Treffinaiseni kahvilan ostot, kahden vaiheilla nyt
Eli tavattu tänään eka kertaa. Kahvilassa. Oli puhe että kahville ja tarjouduin miehenä maksamaan. Otin kahvin (2,90€) ja luulin että nainenkin ottaa sen kahvin tai teen, tuohan nyt on vähän niin että jotain otettava kun mennään juttelemaan ja tutustumaan.
Nainen otti ison kaakaon ja jonkun paninin mikä lie. Ne maksoivat 14,70! Mietin tekikö tahallaan kun ties että mä maksan. Ei hyvä. Mutta ei sekään hyvää kerro rahatalouden hoidosta vaikka olisi itse maksanut. Kuitenkin opiskelijoita ollaan vielä.
Naiset, kumpaa tuo oli? Meni kyllä fiilis vaikka ihan kaunis on. Olis nyt voinut tilannetta lukea ja ottaa saman hintaiset juomat kuin minäkin. Ei sentään ottanut konjakkia päälle, sitäkin kahvilassa oli myynnissä.
Tuo 14,70 on jo sellainen hinta että työssäkäyvä ihminen käy syömässä ravintolassa buffeen tuolla hinnalla. Ja jonkun mielestä se on sopiva kahvittelu, ja vielä toisen rahoilla.
En ole aiemmin tällaiseen törmännyt ja treffeillä nyt on tullut käytyä.
Ikä 23-26 v.
Kommentit (2659)
Hei ap! Miten sitten lopulta kävi? Tapasitko naista uudelleen?
Vierailija kirjoitti:
Tuliko toiset treffit?
Ei tullut. Nainen otti yhteyttä vielä mutta vastasin että olemme liian erilaisia.
Itse asiassa se taitaa olla jokaisen vastaajan mielestä totta ja oikea ratkaisu. Yllättävän moni piti naisen toimintaa oikeana. En aiemmin ole vastaavaan törmännyt itse. Oppia ikä kaikki.
Ehkä hän ja minä löydämme sopivat. Kyllä rahankäyttökulttuuri olisi hyvä olla sama, etenkin kun rahaa ei opiskelijana oikein vielä ole.
Ap.
Mä deittailin viime keväänä yhtä nelikymppistä lapsetonta lähihoitajamiestä. kerran sovittiin, että mennään lounaalle ravintolaan, jonne mulla oli kuponki, jolla sai kaksi lounasbuffaa hintaan 20€ eli siis 10€/hlö. Kassatädille ei käynyt se, että oltaisiin maksettu puoliksi vaan piti maksaa samasta. Mä sitten sanoin miehelle, että mä voin maksaa nyt niin tarjoa sä sitten ensi kerralla kun mennään johonkin syömään. Sitten kun kuukauden päästä mentiin uudelleen lounaalle toiseen paikkaan, niin ei se mies kuitenkaan tarjonnut minulle. Mietin vaan, että eikö hän muistanut että oli hänen vuoro tarjota vai eikö hän vaan halunnut tarjota?
Vierailija kirjoitti:
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/tutkimus-incel-miehet-voi-jakaa-kol…
Mutta eihän tuo ap mikään inkkeli ole. Hän vaikuttaa normaalilta nuorelta fiksulta opiskelijalta jolle nyt sattui rahahaukka. Hän löytänee pian uuden fiksun tytön.
Inkkelit on jotain ihan muuta!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Miehet eivät projisoi varakkaaseen naiseen positiivisempia ominaisuuksia".
Miehet eivät kestä itseään menestyneempää ja varakkaampaa naista, koska taloudellinenkaan alistuskiristys ei onnistu.
Jollaisia on harvassa eivätkä sellaiset tilastollisesti ota miestä.
Minä olen sellainen. Minulla on ollut monta miestä ja suhteiden kesto 6 kk - 25 vuotta. Yksin olin viimeksi 1984. Tuon lyhimmän suhteen lopetin itse, koska mulla oli toinen, pitempi suhde menossa ja valitsein sen. Lyhytsuhdemiehestä paljastui lisäksi opportunistisia piirteitä, joista en pitänyt.
