Nyt on loppiainen, joten ne KUUSET, KORISTEET JA JOULUVALOT POIS!
Kommentit (150)
Joulukuusen korjaan pois kunhan jaksan. Kivannäköisiä on nuo lämpimät valot ja niitä pidän sekä kynttilöitä poltan niin kauan kuin pimeitä iltoja riittää. Eli pari kuukautta vielä.
Nyt on sydäntalvi ja se jatkuu helmikuun loppuun ainakin. Olkoot ne sit sun mieliks vaiks talvivalot.
Vierailija kirjoitti:
👵🏻Maalaisämmät tykkää roikkua menneessä.
So?
Vierailija kirjoitti:
Joulu on mielenterveysongelmaisille keski-ikäisille naisille kovin tärkeä asia. Kuvittelevat itsensä jonnekin lapsuuteen jossa asiat oli vielä hyvin, eivät olleet rupsahtaneet ja seonneet vaan istuivat lattialla lahjaksi saadun Barbien kanssa ja kuvittelivat olevansa prinsessoja.
No ei sinunkaan mielesi ihan terve ole kun tällaisesta viitsit provota.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä Tuomas joulu tuopi, paha Nuutti pois sen viepi
"Nuutinpäivä on kansanomaisesti tärkeä merkkipäivä, johon jouluajan on katsottu päättyvän, kuten osoittaa sananparsi: Hyvä Tuomas joulun tuopi, paha Nuutti pois sen viepi. Vanhojen lakien mukaan joulurauha kesti 20 päivää ja päättyi siten 13. tammikuuta."
Kai teet myös itse ruisleipää, vietät mittumaaria, uskot Ukko ylijumalaan ja käytät vain voita ja sianlihaa.
Lyön vaikka vetoa, että vietät itsekin mittumaaria.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Nuutinpäivä on kansanomaisesti tärkeä merkkipäivä, johon jouluajan on katsottu päättyvän, kuten osoittaa sananparsi: Hyvä Tuomas joulun tuopi, paha Nuutti pois sen viepi. Vanhojen lakien mukaan joulurauha kesti 20 päivää ja päättyi siten 13. tammikuuta."
Kai teet myös itse ruisleipää, vietät mittumaaria, uskot Ukko ylijumalaan ja käytät vain voita ja sianlihaa.
Lyön vaikka vetoa, että vietät itsekin mittumaaria.
Älä kiusaa lasta. Hän on vielä niin pieni, ettei tiedä, mitä tuo sana tarkoittaa.
Ärsyttää tiukkapipoiset ihmiset. Ottakaa vähän rennommin niiden sääntöjenne kanssa.
Niin minäkin tein. Jotain perinteitä on hyvä kunnioittaa. Ei niin hengenhätää, mutta jos kesäkuussa vielä jouluvalot niin mautonta.
Mikäs ylipäällikkö se sinä luulet olevasi? Kaltaisesi toisten kyttääjät ovat ihmisistä rasittavampia. Ihmettelevät aina miksi joku muu ei tee asoita samalla tavalla kuin hän ja pahin oireilu ilmenee tällaisilla keskustelupalstoille kirjoitetuilla komenteluilla. Pienillä ja yksinkertaisilla aivoilla ei voi ymmärtää miksi koko maailma ei ole kuin minä. Miksi naapuri maalasi tuon värisen talon ja miksi käly letittää pullapitkon toisella tavalla kuin minä. Sanomattakin selvää että nämä ovat naisia.
Vierailija kirjoitti:
Joulu on mielenterveysongelmaisille keski-ikäisille naisille kovin tärkeä asia. Kuvittelevat itsensä jonnekin lapsuuteen jossa asiat oli vielä hyvin, eivät olleet rupsahtaneet ja seonneet vaan istuivat lattialla lahjaksi saadun Barbien kanssa ja kuvittelivat olevansa prinsessoja.
Kylläpä ajatteletkin yksinkertaisesti.
Vierailija kirjoitti:
Sekä:
Jokaa piiskaa säästää, se lastaan kiusaa.
Vierailija kirjoitti:
Niin minäkin tein. Jotain perinteitä on hyvä kunnioittaa. Ei niin hengenhätää, mutta jos kesäkuussa vielä jouluvalot niin mautonta.
Jos kunnioittaisit perinteistä, sinulla olisi kuusi yms. vielä viikon.
Selvä. Käskystä ap.! Nyt on kaikki joulukoristeet siivottu pois, joulukuusi on pakattu takaisin laatikkoon odottamaan ensi joulua, kämppä on putipuhdas. Samalla laitoin pesukoneen pyörimään, imuroin ja tiskasin. Mitä tästä palstatottelevaisuudesta saa palkaksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sekä:
Jokaa piiskaa säästää, se lastaan kiusaa.
Väärin. Oikeasti mene näin: Joka vitsaa säästää, se lastaan vihaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teen ruisleipää. Ja olen kyllä myös aika paljon lukenut muinaisuskonnoista, vaikka en mitään pyhää puuta pihaani olekaan nimennyt ). Juhannus on yksi lempijuhlani, sitä vietän melko perinteisesti on mansikkakakut ja juhannuskokot. Ja joulun siivos
Mannerheimin on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teen ruisleipää. Ja olen kyllä myös aika paljon lukenut muinaisuskonnoista, vaikka en mitään pyhää puuta pihaani olekaan nimennyt ). Juhannus on yksi lempijuhlani, sitä vietän melko perinteisesti on mansikkakakut ja juhannuskokot. Ja joulun siivos
Paasikiven
Kävin naapurissa ja kiskaisin jouluvalojen töpselit irti seinästä.
Ne on talvikausivalot. Kevääksi poistan.
Mitä sitten jos onkin? Mitä se sinun elämääsi vaikuttaa?