Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Treffinaiseni kahvilan ostot, kahden vaiheilla nyt

Vierailija
05.01.2024 |

Eli tavattu tänään eka kertaa. Kahvilassa. Oli puhe että kahville ja tarjouduin miehenä maksamaan. Otin kahvin (2,90€) ja luulin että nainenkin ottaa sen kahvin tai teen, tuohan nyt on vähän niin että jotain otettava kun mennään juttelemaan ja tutustumaan. 

Nainen otti ison kaakaon ja jonkun paninin mikä lie. Ne maksoivat 14,70! Mietin tekikö tahallaan kun ties että mä maksan. Ei hyvä. Mutta ei sekään hyvää kerro rahatalouden hoidosta vaikka olisi itse maksanut. Kuitenkin opiskelijoita ollaan vielä. 

Naiset, kumpaa tuo oli? Meni kyllä fiilis vaikka ihan kaunis on. Olis nyt voinut tilannetta lukea ja ottaa saman hintaiset juomat kuin minäkin. Ei sentään ottanut konjakkia päälle, sitäkin kahvilassa oli myynnissä. 

Tuo 14,70 on jo sellainen hinta että työssäkäyvä ihminen käy syömässä ravintolassa buffeen tuolla hinnalla. Ja jonkun mielestä se on sopiva kahvittelu, ja vielä toisen rahoilla. 

En ole aiemmin tällaiseen törmännyt ja treffeillä nyt on tullut käytyä. 

Ikä 23-26 v. 

Kommentit (2659)

Vierailija
301/2659 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En kehtaisi ottaa mitään muuta kuin kahvin. Aina kun mies tarjoutuu maksamaan, otan vain juoman. Olisi noloa ottaa muuta etenkin jos ei maksaja itsekään ota.

Tulee mieleen, että yhden kahvin varjolla ei voi kovin kauan oleskella kahvilassa. Kun on ostettu pulla tai muu syötävä, niin silloin voi vähän venyttää aikaa. Suomessa on todella kylmä nyt, joten mielestäni oli hyvä idea istua sisällä kahvilassa. Jos Ap menee vielä tapaamiseen jonkun ehdokkaan kanssa, kannattaa sanoa suoraan, että Ap ostaa naiselle kahvin ja nainen voi halutessaan itse ostaa jotain sen lisäksi. Minuun naisena äärettömän nuukat miehet tekevät ikävän vaikutuksen. Tai sukupuolesta riippumatta kaikkinainen kitsaus inhottaa. Jos joku on oikeasti vähävarainen, tilanne on toinen. Tietenkään siinä tilanteessa oleva mies ei kustanna viera

Ihme motiiveja te keksittävä tälle naiselle. Ihan "ajatteli kahvilanpitäjää" ja siksi tilasi enemmän tai kalliimmin. LOL. Ette tiedä yhtään mikä oli motiivi tilata kalliimmalla, turha kehitellä niitä omasta päästä. Tosin tällä logiikalla ajatteli enemmän kahvilanpitäjä yritystä,kuin treffikumppania.

(Harmi ettei ota oikeaa lainausta).

Vierailija
302/2659 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huvittaako muita se, että kun muualla maailmassa gold digger tarkoittaa toisen rahoilla luxus-elämistä, palstamiehille se tarkoittaa sitä, että nainen ottaa paninin kun tarjotaan :D

Ja sekin on ainakin vitosella liikaa!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
303/2659 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmettä mä täällä luen?

Poika(20-v) meni treffeille syömään ja kun muistutin, että tarjoat itetysti typsylle illallisen, niin hän ärähti mulle, että tietysti maksaa kun kutsuikin

Piheys ja ja halpamaisuus ei kaunista ketään

Vierailija
304/2659 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epäkohtelias. Olen kyl " tosi vanha", mut ei todellakaan näin. Itse juon aina vain kahvin, fifty-six🤭

Vierailija
305/2659 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen nainen, joka odottaa mieheltä tarjoamista ja tarjoan kyllä mielelläni itsekin. Mun mielestä tämä tilanne oli vähintäänkin tahditon, potentiaalisesti tökerö.

