Käytiin kauppakeskuksessa, jossa on vierekkäin CM ja Prisma. Ihmeteltiin, että väkeä menee CM:ään vaikka Prismassa on halvemmat hinnat
Yritettiin kysellä, että miksi haluavat maksaa enemmän SAMASTA tuotteesta. Emme saaneet kuin tiuskintaa vastaukseksi. Vartijat tulivat ohjaamaan meidät pois. Ihmettelemme vieläkin. Miten on mahdollista, että halutaan maksaa enemmän SAMOISTA tuotteista? Pikkupoikamme sen kiteytti niin, että vieläkin on vedet silmissä: hulluja on monenlaisia. 😂
Kommentit (142)
Siis mitä. Ihanko oikeasti ihmiset miettii sitä missä on halvimmat hinnat? Mä en ole IKINÄ laskenut ruokaostosten hintaa, ja olen 54v. Käyn just siellä kaupassa kulloinkin kuin sillä kerralla huvittaa. Koskaan ei ole rahat loppuneet ja säästöönkin on jäänyt. Citymarketissa on kiva käydä kun siellä on laadukkaampaa tavaraa, näytteillepano on siisti, hyvä liha/kalatiski jne
Täällä vain k-supermarket ja s-market eikä niissä hinnoissa niin isoa eroa ole ja moni tuote on k-kaupassa halvempi.
Suurin syy kuitenkin k-kaupassa käyntiin on se ettei siellä ole kilometrin pituisia kassajonoja. S-marketissa useimmiten on todella pitkät kassajonot.
Näin varakkaana henkilönä haluan näyttää köyhemmille Prisman asiakkaille että rahaa löytyy. Ajan hitaasti E-sarjan Mercedes-Benzilläni risteyksestä K-Citymarketille vievälle rampille. Samalla katson Prismaan kääntyviä ja hymyilen heille, koska molemmat tiedämme, että olen se varakkaampi. Pysäköin avoparkkipaikalle aivan parkkialueen reunaan, josta näkyy Prisman suuntaan ja katson vielä ryhdikkäästi seisten, kädet lantiolla, ihmisiä jotka menevät Prismaan ja puhdistan päätäni ja kävelen kauppaan vertaisteni joukkoon.
Meilläpäin Brisma on kyllä paljon halvempi kun Sittari
Täällä keskustassa on vain pienehkö CM ja joitain kummankin ryhmän pikku myymälöitä siellä täällä. Prisma ja isompi CM ovat kauempana, mutta eivät kovin lähekkäin. Varmaan se missä eniten käy, määräytyy siis asuinpaikan tai työmatkan suunnan perusteella.
Me käydään eniten Prismassa, ja se on täällä kaupoista kaikkein suurin. Sen lähellä on myös Lidl, jossa käymme myös välillä. Itse asiassa asunnon valintaankin vaikutti se, mitä kauppoja sillä suunnalla oli. Mieluummin Prisma ja Prismassa sijaitsevat runsaat muut palvelut sekä Lidl, kuin kämäinen ja kallis CM.
Vierailija kirjoitti:
Näin varakkaana henkilönä haluan näyttää köyhemmille Prisman asiakkaille että rahaa löytyy. Ajan hitaasti E-sarjan Mercedes-Benzilläni risteyksestä K-Citymarketille vievälle rampille. Samalla katson Prismaan kääntyviä ja hymyilen heille, koska molemmat tiedämme, että olen se varakkaampi. Pysäköin avoparkkipaikalle aivan parkkialueen reunaan, josta näkyy Prisman suuntaan ja katson vielä ryhdikkäästi seisten, kädet lantiolla, ihmisiä jotka menevät Prismaan ja puhdistan päätäni ja kävelen kauppaan vertaisteni joukkoon.
Hyvä hetki puhdistaa pää.
He haluavat tukea cittari kauppiasta joka on monimiljonääri jo valmiiksi.
On muitakin kriteereitä kuin hinta.
Miksi pelkästään rahan perässä?
Jos tykkään tunnelmasta, niin valitsen sen.
