Meillä kolme sähköautoa, kaikki toimineet erittäin hyvin kovassa pakkasessa
Miehellä, minulla ja teinillä tullut kilometrejä yhteensä lähes 2000 tämän pakkasviikon aikana. Kaikki kolme autoa toimineet moitteetta. Meidän kotikadulta on kyllä muutama dieselauto jäänyt lähtemättä käyntiin.
N 49
Kommentit (330)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä on vain yksi sähköauto, mutta se on moitteettomasti toiminut. -30 asteen pakkasilla muutamassa minuutissa ikkunat sulana, range laskenut n. 10% ja latausnopeus n. 20%. Ei haittaa elämää, kun pikkuisen ennakoi. Kotona yön aikana latautuu. 450-500km range riittää kyllä meidän tarpeisiin, ei ole mitään tarvetta ajaa kusematta Hangosta Utsjoelle.
Ei kai sitä ole tarvetta silloin kun ei ole kykyäkään.
Kummasti sähköautoilijoiden tarve liikkua loppuu aina siihen mihin range loppuu.
Tai sitten ne sähköautoilijoiden kyvyt suunnitella elämäänsä pari tuntia eteenpäin on kehittyneemmät kuin fossiileilla. Paljon mahdollista että ovat keskimääräistä fiksumpia kun on ollut varaa ostaa sähköauto.
Kummasti kiinnostaa muiden autoilut. Kannattaisi kytätä vähemmän niin olisi elämä mukavampaa.
Elämä on hemmetin mukavaa kun on mahdollisuus napata polttis pihasta eikä miettiä lataamisia. Jos meillä olisi ainoastaan sähköauto niin silloin elämä olisikin ajoittain yhtä säätöä, sen on kyllä sähköauton omistajana huomannut.
En tiedä millaista elämää sinä vietät mutta et ilmeisesti kovin kummoista jos koskaan ei tapahdu mitään mitä et olisi ennakoinut. Auto on tähän asti ollut yksi pelimerkki siinä että on voinut nopeasti reagoida asioihin. Sähköauton kanssa peli muuttuu, eikä parempaan suuntaan tässä mielessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei mitää, kolmesta sähköautosta tulee mukavat osamaksuerät kuukauteen ja kiva sähkölasku lataamisesta.
Lataaminen ei paljon maksa bensalaskuun verrattuna. Kuka muka ostaa auton velaksi?
Lähes kaikki sähköautoilijat.
Mistä tiedät? Kaikki minun tutut ovat ostaneet autonsa käteisellä, joukossa on sähköautoja ja polttomoottorilla kulkevia. Ehkä liikun eri porukoissa.
Ihan varmasti. Mun tutut ajaa autoilla, ei mielikuvitusteslalla kuten sinä ja sivupersoonasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvin toimi sähkis yli 40 asteen pakkasellakin. Tuttu soitti kerran apuunkin kun polttis ei lähtenyt käyntiin (12V akku lienee simahtanut) ja oli tarvetta päästä asioille.
Varmaan tiedätkin että sähköauto voi jäädä pihaan ihan samasta syystä?
Miten? Sitä 12v akkua ei tarvita auton liikuttamiseen ja ajoakussa on valtava määrä sähköä mikä pitää tuon 12v akun muutenkin toimintakuntoisena. Sähköautossa kun ei tarvitse moottorin pyöriä sen 12v akun lataamiseksi.
Väitätkö tuon kirjoitettuasi että sulla on sähköauto?
En väitä vaan totean tosiasiat: Minulla on sähköauto. Mikä tuossa ei mielestäsi ole totta?
Mielestäni? Sähköauto ei starttaa jos 12v akku on hyytynyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei mitää, kolmesta sähköautosta tulee mukavat osamaksuerät kuukauteen ja kiva sähkölasku lataamisesta.
Lataaminen ei paljon maksa bensalaskuun verrattuna. Kuka muka ostaa auton velaksi?
Mistä tiedät? Kaikki minun tutut ovat ostaneet autonsa käteisellä, joukossa on sähköautoja ja polttomoottorilla kulkevia. Ehkä liikun eri porukoissa.
Onpa hölmöjä jotka ostavat auton käteisellä, ei tyhmempää sijoitusta ole. 😀😀
Uuden vuoden vietosta Kilpisjärveltä Roihin, kaksi latausta väillä - vain toinen kahvitauon mittainen olisi ollut rangen mukaan pakollinen, mutta toiseksi pakolliseksi pysähdykseksi(töihin liittyvä) auto myös latauksessa.
