Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Apua, laskin, että meillä menee keskimäärin 240 € VIIKOSSA

Vierailija
07.01.2024 |

ruokaostoksiin (sis. vessapaperit, saipouat ym.). Ja ollaan vain minä ja teinipoika, eli kaksi henkilöä. Apua kaivataan, miten laskua pienemmäksi?

Nuori urheilee ja haluaa syödä lihaa ym. Itse kasvissyöjä muuten paitsi kalaa syön.

Kommentit (84)

Vierailija
1/84 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tuo ole juuri mitään.

Vierailija
2/84 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ettei vaan olis päässyt muutamat siiderit livahtamaan ostoskärryyn?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/84 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinpä. Terkut vaan sinne ruokaduopolin suuntaan, joka hilasi hinnat kattoon kun keksi hyvän raon venäjän hyökkäyksestä.

Vierailija
4/84 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karsikaa ostoksistanne ja välttäkää heräteostoksia.

Vierailija
5/84 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihat ja kalat pois,öljykapseleita.

Vierailija
6/84 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kala 37€/kg ja proteiinia saa sadasta lähteestä.

Vierailija
7/84 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kerran rahat riittää, niin miksi laskua pienemmäksi? Syökää hyvin, laadukkaasti ja riittävästi.

Vierailija
8/84 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hankala sanoa näkemättä mitä syötte, millainen on tyypillinen päivän ruokavalio? 

Vierailija
9/84 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Einekset yms valmisruoat pois.

Vierailija
10/84 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ettei vaan olis päässyt muutamat siiderit livahtamaan ostoskärryyn?

Hyyii! Ei kai nyt sentään,  kunniallisista kunnon ihmisistähän tässä on kysymys!

Vierailija
11/84 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh huh, ajattrlin jo, että saan haukkumaryöpyn niskaani.

Alkoholia ei noihin ostoksiin sisälly. Yksi iso lohi kyllä ja yhdet pihvit. Ostan vielä paljon kaupan omia merkkejä ja ostokset pääosin Prismasta ja Lidlistä. Pakastimessa on vielä marjoja ja kalaa, eli siitä voi vähentää 20 €, eli viime viikolla syötiin 220 euron edestä.

Vierailija
12/84 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mene, jos ei laita menemään. 

Meitäkin on kaksi ja laitamme viikossa menemään 150. Riittää hyvin.

Vierailija
13/84 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhille kaikki on kallista. 

Vierailija
14/84 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No siksi tässä kauhistelen, kun rahat juuri ja juuri riittää, mutta olisi toki kiva, että jäisi jotain ylimääräistäkin joskus. Nyt asumiskulujen jälkeen kaikki menee ruokakauppaan.

Vierailija
15/84 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No laitapa tänne ostoskuitit. Kyllä tuohon summaan kuuluu jotain kallista. Jos tekee ns. perusruokaa niin rahaa ei paljoa mene. Ostat varmaan puolivalmisteita ja eineksiä. 

Vierailija
16/84 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kala 37€/kg ja proteiinia saa sadasta lähteestä.

Niinpä. Olen NHL-pelaajan mitoissa oleva mies ja harrastan aktiivisesti liikuntaa. Rahaa ruokaan menee 150€/kk. Teen kaikki ruoat itse. Jos tekee kokonaisesta lihasta, juureksista, jne. ei rahaa paljoa mene vaikka kaikki onkin kallistunut. 

Vierailija
17/84 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tuossa auta kuin kuittien läpikäynti ja kunnollisen suunnitelman teko. Mitä siellä on turhaa, mistä voi luopua?

Meillä neljän hengen perhe, joista kaksi urheilevaa teiniä. Tilataan kaikki ruokaostokset kotiin viikottain. Lasku on noin 250 euroa/viikko, sisältää myös muut päivittäistavarat kuin ruoan. Tuolla summalla tehdään siis viikoksi yksi lämmin ateria/päivä ja mukana aamu-, ilta- ja välipala-ainekset.

Ei liha sinällään ole minusta kallista, toki riippuu siitä, mitä lihaa ostaa (juuri ostin itse pitkästä aikaa naudan sisäfilettä 50e/kg, se on kyllä kallista mutta harvoin tulee syötyä). Kalleinta ovat valmisruoat ja kaikki ravitsemuksellisesti toissijainen tai täysin turha, kuten limut, erikoisjuustot, sesongin ulkopuoliset hedelmät ja kasvikset. 

Vierailija
18/84 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä riittää 300 euroa kuussa ruokaan, ja jää säästöönkin vähän. 2 henkeä siis kyseessä. Emme osta eineksiä vaan teemme itse raaka-aineista asti ruoan.

Vierailija
19/84 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolivalmisteita ostan kyllä, se myönnettäköön ja eineksiäkin. Ja itse syön paljon herkkuja, pähkinöitä, leivoksia. Että ensin varmaan noista karsimaan.

Mutta esim. viime viikolla olin lomalla ja tein joka päivä itse ruoan, 2 x lämmin ateria ja aamupalat, iltapalat ja välipalat päälle.

Vierailija
20/84 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella isot ruokakulut. Kaksi ihmistä syö todella hyvin 100 eurollakin viikossa.