Naimisiin en mene, koska haluan hallita omaisuuttani ihan itse. Tässä iässä kuitenkin törmää lähinnä elämänsä sössineisiin ehtoopuolen miehiin, joilla on erilaisia riippuvuuksia ja elämäntapasairauksia. Eli en kyllä ala omaishoitaj
Muuten ok mutta tiesithän että on avioehto! Eli siitä vaan pappia tai maistraattia varaamaan. Ja se avioehto heti ennen vihkimistä sitten. Jos mies ei suostu avioehtoon, niin tiedät pääsyyn miksi hän kanssasi on. Hyötyy rahallisesti kuitenkin vaikkei nyt kirjaimellisesti pääse sun omaisuuksiin, esimerkiksi kiinteistöihin osalliseksi.
Vältät rahan perässä juoksevat.
Nainen 56 v.
Vierailija kirjoitti:
Pihit miehet ei toisille treffeille pääse. Muista ens kerralla vaatia, että nainen maksaa oman ja mielellään myös sun tilauksen, ni ei jää harmittamaan.
No ei minulla olisi tullut mieleenkään ottaa muuta kuin kahvi. Kun menen aviomieheni kanssa kahville, menemme kahville!
vm-71
Vierailija kirjoitti:
Älä tarjoudu maksamaan, jos on noin vaikeaa. Kyllä minäkin otan kahvilassa yleensä jonkun leivoksen tai suolaisen piirakan kahvin kylkeen. Harvemmin alta tuon hinnan pääsee. Ihan normaali työssäkäyvä ihminen olen, opiskelen myös samalla.
En käy kahvilassa kuin ehkä kerran kuussa. En minä silloin mene sinne kuivin suin istumaan.
Kun mennään kahville, silloin mennään kahville!
Vierailija kirjoitti:
Älä tarjoudu maksamaan, jos on noin vaikeaa. Kyllä minäkin otan kahvilassa yleensä jonkun leivoksen tai suolaisen piirakan kahvin kylkeen. Harvemmin alta tuon hinnan pääsee. Ihan normaali työssäkäyvä ihminen olen, opiskelen myös samalla.
En käy kahvilassa kuin ehkä kerran kuussa. En minä silloin mene sinne kuivin suin istumaan.
Leivos kuivattaa suun, kahvi ei! Otan yleensä vesilasin lisäksi. Mutta se, että toinen joutuu sun mieltymykset maksamaan. Kunnioitus kehiin!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pihit miehet ei toisille treffeille pääse. Muista ens kerralla vaatia, että nainen maksaa oman ja mielellään myös sun tilauksen, ni ei jää harmittamaan.
Maksustako käyt siis treffeillä?
Sinun kanssasi en edes maksusta.
Missä teidät on kasvatettu!
Vierailija kirjoitti:
No mä olisin jo alussa sanonut, ota mitä haluat, joten ei ois haitannut moiset ostot
No mitenkäs sitten jatkossa? Kehtaatko sanoa, että ei ole vara? En itse suostuisi maksamaan saatika vaatisi treffi kumppania maksamaan.
Vierailija kirjoitti:
Mä deittailin viime keväänä yhtä nelikymppistä lapsetonta lähihoitajamiestä. kerran sovittiin, että mennään lounaalle ravintolaan, jonne mulla oli kuponki, jolla sai kaksi lounasbuffaa hintaan 20€ eli siis 10€/hlö. Kassatädille ei käynyt se, että oltaisiin maksettu puoliksi vaan piti maksaa samasta. Mä sitten sanoin miehelle, että mä voin maksaa nyt niin tarjoa sä sitten ensi kerralla kun mennään johonkin syömään. Sitten kun kuukauden päästä mentiin uudelleen lounaalle toiseen paikkaan, niin ei se mies kuitenkaan tarjonnut minulle. Mietin vaan, että eikö hän muistanut että oli hänen vuoro tarjota vai eikö hän vaan halunnut tarjota?
