Treffinaiseni kahvilan ostot, kahden vaiheilla nyt
Eli tavattu tänään eka kertaa. Kahvilassa. Oli puhe että kahville ja tarjouduin miehenä maksamaan. Otin kahvin (2,90€) ja luulin että nainenkin ottaa sen kahvin tai teen, tuohan nyt on vähän niin että jotain otettava kun mennään juttelemaan ja tutustumaan.
Nainen otti ison kaakaon ja jonkun paninin mikä lie. Ne maksoivat 14,70! Mietin tekikö tahallaan kun ties että mä maksan. Ei hyvä. Mutta ei sekään hyvää kerro rahatalouden hoidosta vaikka olisi itse maksanut. Kuitenkin opiskelijoita ollaan vielä.
Naiset, kumpaa tuo oli? Meni kyllä fiilis vaikka ihan kaunis on. Olis nyt voinut tilannetta lukea ja ottaa saman hintaiset juomat kuin minäkin. Ei sentään ottanut konjakkia päälle, sitäkin kahvilassa oli myynnissä.
Tuo 14,70 on jo sellainen hinta että työssäkäyvä ihminen käy syömässä ravintolassa buffeen tuolla hinnalla. Ja jonkun mielestä se on sopiva kahvittelu, ja vielä toisen rahoilla.
En ole aiemmin tällaiseen törmännyt ja treffeillä nyt on tullut käytyä.
Ikä 23-26 v.
Kommentit (2659)
Ei kannata luvata etukäteen tarjota mitään. Tiskillä sitten maksaa molempien ostolset, kun kysytään samasta vai erikseen. Jos on tuollainen panini-rohmu, niin maksakoot itse 😀
Tuohan oli kätevä tapa todeta, ettei sovita yhteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en kyllä seuraavilla treffeillä taida viitsiä meikata sen kummemmin tai pistää kivaa päälle. Ei oo ilmaista se. Hajuvedet säästän aviomiehelle, kun sellaisen saan. Sheivaus on liian työlästä ja kallista. Ei mitään kuningaskohtelua miehille ekoilla treffeillä.
Ja samaan aikaan odotat kuitenkin, että mies panostaa pukeutumiseensa, on leikkauttanut hiuksensa siistiksi, ajanut parran ja niin edelleen + tarjoaa vielä päälle? Toisin sanoen oletuksenasi on, että sinulle tyystin tuntematon mies panostaa ENEMMÄN kuin sinä ihan vain sukupuolensa vuoksi. Juuri tämä oletus on se, jonka mies (syystäkin) kokee loukkaavana aivan samoin kuin nainen kokisi loukkaavana sen, että treffien päätteeksi häneltä odotetaan seksiä, koska... niin vain on.
Hyvin erikoista ja aika häriintynyttä rinnastaa normaalit käytöstavat ja normaali hygienia seksipalveluun. Jos koet hygieniavaatimukset kohtuuttomiksi, en todellakaan usko, että mikään treffeillä käynti tuottaisi sinulle parisuhdetta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missään nimessä ei kannata tarjota. Syy on yksinkertainen: siitä ei ole mitään hyötyä.
Jos viehätys on olemassa => nainen on kiinnostunut miehestä eikä suinkaan siitä, tarjotaanko hänelle vai ei. Kahvikuppien ja pullien laskeminen on se viimeinen asia, josta nainen on tilanteessa kiinnostunut.
Jos viehätystä ei ole => nainen ei ole kiinnostunut miehestä, vaikka tämä kuinka tarjoaisi hummeri-illalliset. Paitsi ehkä mahdollisuudesta taloudelliseen hyväksikäyttöön.
Toisin sanoen miehen näkökulmasta satunnaiselle tuntemattomalle naiselle tarjoamisesta ei ole mitään hyötyä. Ja koska mitään hyötyä ei ole, ei kannata heittää rahojaan hukkaan.
Tyttöystävä ansaitsee toki jo enemmän vaimosta puhumattakaan. Mutta se on aivan eri asia.
Miten luulet saavasi tyttöystävän tai vaimon jos sulla ei ole ikinä mitään tar
Nimenomaan tuo "minä välitän", haluan osoittaa huomaavaisuutta sinua kohtaan. Sillä on merkitystä. Tietenkään ei pidä elää yli varojen eikä mahdollisessa pitemmässä suhteessa / liitossa tarvitse pröystäillä.