Ekoilla treffeillä juodaan tosiaan 1-3 kuppia tavallista kahvia / teetä. Jos vaikka toisen kupillisen kohdalla tuntuu, että nainen on tosi kiva, voi kysyä kelpaako pulla. Jos itse tykkään miehestä ekojen treffien jälkeen, annan hänen maksaa. Jos tuosta menee pankki rikki, niin ei ole mun mies joka tapauksessa.

No toisilla treffeillä minä tarjoan mielelläni 1-3 kuppia kahvia / teetä ja taas jutellaan ja tutustutaan.

Illallinen vois olla neljännet treffit, mies tarjoaa. Ja sitten taas minä tarjoan seuraavaa. 

Jos mies ei ekojen treffien jälkeen kiinnosta, en anna maksaa; en halua tuhlata toisen rahoja ja aikaa.

Anteliaisuus on mielentila, ehkä jopa luonteenpiirre. Sitä joko o

Ei jumalauta. Ootteko te urpot tosissanne? Pitää juoda kolme kuppia santsikahvia että näkee, onko tyyppi pullan arvoinen? Voi mooses.

Vierailija
306/2659 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en kyllä seuraavilla treffeillä taida viitsiä meikata sen kummemmin tai pistää kivaa päälle. Ei oo ilmaista se. Hajuvedet säästän aviomiehelle, kun sellaisen saan. Sheivaus on liian työlästä ja kallista. Ei mitään kuningaskohtelua miehille ekoilla treffeillä. 

Ja samaan aikaan odotat kuitenkin, että mies panostaa pukeutumiseensa, on leikkauttanut hiuksensa siistiksi, ajanut parran ja niin edelleen + tarjoaa vielä päälle? Toisin sanoen oletuksenasi on, että sinulle tyystin tuntematon mies panostaa ENEMMÄN kuin sinä ihan vain sukupuolensa vuoksi. Juuri tämä oletus on se, jonka mies (syystäkin) kokee loukkaavana aivan samoin kuin nainen kokisi loukkaavana sen, että treffien päätteeksi häneltä odotetaan seksiä, koska... niin vain on.

Hyvin erikoista ja aika häriintynyttä rinnastaa nor

Voimme sopia sen sitten erikoiseksi ja häiriintyneeksi, jos sen avulla ymmärrät, mitä itse asiassa yritettiin sanoa.

...

...

...noin. Nyt on sovittu. Ymmärsitkö? Avainsanahan oli "oletus".

Vierailija
307/2659 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos sä yksinkertaisesti oot tarjoutunut maksaa, miks et etukäteen sanonut budjettia? Jos nainen tuli suoraan jostain treffeille, oli päättänyt jo mitä ottaa, eikä muuttanut päätöstään vaikka totesit maksavasi? Olis ollut ihan älytöntä juoda maha kurnien ylihintaista kahvia, vain siksi että mies halusi pröystäillä ja sanoi tarjoavansa vaikka rahaa ei oikeasti ole.

Ap halusi esittää parempaa kuin oikeasti on, ei pystynyt rehellisesti sanomaan naiselle, että on köyhä eikä ole varaa tarjota sille mitään. Nyt sitten syö kaurapuuroa ja kynsiä 3 viikkoa ja istuu pimeässä asunnossa.

Ja haukkuu naisen seläntakana. 

Vierailija
308/2659 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksanut lukea kaikkia vastauksia, oletan, että taas tyypillisiä golddiggerpalstamammojen vastauksia, että tottakai pitäisi maksaa ja vielä enemmänkin. No ei pitäisi. En ikinä kehtaisi ottaa vastaan edes tutultakaan 15 euron kahvilaostoksia, maksan aina itse. Piste. Osoittaa ahneutta, että mennään valitsemaan itselle jotain panineita tai muita herkkuja toisen kustannuksella, suorastaan käytöstapojen puutetta, koska ei voi ikinä tietää, mikä sen tarjoajan todellinen taloustilanne on ja muutenkin, suorastaan hävytöntä. En mielellään ottaisi vastaan edes sitä kahvia, koska on ikävä ylipäätään jäädä kenellekään kiitollisuudenvelkaan. Muutenkin tuollainen 15 euron kahvilatörsäys osoittaa, ettei naikkonen ymmärrä rahan päälle lainkaan. Kannattaa kiertää siis kaukaa.

