Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Treffinaiseni kahvilan ostot, kahden vaiheilla nyt

Vierailija
05.01.2024 |

Eli tavattu tänään eka kertaa. Kahvilassa. Oli puhe että kahville ja tarjouduin miehenä maksamaan. Otin kahvin (2,90€) ja luulin että nainenkin ottaa sen kahvin tai teen, tuohan nyt on vähän niin että jotain otettava kun mennään juttelemaan ja tutustumaan. 

Nainen otti ison kaakaon ja jonkun paninin mikä lie. Ne maksoivat 14,70! Mietin tekikö tahallaan kun ties että mä maksan. Ei hyvä. Mutta ei sekään hyvää kerro rahatalouden hoidosta vaikka olisi itse maksanut. Kuitenkin opiskelijoita ollaan vielä. 

Naiset, kumpaa tuo oli? Meni kyllä fiilis vaikka ihan kaunis on. Olis nyt voinut tilannetta lukea ja ottaa saman hintaiset juomat kuin minäkin. Ei sentään ottanut konjakkia päälle, sitäkin kahvilassa oli myynnissä. 

Tuo 14,70 on jo sellainen hinta että työssäkäyvä ihminen käy syömässä ravintolassa buffeen tuolla hinnalla. Ja jonkun mielestä se on sopiva kahvittelu, ja vielä toisen rahoilla. 

En ole aiemmin tällaiseen törmännyt ja treffeillä nyt on tullut käytyä. 

Ikä 23-26 v. 

Kommentit (2659)

Vierailija
261/2659 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en kyllä seuraavilla treffeillä taida viitsiä meikata sen kummemmin tai pistää kivaa päälle. Ei oo ilmaista se. Hajuvedet säästän aviomiehelle, kun sellaisen saan. Sheivaus on liian työlästä ja kallista. Ei mitään kuningaskohtelua miehille ekoilla treffeillä. 

Ja samaan aikaan odotat kuitenkin, että mies panostaa pukeutumiseensa, on leikkauttanut hiuksensa siistiksi, ajanut parran ja niin edelleen + tarjoaa vielä päälle? Toisin sanoen oletuksenasi on, että sinulle tyystin tuntematon mies panostaa ENEMMÄN kuin sinä ihan vain sukupuolensa vuoksi. Juuri tämä oletus on se, jonka mies (syystäkin) kokee loukkaavana aivan samoin kuin nainen kokisi loukkaavana sen, että treffien päätteeksi häneltä odotetaan seksiä, koska... niin vain on.

Vierailija
262/2659 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Christiiina kirjoitti:

Se on jo ihan normaalia ottaa juoman kanssa jotain pikkusuolaista tai -makeaa kahvilassa. Sinä AP tässä se olet se outo tyyppi, kun otit vain suodatinkahvin. Olisit edes ottanut jonkun erikoiskahvin, kuten tonttulatten tai tyrniglögin. 

Ja jos sinua AP noin kovasti harmittaa maksaa treffikumppanin ruokia, niin olisit voinut maksaa vain omat safkasi. 

Tonttulatte tontulle miehelle. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
263/2659 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en pysty kerta kaikkiaan syömään mitään, jos olen ihastunut ja ihastukseni kohteen seurassa. Näin ollen omalta kokemuspohjalta nainen ei ainakaan ollut sinusta kiinnostunut pätkääkään, koska tilasi paninin ja heitti mässäysvaihteelle.

Vierailija
264/2659 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä ei mielestäni ole kyse rahasta tai mistään tarjoamisesta. Kyse on käytöstavoista ja tilannetajusta joka mimmiltä puuttui täysin.

Vierailija
265/2659 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä tarjoudu maksamaan, jos on noin vaikeaa. Kyllä minäkin otan kahvilassa yleensä jonkun leivoksen tai suolaisen piirakan kahvin kylkeen. Harvemmin alta tuon hinnan pääsee. Ihan normaali työssäkäyvä ihminen olen, opiskelen myös samalla.

En käy kahvilassa kuin ehkä kerran kuussa. En minä silloin mene sinne kuivin suin istumaan.

Mutta tuolla summalla syö lounaan joka usein sisältää kahvin ja jonkun makean. Tänään kävin thaipaikassa. Muhkeat valikoimat, jälkkäri kahvi ja tuore korvapuusti. En kyllä maksa 15 euroa kahvista ja pullasta. Rahaa kyllä on. Siksi sitä onkin kun en viljele sitä hulluna joka paikkaan. 

