Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Treffinaiseni kahvilan ostot, kahden vaiheilla nyt

Vierailija
05.01.2024 |

Eli tavattu tänään eka kertaa. Kahvilassa. Oli puhe että kahville ja tarjouduin miehenä maksamaan. Otin kahvin (2,90€) ja luulin että nainenkin ottaa sen kahvin tai teen, tuohan nyt on vähän niin että jotain otettava kun mennään juttelemaan ja tutustumaan. 

Nainen otti ison kaakaon ja jonkun paninin mikä lie. Ne maksoivat 14,70! Mietin tekikö tahallaan kun ties että mä maksan. Ei hyvä. Mutta ei sekään hyvää kerro rahatalouden hoidosta vaikka olisi itse maksanut. Kuitenkin opiskelijoita ollaan vielä. 

Naiset, kumpaa tuo oli? Meni kyllä fiilis vaikka ihan kaunis on. Olis nyt voinut tilannetta lukea ja ottaa saman hintaiset juomat kuin minäkin. Ei sentään ottanut konjakkia päälle, sitäkin kahvilassa oli myynnissä. 

Tuo 14,70 on jo sellainen hinta että työssäkäyvä ihminen käy syömässä ravintolassa buffeen tuolla hinnalla. Ja jonkun mielestä se on sopiva kahvittelu, ja vielä toisen rahoilla. 

En ole aiemmin tällaiseen törmännyt ja treffeillä nyt on tullut käytyä. 

Ikä 23-26 v. 

Kommentit (2659)

Vierailija
2581/2659 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos molemmat ovat opiskelijoita, kuten ymmärsin, niin onhan kahviloissa käyminen ihan älyttömän kallista. Työssäkäyvälle ihan eri asia. Minusta olisi ollut fiksua joko maksaa itse nuo överiostokset tai sitten ottaa vaikka vaan kahvi ja joku pieni syötävä.

Opiskelijoissa on myös noita pappa betalar -ihmisiä, joilla ei soi mikään kello siinä kun pakastepanini maksaa 9 euroa. Koska isi laittaa tilille pari satkua joka kuukausi tai maksaa laskut tai tuo ruokakassit. Ap on varmaan normiopiskelija, joka maksaa niukoista varoista itse elämisensä.

Vierailija
2582/2659 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missään nimessä ei kannata tarjota. Syy on yksinkertainen: siitä ei ole mitään hyötyä.

Jos viehätys on olemassa => nainen on kiinnostunut miehestä eikä suinkaan siitä, tarjotaanko hänelle vai ei. Kahvikuppien ja pullien laskeminen on se viimeinen asia, josta nainen on tilanteessa kiinnostunut.

Jos viehätystä ei ole => nainen ei ole kiinnostunut miehestä, vaikka tämä kuinka tarjoaisi hummeri-illalliset. Paitsi ehkä mahdollisuudesta taloudelliseen hyväksikäyttöön.

Toisin sanoen miehen näkökulmasta satunnaiselle tuntemattomalle naiselle tarjoamisesta ei ole mitään hyötyä. Ja koska mitään hyötyä ei ole, ei kannata heittää rahojaan hukkaan.

Tyttöystävä ansaitsee toki jo enemmän vaimosta puhumattakaan. Mutta se on aivan eri asia.

Miten luulet saavasi tyttöystä

Nyt on pakko täältä ketjua taustalla seuranneena sanoa, että ketjun seuraaminen on huvittavaa. Olen mies, enkä mieti mitään hyötyjä, kun tarjoan jotain. Tarjoaminen tulee hyvästä sydämestä, eikä se pieni hyvä fiilis pyyhkiydy pois koska en harrasta mitään hyötylaskelmia. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2583/2659 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä juon aina kahvilassa latten. Hinta on noin 4,5-6 €. En syö mitään pullaa tai pahaa ylihintaista leipää. 

Jos joku haluaa tarjota niin ok, mutta sanon aina että haluaisin latten. Jos mies ei maksa niin maksan itse.

Ylipäätään en tykkää siitä että mies tarjoaa juomaa tai ruokaa. Tulee ostettu olo. 

Miksi tilaat maidon eli latten? Kannattaa tilata joskus caffe latte, niin saa kuumaa maitoa tirauksella espressoa. Latte on pelkkää maitoa. Ja kumpaakin juodaan aamupalaksi, ei päivän mittaan. Vertautuu aamupuuroon nämä maitovellit.

Vierailija
2584/2659 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luuletko oikeasti, että kuningatarkohtelua vaativa nainen pääsisi tokille treffeille? Ei tuollainen diivailu anna naisesta hyvää kuvaa.

En käy enää treffeillä, koska olen naimisissa. 

Missä maailmassa kaakao ja leipä on kuningatarkohtelua? Säälin vaimoasi. Jopa vaikka hän olisi kuvitteellinen.

Aviomies, olen siis nainen.

Oletko itse perinteinen nainen? Vai miksi katsot ansaitsevasi kuningatarkohtelua?

Miten surkeaa elämäsi mahtaa olla, jos kaakaon ja lämpimän leivän saaminen saa sinut tuntemaan itsesi kuningattareksi?