Nollakelillä range 450 - 490, pakkasella vain 320
Meillä on lataushybridi, ja se kyllä urpoili ihan huolella pakkasessa. Sytytti ja sammutti polttomoottoria koko ajan, erityisesti aina kun pysähtyi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvin toimi sähkis yli 40 asteen pakkasellakin. Tuttu soitti kerran apuunkin kun polttis ei lähtenyt käyntiin (12V akku lienee simahtanut) ja oli tarvetta päästä asioille.
Miten? Sitä 12v akkua ei tarvita auton liikuttamiseen ja ajoakussa on valtava määrä sähköä mikä pitää tuon 12v akun muutenkin toimintakuntoisena. Sähköautossa kun ei tarvitse moottorin pyöriä sen 12v akun lataamiseksi.
En väitä vaan totean tosiasiat: Minulla on sähköauto. Mikä
Sähköauto ei starttaa jos 12v akku on hyytynyt??? Niin, mutta kun se ei hyydy. Tai ainahan kaikki tekniset laitteet voivat vikaantua mutta se sähkärin 12v akku on pakkasilla huomattavasti varmemmin kunnossa kuin polttomoottoriauton koska ajaoakku pitää sen pienen akun latausta yllä vaikka autolla ei ajettaisi.
Vierailija kirjoitti:
"Ensinnä mistä tiedät työni, tarvitaanko siihen sähköä vai ei tai sitä onko työpaikallani asiankuuluvat varageneraattorit? Miksi luulet päästäväni autoni tankin tyhjäksi? Työnkin takia pidän sen aina melko täytenä, joten ei huolta kulkemisestani!"
Minä puhun nyt yleisellä tasolla, en vain sinusta. Jos Suomessa on laajat ja pitkäaikaiset sähkökatkot niin kyllä se sotkee suurimman osan ihmisistä elämän ihan totaalisesti riippumatta siitä millä käyttövoimalla kunkin auto sattuu kulkemaan.
Joten ei se bensa-auto isossa kuvassa ole sen huoltovarmempi kuin sähköauto.
Suomen puolustusvoimien mukaan on.
Vierailija kirjoitti:
Uuden vuoden vietosta Kilpisjärveltä Roihin, kaksi latausta väillä - vain toinen kahvitauon mittainen olisi ollut rangen mukaan pakollinen, mutta toiseksi pakolliseksi pysähdykseksi(töihin liittyvä) auto myös latauksessa.
Nollakelillä range 450 - 490, pakkasella vain 320
Samat kokemukset rangesta minulla. Auto on BMW i4M50. Kesällä menee matka-ajossa yli 550 jos on suotuisat olosuhteet, tähdet oikessa asennossa ja Jeesus armollinen. On riittänyt omiin tarpeisiin erittäin hyvin.
Ainahan sitä omaansa pitää kehua
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onkohan pankista tullut kyselyjä, mistä käteiset ovat peräisin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Ensinnä mistä tiedät työni, tarvitaanko siihen sähköä vai ei tai sitä onko työpaikallani asiankuuluvat varageneraattorit? Miksi luulet päästäväni autoni tankin tyhjäksi? Työnkin takia pidän sen aina melko täytenä, joten ei huolta kulkemisestani!"
Minä puhun nyt yleisellä tasolla, en vain sinusta. Jos Suomessa on laajat ja pitkäaikaiset sähkökatkot niin kyllä se sotkee suurimman osan ihmisistä elämän ihan totaalisesti riippumatta siitä millä käyttövoimalla kunkin auto sattuu kulkemaan.
Ei kiinnosta ja kuka sanoo että he ovat oikeassa. THL:n mukaan kaikkien kannattaa ottaa koronarokotteet mutta silti jotkut urpot eivät ota.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jonnekin ne rahat on työnnettävä, ei niistä mitään iloa ole jos niitä ei käytä. Auto ei ole sijoitus. Eikä niistä sijoituksistakaan mitään iloa ole. En saa erektiota siitä, että kyttään jotain pörssikurssien nousuja. Siitä saan jos "sijoitan" rahani johonkin retvakkaan huarraan.
Jos on varaa hankkia 3 sähköautoa, niin silloin on myös varaa maksaa bensasta ihan mitä vain, eikä ole mitään väliä miten paljon auto kuluttaa, joten mikähän tällaisessa asiassa on pointtina?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kiinnosta ja kuka sanoo että he ovat oikeassa. THL:n mukaan kaikkien kannattaa ottaa koronarokotteet mutta silti jotkut urpot eivät ota.
Ymmärrän miksi haluat ostaa sähköauton, vaikka äitisi sellaiseen sinua lainaa ottamasta varoitteli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomen puolustusvoimathan on aina ollut tunnettu siitä, että seuraavat kehityksen kärkeä.
On iso ego, tai kulli kasvaa kun on sähköauto ja köyhät kyykkyyn.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko siinä sitten jotain eroa jos sen ostaa "ei käteisellä"?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En väitä v
Ja lehmätkin lentää 🤣