Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vaikea laihduttaa, kun en siedä jatkuvaa nälkää :(

Vierailija
06.01.2024 |

Hetkeksi helpottaa aterian jälkeen, mutta muutoin vatsa kurisee ja ajattelen koko ajan ruokaa. Kasviksiakin syön ja ne ovat vähäkalorista vatsantäytettä, mutta ei auta.

Kommentit (195)

Vierailija
61/195 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa syödä laadukkaita ja proteiinia ja rasvaa sisältäviä aterioita. Pieni nälkä kuuluu myös asiaan laihduttaessa. Ihan vihoviimeistä hinkuttaa jollain pienillä hiilaripaloilla joista nälkä vain kasvaa kunnes repeät syömään jonkun hillittömän määrän kun nälkä ajaa hulluksi.

Oma painonpudotus/elämäntapamuutosateriarytmi on nyt muodostunut 600+200+600 aterioiksi. Punnitsen kaloripitoisimmat ruoka-aineet ja muuten pidän kohtuulliset annoskoot ja vaihtelevan ruokavalion. Aamupala/lounas 600 kaloria, iltapäivän välipala 200 kcal, illallinen 600 kcal. Aika nopeasti oppii sanoman ei kaikelle turhalle jos samoilla kaloreilla saisi myös jotain täyttävämpää tai maukkaampaa.

Tänään söin aamiais/lounaaksi esim. avokadomunakkaan. Moneen tuntiin ei tullut nälkä ja ruoka oli enemmän kuin maistuvaa.

Vierailija
62/195 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinä et edes tiedä mitä nälkä on. Ole kolme päivää syömättä yhtään mitään. Silloin nälkä vasta alkaa. Se että haluat jatkuvasti sokeria ja rasvaa ei tarkoita että sinulla on nälkä.

Päinvastoin, kolmen päivän jälkeen nälkä katoaa ja paastoa on helppo jatkaa vaikka viikkoja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/195 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidä pari älä syö mitään päivää viikossa ja muuten mätkit menemään mitä sattuu huvittamaan. 

Vierailija
64/195 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainoa hyvä näissä läskeissä ihmisissä on, on se etteivät ole pitkäikäisiä.

16 kiloa ylipainoa ?!?! Herrajumala!! Sehän on 32 pakettia voita!! Yli KYMMENEN 1,5 litran cokis pulloa!! Hyi viddu shaathana mikä obeesi. Järkyttävän kokoinen maatuska. Pituus tietysti joku 155,4 senttiä. Todellinen mörkökeiju. 

No mulla ylipainoa yli 20kg ja ihmiset aina kysyy miten pysyn näin hoikkana, olen pitkä niin tosiaan näytän ihan mielestäni kohtuuhoikalta omastakin mielestä. Et sinänsä törkeä kommentti aplle.

No moi vaan Tuksu=)

Vierailija
65/195 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuota se on aina. olen ollut ylipainoinen noin 3 vuotiaasta asti ja nyt olen 42-vuotias, ja painoa 128kg. Nytkin joutuu hillitsemään itseä ja sietämään ajoittaista näläntunnetta, jotta saa painon pysymään edes nykylukemissa. Nyt jouluna päätin kerrankin, että syön niin paljon kuin haluan ilman laskemista, niin painoa tuli 1,5 viikossa 3,3kg lisää.

Vierailija
66/195 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäkin yritin laihduttaa pitkään vain "muuttamalla ruokavaliota, mutta vähentämättä kaloreita". Kun sanottiin, että syödä pitää eikä kaloreita tarvitse laskea. Pitäisi vain syödä oikein.Sitä proteiinia.

Ei toiminut.

Aloitin nälkälaihdutuksen: nyt toimii ja vihdoinkin laihdun. Se vain on aika raakaa, että keho pitää puskea aika äärirajoille vähäkalorisen ruokavalion ja rankan liikunnan yhdistelmällä. Tällä tavalla syön ma-pe eli max 500-800 kaloria per päivä ja lisäksi tunti esim vauhdikasta kävelyä. Siinä menee päivän kalorit jo melkein tuohon liikuntaan joten keho pakotetaan käyttämään rasvavarastoja energiaksi.