Vierailija kirjoitti:
Minä en pysty kerta kaikkiaan syömään mitään, jos olen ihastunut ja ihastukseni kohteen seurassa. Näin ollen omalta kokemuspohjalta nainen ei ainakaan ollut sinusta kiinnostunut pätkääkään, koska tilasi paninin ja heitti mässäysvaihteelle.
Jos ei ollut tarkoituksella luotu tarina oman kannanottoni vahvistamiseksi niin tässä on TAAS loistava esimerkki siitä, miksi miehen ei kannata tarjota. Kun viehätys on olemassa, se kahvikuppi on viimeinen asia, joka naista kiinnostaa. Jos taas viehätystä ei ole, ei miehen tarjoaminen auta viehätyksen herättämisessä.
Ja edelleen puhumme ensitapaamisesta kahden tuntemattoman kesken. Emme ystävistä, sukulaisista, vaimoista tai mitä nyt ikinä.
Minusta on epäkohteliasta mennä kahvilaan norkoilemaan pidemmäksi aikaa ilman, että tekee ihan kohtuulliset ostokset. Pelkän kahvin voi ottaa mukaan, jos vie asiakaspaikan niin sitten jotain myös kahvin kylkeen.
Minusta siis ihan normaalia käytöstä. Tosin se ei ole, että tarjoutuu maksamaan ja vetää kilarit täysin tavanomaisista ostoksista. Ensi kerralla älä tarjoudu, jos et ole sitä valmis tekemään.
Vierailija kirjoitti:
Onko tää joku ikäpolvi juttu? Nuoret naiset odottaa miehen maksavan kaiken eikä edes hävetä? Mutta dinosaurukset eli 1900-luvun hirmut pitää tuota lokkeilua huonona käytöksenä. Eli dinosauruksillakin oli enempi käytöstapoja.
Eikös tässä ole sanottu, ettǎ mikä vaan käy, mutta on idioottia uhriutua siitä, jos maksaa enemmän kuin haluaa. Kieltäytyminen on vaihtoehto. Tuskin se mimmi aseen kanssa paninin maksamista vaati?
Ei ole kovin tavallista ottaa pelkkää juomaa, kun kahvilaan menee. Mutta olisin kyllä itse valinnut jonkin pullan tms, että kympin luokkaan olisi jäänyt. Mutta oudompaa on ottaa pelkkä kahvi kuin valittaa paninista..
Jos sä yksinkertaisesti oot tarjoutunut maksaa, miks et etukäteen sanonut budjettia? Jos nainen tuli suoraan jostain treffeille, oli päättänyt jo mitä ottaa, eikä muuttanut päätöstään vaikka totesit maksavasi? Olis ollut ihan älytöntä juoda maha kurnien ylihintaista kahvia, vain siksi että mies halusi pröystäillä ja sanoi tarjoavansa vaikka rahaa ei oikeasti ole.
Vierailija kirjoitti:
Tässä ei mielestäni ole kyse rahasta tai mistään tarjoamisesta. Kyse on käytöstavoista ja tilannetajusta joka mimmiltä puuttui täysin.
Ḱalliissa fine dining ravintolassa ei tulisi mieleenikään valita ruokalistan kalleinta vaihtoehtoa, mutta joku Starbucks on muutenkin matalan budjetin treffipaikka, joten ei tuossa tarvitse kukaan muu tilannetajua kuin AP itse . Kahvilaa alemmaksi ei enää voi edes mennä ellei mene jonnekin Mäkkäriin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä tarjoudu maksamaan, jos on noin vaikeaa. Kyllä minäkin otan kahvilassa yleensä jonkun leivoksen tai suolaisen piirakan kahvin kylkeen. Harvemmin alta tuon hinnan pääsee. Ihan normaali työssäkäyvä ihminen olen, opiskelen myös samalla.
En käy kahvilassa kuin ehkä kerran kuussa. En minä silloin mene sinne kuivin suin istumaan.
Mutta tuolla summalla syö lounaan joka usein sisältää kahvin ja jonkun makean. Tänään kävin thaipaikassa. Muhkeat valikoimat, jälkkäri kahvi ja tuore korvapuusti. En kyllä maksa 15 euroa kahvista ja pullasta. Rahaa kyllä on. Siksi sitä onkin kun en viljele sitä hulluna joka paikkaan.
Nyt alkaa epäilyttää työntekijöiden palkkaus ja työolot. Miten lienee verojen maksu hoidettu?