AP, jatkossa voit ohjastaa leidin pöytään ja hakea itse teille molemmille ne kahvit. Kysyt vaan että kahvi vai tee ja sen mukaan sitten toimit. Jos antaa vapaat kädet, niin aika monella käytöstavattomalla ahneella muijalla ne kädet kurkottelee sinne lompakon suuntaan.

Vierailija
309/2659 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuo ollut korrektia. Ahne tai typerä.

N62v

Vierailija
310/2659 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en jaksaisi tällaista sekuntiakaan. Jos noin ylipäätään vaivaudun kahvilaan ja tapaamiseen, haluan todellakin tilata ihan juuri sitä mitä mieli tekee. Olen _aina_ valmiudessa maksamaan omat syömiseni ja juomiseni; tilanteen mukaan sitten tämä. Sen sijaan jos näen yhtään/koen fiilistä, että treffikumppani ihmettelee/oudoksuu/salaa kauhistelee valintojani, maksan aivan varmasti itse; sen lisäksi emme tapaa enää. Koskaan. 

Vierailija
311/2659 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen jo vanhempi (40v nainen). Muistelen tässä treffailuja, ja taisin ottaa aina kahvilla sen kahvin. Ja maksaa itse,ellei toinen vaatimalla vaatinut saada maksaa.

Exän kanssa kävi esim. niin, että menin tiskille tilaamaan hänen jälkeen ja myyjä ilmoitti,että kahvini oli jo maksettu. Siitä tuli vähän sellainen "vau-olo". Joo, alle parin euron kahvilla olin vaikuttunut. Tai ehkä enemmänkin siitä tavasta. Toki Itse ostin vastineeksi esim.eväitä puistoon etc.

Toki olen lama ajan lapsi ja aika pihi tuossa suhteessa, enkä siis käyttäisi tuota rahaa kahvilassa. Paitsi ehkä todella erityistilanteissa.

Yleensä mennyt niin,että molemmat maksaneet omansa. Jopa mennessäni treffeille miehen kanssa,joka ehdottomasti halusi tarjota ravintola illallisen, skippasin sen ja päädyimme baariin muutamalle. Halusi välttämättä tarjota. Mutta se ei vaikuttanut mitenkään siihen miten ihmiseen su

Mahdollisesti. Oman nuoruuden aikaan etenkin jenkeissä alkoi vasta herätä naiset tähän "voin maksaa itsekin"-ajatukseen. Tuli biisejä independent woman etc. Tuntui silloin koomiselta,kun täällä oli jo standardi.

Toki poikkeuksia löytyy aina.

Vierailija
312/2659 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos olisitte olleet baarissa, tarjoaisitko hänelle kuinka paljolla juotavaa?

Baarissa en ole ikinä tarjonnut kellekkään uudelle tuttavuudelle samantien. Ensin on tarvinut istua seurassa jo parin itse ostetun juoman ajan. Ei paljon nappaa sellaset jotka tulee vaan kyselemään et tarjootko ja sitten kun tarjoot, lähtevät heti muuhun seuraan.

Vierailija
313/2659 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näiden kommenttien vuoksi hävettää olla nainen. 

Vierailija
314/2659 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missään nimessä ei kannata tarjota. Syy on yksinkertainen: siitä ei ole mitään hyötyä.

Jos viehätys on olemassa => nainen on kiinnostunut miehestä eikä suinkaan siitä, tarjotaanko hänelle vai ei. Kahvikuppien ja pullien laskeminen on se viimeinen asia, josta nainen on tilanteessa kiinnostunut.

Jos viehätystä ei ole => nainen ei ole kiinnostunut miehestä, vaikka tämä kuinka tarjoaisi hummeri-illalliset. Paitsi ehkä mahdollisuudesta taloudelliseen hyväksikäyttöön.

Toisin sanoen miehen näkökulmasta satunnaiselle tuntemattomalle naiselle tarjoamisesta ei ole mitään hyötyä. Ja koska mitään hyötyä ei ole, ei kannata heittää rahojaan hukkaan.

Tyttöystävä ansaitsee toki jo enemmän vaimosta puhumattakaan. Mutta se on aivan eri asia.

