Saan perustoimeentulotukea ja Kelasta tuli kyselyä että olenko saanut joululahjaksi 1200e käteisenä...Miten ne ovat voineet saaneet tietää?
Onko joku läheinen raportoinut mut kelalle, vai miten ne voivat tietää että sain 1200e käteistä joululahjaksi?
Mitä tuohon selvityspyyntöön kannattaa vastata? Leikkiä vain tietämätöntä ja kieltää kaikki?
Rahoista on suuri osa jo mennyt hammaslääkäriin ja uusiin vaatteisiin sekä mikroaaltouuniin
-Hätääntynyt-
Kommentit (644)
joku narautti, kun et osannut pitää suutasi kiinni.
Vierailija kirjoitti:
Voi jeesus. Jos on köyhimmistä köyhin, ja saa sukulaisilta rahaa joululahjaksi, niin voi ihan hyvällä omallatunnolla jättää ilmoittamatta yhtään mihinkään. Itse sain 950e. Menee vuoden aikana siihen, kun ruoka on niin paljon kallistunut.
Siis rikollinen voi hyvällä omallatunnolla huijata itselleen kuulumattomia rahoja yhteiskunnalta.
Puhutaampa ihan oikeilla nimillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ääh. Uskotte kaikki provot. Mikään kela mitään näe mitä käteisenä kouraan annetaan. Ainua on, jos on kelakorvauksia saanut esim. Siitä hammaslääkäriltä. Sitä saattaa ja varmaan siirtyykin sotu kelalle tiedoksi. Ainakin multa aina kysyvät kelakortin maksaessani. Jos siitä laskivat suhteellisesti ko. Summan mitä nyt tivaavat. Muutoin ei kyllä ole mahdollista. Kenenkään ilmoittelut ei ole huomioon otettavia, ennenkuin on varmaksi näyttöjen kera todistettu. Oletukset ei rikosoikeudellisesti kelpaa. Kelassakaan.
Tässä tuli vastaus. Kela korvaus on vähennetty hammaslääkärilaskusta ja siinä menee samalla hetu Kelalle.
Sitten vaan tiukka vastaus, että et maksanut itse. Eikä se kuulu Kelalle, kuka se
mutta ne vähentävät silti toimeentulotuen määrää, koska raha kuin raha. Jos se raha on käytettävissä, niin se on ollut silloin tt-asiakkaan käytössä olevia varoja.
Aivan sama juttu elatustuessa
Trolli. Jos olisi totta, vastaisit vaan, että "en ole saanut, kiitos kysymästä". Ja se olis siinä.
Aikoinaan, kun hankin taloyhtiöömme parveketupakointikiellon, niin eräät tervakeuhkot sitten päättivät ilmiantaa minut verottajalle, että aivan selvästi teen hommia pimeänä ja vähentelen verotuksessa asioita ilman kuitteja, aivan keksin kaikki vähennykset. Nämä kun olivat keskinäisessä neuvonpidossaan siihen päätyneet, että kaikkihan sitä tekee, tuokin, koska niin ja niin.
No... toki verottaja tutki asiaa ja sain kutsun verotarkastukseen. Menin sinne ja virkailija sanoi ensi töikseen, että he ovat jo tutkineet oikeastaan tämän asian ja on ilmeistä, että sinusta on tehty perätön ilmianto, mutta tehdään tämä nyt muodon vuoksi. Loppujen lopuksi sitten sain veronapalautuksia vielä pari tuhatta euroa lisää, kun en tiennyt eräästä vähennyksestä, jnka olisin myös voinut tehdä. Oli noilla naapureilla sitten naama pitkänä, kun kiittelin heitä ilmiannosta, että sain hirveästi lisää rahaa, kun en ollutkaan vähentänyt kaikkea minkä olisin saanut vähentää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ääh. Uskotte kaikki provot. Mikään kela mitään näe mitä käteisenä kouraan annetaan. Ainua on, jos on kelakorvauksia saanut esim. Siitä hammaslääkäriltä. Sitä saattaa ja varmaan siirtyykin sotu kelalle tiedoksi. Ainakin multa aina kysyvät kelakortin maksaessani. Jos siitä laskivat suhteellisesti ko. Summan mitä nyt tivaavat. Muutoin ei kyllä ole mahdollista. Kenenkään ilmoittelut ei ole huomioon otettavia, ennenkuin on varmaksi näyttöjen kera todistettu. Oletukset ei rikosoikeudellisesti kelpaa. Kelassakaan.
Tässä tuli vastaus. Kela korvaus on vähennetty hammaslääkärilaskusta ja siinä menee samalla hetu Kelalle.
Sitten vaan tiukka vastaus, että et maksanut itse. Eikä se kuulu Kelalle, kuka sen hammaslääkärin maksoi. Todennäköisesti katsovat kuitenkin sen Kela-korvauksen sinulle tuloksi ja
Minä maksoin mun lapsen hammaslääkärin, kun hän oli toimeentulotuella pari vuotta sitten. Olin mukana hammaslääkärireissuilla, maksoin laskun ja Kela-korvaus hyvitettiin suoraan laskussa, eli mitään korvausta ei tullut jälkikäteen. Kela ei koskaan kysellyt lapselta, miten hän maksoi hammaslääkärikäyntinsä.
