Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Treffinaiseni kahvilan ostot, kahden vaiheilla nyt

Vierailija
05.01.2024 |

Eli tavattu tänään eka kertaa. Kahvilassa. Oli puhe että kahville ja tarjouduin miehenä maksamaan. Otin kahvin (2,90€) ja luulin että nainenkin ottaa sen kahvin tai teen, tuohan nyt on vähän niin että jotain otettava kun mennään juttelemaan ja tutustumaan. 

Nainen otti ison kaakaon ja jonkun paninin mikä lie. Ne maksoivat 14,70! Mietin tekikö tahallaan kun ties että mä maksan. Ei hyvä. Mutta ei sekään hyvää kerro rahatalouden hoidosta vaikka olisi itse maksanut. Kuitenkin opiskelijoita ollaan vielä. 

Naiset, kumpaa tuo oli? Meni kyllä fiilis vaikka ihan kaunis on. Olis nyt voinut tilannetta lukea ja ottaa saman hintaiset juomat kuin minäkin. Ei sentään ottanut konjakkia päälle, sitäkin kahvilassa oli myynnissä. 

Tuo 14,70 on jo sellainen hinta että työssäkäyvä ihminen käy syömässä ravintolassa buffeen tuolla hinnalla. Ja jonkun mielestä se on sopiva kahvittelu, ja vielä toisen rahoilla. 

En ole aiemmin tällaiseen törmännyt ja treffeillä nyt on tullut käytyä. 

Ikä 23-26 v. 

Kommentit (2659)

Vierailija
241/2659 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos itse otan kahvin ja tarjoudun maksamaan miehellekin, niin toisia treffejä ei tommosen tilauksen jälkeen tulisi. Pitäisin ahneena. Vähän hyväksi käytetty olo tulis.

Näin. Ja kun ottaa huomioon että ap on opiskelija. Mies joutuu käymään varmaan 20 treffit ennenkuin seurustelu alkaa. Jos joka naiselle joutuu pistouvaamaan kymppien herkut niin opiskelu täytyy lopettaa ja mennä töihin liukuhihnalle jotta kykenee maksaan vuokrat, sähköt ym. 

Yleensä jos nainen on rahan perään niin noin se alkaa. Kohta leffaa, matkaa, baarit ym. 

Mistä lähtien se on puolituntemattoman naisen tehtävä huolehtia miehen taloudellisesta tilanteesta?

Ap:n ei pitäisi tarjota, jos hänellä ei ole siihen varaa. Ego paukkuen rahamiehen elkein ilmoittaa, että hän maksaa,

No tämäpä. Treffelle ison pojan pöksyt jalkaan ja ehdotus, että molemmat maksaa omansa. Mä en tôiden jälkeen lähde istumaan veden ja kahvikupillisen kanssa mihinkään, mutta voin maksaa omani ja miehenkin syötävät ihan hyvin. Mutta se suukki täytyy uskaltaa asiasta avata, en tiedä kenenkään pankkitilin saldoa enkä ole ajatustenlukija.

Vierailija
242/2659 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämmöiset ketjut saa todellakin avartamaan näkemystä siitä, miten itsekkäitä ja ahneita lähestulkoon puolet ihmisistä on. Ja sitä röyhkeyttä pidetään jopa normaalina käytöksenä, johon ollaan syntyperäisinä naisina lähtökohtaisesti oikeutettuja. Ei damn mihin tää maailma on menossa?

Naiset kokisivat lähes poikkeuksetta erittäin loukkaavana, jos heidän oletettaisiin vain sukupuolen perusteella olevan hyviä ainoastaan siivoamisessa ja lastenhoidossa. Taloudelliset asiat, politiikka ja peruskoulua korkeampi koulutus? Ne ovat miesten hommia ne.

Seuraavalla hengenvedolla nämä samat naiset kuitenkin olettavat, että miehen pitää sukupuolensa perusteella käyttää omia rahojaan tuntemattomiin naisiin, koska... niin nyt vain on. Kyse ei siis ole tarjoamisesta itsestään vaan siitä, että sen tarjoamisen olettaminen sukupuolen perusteella koetaan loukkaavana.

