Vaikea laihduttaa, kun en siedä jatkuvaa nälkää :(
Hetkeksi helpottaa aterian jälkeen, mutta muutoin vatsa kurisee ja ajattelen koko ajan ruokaa. Kasviksiakin syön ja ne ovat vähäkalorista vatsantäytettä, mutta ei auta.
Kommentit (195)
Vierailija kirjoitti:
Minäkin yritin laihduttaa pitkään vain "muuttamalla ruokavaliota, mutta vähentämättä kaloreita". Kun sanottiin, että syödä pitää eikä kaloreita tarvitse laskea. Pitäisi vain syödä oikein.Sitä proteiinia.
Ei toiminut.
Aloitin nälkälaihdutuksen: nyt toimii ja vihdoinkin laihdun. Se vain on aika raakaa, että keho pitää puskea aika äärirajoille vähäkalorisen ruokavalion ja rankan liikunnan yhdistelmällä. Tällä tavalla syön ma-pe eli max 500-800 kaloria per päivä ja lisäksi tunti esim vauhdikasta kävelyä. Siinä menee päivän kalorit jo melkein tuohon liikuntaan joten keho pakotetaan käyttämään rasvavarastoja energiaksi.
Jos jättäisin liikkumatta keho yrittäisi sinnitellä tuolla 500-800 kalorilla käyttämättä vieläkään rasvavarastoja. Ikävä kyllä minun kohdallani se on näin ja se on kestänyt pitkään hyväksyä tämä asia. Vuosien jälkeen sain tarpee
Minulla toimi laihdutuskeinona ihan päinvastainen: söin niin kuin ennenkin, mutta vaihdoin kaiken sen epäterveellisen moskan tillalle terveelliset ruoat. Lisäksi vaihdoin omalle kronotyypilleni sopivaan työhön, niin saan riittävästi unta. Uni on kaiken A ja O ja myös Ö. Ilman riittävää unta homma ei ala pelittää sitten millään.
nimim. entinen kehopositiivinen
koita toisinpäin jos pää ei kestä.
eli liikuntaa lisää reippaasti ja ruokaa napaan
Vierailija kirjoitti:
koita toisinpäin jos pää ei kestä.
eli liikuntaa lisää reippaasti ja ruokaa napaan
Se on kyl paljon mukavampaa, kun ei tarvitse jatkuvasti hiki hatussa rehkiä, kun malttaa jättää ne kaikki suolaiset sokeriset ja rasvaiset moskat pois ja syödä kunnon ruokaa.
Vierailija kirjoitti:
Pätkäpaaso on hyvä. Syön vain klo 9-16. Sen jälkeen keittiön ovi on lukittu minulta. Helppoa. Olen kolme vuotta sitten laihduttanut liki 20 kiloa ja se on pysynyt poissa, kun vieläkin pätkäpaastoan. Illalla ei ole edes nälkä. Keho tottuu, ettei se saa silloin mitään.
Suosittelen myös pätkäpaastoa! Olen jo vuosia syönyt klo 11-18 välillä, skippaan siis aamiaisen ja iltapalan. En tunne nälkää ja olo on virkeä.
Vierailija kirjoitti:
Miksi olet syönyt itsesi läskiksi? Ihan sairasta kuvitella, että vuosien työllä ja ylensyömisellä vakaasti harkiten hankitut kilot lähtisivät kuin taikaiskusta muutaman viikon taikka kuukausienkaan dieeteillä.
Mene lenkille läski! Pari kolme vuotta kun uutterasti painelet menemään niin alkaa tuloksia näkymään.
Paskanmarjat. Minä mässäsin itseni ylipainoiseksi nopeasti tunnetekijöistä johtuen, olen tunnesyöppö. Nämä kilot eivät olet tulleet salakavalasti. Nyt niistä on vain päästävä eroon, eikä minun motivaationi pysy yllä millään 1-2 kg kuukaudessa -tahdilla.
Ap
Ostatte kärryllisen lanttua, kaalia ja porkkanaa.
Niistä pilkkoen tavaraa niin, että aina kun tekee mieli napostella, niin antaa mennä.
Tuttava söi noin pelkästään porkkanaa. Vähän iho muuttui oranssihtavaksi, mutta -20kg vuodessa. Muuten söi normiterveellisesti ja alkoi kävellä sen lyhyehkön työmatkansa ja lopetti hissien käytön.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi olet syönyt itsesi läskiksi? Ihan sairasta kuvitella, että vuosien työllä ja ylensyömisellä vakaasti harkiten hankitut kilot lähtisivät kuin taikaiskusta muutaman viikon taikka kuukausienkaan dieeteillä.
Mene lenkille läski! Pari kolme vuotta kun uutterasti painelet menemään niin alkaa tuloksia näkymään.
