Onko teillä kotona kuntoilulaitteita? Kannattaako ostaa? Kokemuksia?
Itselläni kahdella salilla jäsenyys, sen lisäksi käyn päivittäin juoksulenkeillä ja mm. uimassa. Mutta siis tällä hetkellä kuntoiluharrastukset kodin ulkopuolella.
Mietin, olisiko helppo lisätä liikuntaa päivään jos voisi myös kotona kuntoilla.
Kokemuksia jos teillä on kotona kuntoilulaitteita? Kannattaako ostaa, tuleeko niitä käytettyä?
Kommentit (13)
Kuntoilulaitteiden hankkiminen kotiin on huono idea. Ensinnäkin, ne jäävät käyttämättä. Toisekseen, kotilaitteet ovat tasoltaan vaatimattomattomia. Paras mennä kuntolalille jossa on laadukkaat ammattikäyttöön tarkoitetut monipuoliset laitteet ja välineet.
Meillä on juoksumatto. On käytössä, erityisesti huonommilla säillä. Tosi kätevää että varsin pienellä vaivalla voi liikkua, eikä tarvi raahautua salille tai ulos.
Meillä oli crosstrainer. Ensimmäiset 1-2 vuotta oli aika aktiivisesti käytössä, mutta kyllä silloinkin sain puoliksi pakottaa itseni käyttämään sitä, kun se oli niin kalliskin. Toiset pari vuotta se sai rauhassa pölyttyä, kunnes myin pois. Joten kun uutuudenviehätys katoaa, erittäin todennäköisesti jää käyttämättä. Osta ennemmin vaikka joku simppeli käsipainosarja ja jumppamatto jos innoistuisit kotona kuntoilemaan. Ei maksa kovin paljoa ja saa tarvittaessa varastoon helposti.
Pikkunen hierontapallo ja sitten semmoinen hierontarulla. Ja lattialla on matto jonka päällä voi tehdä punnerruksia, vatsa- ja selkälihasliikkeitä ja kyykkyjä tai vaikka joogata.
Mulla juoksumatto ja ei enää tekosyitä miksi en voisi joka päivä kävellä/juosta huonollakin säällä. Lisäksi säädettäviä painoja.
On minulla kuntopyörä. Olen polkenut sillä noin 10000 km 4 talven aikana. Käytän sitä talvella enemmän koska kesällä kuljen fillarilla ulkona aika paljon. Tälläkin viikolla olen polkenut 30-40 minuuttia joka päivä.
Mies osti kuntopyörän puoli vuotta sitten. On käyttänyt sitä n.15 kertaa. Taitaa jäädä vaatetelineeksi! Tyttärellä kahvakuula. Sekin (kahvakuula - ei tytär) joutaisi vaikkapa verkon painoksi.
Kuntopyörä ollut, ei tule ebää. Vievät paljon tilaa ja kotona on turhan lämmintä hikiliikuntaan.
Meillä oli crosstrainer kymmenisen vuotta ja sitä kyllä käytettiin paljon. Vaihtelun vuoksi hankittiin soutulaite (concept2 joita monella salillakin on) ja on kyllä paljon tehokkaampaa. Tykätään siitä että huonolla säällä ei tarvitse lähteä kotoa minnekään.
Mies teki meille sellaisen hemmetin ison oravanpyörän ja pakottaa juoksemaan siinä joka päivä ainakin tunnin.
Olen ihan poikki!