Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vaikea laihduttaa, kun en siedä jatkuvaa nälkää :(

Vierailija
06.01.2024 |

Hetkeksi helpottaa aterian jälkeen, mutta muutoin vatsa kurisee ja ajattelen koko ajan ruokaa. Kasviksiakin syön ja ne ovat vähäkalorista vatsantäytettä, mutta ei auta.

Kommentit (195)

Vierailija
1/195 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän se helppoa ole. Kalorien vähentäminen synnyttää nälän. Oletko sokeri/hiilarikoukussa? Siihen ei auta muu kuin vieroituskuuri ja sen jälkeen pitäytyä terveellisimmissä eväissä. 

Itse olen psyykannut itseäni että nautin tyhjän vatsan tunteesta. Täyden vatsan koen epämukavana. 

Vierailija
2/195 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama täällä. Ja ihan koko ajan hirvittävä napostelun tarve, ei siis mikään nälkä. Olenkin yrittänyt keksiä jotain sellaista kevyttä, mitä voi suht huoletta välipalana nauttia. Hedelmä ei vie himoa.

Ateriat ovat pienehköjä, salaattia, raasteita, tomaattia jne. yli puolet lautasesta. Rasvatonta raejuustoa lisäksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/195 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän se helppoa ole. Kalorien vähentäminen synnyttää nälän. Oletko sokeri/hiilarikoukussa? Siihen ei auta muu kuin vieroituskuuri ja sen jälkeen pitäytyä terveellisimmissä eväissä. 

Itse olen psyykannut itseäni että nautin tyhjän vatsan tunteesta. Täyden vatsan koen epämukavana. 

Syön hiilareita nytkin vaikka laihdutan. Olen ennekin laihduttanut syömällä normi kotiruokaa. Tosin silloin myös liikuin, nyt taas pakkanen rajoittaa kävelylenkkien tekoa. Kunhan lauhtuu, niin lähden tekemään reippaita kävelylenkkejä, tässä asuinalueellani on hyvät mahdollisuudet siihen. 

Vierailija
4/195 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ravitsemusterapeutille kannattaa mennä. Hän opettaa syömään täyttävästi terveellisellä ruualla. Muista että myös herkuttelu kohtuudella on ok. Ota se enemmän elämäntapa muutoksena kuin dieettinä. Dieetit kaatuu just sen takia että näännyttää itsensä

Vierailija
5/195 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä et edes tiedä mitä nälkä on. Ole kolme päivää syömättä yhtään mitään. Silloin nälkä vasta alkaa. Se että haluat jatkuvasti sokeria ja rasvaa ei tarkoita että sinulla on nälkä.

Vierailija
6/195 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan ei pakota laihduttamaan. Syöt sen verran kun hyvältä tuntuu. Vältä övereitä. Aina tulee sitä paitsi uusi päivä. 

Vierailija
7/195 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kehittäkää itsellenne myös tekemistä. On vaikeampi ajatella syömistä ja/tai syödä kun ulkoilee, neuloo, lukee ym.

Vierailija
8/195 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kukaan ei pakota laihduttamaan. Syöt sen verran kun hyvältä tuntuu. Vältä övereitä. Aina tulee sitä paitsi uusi päivä. 

Minun on pakko laihtua! Ylipainoa on 16 kg. Ja kilon viikkotahdilla haluan pudottaa. Pitää kai karsia noita tärkkelyspitoisia hiilareita pois. Siihenkin minulla löytyy malliruokavalio. Itsekurini on kuitenkin pitänyt aika hyvin nälästä huolimatta. 

Ap

Vierailija
9/195 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sä olet nälässä? Ei tarvitse olla.

Vierailija
10/195 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pätkäpaaso on hyvä. Syön vain klo 9-16. Sen jälkeen keittiön ovi on lukittu minulta. Helppoa. Olen kolme vuotta sitten laihduttanut liki 20 kiloa ja se on pysynyt poissa, kun vieläkin pätkäpaastoan. Illalla ei ole edes nälkä. Keho tottuu, ettei se saa silloin mitään.

Vierailija
11/195 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siin tarvi nähä nälkää jos syö oikein terveellistä ruokaa. Terveellistä ja puhdasta ruokaa voi kuluttaa yllättävän paljon menemäti yli oman kalorirajan. 

Vierailija
12/195 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laihduttaessa ei pidä olla jatkuvasti nälässä.

Vierailija
13/195 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile ketogeenista tai vhh-dieettiä koko loppuelämäsi ruokavaliona. Ei tarvitse kärsiä nälästä, syöt terveellisesti ja mielenterveys pysyy tasapainossa. Uutta tutkimusta on tulossa ko dieettien hyödyistä.

Vierailija
14/195 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinä et edes tiedä mitä nälkä on. Ole kolme päivää syömättä yhtään mitään. Silloin nälkä vasta alkaa. Se että haluat jatkuvasti sokeria ja rasvaa ei tarkoita että sinulla on nälkä.

