Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Käytiin kauppakeskuksessa, jossa on vierekkäin CM ja Prisma. Ihmeteltiin, että väkeä menee CM:ään vaikka Prismassa on halvemmat hinnat

Vierailija
07.01.2024 |

Yritettiin kysellä, että miksi haluavat maksaa enemmän SAMASTA tuotteesta. Emme saaneet kuin tiuskintaa vastaukseksi. Vartijat tulivat ohjaamaan meidät pois. Ihmettelemme vieläkin. Miten on mahdollista, että halutaan maksaa enemmän SAMOISTA tuotteista? Pikkupoikamme sen kiteytti niin, että vieläkin on vedet silmissä: hulluja on monenlaisia. 😂

Kommentit (142)

Vierailija
81/142 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis mitä. Ihanko oikeasti ihmiset miettii sitä missä on halvimmat hinnat? Mä en ole IKINÄ laskenut ruokaostosten hintaa, ja olen 54v. Käyn just siellä kaupassa kulloinkin kuin sillä kerralla huvittaa. Koskaan ei ole rahat loppuneet ja säästöönkin on jäänyt. Citymarketissa on kiva käydä kun siellä on laadukkaampaa tavaraa, näytteillepano on siisti, hyvä liha/kalatiski jne  

Sama juttu. Ostan kaiken tarvitsemani yhdestä kaupasta. Vierekkäin K supermarket ja Prisma. Jos haluan huippuhyvät pihvit, ostan siitä toisesta ja jos haluan kalaa tai jotain valmista tiskistä, valitsen sen toisen. Tai kummasta milloinkin. En mieti mitä joku maksaa vaan mitä aion kokata.

Vierailija
82/142 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä kun hoetaan että Prisma on isompi on yksi syy, miksi en käy meitä lähellä olevassa Prismassa. 

Lenkkeilen mieluummin ulkona

Samaa tuotetta on hyllymetreittäin eli liiketila on varasto.

Valikoima on älyttömän pieni, koska sitä samaa tuotetta on hyllymetreittäin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/142 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Cittarissa kannattaa käydä jos on hyviä tarjouksia. Euron päivillä usein on, vaikka kaikki tuotteet ei ole yhtä hyvässä alennuksessa. Euron päivät tarjoaa minulle itselleni pienen loman ruuanlaitosta, koska ostan eineksiä ainoastaan kun niitä on kunnon alennuksessa. 

Vierailija
84/142 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis mitä. Ihanko oikeasti ihmiset miettii sitä missä on halvimmat hinnat? Mä en ole IKINÄ laskenut ruokaostosten hintaa, ja olen 54v. Käyn just siellä kaupassa kulloinkin kuin sillä kerralla huvittaa. Koskaan ei ole rahat loppuneet ja säästöönkin on jäänyt. Citymarketissa on kiva käydä kun siellä on laadukkaampaa tavaraa, näytteillepano on siisti, hyvä liha/kalatiski jne  

Kuulut siis hyväosaisiin tai ainakin hyvätuloisiin. Olen kerran elämässä ollut tilanteessa, jossa rahaa oli sen verran pankissa, ettei tarvinnut etukäteen laskea ruokakaupan loppusummaa ennen asiointia. Mutta olin lapsena tottunut niukaan elämään, joten ostokset olivat silti kohtuullisia. Myöhemmin koitti kausi hyvin niukkoja vuosia, kun tuli lama ja oli pieni palkka ja iso velka niskassa. Silloin opin katsomaan hintoja. Ei voinut kovin usein pyytää perheen koululaisia tekemään

Apua, mä muistan aina, mitä mikäkin maksaa ja mitä se on ennen maksanut! En esim. voi ostaa Lidlin Norjan kylmäsavulohta kuin vain tarjouksesta 4,95, kun se ennen maksoi 3,99. Ostan yleensä aina samoja tuotteita niin todellakin on hinnat muistissa, ja tasan tiedän, kuinka paljon kaupat ovat nostaneet hintoja viime vuosina. Karkeasti laskettuna mun keskivertoruokakassin hinta on noussut viime vuosina 30%. Siksi olen luopunut monesta ns. turhasta tuotteesta.

