Tori-kauppaamisesta tietävät - kysymys!
Olen uusi Tori.fi:n käyttäjä:
Olen myynyt Toridiilillä muutamia tavaroita ja on sujunut asiallisesti. Nyt yksi henkilö ilmoitti ostavansa tuotteen x. Hyväksyin tarjouksen, pakkasin sen ja olin jo viemässä postiin, kun ostaja ilmoitti, että ei hän haluakaan ostaa tuotetta. Onko todella näin, että kaupan voi perua vielä tässä vaiheessa ostajan puolelta? Ja mitä jos vastaisuudessa käy niin, että ostaja ilmoittaa paketin lähetettyäni, ettei hän haluakaan tavaraa?
Kommentit (10)
Toridiilitarjouksen voi perua ennen kuin myyjä on hyväksynyt sen. Myyjän hyväksynnän jälkeen kauppoja ei voi enää perua.
Näinpä. Siksi myyn etukäteismaksulla, jolloin epävakaa ja maksukyvytön aines karsiutuu suurelta osin pois.
Vierailija kirjoitti:
Näinpä. Siksi myyn etukäteismaksulla, jolloin epävakaa ja maksukyvytön aines karsiutuu suurelta osin pois.
Mutta onhan siinä toridiilissä ennakkoon se maksu. En tosin kannata toridiiliä noin muuten.
Lähetän vasta, kun maksu tilillä/Mobilepay. Valokuva pakkaamisesta, tuotteen suojauksesta, paketista ja valokuva postikuitista.
Siis kuka on ottanut käyttöönsä toridiilin? Itse en aio sitä ottaa ja ne jotka vaativat kaupantekoa ainoastaan sen avulla- en suostu. Ärsyttävä kaupankäyntimuoto jonka voisi kuopata.
Ei saisi perua, mutta mitäs tuossa tilanteessa voi? Tuskinpa toinen tuotetta maksaisi?
Vierailija kirjoitti:
Ei saisi perua, mutta mitäs tuossa tilanteessa voi? Tuskinpa toinen tuotetta maksaisi?
Toridiilissä se ostaja voi vastaanottaa tuotteen ja ilmoittaa, että paska on ja en maksa. Siinäpä sitten selvittelet asiaa.
Joo ei kiitos toridiileille, ei kiinnosta myyjänä joutua joidenkin friikkiostajien huijaamaksi tai jotka yrittävät jostain nillittää, en jaksa selvitellä jos nyt joskus jollekulle tulisikin jostain kärpäsestä härkänen. Jos ei luota niin saa noutaa ja tsekata tuotteen ihan kasvotusten.
Joo, tarjous on sitova. Mutta minkäs teet?