Miksi sä urpo mainostat rahojasi??
Vierailija kirjoitti:
Joku on vasikoinut.
Ehkä lahjan antaja on ilmoittanut lahjasta verottajalle.
Ei noin pientä tarvitse ilmoittaa.
Eikä kukaan, joka antaa noin paljon käteistä tt-tuella elävälle, vasikoi. Koska ainoa syy antaa noin iso summa käteisenä eikä tilille on juuri se tt-tuki. Muuten tuollaiset summat siirretään suoraan tilille.
Vierailija kirjoitti:
Minä ilmoitin verottajalle ja Kelalle, että olen avustanut köyhää tuolla summalla.
Turhaan avustit :D (jos joku siis tekisi näin).
Tuolloin et ole auttanut mitään vaan heittänyt rahaa valtiolle. Toimeentulotuki asiakkaalta vähennetään tuista kaikki yli 50 euroa menevät lahjoitukset.
Eli jos haluat avustaa niin enintään 50 euroa kannattaa laittaa tilille. Jos haluat antaa enemmän rahaa, niin sitten käteisenä. Eikä ilmoitella Kelalle tai muualle koska sitten se vain johtaa tukien vähennykseen jolloin sun "apusi" oli plusmiinusnolla eli täysin turhaa.
Todennäköisesti joku juorunnut, että olet saanut käteistä. Entä miten maksoit hammaslääkärin? Pankissa omalla nimellä vai vastaanotolla kassalle? Mikset vienyt laskua sosiaaliin maksettavaksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Outoa on, ja surullista. Kun jos oikeasti on köyhä, ne tarpeet kerääntyy juuri noin. Pesukone, tietsikka, joskus autonrenkaat tms, ja joku 1000e on hetkessä mennyt tarpeisiin.
mikäli on oikeasti köyhä niin autoa ei kylläkään ole. Köyhänä kävelet, pyörällä teet matkat sekä julkisilla kuljet.
Tiesitkö, että köyhä voi asua vaikka 50 km lähimmästä kaupasta, perimässään maalaistalossa?
Tiesitkö, että ihan Suomessa asuu köyhiä käytännössä purkukuntoisissa, sähköttömissä tönöissä kantoveden varassa maalla? Itsekin tunnen yhden, ei edes omista sitä taloa, vaan asuu siinä omistajan armosta ilmaiseksi, asunut jo 30 vuotta. (ko tönö tuli omistajalle metsäkauppojen rasitteena).
Läheskään kaikki köyhät eivät asu kaupungissa, eivätkä ole koskaan asuneetkaan.
Oletko retostellut somessa saamastasi lahjasta? Joku kateellinen on käräyttänyt.
Ottakaa nyt huomioon tommosissa viesteissä huijaus, mullekin tuli verottajalta että palautuksesi on valmis, ilmoita tilinumerosi.
Varmistakaa etyä viesti on aito jos useammalla on sama summakin, 1200.
missäpäin Suomea hammaslääkärilaskuja voi maksaa käteisellä?
Otetaanko hammaslääkäriasemilla vastaan käteistä...?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
itse aion tehdä niin kun kaveri aikoo antaa minulle 10-20 000 e, että myyn hänelle esim 1000 e moottoripyöräni, sopimuksessa lukee että hinta on 20 000 e ei sille voi kukaan mitään ainakaan lahjaveroa ei voi viedä ja kaiken lisäksi rahat menee bank norwegian tilille ei edes sossu sitä näe
Bank norwegian kyllä lähettää kerran vuodessa verottajalle tiedon pääomatuloista joita tietämättömät kutsuvat koroiksi.
Verottaja seuraa nykyisin myös ajoneuvo kauppoja...
Ja jos myyntisumma on kovin eri kuin käypä arvo, erotus katsotaan lahjaksi. Ja voipi tulla syyte veronkierrostakin.
Eri asia on sitten, millä todennäköisyydellä noin pienet kertaluontoiset summat jää verottajan haaviin.
Suurin osa kelan, verottajan ym. toiminnoista on nykyään niin automatisoitu, ihminen puuttuu asioihin vain jos ohjelma ilmoittaa että on jotain häikkää.
Jos haluaa auttaa jotakuta, kannattaa maksaa sen ruokakauppaostokset, ne hammaslääkärit sun muut. Kas kun ihmisen elatuksen saa kyllä maksaa, vaikka miten korkealla elintasolla, eikä verottaja puutu siihen.
Toimeentulotuella on siis vara käydä yksityisellä hsmmaslääkärissä. Laskuthan laitetaan kelalle sitten koska ne ovat hyväksyttyjä menoja. Täällä nyt moni kirjoittaa joka ei edes tiedä miten tt-tuki toimii. Tulot- miinus lakisääteisesti hyväksyttävät menot (mm hammaslääkäri).
Minulla eläkeläisenä ei ole rahaa käydä yksityisellä, kyllä pitää kunnalliselle mennä.
Vierailija kirjoitti:
missäpäin Suomea hammaslääkärilaskuja voi maksaa käteisellä?
Yksityiset ehkä huolivat rahaa tai pankkikorttimaksun. Julkisella kaikesta tulee lasku jälkikäteen
Palauta saamasi lahja, tässä tapauksessa helppo kun ollut rahana, ei sitä ole pakko ottaa vastaan.