Eihän tässä ole kukaan olettanut mitään. Aloittaja itse sanoi tarjoavansa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/2659 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämmöiset ketjut saa todellakin avartamaan näkemystä siitä, miten itsekkäitä ja ahneita lähestulkoon puolet ihmisistä on. Ja sitä röyhkeyttä pidetään jopa normaalina käytöksenä, johon ollaan syntyperäisinä naisina lähtökohtaisesti oikeutettuja. Ei damn mihin tää maailma on menossa?

Naiset kokisivat lähes poikkeuksetta erittäin loukkaavana, jos heidän oletettaisiin vain sukupuolen perusteella olevan hyviä ainoastaan siivoamisessa ja lastenhoidossa. Taloudelliset asiat, politiikka ja peruskoulua korkeampi koulutus? Ne ovat miesten hommia ne.

Seuraavalla hengenvedolla nämä samat naiset kuitenkin olettavat, että miehen pitää sukupuolensa perusteella käyttää omia rahojaan tuntemattomiin naisiin, koska... niin nyt vain on. Kyse ei siis ole tarjoamisesta itsestään vaan siitä, että sen tarjoamisen olettaminen sukupuolen perusteella koetaan loukkaavana.

Tässä on sanottu että kutsuja tarjoaa, mutta on myös ok sanoa ettei ole varaa. Mee muualle leikkimään pick me -tyttöä.

Vierailija
244/2659 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä. Turhaan syytät naista, jota et tunne edes. Rahankäyttö tottumuksenne on erilaiset. Tuskin nainen asiaa sen enempää mietti. Siirry seuraavaan ja anna naisen myös etsiä itselleen sopivampi. Onnea matkaan!

Vierailija
245/2659 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En kehtaisi ottaa mitään muuta kuin kahvin. Aina kun mies tarjoutuu maksamaan, otan vain juoman. Olisi noloa ottaa muuta etenkin jos ei maksaja itsekään ota.

Tulee mieleen, että yhden kahvin varjolla ei voi kovin kauan oleskella kahvilassa. Kun on ostettu pulla tai muu syötävä, niin silloin voi vähän venyttää aikaa. Suomessa on todella kylmä nyt, joten mielestäni oli hyvä idea istua sisällä kahvilassa. Jos Ap menee vielä tapaamiseen jonkun ehdokkaan kanssa, kannattaa sanoa suoraan, että Ap ostaa naiselle kahvin ja nainen voi halutessaan itse ostaa jotain sen lisäksi. Minuun naisena äärettömän nuukat miehet tekevät ikävän vaikutuksen. Tai sukupuolesta riippumatta kaikkinainen kitsaus inhottaa. Jos joku on oikeasti vähävarainen, tilanne on toinen. Tietenkään siinä tilanteessa oleva mies ei kustanna vieraalle henkilölle yhtään mitään.

Vierailija
246/2659 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos itse otan kahvin ja tarjoudun maksamaan miehellekin, niin toisia treffejä ei tommosen tilauksen jälkeen tulisi. Pitäisin ahneena. Vähän hyväksi käytetty olo tulis.

Näin. Ja kun ottaa huomioon että ap on opiskelija. Mies joutuu käymään varmaan 20 treffit ennenkuin seurustelu alkaa. Jos joka naiselle joutuu pistouvaamaan kymppien herkut niin opiskelu täytyy lopettaa ja mennä töihin liukuhihnalle jotta kykenee maksaan vuokrat, sähköt ym. 

Yleensä jos nainen on rahan perään niin noin se alkaa. Kohta leffaa, matkaa, baarit ym. 

Ja kohta nainen syö niin paljon paninia ja vaatii herkkukaakaota, että mies uhkapelaa, irtisanotaan, joutuu asunnottomaksi, katuojaan ja lopulta päättää päivänsä.

Damn you, paninis.