Jos jättäisin liikkumatta keho yrittäisi sinnitellä tuolla 500-800 kalorilla käyttämättä vieläkään rasvavarastoja. Ikävä kyllä minun kohdallani se on näin ja se on kestänyt pitkään hyväksyä tämä asia. Vuosien jälkeen sain tarpee

Niin, missä vaiheessa sä paastoat? Syömällä 500 kcal päivässä ei ole mikään paasto. Pääsisit nälän suhteen paljon helpommalla jos et söisi lainkaan.

Vierailija
67/195 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainoa hyvä näissä läskeissä ihmisissä on, on se etteivät ole pitkäikäisiä.

16 kiloa ylipainoa ?!?! Herrajumala!! Sehän on 32 pakettia voita!! Yli KYMMENEN 1,5 litran cokis pulloa!! Hyi viddu shaathana mikä obeesi. Järkyttävän kokoinen maatuska. Pituus tietysti joku 155,4 senttiä. Todellinen mörkökeiju. 

No mulla ylipainoa yli 20kg ja ihmiset aina kysyy miten pysyn näin hoikkana, olen pitkä niin tosiaan näytän ihan mielestäni kohtuuhoikalta omastakin mielestä. Et sinänsä törkeä kommentti aplle.

No moi vaan Tuksu=)

No tuksuhan on lyhyt ja siksi näyttää niin lihavalta. Itse olen pitkä + 20kg ja kukaan ei kuuna päivänä uskois mitä painan. Aina kaikki päivittelee et miten voin aina vaan olla hoikka vaikka vuodet vierii ja lapsia useampi. Tosin lapset ei syy omalle painolle, aina imettäessä olen ollut alipainoinen.

Vierailija
68/195 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä nyt kellekin sopii. Jouduin jättämään kaikki maitotuotteet ja viljat pois pariksi kuukaudeksi vatsaoireiden takia. Paino putosi kymmenisen kiloa. Alkoi tulemaan kilot heti takaisin kun kokeilin em. tuotteita. Maha alkaa olla nyt kunnossa niin en jaksa välittää muutamasta ylikilosta.

Vierailija
69/195 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän asiallisessa painonpudotuksessa mitään nälkää edes tule. Syöt useammin ja vähemmän kerrallaan. Keksit muuta tekemistä kuin perseen hautomisen sohvalla ja nälän miettimisen. Useimmilla ylipainoisilla (itsellänikin) jatkuva napostelu on pelkkä huono tapa, josta pitää opetella pois. Ei napostelua vaan 6 pientä ateriaa päivässä, vihanneksilla, kokojyvällä ja hedelmillä lisättynä. Puoli kiloa kasviksia päivässä, vähintään.

Sipsejä ja suklaata ei lasketa kasviksiksi.

Syön säännöllisesti enkä napostele. Kait sitä pitää kohta kokeilla sitä tärkkelyspitoisimpien hiilareiden pois jättämistä, jos ei mitään ala tapahtua. Kuulemma silloin ei ole niin nälkäkään, olen kuullut. 

Ap

Vierailija
70/195 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuota se on aina. olen ollut ylipainoinen noin 3 vuotiaasta asti ja nyt olen 42-vuotias, ja painoa 128kg. Nytkin joutuu hillitsemään itseä ja sietämään ajoittaista näläntunnetta, jotta saa painon pysymään edes nykylukemissa. Nyt jouluna päätin kerrankin, että syön niin paljon kuin haluan ilman laskemista, niin painoa tuli 1,5 viikossa 3,3kg lisää.