Siis kyllähän tuollaiset täytyy muistaa. Jos on hatarapäinen kuten minä, niin laittaa ison muistilapun varmuuden vuoksi. Tai sanoisin toiselle että muistuta mua sitten ensi kerralla että mä maksan! Ehkä vielä tapaisin jos mies muuten ok, mutta tarkkailisin miten tuo muistamattomuus maksuasioissa ilmenee...
Miten tuo lapsettomuus ja ammatti muuten liittyy asiaan :)
Vierailija kirjoitti:
Persaukisten ei kannata treffailla 🙄
Minä treffailin aikanani persaukisen yh miehen kanssa. Juotiin kahvit hänen luonaan ilman pullaa tai muuta. Ei käyty treffeillä syömässä tai muutakaan, johon rahaa palaisi. Itselläni oli parempi rahatilanne, olin myös yh.
Nykytilanne:
20 vuotta naimisissa, okt, uudehko auto, vakituiset työpaikat. Vuosiansio yhteensä n. 130 000€.
Minkäs teet, jos köyhänä rakastuu?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä pörhistele "miehenä" "tarjoavasi", jos sinulla ei ole varaa tarjota (miehenä tai minään muunakaan larppauksena).
Eilen oltiin miesystävän kanssa kaupoilla ja siinä välissä hän kysyi pitäisikö juoda kahvit tässä välissä? Ok, mentiin kahvilaan ottaa ne kahvit. Hän siis maksoi. Ei olisi tullut mieleenkään ladata 15€ pottia osaltani. Puhe oli juuri tuollaisista kauppakeskuskahveista kun halutaan hetkeksi istumaan ja ihmettelemään. Ei niinkään syömään. Vaan juuri, kun eihän siellä voi ostamatta istua.
Meni mukavasti enkä lommoontunut. Tokihan siellä osa osti pullaa ym mutta se on eri asia.
Varallisuutta kyllä löytyisi meiltä mutta hoksaavainen kansalainenhan tämän on tajunnut jo ykkösviestistä lähtien.
Ei tuossa se 15€ tilaus olisi silti edes haitannut, koska se on panostamista parisuhteeseen. Se on aivan eri asia kuin ensitreffit. Ensi treffeillä on vaara, että rahat menee Molokin kitaan.
Tuollaisessa treffitilanteessa naisen pitäisi flirttailla ja lupailla pildeä lähiaikoina. Silloin tarjoaminen ei haittaa. Jos nainen nainen vain istuu treffeillä passiivisena ja välinpitämättömänä, mutta ilmaiset virvokkeet kyllä kelpaavat, se alkaa harmittaa miestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä pörhistele "miehenä" "tarjoavasi", jos sinulla ei ole varaa tarjota (miehenä tai minään muunakaan larppauksena).
Eilen oltiin miesystävän kanssa kaupoilla ja siinä välissä hän kysyi pitäisikö juoda kahvit tässä välissä? Ok, mentiin kahvilaan ottaa ne kahvit. Hän siis maksoi. Ei olisi tullut mieleenkään ladata 15€ pottia osaltani. Puhe oli juuri tuollaisista kauppakeskuskahveista kun halutaan hetkeksi istumaan ja ihmettelemään. Ei niinkään syömään. Vaan juuri, kun eihän siellä voi ostamatta istua.
Meni mukavasti enkä lommoontunut. Tokihan siellä osa osti pullaa ym mutta se on eri asia.
Varallisuutta kyllä löytyisi meiltä mutta hoksaavainen kansalainenhan tämän on tajunnut jo ykkösviestistä lähtien.
Ei tuossa se 15€ tilaus olisi si
Ei ole sopivaa ottaa paninipommeja jos toinen joka maksaa, ei lausu: ota mitä vaan/otahan toki kastettavaa/tms. Jos mies ehdottaa kauppakeskukahvit ja istumaan hetkeksi niin silloin ei tyhjennetä vitriiniä toisen laskuun. Sr on panostusta parisuhteeseen, nimittäin sen naisen kannalta. Mies voisi, kuten ap, kulmat kurtussa maksaa superpaninit mutta se styylaus olisi siten siinä.