Repesin!!! 

Kahvilatarjoilijat, yrittäkää pitää pokka kun huomenna porukka tulee tilaamaan super kaakkaon ja paninin. Etenkin jos mies maksaa. 

Tekee mieli kaakaota ketjun myötä. 

Vierailija
247/2659 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen jo vanhempi (40v nainen). Muistelen tässä treffailuja, ja taisin ottaa aina kahvilla sen kahvin. Ja maksaa itse,ellei toinen vaatimalla vaatinut saada maksaa.

Exän kanssa kävi esim. niin, että menin tiskille tilaamaan hänen jälkeen ja myyjä ilmoitti,että kahvini oli jo maksettu. Siitä tuli vähän sellainen "vau-olo". Joo, alle parin euron kahvilla olin vaikuttunut. Tai ehkä enemmänkin siitä tavasta. Toki Itse ostin vastineeksi esim.eväitä puistoon etc.

Toki olen lama ajan lapsi ja aika pihi tuossa suhteessa, enkä siis käyttäisi tuota rahaa kahvilassa. Paitsi ehkä todella erityistilanteissa.

Yleensä mennyt niin,että molemmat maksaneet omansa. Jopa mennessäni treffeille miehen kanssa,joka ehdottomasti halusi tarjota ravintola illallisen, skippasin sen ja päädyimme baariin muutamalle. Halusi välttämättä tarjota. Mutta se ei vaikuttanut mitenkään siihen miten ihmiseen suhtauduin. Oli Toki muutenkin todella innokas parin tapaamisen jälkeen.. (Olisin voinut tyyliin muuttaa hänen luokseen ja jatkaa opintoja, niin ei olisi tarvinnut olla töissä,jossa en niin viihtynyt. Mies Itse oli aina viikot reissussa.Ei vain napannut niin ei voinut mitään.)

Ehkä parempi siis jatkossa olla ehdottamatta etukäteen, että tarjoaa. Etenkään,jos ei tiedä toisen tavoista mitään.

Itse karsastin jo teininä näitä baarissa "tarjoajia" ja kieltäydyin (koin,että vastineeksi olisi pitänyt olla seurassa) ja katselin vähän "halveksivasti" tyttöjä,jotka ns.kusettivat miehiltä juomia. Oma moraali ei siihen taipunut.

Toki,joskus joku mieskin yritti saada minut tarjoamaan itselleen, enkä todellakaan ala tuntemattomille juomia ostamaan.

En tiedä,onko nuoremmassa sukupolvessa taas jotenkin muuttunut käsitys siitä,että miehen tulisi tarjota.. omassa sitä naisen oman rahan käyttöä pidettiin itsenäisyyden merkkinä tms.

Toki en tiedä, jos ihminen itse on varoissaan niin ei ehkä tajua toiselle sen 17 euron olevan satsaus tai sitten on niin nätti tms. Että tottunut ajatukseen, että miehet aina tarjoaa. (En tiedä mitään superkauniiden naisten arjesta, itse ollut ns. aika avarage,  vaikka joidenkin silmää toki miellyttänyt).

Vierailija
248/2659 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi mielestäni voinut ottaa paninin tilalta jotain halvempaa kun näki että sinäkään et syö mitään.

Toisaalta, annoitko väärän signaalin, että hän voi tilata mitä haluaa ja rahaa on?

Vierailija
249/2659 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se nainen tarkoituksella hyväksikäytti sitä, että tarjosit. (Ja tämä ei ole sulupuolisidonnaista. Olen aikoinaan deittaillut myös miehiä, jotka ovat pyrkineet hyötymään samantyyppisesti - käyty syömässä, minä tilannut yhden halvan ruuan ja mies useamman kalliin ja sitten ehdottanut, että maksettaisiin puoliksi...)

En usko, että tuosta voisi tulla hyvää suhdetta, kun selvästi arvonne ovat erilaisia. Varsinkin suhtautuminen rahaan on sellainen asia, jonka pitäisi olla pariskunnilla suunnilleen samanlaista, jotta juttu toimisi. Myös se on tärkeää, että aidosti arvostaa toista, eikä yritä hyötyä hänestä.

