  mitä nyt tivaavat. Muutoin ei kyllä ole mahdollista. Kenenkään ilmoittelut ei ole huomioon otettavia, ennenkuin on varmaksi näyttöjen kera todistettu. Oletukset ei rikosoikeudellisesti kelpaa. Kelassakaan.

Tässä tuli vastaus. Kela korvaus on vähennetty hammaslääkärilaskusta ja siinä menee samalla hetu Kelalle.

Vierailija
32/644 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ääh. Uskotte kaikki provot. Mikään kela mitään näe mitä käteisenä kouraan annetaan. Ainua on, jos on kelakorvauksia saanut esim. Siitä hammaslääkäriltä. Sitä saattaa ja varmaan siirtyykin sotu kelalle tiedoksi. Ainakin multa aina kysyvät kelakortin maksaessani. Jos siitä laskivat suhteellisesti ko. Summan  mitä nyt tivaavat. Muutoin ei kyllä ole mahdollista. Kenenkään ilmoittelut ei ole huomioon otettavia, ennenkuin on varmaksi näyttöjen kera todistettu. Oletukset ei rikosoikeudellisesti kelpaa. Kelassakaan.

Olen kerran ollut Kelan kanssa vastaavassa tilanteessa, puolituttu leikkipuistosta oli ilmiantanut Kelaan, että käyn töissä, koska lapsella oli välillä hoitaja. No en käynyt töissä, vaan 1-2 päivänä viikossa olin pari tuntia omissa harrastuksissa ja luennoilla. Kela alkoi tivata verokorttia ja kyseli että mikä se summa on, mitä työnantaja on maksanut. Oli todella iso työ osoittaa perätön ilmianto vääräksi. Virkailija väitti että jos en ole saanut palkkaa, olen tehnyt pimeää työtä. Jouduin hankkimaan harrastuksen ohjaajalta ja yliopiston opettajalta kirjalliset todistukset, että uskoi, missä olin ollut. Lopulta suivaantuneina Kelan virkailija kuitenkin päätti pienentää minulta kotihoidontukea takautuvasti koko vuodelta sillä perusteella, että olin tehnyt muutakin kuin hoitanut lasta kotona. Siitä seurasi takaisinperintä, jolla oli vaikutusta verotukseen ja mihin tukiin. Ihan kamala homma! Jos voit mitenkään välttää, älä ole Kelan kanssa missään tekemisissä. Koko laitos pitäisi lakkauttaa. 

Vierailija
33/644 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Bank norwegian kyllä lähettää kerran vuodessa verottajalle tiedon pääomatuloista joita tietämättömät kutsuvat koroiksi.

Verottaja seuraa nykyisin myös ajoneuvo kauppoja...

Kela voisi maksaa myös talvitakin, talvikengät, aikuisten vaipat, kuukautissiteet, kondomit, e-pillerit ja verhot.

Vierailija
34/644 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä perhepiirissä avustetaan yhtä tt asiakasta ja sossukin tietää että saa käteistä avustuksina moninkertaisesti sen määrän mitä on sallittu ja nekin käskee laittaa suoraan kouraan ettei joudu vähentämään sitä tuesta. 

Toimeentulotuen maksaa ja laskee kasvoton Kela.   Eli "sossu" , (kunnan) hyvinvointialueiden  sosiaalityö nykyisin  taas auttaa perheitä muilla tavoin ja varmaan heistä on vain hyvä jos apua tarvitsevilla  perheillä on läheisistäkin tukea.

Vierailija
35/644 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä tuli vastaus. Kela korvaus on vähennetty hammaslääkärilaskusta ja siinä menee samalla hetu Kelalle.

Sitten vaan tiukka vastaus, että et maksanut itse. Eikä se kuulu Kelalle, kuka sen hammaslääkärin maksoi. Todennäköisesti katsovat kuitenkin sen Kela-korvauksen sinulle tuloksi ja vähentävät sen tuista. 

Vierailija
36/644 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos kyse käteisestä, niin et myönnä mitään.

Voiko tulla syyte?

Jos joku kateellinen tuttava ilmiantanut, niin ei siitä syytettä tule, mutta pahimmassa tapauksessa voivat periä takaisin, ellet pysty jotenkin osoittamaan ilmiantoa perättömäksi. Minä en myöntäisi mitään, sanoisin että tyyppi valehtelee.

Eri. 

Ei KATEELLINEN vaan REHELLINEN.

Kyllä rikolliset tuleekin ilmiantaa. En minä siksi veroja maksa että rikolliset voivat huijata itselleen kuulumattomia rahoja minun maksamistani veroista.

Vierailija
37/644 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen kerran ollut Kelan kanssa vastaavassa tilanteessa, puolituttu leikkipuistosta oli ilmiantanut Kelaan, että käyn töissä, koska lapsella oli välillä hoitaja. No en käynyt töissä, vaan 1-2 päivänä viikossa olin pari tuntia omissa harrastuksissa ja luennoilla. Kela alkoi tivata verokorttia ja kyseli että mikä se summa on, mitä työnantaja on maksanut. Oli tod

Mä olin kans kuulemma  töissä myös toisella työnantajalla kun kävin vapaa-ajalla treffeillä kaupungilla.

Vierailija
38/644 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hammaslääkäri kelakorvaus 

Vierailija
39/644 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niissä seteleissä on sarjanumerot niitä voidaan jäljittää. Maksan aina euron kolikoilla

Vierailija
40/644 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Outoa on, ja surullista.  Kun jos oikeasti on  köyhä, ne tarpeet kerääntyy juuri noin. Pesukone, tietsikka, joskus autonrenkaat tms, ja joku 1000e on hetkessä mennyt tarpeisiin.

Minä aina ihmettelen, että miten köyhällä on varaa autoon. Ainakin omaan vähävaraiseen aikakauteen ei auton omistaminen kuulunut, ei vaan olisi ollut mitenkään mahdollista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä yksi