Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Aloitin uudessa työpaikassa ja työkavereita ärsyttää kun mua ei löydy somesta ja kun en kerro itsestäni paljoa.

Vierailija
07.01.2024 |

Olen hiljainen mutta hyvä työntekijä joten sain työpaikan.

Muut työntekijät yrittävät saada musta selville asioita, mutta olen salamyhkäinen ja sulkeutunut. 3 päivää sitten eräs nainen kysyi: "Ai eikö sulla ole facebookkia tai instaakaan?" Sanoin,e ttä ei, minä en sellaista harrasta.

Kommentit (339)

Vierailija
161/339 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aivan samat kokemukset uudesta työpaikasta. Miten voi ollakin ihmiset niin jumalattoman kiinnostuneita toisten yksityiselämästä. Ja intetään samoja kysymyksiä, jos en halua vastata. 

Johtunee siitä, että normaalit ihmiset haluavat tehdä työpaikasta mahdollisimman helposti oltavan ympäristön. Silloin työssä käyminen on helpompaa ja kuormittaa vähemmän verrattuna siihen, että ympärillä on vain käpy perseessä olevia yrmynaamoja, jotka kommunikoivat vain pakonsanelemana, ja vain työasioista.

Ja sinä olet se rasittava uteleva juoruilija joka tietää kaikista kaiken? Kun sitä vartenhan siellä työpaikalla ollaan? 

On itseasiassa ihan palkitsevaa huomata miten näitä kyylääjiä kypsyttää kun eivät saa udeltua jopa työkavereiden sukulaisten asioita.

Se, ettei sinulle vieraalle ihmiselle haluta kertoa henkilökohtaisia asioita tarkoita sitä, että on käpy peessä oleva yrmynaama.

Vierailija
162/339 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En mun yksityiskohtia tarvitse tietää, mutta olisi kurjaa jos työkaverina olisi joku tuikituntematon, ja pysyisi tuntemattomana. On helpompi luottaa ja jakaa työtä ihmisen kanssa, josta tietää jotain perusasioita. Parhaat työtiimit mun työuran aikana ovat aina muodostuneet pienestä, toistensa tuntevista ryhmistä. Olen pahoillani superintrovertit, ette ole parhaita työntekijöitä yleensä vaikka ehkä niin luulette itsestänne. T. työnantaja

Myöskään työnantajalle ei kuulu työntekijöiden henkilökohtainen elämä. Ei olla sun lapsia ja tilivelvollisia elämästä, tehdään vaan työt ja lähdetään kotiin niiden ihmisten seuraan joiden kanssa jaetaan elämä ja henk.koht asiat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/339 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinä varmaan pieret nyrkkiisikin, ettei vaan kukaan pääse jaolle?

Kuvittelet liikoja ja olet omahyväinen jos luulet, että muita kauheasti kiinnostaa sun asiat. Se on vain normaalia sosiaalisuutta pyytää facessa työkavereita kavereiksi. 

Yhdessä työpaikassa erehdyin ottamaan työkavereita facekavereiksi ja opin kerrasta, että ei ikinä enää!

Joukossa on aina joku rajaton, joka ei osaa erottaa vapaa-ajan foorumia työfoorumista ja kauhee itku ja kitinä ja ihmettely joka saamarin tykkäyksestä ja ei-tykkäyksestä ja kuka kaveeraa tai ei kaveeraa kenenkin kanssa jne.. Voi kiesus! 

Työ työnä. Jokunen vuosi sitten pikkupomo perusti työpaikalla meille huoltomiehille whatsap- ryhmän. Parin työkaverin kanssa sanottiin heti ettei tehdä mitään työasioita omalla puhelimella ellei saada si

Erityisesti aika huolestuttavaa, jos pitää asentaa Metan vakoilusovellus omaan puhelimeen. Kas kun ei yksin tein TikTok. 

Vierailija
164/339 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En yhtään ihmettele. Narsistit, psykopaatit ja sosiopaatti ovat hiljaisia, tuijottavat eivätkä ole somessa.

Arvioni on että savustavat sinut pihalle niin pian kuin mahdollista. Pienikin virhe tai väärä liike = toimisto kutsuu.