Paskanmarjat. Minä mässäsin itseni ylipainoiseksi nopeasti tunnetekijöistä johtuen, olen tunnesyöppö. Nämä kilot eivät olet tulleet salakavalasti. Nyt niistä on vain päästävä eroon, eikä minun motivaationi pysy yllä millään 1-2 kg kuukaudessa -tahdilla.
Ap
Mun ongelma on sama. Olen vuosien kulussa ajanut kehoni myös sellaiseen jumitilaan että mitkään lempeät keinot eivät enää toimi. Mihinkään ravintoterapeutille en mene itseäni sekoittamaan vielä lisää ja motivaatiotani laskemaan.
Vierailija kirjoitti:
Niistä pilkkoen tavaraa niin, että aina kun tekee mieli napostella, niin antaa mennä.
Tuttava söi noin pelkästään porkkanaa. Vähän iho muuttui oranssihtavaksi, mutta -20kg vuodessa. Muuten söi normiterveellisesti ja alkoi kävellä sen lyhyehkön työmatkansa ja lopetti hissien käytön.
Näihin naposteluporkkana/hapankorppu yms. ehdotuksiin tulee aina niitä halveksuvia "maistuu pahalta", "ei ole sama asia" jne. vastauksia... Mutta nämä eivät tajua, että ne alkavat maistumaan kun totutat itsesi niihin. Se on selvää, ettei se porkkana ole yhtä "hyvää", kuin iso Twix, jos on viimeiset viisi vuotta "sallinut" itselleen päivittäisen Twixin.
Vierailija kirjoitti:
Ainoa hyvä näissä läskeissä ihmisissä on, on se etteivät ole pitkäikäisiä.
16 kiloa ylipainoa ?!?! Herrajumala!! Sehän on 32 pakettia voita!! Yli KYMMENEN 1,5 litran cokis pulloa!! Hyi viddu shaathana mikä obeesi. Järkyttävän kokoinen maatuska. Pituus tietysti joku 155,4 senttiä. Todellinen mörkökeiju.
Olen 168 cm pitkä.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näihin naposteluporkkana/hapankorppu yms. ehdotuksiin tulee aina niitä halveksuvia "maistuu pahalta", "ei ole sama asia" jne. vastauksia... Mutta nämä eivät tajua, että ne alkavat maistumaan kun totutat itsesi niihin. Se on selvää, ettei se porkkana ole yhtä "hyvää", kuin iso Twix, jos on viimeiset viisi vuotta "sallinut" itselleen päivittäisen Twixin.
Näin juuri. Kuitenkin napostelun idea on siinä, että nälkä ei ole, mutta leuat kaipaavat tekemistä. Kun napostelee terveellisesti, tottuu pääkin ajatukseen parissa viikossa. Kroppa taas saa vitamiineja ja kuituja.
Ja tosiaan, aina kuulee, ettei joku tykkää tai ei todellakaan söisi. Voi voi. Sitten pitää olla pulska tai keksiä jotain muuta.
Vierailija kirjoitti:
Hahhaa, laihduttaminen on helppoa. Mulle on ollut.
Ohis
Edellä joku kehui nälkälaihdutusta. Huono idea. Kun keho ei saa ravintoa, se ei ala syödä niistä rasvavarastoistaan, vaan lihaksista. :(
Syö hyvää ja terveellistä ruokaa riittävän reiluja annoksia, mutta vain aterioilla. Älä napostele ja lopeta syöminen kun huomaat olevasi kylläinen. Opettele tunnistamaan se kylläisyyden tunne.
Kun ajan myötä tottuu pienempiin annoksiin, vatsa kutistuu eikä nälkä enää kiusaa. Mutta joillakin ihmisillä se nälän tunne on erilainen. Huomasin itsekin kokeiltuani laihdutuslääkettä, että nälän tunteen kadottua kokonaan lähtivät myös kaikki mieliteot. Jos ihmisellä on luonnostaan sellainen tilanne, ei voi mitenkään verrata siihen, että jatkuvasti on huutava nälkä ja mielitekojen himo.
Lopetin lääkkeen käytön ja nälkä palasi, mutta nyt kun on ehtinyt keho tottua pienempään ruokamäärään ja irti sokerista, pärjää aika hyvin ilmankin.
Kannattaa syödä protskua joka aterialla, pitää nälkää. Ja hiilareista täysjyvää, pitää nälkää paremmin.
Ketodieetti ei sovi minulle.
Itse olen laihtunut, maltillisesti, mutta suunta on alaspäin, ja tavoitteena on muuttaa elämäntavat pysyvästi.
Syön 3-4 kertaa päivässä.
Kananmuna pitää nälkää hyvin, samoin maitorahka, rasvaton raejuusto. Noita kun lisää aterialle, niin nälkä pysyy poissa.
