Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies - miksi haluat parisuhteen?

Vierailija
07.01.2024 |

Kun nyt jatkuvasti käydään keskustelua siitä, että miehet ovat (lapsettomassa) parisuhteessa vain säännöllisen seksin takia, niin onko teillä asiaan jotain muuta lisättävää?

Kommentit (182)

Vierailija
121/182 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Fwb ei ole parisuhde, koska siinä osapuolilla voi olla muitakin säätöjä samaan aikaan.

Avioliitossakin voi olla muita säätöjä samaan aikaan joten mikä ero

Silloin kyseessä on avoin suhde.

Vierailija
122/182 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Fwb ei ole parisuhde, koska siinä osapuolilla voi olla muitakin säätöjä samaan aikaan.

Avoin suhde on myös parisuhde

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/182 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse asiassa ei ole. Parisuhteen määritelmässä kun on se *kahdenvälinen*.

Vierailija
124/182 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Tää on niin totta ko lukee ketjun. Ei millää voida uskoa vaikka sen tuhat kertaa sanotaan että mies ei kaipaa tai halua naiselta näitä "kotiorja" palveluita vaan itse tuputtavat ja sitten valittavat asiasta. Saman voi lukea niistä sadoista muista ketjuista joissa miehet vastaa kotitöistä valittaville naisille että "no älä tee""

Samaan aikaan täällä on pitkä ketju, jossa miehet kilvan kertovat, miten miesten kannattaa hankkia nainen Aasiasta, kun siellä naisilla on tapana tykätä tehdä kotitöitä pylly pyörien. On kuulemma ihan kohtuutonta, että suomalaiset naiset vaativat miehiä tekemään oman osansa (ei siis kaikkea) vaikka mies tekee pitkää päivää töissä. Kummasti naisen tekemä työpäivä on aina sellainen, että nainen rentoutuu parhaiten tekemällä myös miehelle kuuluvat kotityöt.

Vierailija
125/182 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Haha, heti pingahti esiin palstan vakiomisogynisti säälittävien kahden alanuolensa kanssa, kun joku normaali mies jotain sanoo 😅.

Varmaan kohta alkaa simp-beetta-aisuri-valkoritariraivo, kun kaikki ei olekaan samanlaisia kiven alla lymyäviä liskomutantteja kuin hän itse.

Ps. Aina oon tienny että ihan normaalilla tunne-elämällä varustettuja miehiä on olemassa, kun sellaisten kanssa olen koko elämäni ollut tekemisissä: vaarit, isä, veljet, poikaystävät, aviomies, omat pojat.." 

Etkö oikeasti tajua vai esitätkö? Jos nostat itseäsi haukkumalla muita olet kaikista pahin tyyppi jota kukaan ei halua elämäänsä. Jos toiset rehellisesti kertovat miksi haluavat parisuhteen niin onko se sinun asiasi haukkua heitä?

Vierailija
126/182 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mutta eihän se yllätä ketään, ettei nämä jannut osaa laskea edes kahteen. Ihan outo juttu että pari = kahdesta elementistä/oliosta/henkilöstä koostuva yksikkö. Ikinä kuullukkaa.

Vierailija
127/182 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole tätä allekirjoittanut mutta jos vaadit niin voi olla monta yhtäaikaista kahdenvälistä suhdetta.

Vierailija
128/182 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Tää on niin totta ko lukee ketjun. Ei millää voida uskoa vaikka sen tuhat kertaa sanotaan että mies ei kaipaa tai halua naiselta näitä "kotiorja" palveluita vaan itse tuputtavat ja sitten valittavat asiasta. Saman voi lukea niistä sadoista muista ketjuista joissa miehet vastaa kotitöistä valittaville naisille että "no älä tee""

Samaan aikaan täällä on pitkä ketju, jossa miehet kilvan kertovat, miten miesten kannattaa hankkia nainen Aasiasta, kun siellä naisilla on tapana tykätä tehdä kotitöitä pylly pyörien. On kuulemma ihan kohtuutonta, että suomalaiset naiset vaativat miehiä tekemään oman osansa (ei siis kaikkea) vaikka mies tekee pitkää päivää töissä. Kummasti naisen tekemä työpäivä on aina sellainen, että nainen rentoutuu parhaiten tekemällä myös miehelle kuuluvat kotityöt.