Olin tuossa joulun jälkeen kolme päivää lähes syömättä. Ensimmäisenä päivänä sain sairaalassa iltapalan, olin mennyt päivystykseen jo yöllä. Toisena päivänä odotin leikkausta, en saanut syödä, sain taas vain iltapala. Kolmantena päivänä leikkasivat ja silloinkin palasin osastolle niin myöhään, että sain vain iltapalan. Ei minulla oikeastaan kovin kova nälkä missään vaiheessa ollut, liekö kipu vienyt niin suuren huomion, etten huomannut sitä, mutta oli se sitten neljänetänä päivänä kiva saada jo lämmintäkin ruokaa.

Vierailija
15/195 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin yritin laihduttaa pitkään vain "muuttamalla ruokavaliota, mutta vähentämättä kaloreita". Kun sanottiin, että syödä pitää eikä kaloreita tarvitse laskea. Pitäisi vain syödä oikein.Sitä proteiinia.

Ei toiminut.

Aloitin nälkälaihdutuksen: nyt toimii ja vihdoinkin laihdun. Se vain on aika raakaa, että keho pitää puskea aika äärirajoille vähäkalorisen ruokavalion ja rankan liikunnan yhdistelmällä. Tällä tavalla syön ma-pe eli max 500-800 kaloria per päivä ja lisäksi tunti esim vauhdikasta kävelyä. Siinä menee päivän kalorit jo melkein tuohon liikuntaan joten keho pakotetaan käyttämään rasvavarastoja energiaksi.

Jos jättäisin liikkumatta keho yrittäisi sinnitellä tuolla 500-800 kalorilla käyttämättä vieläkään rasvavarastoja. Ikävä kyllä minun kohdallani se on näin ja se on kestänyt pitkään hyväksyä tämä asia. Vuosien jälkeen sain tarpeekseni ja päätin, että nyt teen kaikkeni tämän asian eteen ja aloitin kitukuurin joka vaatii kärsimystä.

Voin luvata: nälkä häviää kun keho alkaa käyttämään niitä rasvavarastoja. Ainakin jos niitä on tarpeeksi kuten minulla.

Ja viikonloppuisin syön enemmän, joten kuurini on "5 päivää paastoa / 2 normaalia päivää".

Vierailija
16/195 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on vähän sama kuin alkoholin kanssa: mitä enemmän juo, sitä enemmän se maistuu. 

Jos vähentää/lopettaa napostelun, se himokin siitä laantuu jos vain on selkärankaa läpsäistä itseään kädelle, aina jos meinaa retkahtaa. Proteiinirikas ruoka taas pitää nälkää paremmin. 

Vierailija
17/195 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun on pakko laihtua! Ylipainoa on 16 kg. Ja kilon viikkotahdilla haluan pudottaa. Pitää kai karsia noita tärkkelyspitoisia hiilareita pois. Siihenkin minulla löytyy malliruokavalio. Itsekurini on kuitenkin pitänyt aika hyvin nälästä huolimatta. 

Ap

Kilon viikkovauhti painonpudotukselle ei ole kestävää. Jossain kohtaa tulee väsymys, repsahdus ja paino nousee nopeasti vanhoihin tapoihin palatessa. Perus jojoiluilmiö. Helpommalla pääset kun et ota painonpudotuksesta ahdostuksen aihetta ja piiskaamalla etsi hyvää oloa. Sinulla on kyllä aikaa.

Vierailija
18/195 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni tekee laihduttamisessa sen virheen, että vähentää syömistä, vaikka useamman kohdalla auttaisi se, että syö sen verran kuin ennenkin, mutta syö sen kaiken epäterveellisen moskan sijasta terveellistä ruokaa. Oma salainen aseeni on kaurapuuro rasvattoman jogurtin ja marjojen ja banaanin ja omenapalojen kera. Aivan ihana herkku. Siihen mangososetta päälle ja välillä vähän pähkinöitä. Aamuisin kahvin seurana todella hyvä alku päivälle.

Vierailija
19/195 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä teen kevennettyjä ruokia joita voi syödä isompia annoksia plus kylkeen reilut salaatit. Tänään tein tofupaistosta missä oli tofun lisäksi kaksi paprikaa,  sipulia, reilusti kaalia, mausteet ja kaurakermaa yksi purkki. Lisäksi riisiä.  Mä latasin itselleni fitfarmin ihan sen takia että saan käyttööni sen reseptipankin. Nälän tunne on aika maltillinen ja mahassa on hyvä tunne kun ei ole vetänyt mitään ruokaövereitä.

Vierailija
20/195 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi olet syönyt itsesi läskiksi? Ihan sairasta kuvitella, että vuosien työllä ja ylensyömisellä vakaasti harkiten hankitut kilot lähtisivät kuin taikaiskusta muutaman viikon taikka kuukausienkaan dieeteillä. 

Mene lenkille läski! Pari kolme vuotta kun uutterasti painelet menemään niin alkaa tuloksia näkymään.