Vierailija
85/142 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Prismassa käyn ja jos siellä ei ole jotain niin haen cittarista.

Halpaa ja tuoretta on prismassa. 

Vierailija
86/142 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tää on jotenkin niin ristiriitaista. Ihmiset on Suomessa pääosin hyvätuloisia, on omakotitalot ja kesämökit, ajellaan Teslalla jne. Ja sitten taas toisaalta mietitään mitä joku Oltermanni maksaa. Jos on varaa ostaa omakotitalo ilman lainaa niin mitä väliä on ruoan hinnalla? 

Fiksu ihminen miettii miten rahansa käyttää. 

Vierailija
87/142 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No eihän toki kannata hinnoista piitata, varmaan olet muutenkin tuhlari. 

Kyllä itse asiassa olen. Mitä väliä? Ei sitä omaisuutta hautaansa saa. 

Ruokaostoksista puhuit. Ruokaostoksia ei pidetä varsinaisesti omaisuutena. 

Ruuan saa hautaan muka

Mut paistetaan... sori, tuhkataan.

Vierailija
88/142 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Tää on jotenkin niin ristiriitaista. Ihmiset on Suomessa pääosin hyvätuloisia, on omakotitalot ja kesämökit, ajellaan Teslalla jne. Ja sitten taas toisaalta mietitään mitä joku Oltermanni maksaa. Jos on varaa ostaa omakotitalo ilman lainaa niin mitä väliä on ruoan hinnalla?"

Suomessa ihmiset pääsääntöisesti eivät ole hyvätuloisia. Ja niillä, joilla on varaa ostaa omakotitalo käteisellä, ei välttämättä olisikaan varaa, jos he tuhlailisivat syyttä suotta.

Miljonääritkin on yllättävän usein sangen säästäväisiä ja tarkkoja rahoistaan, ja siksi heillä on rahaa. 

Vierailija
89/142 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta näissä osuuskunnissa kuten S-ryhmä ja Osuuspankki, on sellaista kommunismin henkeä. Jotenkin tunnelma näissä sisällä ja mainoksissa on sellainen tasapäistävä, että ei saa erottua joukosta tai me painetaan sinut porukalla alas muiden tasolle. Itse pidän enemmän tällaisesta amerikkalaisesta yrittämisen meiningistä. Menestytään, näytetään se ja annetaan myös muille uskoa että hekin voivat menestyä ja se on hieno asia! Tämän takia valintani on K-Citymarket.

Minun mielestä taas tasa-arvo on hieno asia. Samoin yhteistoiminta. Hyviä arvoja näinä aikoina. 

Venäjällähän menee rahat harvoille, Putinille ja oligarkeille - vähän sama systeemi kuin Cittarissa.

Vierailija
90/142 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Prisma on leimallisesti lapsiperheiden kauppa, joten moni lapseton suuntaa automaattisesti Cittariin.

Citymarketissa ei ole kirkuvia ja juoksevia lapsia, ja aikuisasiakkaatkin osaavat olla ajamatta kärryillä päälle. Prismassa käy se porukka, jolla ei ole alkeellisiakaan käytöstapoja.

Kaupoissa tulisi olla säännöt lapsiperheille. Eihän lemmikkejäkään saa päästää vapaasti juoksemaan kauppaan ja sörkkimään kaikkea siellä, mutta jostain syystä tämä sallitaan lapsille.

Juokseminen pitäisi ainakin vanhempien kieltää. Ihan riskien vuoksi. Pelkään koska joku lapsi juoksee siivouskoneen tai sähkötrukkien alle. Tai ihan vaan päin jonkun kärryjä.

Näin kerran Lidlissä miten lapsi törkeästi pudotti lasipurkkeja lattialle. Lapsen vanhempi ei

yhtään  kieltänyt lasta. En voi kertoa tarkemmin.

Vierailija
91/142 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää paikkaansa, Prismalaiset ovat järjestään masentuneita, alakulo on vääristänyt kasvot aivan muodottomiksi. Ihan säälittää katsella niitä reppanoita jos pitää joskus Prismassa poiketa, täytyy aina laittaa kosteusvoidetta kasvoihin tuon jälkeen kun tulee sellaiset rypyt Prisman sisäilmasta.