Olen kanssasi samanikäinen ja kaksi vuotta sitten painoin saman. Nykyään olen normaalipainoinen. Muutos on mahdollista ja tänään on loppuelämäsi ensimmäinen päivä. Mulla meni noin vuosi ylipainon pudottamiseen ja myös sinä voisit ensi vuonna tähän aikaan olla normaalipainossa. Se vaatii vain päätöksen ja vähän opiskelua.

Vierailija
71/195 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäkin yritin laihduttaa pitkään vain "muuttamalla ruokavaliota, mutta vähentämättä kaloreita". Kun sanottiin, että syödä pitää eikä kaloreita tarvitse laskea. Pitäisi vain syödä oikein.Sitä proteiinia.

Ei toiminut.

Tuo proteiinin syöminen on ollut elämässäni ainoa ruokavalio, jolla paino on pudonnut ilman nälännäkemistä. Putosi 14kg 2,5 kuukaudessa. Mutta siinä et saa syödä hiilaria käytännössä ollenkaan, max noin 30g päivässä. Silloin elimistö rupeaa polttamaan sitä rasvaa, koska sokeria ei tule. Olo oli muutoinkin loistava, kevytja hyvä. Kerran viikossa sai pitää hiilaripäivän, että sai syödä hiilareita niin paljon kuin halusi. Tuo on silti todella vaikea ruokavalio ylläpitää. Oli koko ajan älyttömät sokerinhimot, vaikka olo olikin muutoin loistava ja pirteä. Sen sokerinhimon kanssa oli vaikea elää.

Vierailija
72/195 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei toiminut.

Aloitin nälkälaihdutuksen: nyt toimii ja vihdoinkin laihdun. Se vain on aika raakaa, että keho pitää puskea aika äärirajoille vähäkalorisen ruokavalion ja rankan liikunnan yhdistelmällä. Tällä tavalla syön ma-pe eli max 500-800 kaloria per päivä ja lisäksi tunti esim vauhdikasta kävelyä. Siinä menee päivän kalorit jo melkein tuohon liikuntaan joten keho pakotetaan käyttämään rasvavarastoja energiaksi.

Jos jättäisin liikkumatta keho yrittäisi sinnitellä tuolla 500-800 kalorilla käyttämättä vieläkään rasvavarastoja. Ikävä kyllä minun kohdallani se on näin ja se on kestänyt pitkään hyväksyä tämä asia. Vuosien jälkeen sain tarpee

Sairasta.

Vierailija
73/195 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinä et edes tiedä mitä nälkä on. Ole kolme päivää syömättä yhtään mitään. Silloin nälkä vasta alkaa. Se että haluat jatkuvasti sokeria ja rasvaa ei tarkoita että sinulla on nälkä.

Päinvastoin, kolmen päivän jälkeen nälkä katoaa ja paastoa on helppo jatkaa vaikka viikkoja.

Tämä pitää paikkansa. Olin kolme päivää teholla ja ensimmäisenä vuorokautena tunsin nälkää ja kun kolmantena vuorokautena sain ensimmäisen kerran ruokaa, oli tosi vaikeaa alkaa syömään, kun nälän tunne oli kadonnut jo kaksi päivää aiemmin.

Vierailija
74/195 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni hiilihydraatit on se, joka aiheuttaa nälän ja syömisen himon. Pari kuukautta annoin juuri mennä tarkoituksella enemmän hiilaria syöden. Söin paljon leipää päivittäin, herkkuja jonkin verran, ja viikko toisensa jälkeen syömisen himo sen kuin yltyi.

Joulun jälkeen päätin jättää hiilarit minimiin. Ensimmäinen viikko oli vaikeampaa, mutta pidin kiinni suunnitelmastani. Söin enemmän proteiinipitoista ruokaa, ja jos tuli nälkä välissä, niin keskityin tekemään jotain muuta ja annoin nälän tuntua tai mennä ohi. Ei siihen kuole.

Nyt alkaa jo olla tottunut vähempään hiilarimäärään, olo on vähemmän turvonnut, eikä mitään järkyttävää syömisen himoa ole. Täytyy vain vierottaa itsensä pois huonoista syömistavoista.