Se on se aasialaisetnaiset jankkaaja. Varmaan sama tyyppi joka tuossa aiemmin haukkui muita tunnevammaisiksi.

Vierailija
129/182 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Haha, heti pingahti esiin palstan vakiomisogynisti säälittävien kahden alanuolensa kanssa, kun joku normaali mies jotain sanoo 😅.

Varmaan kohta alkaa simp-beetta-aisuri-valkoritariraivo, kun kaikki ei olekaan samanlaisia kiven alla lymyäviä liskomutantteja kuin hän itse.

Ps. Aina oon tienny että ihan normaalilla tunne-elämällä varustettuja miehiä on olemassa, kun sellaisten kanssa olen koko elämäni ollut tekemisissä: vaarit, isä, veljet, poikaystävät, aviomies, omat pojat.." 

Etkö oikeasti tajua vai esitätkö? Jos nostat itseäsi haukkumalla muita olet kaikista pahin tyyppi jota kukaan ei halua elämäänsä. Jos toiset rehellisesti kertovat miksi haluavat parisuhteen niin onko se sinun asiasi haukkua heitä?

Vähän myöhäistä tulla nyt kertomaan ettei kukaan mua elämäänsä halua. Sun olis pitänyt sanoa se mun miehelle jo kymmenen vuotta sitten. 🤭

Ja saathan sä kertoa, miksi juuri SINÄ haluat parishuteen. Mutta on älyllistä epärehellisyyttä esittää, että se muka olis joku universaali totuus kirjoittamalla että MIEHET haluaa, MIEHET ei halua. Sä et ole MIEHET, sä olet vain yksi ``mies``, jolla on tässä kisassa vain yksi ääni ( ja kaksi laitetta, joilla alapeukuttaa 😅).

Vierailija
130/182 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vähän myöhäistä tulla nyt kertomaan ettei kukaan mua elämäänsä halua. Sun olis pitänyt sanoa se mun miehelle jo kymm

Kirjoitin edellisen kommentin ja ihan nainen olen. Minulla ottaa vain aina päähän jos joku lyttää toisten kommenttien sisällön turhaksi. 

Minähaluan kuulla kaikenlaisten ihmisten vastauksia kysyttyyn kysymykseen ilman että yritetään estää joitain vastauksia. Tällainen invalidointi poistaa osan totuudesta mistä tahansa keskustelusta. Tätä voi verrata siihen että kategorisesti haukkuu tunnevammaisiksi kaikkia jotka sanovat pitävänsä ananaksesta pizzassa.

Vierailija
131/182 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erosin eksästä melkein 4 vuotta sitten ja hän on todennut sen jälkeen että ainoo syyt miksi alkais enää seurustelemaan on se, ettei hän osaa sisustaa ja nainen vois osata sekä se että ois joku jakamassa laskuja arjessa 😅 ei oo ees tapaillu mun jälkeen ketään, mut ehkä silläki jossain vaiheessa kolahtaa se oikee jossain Facebookin kasviryhmässä.

Vierailija
132/182 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halusin saada kumppanin, hellyyttä, rakkautta, kosketusta, myös seksiä (en halua harrastaa sitä muutoin kuin parisuhteessa - tiedän, harvinaista miehelle) ja halusin myös lapsia.

Kotityöt osaan tehdä itse ja kaiken muunkin siihen liittyvän, mutta noihin yllä oleviin asioihin kaipasin parisuhdetta.

Sain parisuhteen ja sain tämän kaiken.

Vierailija
133/182 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Palstalle näyttää kerääntyneen tyypit, joiden sosiaalinen elämä on pelkästään internetissä. Ja on helppoa nähdä, miksi.

Keskimäärin me miehet haluamme parisuhteen ihan samoista syistä kuin naisetkin, eli tunteethan siinä on taustalla: rakkaus, hellyys, kiintymys, kumppanuus jne. Totta kai seksikin on tärkeää, mutta sekin on parasta sen kanssa, jota kohtaan on tunteita.

