Treffinaiseni kahvilan ostot, kahden vaiheilla nyt
Eli tavattu tänään eka kertaa. Kahvilassa. Oli puhe että kahville ja tarjouduin miehenä maksamaan. Otin kahvin (2,90€) ja luulin että nainenkin ottaa sen kahvin tai teen, tuohan nyt on vähän niin että jotain otettava kun mennään juttelemaan ja tutustumaan.
Nainen otti ison kaakaon ja jonkun paninin mikä lie. Ne maksoivat 14,70! Mietin tekikö tahallaan kun ties että mä maksan. Ei hyvä. Mutta ei sekään hyvää kerro rahatalouden hoidosta vaikka olisi itse maksanut. Kuitenkin opiskelijoita ollaan vielä.
Naiset, kumpaa tuo oli? Meni kyllä fiilis vaikka ihan kaunis on. Olis nyt voinut tilannetta lukea ja ottaa saman hintaiset juomat kuin minäkin. Ei sentään ottanut konjakkia päälle, sitäkin kahvilassa oli myynnissä.
Tuo 14,70 on jo sellainen hinta että työssäkäyvä ihminen käy syömässä ravintolassa buffeen tuolla hinnalla. Ja jonkun mielestä se on sopiva kahvittelu, ja vielä toisen rahoilla.
En ole aiemmin tällaiseen törmännyt ja treffeillä nyt on tullut käytyä.
Ikä 23-26 v.
Kommentit (2659)
Täytyykin muistaa varoittaa omaa poikaani siitä, että tuollaisia lokkinaisia on olemassa.
T.äityli
Vierailija kirjoitti:
Jos mies on ihastunut aidosti niin maksaa kiltisti.
Minun kokemus oli, että mies maksoi illallisen Kämp Galleriassa viinit mukaan luettuna. Oli myös autokyyti kotiin. Mies olisi halunut rikkaana juristina halunut minusta edustisvaimon. En voinut.
Mutta otit silti illallisen, viinit ja autokyydit vastaan hyvillä mielin? Jos näin niin vain alleviivaat sitä, ettei miehen kannata tarjota. Itse asiassa olet siitä ääriesimerkki: vaikka kuinka mies tarjosi niin kun kerra viehätystä ei ollut, ei se viehätys tarjoamalla herännyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos itse otan kahvin ja tarjoudun maksamaan miehellekin, niin toisia treffejä ei tommosen tilauksen jälkeen tulisi. Pitäisin ahneena. Vähän hyväksi käytetty olo tulis.
Näin. Ja kun ottaa huomioon että ap on opiskelija. Mies joutuu käymään varmaan 20 treffit ennenkuin seurustelu alkaa. Jos joka naiselle joutuu pistouvaamaan kymppien herkut niin opiskelu täytyy lopettaa ja mennä töihin liukuhihnalle jotta kykenee maksaan vuokrat, sähköt ym.
Yleensä jos nainen on rahan perään niin noin se alkaa. Kohta leffaa, matkaa, baarit ym.
Ja kohta nainen syö niin paljon paninia ja vaatii herkkukaakaota, että mies uhkapelaa, irtisanotaan, joutuu asunnottomaksi, katuojaan ja lopulta päättää päivänsä.
Damn you, paninis.
Tuollaista varten pitäisi olla vakuutus, josta saisi yhteen kertaan jäääneistä treffeistä rahat takaisin tarjoilusta ja pienen matkakorvauksen.
Vierailija kirjoitti:
Mä en kyllä seuraavilla treffeillä taida viitsiä meikata sen kummemmin tai pistää kivaa päälle. Ei oo ilmaista se. Hajuvedet säästän aviomiehelle, kun sellaisen saan. Sheivaus on liian työlästä ja kallista. Ei mitään kuningaskohtelua miehille ekoilla treffeillä.
Ihan rauhassa. Itse meikkaan omaksi ilokseni, en miehen vuoksi.
Vierailija kirjoitti:
Mä en kyllä seuraavilla treffeillä taida viitsiä meikata sen kummemmin tai pistää kivaa päälle. Ei oo ilmaista se. Hajuvedet säästän aviomiehelle, kun sellaisen saan. Sheivaus on liian työlästä ja kallista. Ei mitään kuningaskohtelua miehille ekoilla treffeillä.
Mä en kyllä seuraavilla treffeillä taida viitsiä harjata hampaita tai pistää siistiä päälle. Ei oo ilmaista se. Partavedet säästän vaimolle, kun sellaisen saan. Sheivaus on liian työlästä ja kallista. Ei mitään kunigatarkohtelua naisille ekoilla treffeillä.
Ihan uusi juttu itselleni tämä, että naiset kuulemma käy treffeillä taloudellisen hyödyn vuoksi. Vaikka en itsekään varakas ole, niin on kyllä rahaa ostaa itselleni kaakao ja panini, jos sellaisia tekee mieli. Eipä ole ainakaan tähän mennessä tarvinnut ketään hyväksikäyttää paniniostoksilla 😂.
Enkä myöskään lähtisi itselleni vastenmielisen miehen kanssa kahvilaan istumaan mistään rahasta maailmassa enkä varsinkaan kaakaon ja paninin hinnalla. Niin halpa en sentään ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan rauhassa. Itse meikkaan omaksi ilokseni, en miehen vuoksi.
Juu. Minä myös tarjoan herkkukahvit ja paninit omaksi ilokseni ja miehen iloksi.