Pihiys vain valitettavasti on todella, t-o-d-e-l-l-a epäviehättävä piirre ihmisissä. Niin miehissä kuin naisissakin. Ja valitettavasti se paistaa olemuksesta, v

Niin.Tai sitten on pihi tietyissä asioissa niin voi käyttää niitä rahoja toisiin. Itse pihistelin, että pääsin reissuun, keikoille, festareille etc ja siellä en pihistellyt. 

Valintoja,jos ei rajattomat resurssit käytössä.

-eri

Vierailija
266/2659 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä ne ovat hänen normaalit kahvilaostokset eikä ajatellut sen enempää. Tietysti olisi hyvä ottaa tarjoajan rahatilanne huomioon ja itse yritän suhteuttaa aina hänen tilaukseensa, mutta treffit voi olla niin jännittävät, ettei vain tajua huomioida kaikkea. Anna nyt vielä mahdollisuus, jos nainen muuten vaikutti kivalta. Ehkä hän tarjoaa ensi kerralla?

15 euroa on kyllä sen verran pieni summa, että ei edes opiskelijalle pitäisi olla mitään vaikeuksia maksaa tuota.

Vierailija
267/2659 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap, toivottavasti tämä ketju on avannut silmäsi. Sinulla oli tilannetajua ja käytöstavat hallussa, tytöllä ei. En suosittele suunnittelemaan jatkoa kyseisen henkilön kanssa.

Ja totean tämän siis naisena, jolle vanhemmat ovat opettaneet normaalit käytöstavat. 

Molemmat väistää tuossa luodin. 

Vierailija
268/2659 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se nainen tarkoituksella hyväksikäytti sitä, että tarjosit. (Ja tämä ei ole sulupuolisidonnaista. Olen aikoinaan deittaillut myös miehiä, jotka ovat pyrkineet hyötymään samantyyppisesti - käyty syömässä, minä tilannut yhden halvan ruuan ja mies useamman kalliin ja sitten ehdottanut, että maksettaisiin puoliksi...)

En usko, että tuosta voisi tulla hyvää suhdetta, kun selvästi arvonne ovat erilaisia. Varsinkin suhtautuminen rahaan on sellainen asia, jonka pitäisi olla pariskunnilla suunnilleen samanlaista, jotta juttu toimisi. Myös se on tärkeää, että aidosti arvostaa toista, eikä yritä hyötyä hänestä.

N50+

Täysin samaa mieltä. Oma mieheni otti minut muuten varmaan juuri siksi, etten ollut samanlainen hyväksikäyttäjä kuin muut naiset. Maksoin aina tilaukseni itse, myös ensitreffeillä. K

"Ottakaahan muutkin opiksi, miten hävyttömän helppoa mieheen on tehdä vaikutus: maksaa omansa ensitreffeillä. Mies ei osaa nähdä edes unta, että vastaava onnistuisi päinvastoin.

Ja edelleen pyöritään sen saman totuuden ympärillä: miehen ei kannata tarjota, koska siitä ei ole mitään hyötyä. Sen sijaan omien syömisien itse maksamisella voi hyvinkin olla SUURI hyöty naiselle. Itse asiassa hyöty on kolminkertainen: saa haluamansa syömiset, voi syödä vähäisessäkään määrässä syyllisyyttä tuntematta JA tekee mahdollisesti mieheen suuren vaikutuksen."

Meille, jotka treffailemme täällä ihan oikeassa maailmassa, emme palstaulien ja pick me -girlien, on ihan normaalia maksaa omansa eikä se tee kehenkään vau-efektiä.

Vierailija
269/2659 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

heh, ap on treffeillä omien sanojensa mukaan kauniin naisen kanssa, ja itkee, koska treffit maksoivat bauttiarallaa alta kaksikymppiä... Ihan tiedoksi, kauniit naiset ovat tottuneet siihen, että miehet haluavat esiintyä edukseen ja tarjoavat, useimmiten kyllä enemmänkin. Ehkä ap:n kannattaisi katsella toisenlaisia, lue astetta vaatimattomamman oloisia naisia, jos tämä kynnyskysymys.