Tulin vain sanomaan, ettei totuus unohtuisi, kun tunnevammaiset ovat näköjään yliedustettuina täällä.

"Kuunnelkaa minua kun olen muita parempi. Internettiäki käytän vain tämän kommentin kirjoittamiseen. Kaikki muut on tunnevammaisia paitsi minä."

Oot idiootti, painu takas sinne sun kiven alle kattoo jääkiekkoa ja haukkuu nörttejä

Etkö oikeasti tajua vai esitätkö? Jos haukut muita olet kaikista pahin tyyppi jota kukaan ei halua elämäänsä. Jos toiset rehellisesti kertovat miksi haluavat parisuhteen niin onko se sinun asiasi haukkua heitä?

Vierailija
134/182 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi halusin tämän nykyisen parisuhteen?

Aluksi seksin takia.

Sitten seksin ja rakkauden takia.

Sitten seksin ja perhekumppanuuden vuoksi.

Sitten seksin vuoksi.

Tällä hetkellä fiilis vähän kiikun kaakun haluanko enää ollenkaan.

Juurisyitä miksi EN alkujaan halunnut tai tarvinut parisuhdetta:

Kotityöt

Asumiskulujen jakaminen

Lapset

Vierailija
135/182 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä molemmat halusi lähinnä seksiä. Molemmilla omat kodit ja lapset, näemme jomman kumman luona kun ei ole lapset paikalla. Naiskentelemme ja jos jaksamme muuta niin sitten sellaista. Emme näe ketään muita sivussa.

Toimii oikein hyvin ja molemmat saavat tarpeeksi omaa elämää parisuhteessa.

Tiedän etten tulisi miehen kanssa arjessa toimeen koska monet asiat ovat meillä eri arvojärjestyksessä.

Vierailija
136/182 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies on onnellisin sinkkuna.

Moni nuori mies on vapaaehtoisesti sinkku ja matkustelevat Aasiassa.

Tilastot ovat toista mieltä. 

Ja jos noin olisi, ei koko ajan oltaisi niin huolissaan miesten yksinäisyydestä eikä jokainen palsta olisi täynnä naisenpuutetta valittavia miehiä. 

Mies voi olla onnellinen sinkkuna mutta ei puutteessa. Jos saisivat seksiä halutessaan eivät olisi ikinä onnettomia.

Naimisissa olevat miehet elävät pidempään kuin naimattomat. Miehet harvemmin myöskään eroavat koska valituksestaan huolimatta ovat suhteessa saamapuolella. Naiset eroavat koska menettävät suhteessa enemmän kuin mitä siitä saavat.

Naimisissa olevat miehet elävät pidempään, koska sattuvat olemaan niitä miehiä, joita naiset valkkaavat pitkään parisuhteeseen - ts. elämäntavat ja mielenterveys kunnossa.

Avioliitto itsessään ei aiheuta pitkäikäisyyttä (päinvastoin), vaan kyse on siitä, ketkä pääsevät naisen kanssa pitkään suhteeseen ja ketkä eivät. Huomattavasti ylipainoinen, mt-ongelmista kärsivä, tupakoiva alkoholin suurkuluttajamies ei yleensä saa muodostettua pitkää parisuhdetta, eikä samoista syistä myöskään elä pitkään.

Miehet eivät myöskään (tilastollisesti) eroa helposti, koska a) pelkäävät eron seurauksia; b) ovat tyytyväisiä vähempään ja c) eivät saa aikaiseksi - eroaminen on ikävä kyllä yksi niistä metatöistä, jotka jäävät naisten hoidettaviksi, vaikka mies olisi jopa aloitteellinen eroon.

Vierailija
137/182 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies on onnellisin sinkkuna.

Moni nuori mies on vapaaehtoisesti sinkku ja matkustelevat Aasiassa.

Tilastot ovat toista mieltä. 

Ja jos noin olisi, ei koko ajan oltaisi niin huolissaan miesten yksinäisyydestä eikä jokainen palsta olisi täynnä naisenpuutetta valittavia miehiä. 

Mies voi olla onnellinen sinkkuna mutta ei puutteessa. Jos saisivat seksiä halutessaan eivät olisi ikinä onnettomia.