Valitsen teatterin mieluummin sisällön perusteella kuin hinnan perusteella.
Meillä on vaan erilaisia intressejä.
Vierailija kirjoitti:
Ihmettelen ihmisiä jotka menee kumpaankaan huijarilafkaan. Kilpailua muka, hah.
Niitä kilpailijoita ei nyt ihan hirveästi ole. Käytännössä vain Lidl, joka on toki ihan jees muttei sieltä kaikkea saa, mitä näistä isoista.
Vierailija kirjoitti:
Siis mitä. Ihanko oikeasti ihmiset miettii sitä missä on halvimmat hinnat? Mä en ole IKINÄ laskenut ruokaostosten hintaa, ja olen 54v. Käyn just siellä kaupassa kulloinkin kuin sillä kerralla huvittaa. Koskaan ei ole rahat loppuneet ja säästöönkin on jäänyt. Citymarketissa on kiva käydä kun siellä on laadukkaampaa tavaraa, näytteillepano on siisti, hyvä liha/kalatiski jne
Joo kuule ihan oikeesti. Jos et ole huomannut, kaikki hinnat on nousseet paitsi palkat ei joten täytyy entistä enemmän laskea mihin rahansa laittaa.
Eikö cittarilla ole nyt euron päivät? Ajateltiin myös käydä.
Tää on jotenkin niin ristiriitaista. Ihmiset on Suomessa pääosin hyvätuloisia, on omakotitalot ja kesämökit, ajellaan Teslalla jne. Ja sitten taas toisaalta mietitään mitä joku Oltermanni maksaa. Jos on varaa ostaa omakotitalo ilman lainaa niin mitä väliä on ruoan hinnalla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska läheisessä Prismassa lähes aina jokin päivittäinen arkinen tuote loppu. Esim. perjantaina perunat loppu!! Sitä edellisellä kauppakerralla kauramaito loppu sitä edellisellä kerralla paahtoleivät loppu. Varmaan olisi varastossa mutta kun kysyin vastaus oli että huomenna saadaan hyllyyn.
Kävin prismassa jouluviikolla, keskiviikkona, niin siellä oli 5-7 kg kinkut loppu. Vähän nauratti.
Oli siis tehneet hyvin kauppansa. Me saatiin kyllä kinkku Prismasta.
Suomalainen luulee kun maksaa ylimääräistä niin se on luksusta ja hän on parempi ihminen.
CM kauppiasvetoinen kauppa ja jotenkin rauhallisempi sekä siistimpi. Vielä suurempi ero CM:n ja Lidlin välillä. En katso hintoja.
Vierailija kirjoitti:
No eihän toki kannata hinnoista piitata, varmaan olet muutenkin tuhlari.
Näin oululaisena kierrän Prismat ja S-kaupat mahdollisimman kaukaa. Arinan monopoli esim. kaavoituksessa on aivan pöyristyttävä. Mikään hanke ei etene, jos se on ristiriidassa S-ryhmän hyväveliverkoston tavoitteiden kanssa. Myös tietty uskontokunta on ulottanut lonkeronsa samaan mafiaan.
Ainoa poikkeus omissa valinnoissani on Sokos, jossa käyn joskus pitkin hampain. Tämä johtuu yksinkertaisesti siitä, että muitakaan vastaavia vaihtoehtoja ei ole, eikä aina ehdi tilata netistä.
Jännästi se Stockmannkin vaan ajettiin ulos juuri sopivasti vähän ennen, kun Valkean iso Sokos avattiin. Olisikohan tässä mitään yhteyttä...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo kuule ihan oikeesti. Jos et ole huomannut, kaikki hinnat on nousseet paitsi palkat ei joten täytyy entistä enemmän laskea mihin rahansa laittaa.
Olen huomannut mutta mun talouttani tuo ei ole hetkauttanut. Olen kuitenkin ihan keskituloinen (kai), mutta hyvin riittää rahat.
Kävin prismassa jouluviikolla, keskiviikkona, niin siellä oli 5-7 kg kinkut loppu. Vähän nauratti.