N50+

Täysin samaa mieltä. Oma mieheni otti minut muuten varmaan juuri siksi, etten ollut samanlainen hyväksikäyttäjä kuin muut naiset. Maksoin aina tilaukseni itse, myös ensitreffeillä. Kyse oli arvoista. Se varmasti viehätti. 

Ottakaahan muutkin opiksi, miten hävyttömän helppoa mieheen on tehdä vaikutus: maksaa omansa ensitreffeillä. Mies ei osaa nähdä edes unta, että vastaava onnistuisi päinvastoin.

Ja edelleen pyöritään sen saman totuuden ympärillä: miehen ei kannata tarjota, koska siitä ei ole mitään hyötyä. Sen sijaan omien syömisien itse maksamisella voi hyvinkin olla SUURI hyöty naiselle. Itse asiassa hyöty on kolminkertainen: saa haluamansa syömiset, voi syödä vähäisessäkään määrässä syyllisyyttä tuntematta JA tekee mahdollisesti mieheen suuren vaikutuksen.

Vierailija
250/2659 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain yhden paninin tähden,

nyt minä luotasi lähden,

oli taskussani vain kolme euroa,

mutta tilasitkin paninia ja kaakaota,

teitkö sen vahingossa vai tahallaan,

varmasti tietää en koskaan saa.

Vierailija
251/2659 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä sinä köyhä sovi treffejä kahvilaan jos alat itkee 15 euron menetyksestä. Minä työttömänä  maksoin 44 euron naisen ruuat kun oltiin syömässä. Olen maksanut 20 euron pizzan monta kertaa ja siihen olut päälle.

Se oli kohtuutonta. Tiesikö naisystäväehdokas, että olit työtön sillä hetkellä?

Vierailija
252/2659 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä tarjoudu maksamaan, jos on noin vaikeaa. Kyllä minäkin otan kahvilassa yleensä jonkun leivoksen tai suolaisen piirakan kahvin kylkeen. Harvemmin alta tuon hinnan pääsee. Ihan normaali työssäkäyvä ihminen olen, opiskelen myös samalla.

En käy kahvilassa kuin ehkä kerran kuussa. En minä silloin mene sinne kuivin suin istumaan.

Mutta tuolla summalla syö lounaan joka usein sisältää kahvin ja jonkun makean. Tänään kävin thaipaikassa. Muhkeat valikoimat, jälkkäri kahvi ja tuore korvapuusti. En kyllä maksa 15 euroa kahvista ja pullasta. Rahaa kyllä on. Siksi sitä onkin kun en viljele sitä hulluna joka paikkaan. 

Pihiys vain valitettavasti on todella, t-o-d-e-l-l-a epäviehättävä piirre ihmisissä. Niin miehissä kuin naisissakin. Ja valitettavasti se paistaa olemuksesta, vaikka sitä yrittäisi peitellä.

Vierailija
253/2659 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, toivottavasti tämä ketju on avannut silmäsi. Sinulla oli tilannetajua ja käytöstavat hallussa, tytöllä ei. En suosittele suunnittelemaan jatkoa kyseisen henkilön kanssa.

Vierailija
254/2659 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mieheni maksoi ekoilla treffeillä ravintolalaskun ja viineineen tuo maksoi pari sataa. Tarjouduin maksamaan omani, mutta mies kieltäytyi ottamasta maksua vastaan. Keskituloinen mies.

Vierailija
255/2659 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se nainen tarkoituksella hyväksikäytti sitä, että tarjosit. (Ja tämä ei ole sulupuolisidonnaista. Olen aikoinaan deittaillut myös miehiä, jotka ovat pyrkineet hyötymään samantyyppisesti - käyty syömässä, minä tilannut yhden halvan ruuan ja mies useamman kalliin ja sitten ehdottanut, että maksettaisiin puoliksi...)

