Käytiin kauppakeskuksessa, jossa on vierekkäin CM ja Prisma. Ihmeteltiin, että väkeä menee CM:ään vaikka Prismassa on halvemmat hinnat
Yritettiin kysellä, että miksi haluavat maksaa enemmän SAMASTA tuotteesta. Emme saaneet kuin tiuskintaa vastaukseksi. Vartijat tulivat ohjaamaan meidät pois. Ihmettelemme vieläkin. Miten on mahdollista, että halutaan maksaa enemmän SAMOISTA tuotteista? Pikkupoikamme sen kiteytti niin, että vieläkin on vedet silmissä: hulluja on monenlaisia. 😂
Kommentit (142)
Vierailija kirjoitti:
Miksi kuluttamisesta ja tuhlaamisesta on tehty tässä maassa paha ja kielletty asia. Kyllähän rahan ja tavaran pitää liikkua. Kuvitteletteko olevanne parempia ihmisiä jos pihistelette ruokaostoksissa?
Kyllä. Säästyneillä rahoilla on mukava tehdä mieluummin jotain kivaa. Ohjata sitä kulutusta muuhunkin kuin syömiseen ja K-kauppiaitten rikastuttamiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin varakkaana henkilönä haluan näyttää köyhemmille Prisman asiakkaille että rahaa löytyy. Ajan hitaasti E-sarjan Mercedes-Benzilläni risteyksestä K-Citymarketille vievälle rampille. Samalla katson Prismaan kääntyviä ja hymyilen heille, koska molemmat tiedämme, että olen se varakkaampi. Pysäköin avoparkkipaikalle aivan parkkialueen reunaan, josta näkyy Prisman suuntaan ja katson vielä ryhdikkäästi seisten, kädet lantiolla, ihmisiä jotka menevät Prismaan ja puhdistan päätäni ja kävelen kauppaan vertaisteni joukkoon.
Puhdistatko päätäsi parkkipaikalla siis kuivahampoolla, kosteuspyyhkeillä (jos olet kalju) vai miten? Joku retkisuihku mukana autossa?
200 euron seteleillä, jotka on valmiiksi kostutettuja työntekijöideni ylitöistä valuvalla hiellä ja kyynelillä.
Ei taida kovin puhdasta tulla.
K-kaupoissa on paremmat valikoimat, kuin S-ryhmän kaupoissa. Tämän vuoksi köyhät menee ässään ja hyvin toimeentulevat Koohon.
Itse olen niin leipääntynyt Taneli Mäkelän hahmoon ässän mainoksissa, että pidän kaupan boikotissa niin kauan kuin Tanelin naama näkyy huonosti tehdyissä ässän mainoksissa.
Kolmas syy on ässän törkeä henkilöstöpolitiikka. Johtajien bonukset revitään alemman tason henkilöstön selkänahasta. Se lienee uusiutuva luonnonvara?
Me ei käydä edes siinä lähimmässä Cittarissa, jonne on 8km, vaan ajetaan 16km päähän, missä on vielä parempi Cittari. Kyllä välillä ostetaan Prismasta ja muistakin kaupoista, mutta kun halutaan kunnollista, niin silloin Järvenpään Citymarket kutsuu.
Vierailija kirjoitti:
Siis mitä. Ihanko oikeasti ihmiset miettii sitä missä on halvimmat hinnat? Mä en ole IKINÄ laskenut ruokaostosten hintaa, ja olen 54v. Käyn just siellä kaupassa kulloinkin kuin sillä kerralla huvittaa. Koskaan ei ole rahat loppuneet ja säästöönkin on jäänyt. Citymarketissa on kiva käydä kun siellä on laadukkaampaa tavaraa, näytteillepano on siisti, hyvä liha/kalatiski jne
Kuulut siis hyväosaisiin tai ainakin hyvätuloisiin. Olen kerran elämässä ollut tilanteessa, jossa rahaa oli sen verran pankissa, ettei tarvinnut etukäteen laskea ruokakaupan loppusummaa ennen asiointia. Mutta olin lapsena tottunut niukaan elämään, joten ostokset olivat silti kohtuullisia. Myöhemmin koitti kausi hyvin niukkoja vuosia, kun tuli lama ja oli pieni palkka ja iso velka niskassa. Silloin opin katsomaan hintoja. Ei voinut kovin usein pyytää perheen koululaisia tekemään ruokaostoksia, sillä he eivät muistaneet katsoa hintoja niin tarkasti ja kuten muissakin perheissä oli yleistä, yritin salata tilannetta heiltä. Ostettiin halvempia tuotteita kuin aikaisemmin. Silloin Suomessa ei ollut Lidliä eikä nykyisiä edullisia vaatekeauppoja. Nyt kun olen työeläkkeellä, saatan muistaa jopa yksittäisen tuotteen hinnan ulkoa. Jopa 20 centin hintaerolla on merkitystä.