Vierailija
92/142 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn juuri siinä kaupassa, jossa kulloinkin huvittaa käydä.

Tarjoukset osaan valkata jokaisessa. Itselleni tärkeiden tuotteiden hinnat ja tarjoushinnat kyllä tiedän (esim. kotimaiset omenat).

Vierailija
93/142 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Prisma on kuin iso Sale. Siellä voi pakkasella lenkkeillä.

Jos haluaa tehdä nopeat ostokset kannattaa mennä pienempään kauppaan.

Jos haluaa erikoisempaa elintarviketta pitää mennä kauppiasvetoiseen hyvinvarustettuun K-supermarkettiin. 

Vierailija
94/142 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nämä kauppaprovot on periaatteessa kivoja, kum niissä ei ole mitään järkeä. En jaksa nyt lähteä tähän ketjuun nytta jatkakaa vaan. 

Palstalla roikkuminen on ajankulua.

Vierailija
95/142 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Prismassa käyn ja jos siellä ei ole jotain niin haen cittarista.

Halpaa ja tuoretta on prismassa. 

Meilläpäin on justiinsa näin. Prismassa käy enemmän väkeä eli tavara kiertää nopsempaan. Sieltä ei osta vahingossakaan vanhaa, kun alentavat vanhenevat tuotteet, ja nuukat ihmiset sitten ostaa ne iltaisin pois. Tämän kaupungin cittarikauppias taas myy ihan pokkana samana päivänä vanhentuvaa tavaraa normihinnalla. Siksi aikoinaan vaihdoin kokonaan Prismaan. Mutta varmaan on paikkakuntaeroja näissä.

Vierailija
96/142 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Prismat ja s-marketit ovat niin KOLKKOJA kauppoja visuaalisesti. Ihme etteivät ole panostaneet enemmän viihtyvyyteen. Kai ne luottaa että asiakkaita käy muutenkin. Cittarit ja k-kaupat ovat niin paljon viihtyisimpiä ja valikoima runsas ja monipuolinen. K-ryhmässä usein todella hyviä tarjouksia ja mammuttimarkkinapäiviä ja  euron päiviä.

Vierailija
97/142 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä hupaisaa, että joku maksaa siitä, että ruokakauppa on kivemman näköinen ja hedelmät on nätimmin esillä. Mutta ei se mitään, maksakaa toki! 

Vierailija
98/142 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Prisma on leimallisesti lapsiperheiden kauppa, joten moni lapseton suuntaa automaattisesti Cittariin.

Citymarketissa ei ole kirkuvia ja juoksevia lapsia, ja aikuisasiakkaatkin osaavat olla ajamatta kärryillä päälle. Prismassa käy se porukka, jolla ei ole alkeellisiakaan käytöstapoja.

Kaupoissa tulisi olla säännöt lapsiperheille. Eihän lemmikkejäkään saa päästää vapaasti juoksemaan kauppaan ja sörkkimään kaikkea siellä, mutta jostain syystä tämä sallitaan lapsille.

Juokseminen pitäisi ainakin vanhempien kieltää. Ihan riskien vuoksi. Pelkään koska joku lapsi juoksee siivouskoneen tai sähkötrukkien alle. Tai ihan vaan päin jonkun kärryjä.

Näin kerran Lidlissä miten lapsi törkeästi pudotti lasipurkkeja lattialle. Lapsen vanhempi ei

yhtään  kieltänyt lasta. En voi kertoa tarkemmin.

Toisaalta jos vanhemmat rajoittavat lasta ns. liikaa niin helposti joku muu asiakas tekee lasun.

Vierailija
99/142 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ruokakaupassa pitäisi viihtyä??? Minä hoidan ostokseni ja menen kotiin viihtymään. 

Täällä meillä Prisma on isoin ja niinpä siellä on myös paras valikoima. Sen sijainti on myös paras. 

Vierailija
100/142 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On kyllä hupaisaa, että joku maksaa siitä, että ruokakauppa on kivemman näköinen ja hedelmät on nätimmin esillä. Mutta ei se mitään, maksakaa toki! 

No ihan on fakta että viihtyvyys vaikuttaa ostoskäyttäytymiseen. K ryhmä on oivaltanut tämän.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi kaksi