En usko, että tuosta voisi tulla hyvää suhdetta, kun selvästi arvonne ovat erilaisia. Varsinkin suhtautuminen rahaan on sellainen asia, jonka pitäisi olla pariskunnilla suunnilleen samanlaista, jotta juttu toimisi. Myös se on tärkeää, että aidosti arvostaa toista, eikä yritä hyötyä hänestä.

N50+

Täysin samaa mieltä. Oma mieheni otti minut muuten varmaan juuri siksi, etten ollut samanlainen hyväksikäyttäjä kuin muut naiset. Maksoin aina tilaukseni itse, myös ensitreffeillä. K

Treffit ja tarjoaminen on joillekin näköjään tosi, tosi, tosi, tosi, tosi iso juttu.

Vierailija
256/2659 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä tarjoudu maksamaan, jos on noin vaikeaa. Kyllä minäkin otan kahvilassa yleensä jonkun leivoksen tai suolaisen piirakan kahvin kylkeen. Harvemmin alta tuon hinnan pääsee. Ihan normaali työssäkäyvä ihminen olen, opiskelen myös samalla.

En käy kahvilassa kuin ehkä kerran kuussa. En minä silloin mene sinne kuivin suin istumaan.

Mutta tuolla summalla syö lounaan joka usein sisältää kahvin ja jonkun makean. Tänään kävin thaipaikassa. Muhkeat valikoimat, jälkkäri kahvi ja tuore korvapuusti. En kyllä maksa 15 euroa kahvista ja pullasta. Rahaa kyllä on. Siksi sitä onkin kun en viljele sitä hulluna joka paikkaan. 

Nyt alkaa epäilyttää työntekijöiden palkkaus ja työolot. Miten lienee verojen maksu hoidettu?

257/2659 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on jo ihan normaalia ottaa juoman kanssa jotain pikkusuolaista tai -makeaa kahvilassa. Sinä AP tässä se olet se outo tyyppi, kun otit vain suodatinkahvin. Olisit edes ottanut jonkun erikoiskahvin, kuten tonttulatten tai tyrniglögin. 

Ja jos sinua AP noin kovasti harmittaa maksaa treffikumppanin ruokia, niin olisit voinut maksaa vain omat safkasi. 

Vierailija
258/2659 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkia kommentteja lukematta tulee mieleen, että nainen on ihan perinteinen hyväksikäyttäjä. Tai lokki, tai golddigger - "rakkaalla lapsella" on monta nimeä. Eikös sekä nainen että aloittaja ole opiskelijoita. Ja nainen varmasti tiesi, että aloittajakin on opiskelija. Kuka KEHTAA maksattaa noin kalliit kahvilaostokset opiskelijalla?! No, lokkipa hyvinkin.

Joo ja itse käynyt treffeillä niin, että mies maksaa, joskus olen itse maksanut. Jos mies kysyy että otatko pullan, saatan ottaa. En automaattisesti oleta, että voin tehdä miehen piikkiin aloituksessa mainitun suuruiset ostokset - joita en itsekään koskaan kahvilassa nauttisi ihan vain jo noiden jäätävien hintojen vuoksi. Miksi maksattaisin sellaiset ostokset toisella?

Vierailija
259/2659 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, toivottavasti tämä ketju on avannut silmäsi. Sinulla oli tilannetajua ja käytöstavat hallussa, tytöllä ei. En suosittele suunnittelemaan jatkoa kyseisen henkilön kanssa.

Ja totean tämän siis naisena, jolle vanhemmat ovat opettaneet normaalit käytöstavat. 

Vierailija
260/2659 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos rahan tarkalla käytöllä on sinulle merkitystä, neuvoisin harkitsemaan, vieläkö haluat tavata. Voithan antaa toisen mahdollisuuden hänelle. Jos itse ehdotat sinne menoa, et voi pyytää häntä kyllä maksamaan, mutta näet, käyttäytyykö hän aina noin. On ihmisiä, jotka haluaa aina elää toisen siivellä.