Ei ole sopivaa ottaa paninipommeja jos toinen joka maksaa, ei lausu: ota mitä vaan/otahan toki kastettavaa/tms. Jos mies ehdottaa kauppakeskukahvit ja istumaan hetkeksi niin silloin ei tyhjennetä vitriiniä toisen laskuun. Sr on panostusta parisuhteeseen, nimittäin sen naisen kannalta. Mies voisi, kuten ap, kulmat kurtussa maksaa superpaninit mutta se styylaus olisi siten siinä.
Ap kyllä mokasi. Hän olisi pitänyt pyytää nainen opiskelijaravintolaan syömään (alle 3€ ateria) ja juoda päälle 84 sentin jälkkärikahvit. Tai sitten olisi pitänyt sanoa, ettei ole varaa juoda kahvilassa kahveja.
Vierailija kirjoitti:
Tuollaisessa treffitilanteessa naisen pitäisi flirttailla ja lupailla pildeä lähiaikoina. Silloin tarjoaminen ei haittaa. Jos nainen nainen vain istuu treffeillä passiivisena ja välinpitämättömänä, mutta ilmaiset virvokkeet kyllä kelpaavat, se alkaa harmittaa miestä.
Niin eli tarjoamalla elintarvikkeita ja virvokkeita pitäisi saada ostettua phillua tai muuten rivivonkariulia HARMITTAA.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ainakin tällä suunnalla mikä tahansa leivonnainen ja kahvi on ainakin 12 euroa, joten sanoisin et aika normi budjetti tuo 14 eur kahvilakäynnille. Suomessa kaikki nyt vaan on kallista.
Missä päin Suomea on noin kallista? Itse asun Helsingissä ja kyllä kahvilassa voi tilata alle kympillä, ellei ole ahne.
ketjukahviloissa monesti menee kyllä yli kympin joku coffee house etc. Toki monesta paikasta löytyy näitä halvempia. Jos on oikein tiedostava voi viedä treffikumppanin ikeaan eikös sieltä saa kantiskortilla ilmaisen kahvin? :D( tää on siis vitsi, toki varmaan joku senkin kortin joskus käyttänyt)
No noissa Espresso Houseissa ei kukaan älyllinen edes käy. Kaikki vitriinituotteet ovat tehdasvalmisteisia ja pakastettuja. Maksat 7,50 jostain pakastetusta teollisesta juustokakkupalasta. Ja ne kaakaot ei ole kaakaota nöhneetkään, ja hinta tulee teollisesta kermasta ja esansseista. Vertaa esim. Gateauhun, jossa tuoretta konditorialeivonnaista ja täytettyjä leipiä, hintakin ok kun ajattelee että se 4 euron täytetty leipä tai 3 euron pistaasipulla on leivottu käsin, ja kaikki patisserie-tyyliin tehtyä. En menisi ikinä noihin teollista roskaa myyviin ylihintaisiin espressohouseihin. Jopa croissantit ovat pakasteita siellä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En maksa ekoilla treffeillä. Tämä oli hyvä tapa karsia rahan perässä juoksevat akat pois.
Aijaa, minä ignooraisin sellaiset treffeinä, en tajuaisi niiden olevan treffit
Olet kai itse sitten perinteinen nainen?
Turha kuvitella, että 15 euron panostuksella nainen tekee yksin kaikki kotityöt seuraavat 50 vuotta.
Tuo oli sinun ajatuksesi, ei kenenkään muun.
Jos nainen ei ole perinteinen, niin hänellä ei ole myöskään oikeutta vaatia mieheltä perinteistä sukupuoliroolin mukaista toimintaa.
Siksi minä ehdottomasti maksan omat kuluni ensitreffeillä. Se o
Kelaa, että tällaista sontaa joutuu ihan viestimään miehille. Että tuolla oikeasti liikkuu niin uunoa ukkoa.