Vierailija
270/2659 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mieheni maksoi ekoilla treffeillä ravintolalaskun ja viineineen tuo maksoi pari sataa. Tarjouduin maksamaan omani, mutta mies kieltäytyi ottamasta maksua vastaan. Keskituloinen mies.

Tämä esimerkki on vastaava vain, mikäli mies söi alkusalaatin ja joi lasin vettä sinun vetäessä sisäfilettä ja viiniä. Kuten joku mainitsi, isäntä / emäntä määrittävät tason ja tahdin.

Vierailija
271/2659 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se nainen tarkoituksella hyväksikäytti sitä, että tarjosit. (Ja tämä ei ole sulupuolisidonnaista. Olen aikoinaan deittaillut myös miehiä, jotka ovat pyrkineet hyötymään samantyyppisesti - käyty syömässä, minä tilannut yhden halvan ruuan ja mies useamman kalliin ja sitten ehdottanut, että maksettaisiin puoliksi...)

En usko, että tuosta voisi tulla hyvää suhdetta, kun selvästi arvonne ovat erilaisia. Varsinkin suhtautuminen rahaan on sellainen asia, jonka pitäisi olla pariskunnilla suunnilleen samanlaista, jotta juttu toimisi. Myös se on tärkeää, että aidosti arvostaa toista, eikä yritä hyötyä hänestä.

N50+

Täysin samaa mieltä. Oma mieheni otti minut muuten varmaan juuri siksi, etten ollut samanlainen hyväksikäyttäjä kuin muut naiset. Ma

Joo, tää palstan oma pick me -nainen on kyllä hupaisa.

272/2659 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olin Tinderissä 2 vuotta ja kävin treffeillä 25 eri miehen kanssa. Voisin kertoa kokemuksistani tarjoamisen suhteen. 

Noista 25:sta treffeistä 21 oli illallinen ravintolassa, kolme kahvilassa ja yhdet kävelytreffit. 

Kahvilassa kukaan kolmesta miehestä ei tarjonnut minulle. Illallisravintolassa kolme miestä halusi ehdottomasti tarjota minulle. Kolmesti olen itse tarjoutunut maksamaan oman laskun lisäksi miehenkin safkat, mutta vain yksi näistä miehistä tarttui tarjoukseen. Ja yhden kerran mies toivoi minun tarjoavan hänelle, mutta minä olin silloin sitä mieltä, että kyllä nelikymppisellä diplomi-insinöörillä on varaa maksaa oma laskunsa. Kaikki muut kerrat on kumpikin maksanut vain omat safkansa. Ja suurin osa treffikumppaneistani on ollut varsin hyvätuloisia, tai ainakin tienanneet paremmin kuin minä, päivätyössä käyvän sairaanhoitaja.

Vierailija
273/2659 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pihit miehet ei toisille treffeille pääse. Muista ens kerralla vaatia, että nainen maksaa oman ja mielellään myös sun tilauksen, ni ei jää harmittamaan. 

Maksustako käyt siis treffeillä?

Onko sinulla vikaa päässä vai sisälukutaidossa? Veikkaan että kummassakin.

Vierailija
274/2659 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En kehtaisi ottaa mitään muuta kuin kahvin. Aina kun mies tarjoutuu maksamaan, otan vain juoman. Olisi noloa ottaa muuta etenkin jos ei maksaja itsekään ota.

Tulee mieleen, että yhden kahvin varjolla ei voi kovin kauan oleskella kahvilassa. Kun on ostettu pulla tai muu syötävä, niin silloin voi vähän venyttää aikaa. Suomessa on todella kylmä nyt, joten mielestäni oli hyvä idea istua sisällä kahvilassa. Jos Ap menee vielä tapaamiseen jonkun ehdokkaan kanssa, kannattaa sanoa suoraan, että Ap ostaa naiselle kahvin ja nainen voi halutessaan itse ostaa jotain sen lisäksi. Minuun naisena äärettömän nuukat miehet tekevät ikävän vaikutuksen. Tai sukupuolesta riippumatta kaikkinainen kitsaus inhottaa. Jos joku on oikeasti vähävarainen, tilanne on toinen. Tietenkään siinä tilanteessa oleva mies ei kustanna vieraalle henkilölle yhtään mitään.