Just, introvertit siis psykoja. Tämä olikin ihan uutta, psykot nimittäin ovat juurikin puheliaita ja hurmaavia.

Vierailija
165/339 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos et ole somessa, tutkimusten mukaan olet psykopaatti.

Mieluummin olen sitten vaikka tuo psykopaatti, kuin tahdoton zombi joka selaa, selaa, selaa ja levittää koko yksityisen elämänsä kenen tahansa ruodittavaksi.

Ymmärräthän sinä että psykopaatit ovat hulluja sarjamurhaajia, joukkoammuskelojoita jne? 

Suurin osa joutuu pakkohoitoon eivätkä koskaan näe päivänvaloa - ja tämä pätee myös Suomeen.

Tuo ei muuten pidä paikkaansa. Meissä kaikissa on psykopaattisia, narsistisia yms piirteitä, joillakin haitallisessa määrin. Nuo sarjamurhaajat sun muut muodostavat vain pienen osan persoonallisuushäiriöisistä, etkä suurella todennäköisyydellä edes huomaisi, jos sun lähipiirissäsi olisi psykopaatti.

Eivätkä kaikki sarjamurhaajatkaan ole psykopaatteja tai sosiopaatteja, muita persoonallisuushäiriöitä sitten kyllä löytyy kaikilta.

Vierailija
166/339 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et kerro, mitä työtä teet, mutta tietyissä työtehtävissä puhumattomuus häiritsee. Olin kerran eräässä työssä, jossa työtehtäviä suoritettiin eri työntekopaikoissa ja näiden välillä siirryttiin pareittain firman autolla. Matka oli pisimmillään yli 100 km. Sellainen työkaveri, joka ei puhunut eikä pukahtanut matkan aikan oli todella rasittava. Oli piinaavaa ajaa toista tuntia täydessä hiljaisuudessa.

Puhumattomuus on eri asia kuin se, ettei halua puhua henkilökohtaisesta elämästään työpaikalla.

Kyllä minä puhun niitä näitä, mutta ei vieraille ihmisille kuulu ne asiat mitä en halua itsestäni jakaa. 

Vierailija
167/339 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tai uusi auto. On siinä älykäs vakionopeudensäädin ja kaistavahti ja ajonvaikeutusjärjestelmä...muutaman kerran kehumista kuunneltuani totesin että osaan kyllä ihan itse vielä ajaa autoani. Sitten kun en osaa, annan ajokortin pois. 

Huh. Enpä todellakaan ole työpaikalla kovin sosiaalinen, en somessa, enkä kerro paljoa yksityisasioistani. Mutta en mä nyt sentään ihan suoraan töykeä ole, jos toinen kertoo uudesta autostaan. 

Voi tietysti olla, että sanoit tuon asiallisesti ja mielipiteenäsi osana keskustelua, ja se on ihan ok. Mutta jos tuo oli ainoa asia, jonka töksäytit, niin annat aika tympeän kuvan itsestäsi. 

Vierailija
168/339 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin varmaan.

Ei oo mullakaan instaa, facea, tiktokkia yms...

Ja ihan sama, jos oon jonkun mielestä psykopaatti. 😅

N49

Ei mullakaan ole noista mitään ja nautin niiden puutoksesta täysin. En halua olla soma h uora.

En someta enkä välitä pätkääkään mitä joku siitä ajattelee. Oma valinta omasta elämästä.

Vierailija
169/339 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin varmaan.

Ei oo mullakaan instaa, facea, tiktokkia yms...

Ja ihan sama, jos oon jonkun mielestä psykopaatti. 😅

N49

Ei mullakaan ole noista mitään ja nautin niiden puutoksesta täysin. En halua olla soma h uora.

En someta enkä välitä pätkääkään mitä joku siitä ajattelee. Oma valinta omasta elämästä.

T. N43 ja mäkin löydyn vain vauvasta 

Vierailija
170/339 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppia ap. Toivottavasti työt sujuu ja nuo työkaverit ei ala hankalaksi. Toki on kiva että työkavereiden kanssa tulee juttuun ja voi puhua muustakin kuin työstä, mutta en minäkään ala jokaista asiaa jakamaan heille (kuten en myös someenkaan). Itselläni on Linkedin työjuttuihin ja Whatssup ryhmät kavereiden kanssa, harrastuksiin ja lapsen juttuihin. Muita hompötyksiä ei ole eikä tule. On meilläkin töissä useita  näitä 50+ naisia, jotka selittää jokapäivä jotain instajuttua...Kahvilla vielä olisi ok, mutta ärsyttää kun palaverin alku kuluu joskus näihin.