Naimisissa olevat miehet elävät pidempään kuin naimattomat. Miehet harvemmin myöskään eroavat koska valituksestaan huolimatta ovat suhteessa saamapuolella. Naiset eroavat koska menettävät suhteessa enemmän kuin mitä siitä saavat.

Naimisissa oleva

Lisään vielä edelliseen kommenttiin, että naimisissa / parisuhteessa eläminen EI nosta miehen elämänlaatua eikä kohenna hänen mielenterveyttään.

Naimisissa olevat miehet voivat yleisesti ottaen paremmin naimattomiin verrattuna yksinkertaisesti siksi, että terveet elämäntavat omaavat, sosiaaliset, hyvinvoivat, aktiiviset, positiiviset ja muutenkin elämässä pärjäävät miehet ovat sellaisia miehiä, jotka saavat muodostettua vakaan parisuhteen jo nuorena, ja joiden parisuhde jatkuu pitkään. Ja jos se jostakin syystä katkeaa, he löytävät uuden parisuhteen varsin nopeasti. 

Naimattomien ja parisuhteettomien miesten ryhmään yksinkertaisesti kasaantuu sellaisia miehiä, joilla on epäterveelliset elämäntavat, riippuvuuksia, työttömyyttä, huono koulutustaso, epäaktiivisuutta, negatiivisia asenteita ja yksinkertaisesti kykenemättömyyttä elää onnellista elämää. 

Jostakin syystä miehissä on näitä eri mittareilla huonosti voivia paljon enemmän kuin naisissa. Ja tästä syystä nämä huonosti voivat yksilöt kasaantuvat naimattomien / parisuhteettomien miesten joukkoon - koska he yksinkertaisesti eivät pysty muodostamaan onnellista ja pitkää parisuhdetta naisten kanssa.

Tästä syystä pitkässä parisuhteessa oleminen ei takaa miehen parempaa vointia, mutta se on usein hyvä indikaatio sille, että miehellä on edes joitakin positiivisia ominaisuuksia, jotka voivat tuottaa yleistä hyvinvointia ja tyytyväisyyttä elämään: positiivisilla ja aktiivisilla miehillä on aina ottajia.

Vierailija
138/182 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä, mies, halusin seksiä, nainen parisuhteen. Molemmat sai haluamansa.

Parisuhteessa minä halusin seksiä, nainen muuttaa yhteen. Molemmat saivat haluamansa.

Yhdessä asuessa minä halusin seksiä, nainen lapsen. Molemmat saivat haluamansa.

Lapsellisena minä halusin seksiä, nainen avioliiton. Molemmat saivat haulamansa.

Avioliitossa minä halusin seksiä, vaimon omakotitalon. Molemmat saivat haluamansa.

Omakotitalossa minä halusin seksiä, vaimo halusi muuttaa pois. Vain ex-vaimo sai haluamansa.

Erottua minulla on omakotitalo ja lapsia muttei naista, silti haluaisi yhä seksiä. Sain kaiken mitä en halunnut enkä yhtään sitä minkä halusin.

Vierailija
139/182 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Parisuhteessa minä halusin seksiä, nainen muuttaa yhteen. Molemmat saivat haluamansa.

Lapsellisena minä halusin seksiä, nainen avioliiton. Molemmat saivat haulamansa.

Avioliitossa minä halusin seksiä, vaimon omakotitalon. Molemmat saivat haluamansa.

Omakotitalossa minä halusin seksiä, vaimo halusi muuttaa pois. Vain ex-vaimo sai haluamansa.

Erottua minulla on omakotitalo ja lapsia muttei naista, silti haluaisi yhä seksiä. Sain kaiken mitä en halunnut enkä yhtään sitä minkä halusin.

Pakkohan sinun on ollut saada seksiä ainakin pari kertaa, jos kerran on lapsia monikossa. Edellyttäen siis, että ovat omiasi.

Vierailija
140/182 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pakkohan sinun on ollut saada seksiä ainakin pari kertaa, jos kerran on lapsia monikossa. Edellyttäen siis, että ovat omiasi.

Luetun ymmärtäminen hei. Sai haluamansa kaikissa paitsi kahdessa vikassa kohassa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän neljä