Mitä helvettiä se ap meni tarjoamaan? Eikö se tiedä, että täällä molemmat maksaa omansa? Ei me olla missään Balkanilla. En minäkään tiedä miten pitäisi tilata korrektisti jos joku alkaisi tarjoamaan.
Arvostan itse treffeillä jos mies tarjoaa ja sillon treffit tuntuu enemmän treffeiltä. En kyllä välttämättä kehtaisi tilata ruokaa jos treffikumppani tilaa vain kahvin. Joskus oon aistinut sen kun treffikumppani on pitkin hampain maksanut jonkun juomani ja sen jälkeen treffit on vaan tuntunut vaivaannuttavilta ja väkinäisiltä. Jos on niin tiukkaa niin ei olisi sitten tarjonnut ollenkaan..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos itse otan kahvin ja tarjoudun maksamaan miehellekin, niin toisia treffejä ei tommosen tilauksen jälkeen tulisi. Pitäisin ahneena. Vähän hyväksi käytetty olo tulis.
Näin. Ja kun ottaa huomioon että ap on opiskelija. Mies joutuu käymään varmaan 20 treffit ennenkuin seurustelu alkaa. Jos joka naiselle joutuu pistouvaamaan kymppien herkut niin opiskelu täytyy lopettaa ja mennä töihin liukuhihnalle jotta kykenee maksaan vuokrat, sähköt ym.
Yleensä jos nainen on rahan perään niin noin se alkaa. Kohta leffaa, matkaa, baarit ym.
Mistä lähtien se on puolituntemattoman naisen tehtävä huolehtia miehen taloudellisesta tilanteesta?
Ap:n ei pitäisi tarjota, jos hänellä ei ole siihen varaa. Ego paukkuen rahamiehen elkein ilmoittaa, että hän maksaa, vaikka rahaa onkin treffeihin vain 3€ ja sitten itkee jälkikäteen vauvapalstalla, kun nainen kehtasi tilata yhden syötävän leivän. Turn off totaalisesti,
Lokki!! Kvaak Kvaak!
Anna lentää tiehensä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en kyllä seuraavilla treffeillä taida viitsiä harjata hampaita tai pistää siistiä päälle. Ei oo ilmaista se. Partavedet säästän vaimolle, kun sellaisen saan. Sheivaus on liian työlästä ja kallista. Ei mitään kunigatarkohtelua naisille ekoilla treffeillä.
Seuraavillakaan?
Oma moka, ap. Älä sano, että tarjoat,jos sitten alat itkemään jälkikäteen. Jos haluat tarjota vain kahvin,niin siinäkin tapauksessa avaat suusi,ja sanot. Hanki hame, ap.
Vierailija kirjoitti:
Tämmöiset ketjut saa todellakin avartamaan näkemystä siitä, miten itsekkäitä ja ahneita lähestulkoon puolet ihmisistä on. Ja sitä röyhkeyttä pidetään jopa normaalina käytöksenä, johon ollaan syntyperäisinä naisina lähtökohtaisesti oikeutettuja. Ei damn mihin tää maailma on menossa?
Naiset kokisivat lähes poikkeuksetta erittäin loukkaavana, jos heidän oletettaisiin vain sukupuolen perusteella olevan hyviä ainoastaan siivoamisessa ja lastenhoidossa. Taloudelliset asiat, politiikka ja peruskoulua korkeampi koulutus? Ne ovat miesten hommia ne.
Seuraavalla hengenvedolla nämä samat naiset kuitenkin olettavat, että miehen pitää sukupuolensa perusteella käyttää omia rahojaan tuntemattomiin naisiin, koska... niin nyt vain on. Kyse ei siis ole tarjoamisesta itsestään vaan siitä, että sen tarjoamisen olettaminen sukupuolen perusteella koetaan loukkaavana.
Jos mies tarjoaa lompakkoaan niin nainen tarjoaa piirakkaansa. Se on tapana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä lähtien se on puolituntemattoman naisen tehtävä huolehtia miehen taloudellisesta tilanteesta?
Ap:n ei pitäisi tarjota, jos hänellä ei ole siihen varaa. Ego paukkuen rahamiehen elkein ilmoittaa, että hän maksaa,
Kiito, tämä juuri.
Mitä mennä tarjoamaan, kerta siihen ei ole varaa? Aina haukutaan, että nainen sanoo yhtä ja tarkoittaa toista, mutta tässä taas nähdään että ihan yhtälailla tuo on miesten taito.
Olisi sanonut, että tarjoan 3 €:n asti, niin ei tarvisi jälkikäteen valittaa vauvapalstalla.
Mutta tämähän on tosi hyvä keino miehille katsoa, onko nainen lokki vai ei.
Kiito, tämä juuri.
Mitä mennä tarjoamaan, kerta siihen ei ole varaa? Aina haukutaan, että nainen sanoo yhtä ja tarkoittaa toista, mutta tässä taas nähdään että ihan yhtälailla tuo on miesten taito.
Olisi sanonut, että tarjoan 3 €:n asti, niin ei tarvisi jälkikäteen valittaa vauvapalstalla.
Ai että kun naisetkin lopettaisivat miehistä valittamisen tällä palstalla...
mitä muuten jäisi?
Just ton takia mä maksan aina omat syötäväni ja juotavani itse. En minä jaksa arpoa kuka on niin persaukinen että 15 € on iso raha ja toisaalta sitä, että tilaako joku talon kalleimman shampanjan jos tarjoutuu itse maksamaan toiselle.