Vierailija kirjoitti:
Cm:ssä on pääsääntöisesti laadukkaampi hevi ja laajempi liha- ja kalatiski. Monet pirkkatuotteet on päätyneet vakiokamaksi ostoskärryyni, rainbowt ovat kerta toisensa jälkeen olleet pettymys. Eikä mua kiinnosta juosta yhdellä reissulla hakemassa eri juttuja eri kaupoista, ajan vakn cm psrkkihalliin ja nostan laatikot autoon.
Toisaalta kun tullaan pohjoisesta reissusta ja käyään hakemassa kotiin ilta- ja aamupalaa matkalla pikkukaupungista, menen joko vaihtelun vuoksi lidliin tai tarkemman listan kanssa prismaan, siinä kaupungissa cm:llä on usein ollut nahistunut hevi.
Rainbowt loppuvat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin varakkaana henkilönä haluan näyttää köyhemmille Prisman asiakkaille että rahaa löytyy. Ajan hitaasti E-sarjan Mercedes-Benzilläni risteyksestä K-Citymarketille vievälle rampille. Samalla katson Prismaan kääntyviä ja hymyilen heille, koska molemmat tiedämme, että olen se varakkaampi. Pysäköin avoparkkipaikalle aivan parkkialueen reunaan, josta näkyy Prisman suuntaan ja katson vielä ryhdikkäästi seisten, kädet lantiolla, ihmisiä jotka menevät Prismaan ja puhdistan päätäni ja kävelen kauppaan vertaisteni joukkoon.
Puhdistatko päätäsi parkkipaikalla siis kuivahampoolla, kosteuspyyhkeillä (jos olet kalju) vai miten? Joku retkisuihku mukana autossa?
Täikammalla vetelen isoimmat röllykät pois.
"Miksi rahaa ei saisi tuhlata? Koetko olevasi jotenkin parempi ihminen kun ostat sitä halvempaa jauhelihaa?"
Koen olevani pikemminkin verrattain fiksu ihminen, kun vertailen hintoja ja ostan hyvää, laadukasta ja terveellistä ruokaa mieluummin halvemmalla kuin kalliimmalla. Tuhlailu on pelkästään typerää, jos saman saa halvemmallakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi kuluttamisesta ja tuhlaamisesta on tehty tässä maassa paha ja kielletty asia. Kyllähän rahan ja tavaran pitää liikkua. Kuvitteletteko olevanne parempia ihmisiä jos pihistelette ruokaostoksissa?
Kyllä. Säästyneillä rahoilla on mukava tehdä mieluummin jotain kivaa. Ohjata sitä kulutusta muuhunkin kuin syömiseen ja K-kauppiaitten rikastuttamiseen.
Me opittiin koronan aikana elämään ilman ravintoloita. Jos haluaa syödä kotona hyvin, niin Citymarketin asiakkaana se onnistuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Prisma on leimallisesti lapsiperheiden kauppa, joten moni lapseton suuntaa automaattisesti Cittariin.
Citymarketissa ei ole kirkuvia ja juoksevia lapsia, ja aikuisasiakkaatkin osaavat olla ajamatta kärryillä päälle. Prismassa käy se porukka, jolla ei ole alkeellisiakaan käytöstapoja.
Kaupoissa tulisi olla säännöt lapsiperheille. Eihän lemmikkejäkään saa päästää vapaasti juoksemaan kauppaan ja sörkkimään kaikkea siellä, mutta jostain syystä tämä sallitaan lapsille.
Juokseminen pitäisi ainakin vanhempien kieltää. Ihan riskien vuoksi. Pelkään koska joku lapsi juoksee siivouskoneen tai sähkötrukkien alle. Tai ihan vaan päin jonkun kärryjä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis mitä. Ihanko oikeasti ihmiset miettii sitä missä on halvimmat hinnat? Mä en ole IKINÄ laskenut ruokaostosten hintaa, ja olen 54v. Käyn just siellä kaupassa kulloinkin kuin sillä kerralla huvittaa. Koskaan ei ole rahat loppuneet ja säästöönkin on jäänyt. Citymarketissa on kiva käydä kun siellä on laadukkaampaa tavaraa, näytteillepano on siisti, hyvä liha/kalatiski jne
No eihän toki kannata hinnoista piitata, varmaan olet muutenkin tuhlari.