Vierailija
171/339 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oikein tajua näitä tyyppejä, jotka eivät puhu mitään. En myöskään niitä jotka avoimesti kertoo kaikki omat, tuttujen ja sukulaisten yksityisasiat. 

Töissä ei vaan koko ajan jaksa puhua pelkästään työasioista. Keskustelu aloitetaa  uuden työkaverin kanssa niistä perusasioista, perhetilanteesta, missä opiskeli ja missä asuu jne., näin yritetään löytää joku yhteinen kiinnostuksen kohde tai elämäntilanne, josta sitten voi höpötellä vaikka lounaalla. Keskustelu on yleensä kivempaa, kun molemmat osapuolet on kiinnostuneita aiheesta. Sitten jos ei vaan sano mitään, niin joutuu siihen tilanteeseen, että muut vaan puhuu lapsistaan tai autoistaan, kun sinä haluaisit keskustella vaikka kirjallisuudesta ja sup -lautailusta.

Ei siis tarvitse kertoa mitään sairaushistoriaa, vaan puhua niistä asioista joista on itse kiinnostunut juttelemaan töissä. Näin löytää niitä työkavereita, jotka on samalla aaltopituudella.

Vierailija
172/339 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En oikein tajua näitä tyyppejä, jotka eivät puhu mitään. En myöskään niitä jotka avoimesti kertoo kaikki omat, tuttujen ja sukulaisten yksityisasiat. 

Töissä ei vaan koko ajan jaksa puhua pelkästään työasioista. Keskustelu aloitetaa  uuden työkaverin kanssa niistä perusasioista, perhetilanteesta, missä opiskeli ja missä asuu jne., näin yritetään löytää joku yhteinen kiinnostuksen kohde tai elämäntilanne, josta sitten voi höpötellä vaikka lounaalla. Keskustelu on yleensä kivempaa, kun molemmat osapuolet on kiinnostuneita aiheesta. Sitten jos ei vaan sano mitään, niin joutuu siihen tilanteeseen, että muut vaan puhuu lapsistaan tai autoistaan, kun sinä haluaisit keskustella vaikka kirjallisuudesta ja sup -lautailusta.

Ei siis tarvitse kertoa mitään sairaushistoriaa, vaan puhua niistä asioista joista on itse kiinnostunut juttelemaan töissä. Näin löytää niitä työkavereita, jotka on samalla aaltopituudella.

Eli jotta voit puhua kirjallisuudesta tai vaikka sup-lautailusta niin sinun pitää ensin tietää toisen henkilön perhetilanne, missä asuu ja vaikka sukulaisuussuhteet? 

Entäs jos ihan vaan puhut aiheista joista olet kiinnostunut? 

Voit toki ohi mennen kertoa itsestäsi, mutta jos toinen ei avaudu niin jospa se tarkoittaa, ettei ehkä halua kertoa.

Itse olen hiljaisempi ja vuosiin en ole jaksanut kahvitella työpaikan utelijoiden kanssa. Ei kiinnosta mm. heidän sukulaiset ja lapset ja naapuriensa tekemuset, enkä halua omistani kertoa. Lähimmän työkaverin kanssa jutellaan enemmän ja henkilökohtaisemmista aiheista.  

Vierailija
173/339 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Myös tämä Vauva-palsta lasketaan kyllä sosiaaliseksi mediaksi

Ei lasketa koska täällä ollaan anonyymeja.

Kun ensi kerran tulin tälle palstalle ihmettelin kyllä että mikä ihme paikka tämä on jossa Vierailijat kinastelevat keskenään. Tai itsensä kanssa, mistä sen tietää. Käytin pitkään nimimerkkiä, mutta nykyään olen lähinnä Vierailija minäkin. Anonyymiä on. 