Laihdutin 30 kg eikä ollut nälän tunnetta kertaakaan. Voi laihduttaa ja syödä normaalisti mutta lisää paljon liikuntaa niin ei tule nälän tunnetta. Tietty kaikki herkut pitää jättää pois mutta normi ruualla pärjää ja laihtuu kyllä. Treenasin kyllä 2 tuntia joka päivä 5 kk ajan vaatii itsekuria paljon mutta onnistut sinäkin kyllä. Syö aamulla vaikka puuroa ja joku hedelmä ja päivällä normaali ruoka. Muista sit syödä iltapäivällä myös joku kevyt ateria ja illalla kevyt iltapala ehkä jotain kasvis salaattia jota itse söin. Minun mielestä avain on treenaaminen ja kalorien kuluttaminen.
Tuo on ihan normaalia jos on jo täyttänyt 30v.
Suomalainen nainen rupsahtaa aina kolkyt vuotta täytettyään joten ihan turhaan murehdit tuollaista asiaa. Se johtuu geeneistä jotka ovat kehittyneet satojen vuosien aikana. Suomessa on ollut hankalakulkuiset maastot ja on luonnollista että on lyhyt. Lyhyet ja paksut jalat, että kykenee etenemään kivikkoisessa maastossa, lyhyt selkä, että jaksaa hyvin kantaa kuormaa, ylipainoa koska vararavinnon avulla kestää paremmin kylmässä ja pakkasessa.
Muulit ja aasit eivät menestyneet suomen olosuhteissa, niin kehitettiin suomalainen nainen korvikkeeksi. Siitä johtuu itsepäinen luonne ja vähä-älyisyys.
Joten älä huolehdi,kohdallasi on kaikki juuri niinkuin pitääkin olla ja kuten luoja on suunnitellut.
Näin se vaan menee..
Vierailija kirjoitti:
Tällaiset vielä haaveilevat saavansa komean miehen itelleen 😂 vaikka saiskin painonsa normaaliks niin kaupan päälle saa ikuisesti roikkuvan ihon,riippuvat lötköt tissit ja poimuisen perseen. Sä oot häpäissyt ittes! Kaikki häpee sua!ne nauuuraaa sua,lapsetkin osoittelee sormella ja häpee sua!
Ei 16 kilon ylipaino välttämättä tuo roikkuvaa nahkaa. Sitä paitsi ylipainosta eroon pääseminen kannattaa ihan vain terveydellisistä syistä, daiju.
Ap
Ennen oli Painonvartijat. Paino tippui, eikä mitään nälkää tarvinnut nähdä. Nälkäkuuri tai joku näkkikeipädieetti tuo kaikki kadonneet kilot äkkiä takaisin ja vielä lite till.
Järkevä syöminen ja liikunta. Tiedät kyllä itsekin, mistä kiikastaa.
Uusi rakastaja olisi paras laihdutuskikka.
Vierailija kirjoitti:
Tuo on ihan normaalia jos on jo täyttänyt 30v.
Suomalainen nainen rupsahtaa aina kolkyt vuotta täytettyään joten ihan turhaan murehdit tuollaista asiaa. Se johtuu geeneistä jotka ovat kehittyneet satojen vuosien aikana. Suomessa on ollut hankalakulkuiset maastot ja on luonnollista että on lyhyt. Lyhyet ja paksut jalat, että kykenee etenemään kivikkoisessa maastossa, lyhyt selkä, että jaksaa hyvin kantaa kuormaa, ylipainoa koska vararavinnon avulla kestää paremmin kylmässä ja pakkasessa.
Muulit ja aasit eivät menestyneet suomen olosuhteissa, niin kehitettiin suomalainen nainen korvikkeeksi. Siitä johtuu itsepäinen luonne ja vähä-älyisyys.
Joten älä huolehdi,kohdallasi on kaikki juuri niinkuin pitääkin olla ja kuten luoja on suunnitellut.
Näin se vaan menee..
No ei ole mitenkään normaalia olla ylipainoinen, etenkään tunnesyömisen johdosta, oli minkä ikäinen hyvänsä.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Tällaiset vielä haaveilevat saavansa komean miehen itelleen 😂 vaikka saiskin painonsa normaaliks niin kaupan päälle saa ikuisesti roikkuvan ihon,riippuvat lötköt tissit ja poimuisen perseen. Sä oot häpäissyt ittes! Kaikki häpee sua!ne nauuuraaa sua,lapsetkin osoittelee sormella ja häpee sua!
Tässä malliesimerkki persoonallisuushäiriöisen henkilön sielunmaisemasta ja siitä, miltä täydellinen tunnetaitojen puute näyttää.
Olen kerran käynyt eikä siitä ollut mitään hyötyä. Kyseli syömistottumuksistani jne. Ei oikein tuntunut allekirjoittavan tavoitettani laihtua 1 kg viikossa eikä ylipäätään dieettisuunnitelmia. Arveli myös, että pysyykö se paino.
Ap