Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Aloitin uudessa työpaikassa ja työkavereita ärsyttää kun mua ei löydy somesta ja kun en kerro itsestäni paljoa.

Vierailija
07.01.2024 |

Olen hiljainen mutta hyvä työntekijä joten sain työpaikan.

Muut työntekijät yrittävät saada musta selville asioita, mutta olen salamyhkäinen ja sulkeutunut. 3 päivää sitten eräs nainen kysyi: "Ai eikö sulla ole facebookkia tai instaakaan?" Sanoin,e ttä ei, minä en sellaista harrasta.

Kommentit (339)

Vierailija
201/339 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

K

Vierailija
202/339 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen äänekäs, sosiaalinen ja tulen ihmisten kanssa hyvin toimeen. Asiakkaat tykkää koska osaan suhtauta heihin ja heidän ongelmiinsa joustavasti ja rauhallisesti. En ole missään somessa. Huom. Tämä ei ole vieläkään somea!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/339 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä haluan tutustua työkavereihin, vaikka olenkin introvertti. On todella raskasta, jos ei voi puhua koko päivänä kuin työasioista. On ihan mukava kuulla miten kollegat viettää vapaata ja ratkoo jotain yleisiä ongelmia yms. Osasta on tullut hyviä ystäviä. Puhuminen helpottaa yhteistyötä ja kasvattaa luottamusta. Ig ja fb on toisarvoisia, niissä on vain pinta ihmisestä.

Ihan samaa mieltä, vaikka olen kaikkien ns huonojen piirteiden kombo eli epäsosiaalinen, introvertti ja ujo. Itsellä meni uudessa työssä niin, että kukaan ei oikeastaan aluksi kysellyt tai jutellut paljoa mitään, ja sekin vähän harmitti. Ei niin että olisin tuonut asiaa kuitenkaan esiin.

Vierailija
204/339 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En yhtään ihmettele. Narsistit, psykopaatit ja sosiopaatti ovat hiljaisia, tuijottavat eivätkä ole somessa.

Arvioni on että savustavat sinut pihalle niin pian kuin mahdollista. Pienikin virhe tai väärä liike = toimisto kutsuu.

Taidat itse olla kaikkea kolmea

Vierailija
205/339 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Myös tämä Vauva-palsta lasketaan kyllä sosiaaliseksi mediaksi

Jos luot itsellesi tunnuksen omalla naamalla ja nimellä. Muuten täällä ollaan ihan anonyymejä jota ei kovin sosiaaliseksi voi kutsua.

Vauva-palsta lasketaan epäsosiaaliseen mediaan.

Vierailija
206/339 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin varmaan.

Ei oo mullakaan instaa, facea, tiktokkia yms...

Ja ihan sama, jos oon jonkun mielestä psykopaatti. 😅

N49

Psykopaattien, narsistien ja muiden hullujen mielestä toisen pitäisi olla facessa, instassa yms. just siks että sieltä voi sitten seurata toisen yksityiselämää. Kun kiinnostaa niin paljon muiden asiat. Sitten alkaa häiritä, kun joku ei ole facessa ja kaikessa ja ei saa sitä kautta tietää. Jotkut ovat ihan liian uteliaita, kaikki heidän pitäisi saada tietää. Ja kun jotain kuullaan, niin se sitten juorutaan heti eteenpäin.

Vierailija
207/339 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin varmaan.

Ei oo mullakaan instaa, facea, tiktokkia yms...

Ja ihan sama, jos oon jonkun mielestä psykopaatti. 😅

N49

Psykopaattien, narsistien ja muiden hullujen mielestä toisen pitäisi olla facessa, instassa yms. just siks että sieltä voi sitten seurata toisen yksityiselämää. Kun kiinnostaa niin paljon muiden asiat. Sitten alkaa häiritä, kun joku ei ole facessa ja kaikessa ja ei saa sitä kautta tietää. Jotkut ovat ihan liian uteliaita, kaikki heidän pitäisi saada tietää. Ja kun jotain kuullaan, niin se sitten juorutaan heti eteenpäin.

Minuakin ärsytti, kun eräs ihminen oli laittanut kaveripyynnön. Tiedän, että halusi vain saada mahdollista lisätietoa elämästäni. No, minulla ei ole siellä mitään, joten saipa pettyä. En olisi häntä kaveriksi hyväksynyt, jos profiilissani olisi mitään henkilökohtaista tietoa elämästäni. 