Vierailija
174/339 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En yhtään ihmettele. Narsistit, psykopaatit ja sosiopaatti ovat hiljaisia, tuijottavat eivätkä ole somessa.

Arvioni on että savustavat sinut pihalle niin pian kuin mahdollista. Pienikin virhe tai väärä liike = toimisto kutsuu.

Ovat päinvastoin usein (varsinkin narsistit ja sosiopaatit) mukavia ja kaikkien ystäviä. Ne makeimmat tyypit. 

Vierailija
175/339 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama homma itellä. Ei facee eikä huvittanut jakaa puhelinnumeroakaan ihan kaikille. Toki taisin saada sitten ylimielisen ihmisen maineen tiettyjen mielestä mutta ihan sama. 

Jotkut ihmiset haluavat pitää työasiat työasioina ja seurustella sitten ihan muualla. 

Vierailija
176/339 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen extrovertti mutta multa puuttuu molemmat noista kanssa.

Saatiin työpaikalle kolmekymppinen mies niin oli hällä ihmettelemistä.

Oli utelias.

Vierailija
177/339 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

uusi työ tsemppiä.

onko lapsia? minkä ikäisiä jos on? mietin itse minkä ikäisille sopiva jäädä kotiin muutmaksi tunniksi vanhemman töiden takia

Vierailija
178/339 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen aika puhelias ja tykkään ihmisistä, mutta minulla on tiukat rajat sen suhteen, mitä kerron ja mitä en kerro. Valmistelen aina etukäteen jonkun yhdentekevän vastauksen työkavereiden pakollisiin "Mitä teit viikonloppuna" -kyselyihin. Hyviä vastauksia ovat mm. kokkailu perheen kanssa, pitkä kävelylenkki (eikös ollutkin ihana ilma!) tai sukulaisen tapaaminen (pitkästä aikaa ehdin kunnolla jutella siskoni kanssa).

Noita yhdentekeviä arkiaskareita on helppo ylikorostaa. Niillä voi kuitata uteluita ja jättää kertomatta ne oikeasti merkitykselliset asiat, joita viikonloppuuni kuului ja joista en välttämättä halua töissä kertoa. Minua pidetäänkin monessa paikassa kokkaamista rakastavana, vähän simppelinä perheenäitinä, vaikka oikeasti viikonlopun tärkeimmät puuhat ovat jotain ihan muuta. En vain jaksa selittää töissä tietokonepeliharrastusta tai muuta nörtteilyä. Jaan ne mieluummin samanhenkisten ihmisten kanssa, joille asioita ei tarvitse perustella.

Tuollainen small talk on aika helppo opetella ja sillä pystyy luomaan illuusion siitä, että olen avoin ja helposti lähestyttävä ihminen. Sitä paitsi minusta on ihan mukava jutella ihmisten kanssa pinnallisia tyhjänpäiväisyyksiä. Olen siinä mielessä aika epäsuomalainen.

Vierailija
179/339 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä!! Ei itselläkään ole mitään some juttuja..En halua sitä paskaa mitä sieltä vyöryy.. Vanhalla sms viesteillä ja puheluilla on pärjännyt aivan hyvin. Töissä ei kannat kertoa mitään itsestään..Ainakaan heti. Vasta sitten kun tunteen ihmiset,ketkä ovat juorukelloja ja suht normaaleja. Itse on kertonut ihan huuhaata työkavereille.. Hauska kuulla jälkikäteen muilta niitä juttuja!!Ei minua kiinnosta kenenkään elämä,saati siten kersoista,lapsenlapsista yms. kuuleminen.

Vierailija
180/339 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä!! Ei itselläkään ole mitään some juttuja..En halua sitä paskaa mitä sieltä vyöryy.. Vanhalla sms viesteillä ja puheluilla on pärjännyt aivan hyvin. Töissä ei kannat kertoa mitään itsestään..Ainakaan heti. Vasta sitten kun tunteen ihmiset,ketkä ovat juorukelloja ja suht normaaleja. Itse on kertonut ihan huuhaata työkavereille.. Hauska kuulla jälkikäteen muilta niitä juttuja!!Ei minua kiinnosta kenenkään elämä,saati siten kersoista,lapsenlapsista yms. kuuleminen.