Joo, ei ne yhden halvimman kahvin ja maksuttoman vesilasin asiakkaat, jotka kumminkin haluaa istua siellä tuntikausia ole yhdenkään kahvilayrittäjän suosikkiasiakkaita myöskään. Noilla ei pitkään makseta liiketilan vuokraa, sähkö- ja vesilaskua.

Ehkä se nainen mietti tätäkin puolta siinä ja ajatteli, että kun tulevat sinne treffeille viettämään aikaa ja viemään kahdet asiakaspaikat, niin on reilua ostaa jotain syötävää myös? 

Vierailija
275/2659 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meitä kilttinaisia ei edes pyydetä treffeille, vaikka me maksetaan aina omat kahvit. Ja tarjotaan miehellekin, jos mies pyytää.

Vierailija
276/2659 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N50+

Täysin samaa mieltä. Oma mieheni otti minut muuten varmaan juuri siksi, etten ollut

Onko hän myös se palstan oma naispuolinen amatööritasoteoreetikko? Sama jankkaava, passiivisaggressiivinen ja harhaisen ylimielinen tyyli.

Vierailija
277/2659 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tää joku ikäpolvi juttu? Nuoret naiset odottaa miehen maksavan kaiken eikä edes hävetä? Mutta dinosaurukset eli 1900-luvun hirmut pitää tuota lokkeilua huonona käytöksenä. Eli dinosauruksillakin oli enempi käytöstapoja.

Vierailija
278/2659 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä tarjoudu maksamaan, jos on noin vaikeaa. Kyllä minäkin otan kahvilassa yleensä jonkun leivoksen tai suolaisen piirakan kahvin kylkeen. Harvemmin alta tuon hinnan pääsee. Ihan normaali työssäkäyvä ihminen olen, opiskelen myös samalla.

En käy kahvilassa kuin ehkä kerran kuussa. En minä silloin mene sinne kuivin suin istumaan.

Mutta tuolla summalla syö lounaan joka usein sisältää kahvin ja jonkun makean. Tänään kävin thaipaikassa. Muhkeat valikoimat, jälkkäri kahvi ja tuore korvapuusti. En kyllä maksa 15 euroa kahvista ja pullasta. Rahaa kyllä on. Siksi sitä onkin kun en viljele sitä hulluna joka paikkaan. 

Pihiys vain valitettavasti on todella, t-o-d-e-l-l-a epäviehättävä piirre ihmisissä. Niin miehissä kuin nais

Niinpä niin. Joku peräkylän Jari-Pekka ei malta ostaa treffiseuralaiselle kahvilassa viineriä, mutta maksaa ilakoiden jollekin OnlyFans-tähtöselle viisi kertaa saman summan yhdestä tissin vilautuksesta. Eipä siinä. Hyvä, että preferenssit paljastuvat heti alkuunsa.

Vierailija
279/2659 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N50+

Täysin samaa mieltä. Oma mieheni otti minut muuten varmaan juuri siksi, etten ollut

"Joo, tää palstan oma pick me -nainen on kyllä hupaisa."

Ei se mikään nainen ole, vaan ihan tavallinen inkkeli. Ilmestyi tänne tuon larppinsa kanssa vähän sen jälkeen kun ulis meni maksulliseksi.

Vierailija
280/2659 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikkia kommentteja lukematta tulee mieleen, että nainen on ihan perinteinen hyväksikäyttäjä. Tai lokki, tai golddigger - "rakkaalla lapsella" on monta nimeä. Eikös sekä nainen että aloittaja ole opiskelijoita. Ja nainen varmasti tiesi, että aloittajakin on opiskelija. Kuka KEHTAA maksattaa noin kalliit kahvilaostokset opiskelijalla?! No, lokkipa hyvinkin.

Joo ja itse käynyt treffeillä niin, että mies maksaa, joskus olen itse maksanut. Jos mies kysyy että otatko pullan, saatan ottaa. En automaattisesti oleta, että voin tehdä miehen piikkiin aloituksessa mainitun suuruiset ostokset - joita en itsekään koskaan kahvilassa nauttisi ihan vain jo noiden jäätävien hintojen vuoksi. Miksi maksattaisin sellaiset ostokset toisella?

Siinä tapauksessa on kyllä järkyttävän huono golddigger, jopa amatööriksi. 14,70€ edestä sai paninin ja kaakaon käännettyä mieheltä. Se Kukkosen Netta sai sentään miehen käyttämään itseensä 700 000€ 4 kuukaudessa.