Vierailija
208/339 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on WhatsApp-ryhmät tiimin kesken. Toinen työasioille, toinen henkilökohtaisille. Niihin liityin, koska olisi tuntunut tylyltä kieltäytyä, mut vaimennan ne, kun olen vapaalla. Tykkäilen ja joskus vastaan jotain, mutten postaile henkilökohtaisia. Somen suhteen olen valikoiva ja tarkka. 

Vierailija
209/339 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ikinä ole ollut henkilökohtaista sometiliä.

Ihmiset tosiaan urkkivat toisistaan somen kautta todella paljon asioita nykyään. Joku keskustelupalstoillakin joskus kyseli, että onko sellaisessa ihmisessä jotain vikaa tai outoa, josta ei löydy mitään tietoa ja tiliä netistä. Niin normaalina sitä sometiliä pidetään, että oletetaan jokaisen olevan somessa niin, että muut saisivat sitten lukea sieltä tiedot. Tää ihmettelijä oli koittanut selvittää jonkun kaverinsa uuden tyttöystävän taustaa. Siis joku suhteen ulkopuolinen tyyppi selvittelemässä toisen tyttöystävästä asioita netistä! Voi taivas sentään.

Vierailija
210/339 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksityisasiat on jokaisen oma asia ja valinta mitä kertoo työkavereille. Tuskin kenenkään työsopimuksessa on ehto, että on kerrottava perhe- ja muutkin yksityisasiat. 

Vierailija
211/339 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

työkavereille ei kuulu muuta kun se teetkö työsi hyvin, kaikki muu on vapaaehtoista  !

Vierailija
212/339 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei työpaikoille mennä ihmissuhteita hankkimaan vaan töihin, se ei tietenkään estä olemasta kiva ja reilu työkaveri kaikille, omat rajat voi pitää hienovaraisesti se ei ärsytä tervepäisiä ihmisiä. 

Vierailija
213/339 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähdin somesta vuosia sitten ja kukaan ei ole kysellyt perään. Hyvin on pärjätty ilman niin kavereiden kuin vihamiesten kanssa.

Jos työpaikalla vaaditaan whasapp/telegram/signal tiliä, niin luonnollisesti työnantaja antaa tällöin puhelimen. Joka jää työpöydälle lähtiessä kotio.

Vierailija
214/339 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikuttaa että et sovellu siihen työyhteisöön. Sen lisäksi, että tekee työnsä hyvin, pitää sopia myös osaksi työtiimiä. 

Vierailija
215/339 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillå oli myös tällainen salaperäinen työkaveri, lounaalla saatettiiin keskustella mitä viikonloppusuunnitelmia kullakin on. Ja takuulla ihmiset kertovat ylimalkaisesti jotain, kukaan ei ilmoittanut että "aion ukon kanssa osallistua seksibileisiin", vaan tavallista mennään tyylin ulkoilen tai menen katsomaan uutta leffaa jne. No tämä yksi sitten "noooooh, en tiedä vielä, katsotaan mitä päivä tuo tullessaan", salaperäisellä äänellä ja merkitsevällä katseella. Aarghh! TÄydellistä huomionhakua, josta seurasi aina kiusallinen hiljaisuus. 

Vierailija
216/339 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidä pintasi vaan.

Olen itsekin pärjännyt oikein hyvin ilman mitään some -alustoja :D

Vierailija
217/339 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on oikeita ystäviä, ei netin mielikuvitusystäviä!

Vierailija
218/339 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkään en ole somessa ja oli aika hurjaa kun pystyin iltaisin katsomaan työkavereiden sometilit läpi. Näkyi kotien sisus, viikonlopun vietto, lapset,. Eli tiesin heistä kahvipöydässä todella paljon ettei edes tarvinnut kysellä 😁 itse en omia asioitani kertonut, päällisin puolin vain jotain.

Vierailija
219/339 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naurettavaa. Eivätkö osaa tutustua ihmiseen kasvokkain. 

Vierailija
220/339 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kamalia turvallisuusriskejä paljastaa perheensä kuvia, nimiå, loma-aikoja jne. Hulluja on joka korttelissa.