Vierailija
75/195 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sä haluut saada jotain ni paras vaihtaa taktiikkaa ja pi-rus-ti

miten ois vaik plastiikka kirurgi ?

Sellainen rasvaimu, oisko mitään?

Vierailija
76/195 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nälässä oleminen ei ole kunnon elämää eli syödä pitää mutta oikein. Proteiini pitää nälkää poissa ja on tärkeää jotta lihakset eivät lähde kun laihtuu. Pitää välttää suurienergisia ruokia ja täyttää vatsaa vähäenergisillä kuten kasviksilla, marjoilla ja hedelmillä. Ihminen tarvitsee myös hiilihydraatteja ja rasvaa mutta ei liikaa. Laihtumista tukevat erilaiset ryhmät, liikunta eri muodoissaan ja laihdutuslääkkeet jos niitä sattuu saamaan.

Vierailija
77/195 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei toiminut.

Tuo proteiinin syöminen on ollut elämässäni ainoa ruokavalio, jolla paino on pudonnut ilman nälännäkemistä. Putosi 14kg 2,5 kuukaudessa. Mutta siinä et saa syödä hiilaria käytännössä ollenkaan, max noin 30g päivässä. Silloin elimistö rupeaa polttamaan sitä rasvaa, koska sokeria ei tule. Olo oli muutoinkin loistava, kevytja hyvä. Kerran viikossa sai pitää hiilaripäivän, että sai syödä hiilareita niin paljon kuin halusi. Tuo on silti todella vaikea ruokavalio ylläpitää. Oli koko ajan älyttömät sokerinhimot, vaikka olo olikin muutoin loistava ja pirteä. Sen sokerinhimon kanssa oli vaikea elää.

Ei ole tarkoituksenmukaista laihduttaa noin nopeasti. 2kg kuukaudessa on järkevämpää ja samalla treenaa lihaksia.

Vierailija
78/195 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ennen oli Painonvartijat. Paino tippui, eikä mitään nälkää tarvinnut nähdä. Nälkäkuuri tai joku näkkikeipädieetti tuo kaikki kadonneet kilot äkkiä takaisin ja vielä lite till.

Järkevä syöminen ja liikunta. Tiedät kyllä itsekin, mistä kiikastaa.

Uusi rakastaja olisi paras laihdutuskikka.

Oliko se Painonvartijoiden ohjelma se Points-ohjelma? Minulla olisi siihen materiaali!

Ap

Painonvartijoiden ohjelmalla kyllä laihtuu, mutta siinä laihdutetaan syömällä pelkkiä hiilihydraatteja, koska ne on pisteytetty 1p ruokiin eli lopputulema on 2 tyypin diabetes.

Vierailija
79/195 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laihduttaessa ei pidä olla jatkuvasti nälässä.

Ei toki tarvi, mutta ei silloin laihdukaan.

Mä olen laihtunut 15kg. :D

Vierailija
80/195 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ravitsemusterapeutille kannattaa mennä. Hän opettaa syömään täyttävästi terveellisellä ruualla. Muista että myös herkuttelu kohtuudella on ok. Ota se enemmän elämäntapa muutoksena kuin dieettinä. Dieetit kaatuu just sen takia että näännyttää itsensä

On kyllä vähän erilainen kokemus itselläni. Paasasi tunnin jotain perusasioita ja tutkimustuloksia. Ei kysellyt mitä syön mutta sanoi että pitää syödä enemmän että laihtuu. Jopa 500 kcal enemmän (mitä nyt olen syönyt eikä paino enää ole noussut). Ei saa ketoilla vaan puuroa ja leipää, lihaa vähän, kevyttuotteita, rasvatonta maitoa ja juustoa.Nyt olen lihonut monta kiloa hänen ohjeillaan. Ei kuunnellut omia kokemuksiani vuosikymmenten aikana eikä huomioinut allergioitani. Hukkaan heitettyä rahaa. En voi suositella.