Joka paikassahan tuo lounas on sen 10-14€. Niin huoltoasemat, etniset, työmaaruokalat/ketjut jne. Ja yleensä buffet. Ei tuossa ole mitään outoa. Niissä väki mättää niin että napa ruskaa. Ei kannata joka päivä käydä jos tekee kevyttä työtä tai lihoo. Meilläkin ne pulleat käy noissa päivittäin toimistotöissä. Liikaa ruokaa mutta tulee se syötyä julmetut määrät kun buffet.
Olihan se noloa että nainen otti niin paljon kalliimmalla.
Vierailija kirjoitti:
Olen jo vanhempi (40v nainen). Muistelen tässä treffailuja, ja taisin ottaa aina kahvilla sen kahvin. Ja maksaa itse,ellei toinen vaatimalla vaatinut saada maksaa.
Exän kanssa kävi esim. niin, että menin tiskille tilaamaan hänen jälkeen ja myyjä ilmoitti,että kahvini oli jo maksettu. Siitä tuli vähän sellainen "vau-olo". Joo, alle parin euron kahvilla olin vaikuttunut. Tai ehkä enemmänkin siitä tavasta. Toki Itse ostin vastineeksi esim.eväitä puistoon etc.
Toki olen lama ajan lapsi ja aika pihi tuossa suhteessa, enkä siis käyttäisi tuota rahaa kahvilassa. Paitsi ehkä todella erityistilanteissa.
Yleensä mennyt niin,että molemmat maksaneet omansa. Jopa mennessäni treffeille miehen kanssa,joka ehdottomasti halusi tarjota ravintola illallisen, skippasin sen ja päädyimme baariin muutamalle. Halusi välttämättä tarjota. Mutta se ei vaikuttanut mitenkään siihen miten ihmiseen suhtauduin. Oli Toki muutenkin todella innokas parin t
Onkohan tämä meidän vähän vanhempien naisten tapa ajatella. Itsekin olen N41, ja olen aina itse maksanut tilaukseni. Itsenäinen nainen tekee niin.
Huvittaako muita se, että kun muualla maailmassa gold digger tarkoittaa toisen rahoilla luxus-elämistä, palstamiehille se tarkoittaa sitä, että nainen ottaa paninin kun tarjotaan :D
Jos AP te tapaatte vielä jossain kahvilassa tai ravintolassa, olisi minun mielestäni reilua, että nainen vuorostaan tarjoaa sinulle. Jos hän ei tarjoa, on hän idiootti.
Jos olisitte olleet baarissa, tarjoaisitko hänelle kuinka paljolla juotavaa?
Kunhan nainen tarjoaa seuraavalla kerralla.
Mä olen nainen, joka odottaa mieheltä tarjoamista ja tarjoan kyllä mielelläni itsekin. Mun mielestä tämä tilanne oli vähintäänkin tahditon, potentiaalisesti tökerö.
Ekoilla treffeillä juodaan tosiaan 1-3 kuppia tavallista kahvia / teetä. Jos vaikka toisen kupillisen kohdalla tuntuu, että nainen on tosi kiva, voi kysyä kelpaako pulla. Jos itse tykkään miehestä ekojen treffien jälkeen, annan hänen maksaa. Jos tuosta menee pankki rikki, niin ei ole mun mies joka tapauksessa.
No toisilla treffeillä minä tarjoan mielelläni 1-3 kuppia kahvia / teetä ja taas jutellaan ja tutustutaan.
Illallinen vois olla neljännet treffit, mies tarjoaa. Ja sitten taas minä tarjoan seuraavaa.
Jos mies ei ekojen treffien jälkeen kiinnosta, en anna maksaa; en halua tuhlata toisen rahoja ja aikaa.
Anteliaisuus on mielentila, ehkä jopa luonteenpiirre. Sitä joko on tai ei ole. Anteliaita ihmisiä kohtaan ollaan myös anteliaita. Mutta tyhmä ei pidä olla, ymmärrä omat rajasi ja arvosi.
Ihmiset jaksaa kitistä muutamasta eurosta. Jos kahvilakulttuuri ei ole sun juttu, niin kävelytreffit vois olla. Ei tartte euroja miettiä hiki hatussa.
Kysy ensi treffejä että lähteekö uudestaan kaffelle. Jos vastaa myöntävästi, niin ehdota pokkana, että nyt on sitten varmaankin sinun vuoro tarjota kahvit. Jos ei suostu tarjoamaan, niin ei jatkoon.