Ketjun aloittajan kannattaa ottaa nämä kalliiksi tulleet ensitreffit opetuksena. Jokainen mies kokee saman jossain vaiheessa. Ensitapaaminen kannattaa järjestää niin, ettei joudu tarjoamaan. Esimerkiksi kahvilaan voi mennä puoli tuntia etuajassa, ottaa omat syömisensä ja valita hyvä pöytä näkyvältä paikalta. Kun neito sitten tulee paikalle, ei tule mitään kiusallisia tilanteita kassalla.

Ja nyt puhutaan edelleen nimenomaan ensitapaamisesta tuntemattomien kesken.

Vierailija
315/2659 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en jaksaisi tällaista sekuntiakaan. Jos noin ylipäätään vaivaudun kahvilaan ja tapaamiseen, haluan todellakin tilata ihan juuri sitä mitä mieli tekee. Olen _aina_ valmiudessa maksamaan omat syömiseni ja juomiseni; tilanteen mukaan sitten tämä. Sen sijaan jos näen yhtään/koen fiilistä, että treffikumppani ihmettelee/oudoksuu/salaa kauhistelee valintojani, maksan aivan varmasti itse; sen lisäksi emme tapaa enää. Koskaan. 

Tämä! Miksi et pyytänyt naista vaikkapa kävelylle. Tuo että oletat hänen ottavan kahvin laihalla maidolla koska sinäkin otit/opiskelijuus/nuukuus, ei ole mikään perustelu! Kysy seuraavan kerran grillille ja sano että määräät syötävät, ehkä nakkivesi on ilmaista 🤔

Vierailija
316/2659 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huvittaako muita se, että kun muualla maailmassa gold digger tarkoittaa toisen rahoilla luxus-elämistä, palstamiehille se tarkoittaa sitä, että nainen ottaa paninin kun tarjotaan :D

En alkaisi suhteeseen ko miehen kanssa. Liian hankalaa. Excel-taulukko pitäisi tehdä suhteessa. Normaaleilla ihmisillä ne tarjoamiset ja vastatarjoamiset menee tasan. Tai sitten sovitaan, että kumpikin maksaa itse omat menonsa.

Vierailija
317/2659 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuorehko ja kuniihko nainen tulee kalliiksi. Siinä vähän esimakua ap:lle. 

Olen eri mieltä. Ikä, sukupuoli ja ulkonäkö eivät vaikuta henkilön rahankäyttöön. Rahankäytön hallinta voi mennä pieleen niin miehellä kuin naisella. Eikös miehet usein tuhlaa pelaamiseen tai teknisiin vempaimiin? Naisilla  kai menee enmmän ulkonäköön (näyttävä naamataulu ja tukka eivät  tule itsestään paitsi muutamilla geenien suosimilla yksilöillä). Naisilla menee rahaa lähipiirin lahjoihin ja kulttuuriin, jos henkilö on tarpeeksi varakas.

Vierailija
318/2659 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmettä mä täällä luen?

Poika(20-v) meni treffeille syömään ja kun muistutin, että tarjoat itetysti typsylle illallisen, niin hän ärähti mulle, että tietysti maksaa kun kutsuikin

Piheys ja ja halpamaisuus ei kaunista ketään

Ihan mielenkiinnosta. Miksi opetat pojallesi,että hänen pitää maksaa?

Pihi voi olla myös vähävarainen.

En ole ikinä naisena ajatellut,että minun pitäisi maksaa,jos pyydän miestä ulos. Omassa elämässä menneet 50/50

Vierailija
319/2659 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En maksa ekoilla treffeillä. Tämä oli hyvä tapa karsia rahan perässä juoksevat akat pois.

Oo, että kun kahvin maksat ABCllä,niin akka on rahan perässä 💀💀💀

Vierailija
320/2659 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset jaksaa kitistä  muutamasta eurosta. Jos kahvilakulttuuri ei ole sun juttu, niin kävelytreffit vois olla. Ei tartte euroja miettiä hiki hatussa.

Kyse ei edelleenkään ole euroista vaan sen olettamisesta, että sukupuolensa perusteella toinen osapuoli on velvoitettu käyttämään rahaa tyystin tuntemattomaan ihmiseen. Ensitapaamisella osapuolten ainoa velvollisuus on saapua paikalle ajoissa ja noudattaa hyviä käytöstapoja.

Aloittajan tapauksessa hän oli luvannut tarjota, ja tuli taloudellisesti hyväksikäytetyksi sen vuoksi. Jokainen mies on kokenut saman ainakin kerran.