Kyllä itse asiassa olen. Mitä väliä? Ei sitä omaisuutta hautaansa saa.
Ruokaostoksista puhuit. Ruokaostoksia ei pidetä varsinaisesti omaisuutena.
Ruuan saa hautaan mukaan, kaikkine läskeineenhän ihminen haudataan.
Ainakin täällä Cittarissa on tuoreemmat hedelmät ja vihannekset ja kalatiski on paljon parempi kuin Prismassa.
Yksineläjällä on varaa käydä Cittarissa ja Supermarketissa.
"Prismassa halvemmat hinnat." No, ei kaikissa tuotteissa ole edes halvemmat hinnat. Ja esimerkiksi sieltä KCM:stä saa omia Plussa-tarjouksia niin ehkäpä ne kannattaa sieltä käydä hakemassa. Florat oli euron tällä viikolla kun Prismassa ne maksaa 1,80€. Lisäksi oli muitakin tarjouksia.
Itse Jumbossa kun käyn niin moni käy kummassakin kaupassa. Sittarista haetaan tarjoustuotteita ja Prismasta haetaan esimerkiksi maitoa. Ihan selkeästi esimerkiksi pariskunnat puhuvat jakautuvat niin että käydään molemmissa kaupoissa tai sitten käydään kaupoissa peräkkäin. Sama kävi Myyrmannissakin.
Itsekin kävin molemmissa kaupoissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Me opittiin koronan aikana elämään ilman ravintoloita. Jos haluaa syödä kotona hyvin, niin Citymarketin asiakkaana se onnistuu.
Haha, ja Prismanko asiakkaana ei onnistu? On sulla jutut.
Ei mekään ravintoloissa syödä kuin matkoilla.
Nämä kauppaprovot on periaatteessa kivoja, kum niissä ei ole mitään järkeä. En jaksa nyt lähteä tähän ketjuun nytta jatkakaa vaan.
Minusta näissä osuuskunnissa kuten S-ryhmä ja Osuuspankki, on sellaista kommunismin henkeä. Jotenkin tunnelma näissä sisällä ja mainoksissa on sellainen tasapäistävä, että ei saa erottua joukosta tai me painetaan sinut porukalla alas muiden tasolle. Itse pidän enemmän tällaisesta amerikkalaisesta yrittämisen meiningistä. Menestytään, näytetään se ja annetaan myös muille uskoa että hekin voivat menestyä ja se on hieno asia! Tämän takia valintani on K-Citymarket.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
200 euron seteleillä, jotka on valmiiksi kostutettuja työntekijöideni ylitöistä valuvalla hiellä ja kyynelillä.
Hahaa. Sä oot mun entinen toimari! Luulin jo että sä olit kuollut sydäriin.
Cm lihatiskit ja -tarjoukset on paremmat. Ne haen aina sieltä, peruskamat Prismasta
Vierailija kirjoitti:
Tää on jotenkin niin ristiriitaista. Ihmiset on Suomessa pääosin hyvätuloisia, on omakotitalot ja kesämökit, ajellaan Teslalla jne. Ja sitten taas toisaalta mietitään mitä joku Oltermanni maksaa. Jos on varaa ostaa omakotitalo ilman lainaa niin mitä väliä on ruoan hinnalla?
Monilla Suomessa ei ole omakotitaloa tai edes omaa asuntoa. Kesämökki tai minkä tahansa merkkinen auto vakuutuksineen ja polttoainekuluneen ovat utopiaa. Liitän tähän vielä havainnon, että hyvin vähävaraisia ei juuikaan kutsuta ilmaiselle aterialle tai viettämään hauskaa viikonloppua jonkun mökillä (mistäpä köyhä ottaisi rahat matkaan ja mökeille pääsee yleensä vain omalla autolla). En tiedä tarkkoja lukuja, sillä käsitykseni mukaan valtio ja Pelastusarmeija ovat eri mieltä siitä paljonko tässä maassa on köyhiä. Mutta heitä on paljon, ehkä jotain 17 % väestö.
Ei vaan yleisesti rahasta, tuloista ja omaisuudesta. Miksi rahaa ei saisi tuhlata? Koetko olevasi jotenkin parempi ihminen kun ostat sitä halvempaa jauhelihaa?