Vierailija
2585/2659 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tää ketju nyt tehny uuden tulemisen?

Vierailija
2586/2659 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

130 sivua provoon vastailua. Provon tunnistaa siirä, että aloittaja ei osallistu keskusteluun vaan lukee puolijäykkänä taustalla aikaansaannostaan. 

Vierailija
2587/2659 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuollaisessa treffitilanteessa naisen pitäisi flirttailla ja lupailla pildeä lähiaikoina. Silloin tarjoaminen ei haittaa. Jos nainen nainen vain istuu treffeillä passiivisena ja välinpitämättömänä, mutta ilmaiset virvokkeet kyllä kelpaavat, se alkaa harmittaa miestä.

Voi teitä mies parkoja. Paha mieli tulee, kun pesää ei saa ei millään. Koittakaa kestää. 

Vierailija
2588/2659 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuollaisessa treffitilanteessa naisen pitäisi flirttailla ja lupailla pildeä lähiaikoina. Silloin tarjoaminen ei haittaa. Jos nainen nainen vain istuu treffeillä passiivisena ja välinpitämättömänä, mutta ilmaiset virvokkeet kyllä kelpaavat, se alkaa harmittaa miestä.

Voi teitä mies parkoja. Paha mieli tulee, kun pesää ei saa ei millään. Koittakaa kestää. 

Mitä järkeä edes lähteä treffeille, ellei pesän saanti ole tavoitteena?

Vierailija
2589/2659 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä järkeä lähteä "tavistreffeille" jos pesänsaanti on niiden ainoa hyötylaskelmointi, voitontavoittelu ja tarkoitus?

Ihan reippaasti vaan maksullisiin jos tavoite varma pesänsaanti mahdollisimman halvalla ja vähäulipanosteisesti?

Vierailija
2590/2659 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

130 sivua provoon vastailua. Provon tunnistaa siirä, että aloittaja ei osallistu keskusteluun vaan lukee puolijäykkänä taustalla aikaansaannostaan. 

Onhan se vastannut. Viimeksi sivulla 129. 

Vierailija
2591/2659 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos molemmat ovat opiskelijoita, kuten ymmärsin, niin onhan kahviloissa käyminen ihan älyttömän kallista. Työssäkäyvälle ihan eri asia. Minusta olisi ollut fiksua joko maksaa itse nuo överiostokset tai sitten ottaa vaikka vaan kahvi ja joku pieni syötävä.

Opiskelijoissa on myös noita pappa betalar -ihmisiä, joilla ei soi mikään kello siinä kun pakastepanini maksaa 9 euroa. Koska isi laittaa tilille pari satkua joka kuukausi tai maksaa laskut tai tuo ruokakassit. Ap on varmaan normiopiskelija, joka maksaa niukoista varoista itse elämisensä.

Vaikka olisikin osalla näin niin edelleenkään pappakaan ei voi rahalla ostaa ja maksaa hulttiopojalleen elävää patjaa.

Tusinavätyksen pitäisi ihan itse jokunen tikku laittaa ristiin asian vuoksi, koska ih mis kaup pa on Suomessa laitonta.

Vierailija
2592/2659 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole järkeä mennä treffeille kun toinen etsii parisuhdetta. Mene huo"iin.

2593/2659 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainakin kerran AP on vastannut, kun minä olen jotain kysynyt lisää. Esimerkiksi hän tarkensi, että he sopivat treffit kauppakeskukseen ja siellä kävellessä AP itse ehdotti, että käydäänkö kahvilassa ja hän voi tarjota.

Vierailija
2594/2659 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kämäinen kauppakeskus liukuhihnalta tuotettuine tusinabulkkihöttötavaroineen ei ole hyvä treffipaikka kenellekään.

Mielikuvitusta, kekseliäisyyttä, tyylitajua ja tasapainoista yläpään sisältöä ei tosiaan rahallakaan saa ostettua mistään.

2595/2659 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kämäinen kauppakeskus liukuhihnalta tuotettuine tusinabulkkihöttötavaroineen ei ole hyvä treffipaikka kenellekään.

Ei olekaan , mutta jos ei halua mennä mihinkään maksulliseen juttuun, esim. Museoon tai keilaamaan, niin kovilla pakkasilla ei oikein ole kauheasti vaihtoehtoja. Aloitus on tehty silloin kun oli ne 30 asteen megapakkaset 

Vierailija
2596/2659 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No. Meidän aikaan 20v sitten opiskelijana käytiin lisäksi myös töissä eli oli mahdollisuus vähän helpommin käydä baarissa, syömässä jossain Manhattan steakhouse/rosso/chicos mitä näitä on ruokapaikassa silloin tällöin, ja mäkissä/hesessä, ja kahvilassa muutamia kertoja. Itse ostin juomat ja ruoat mutta kyllä tarjoajiakin löytyi, eikä niissä tullut ikinä siis ikinä mitään ongelmatilanteita että liian kallista tms. Mies kysyi suoraan saanko tarjota juoman? Ei siinä silloin mitään muuta tilattu. Mies kutsui ravintolaan syömään treffeille, ja maksoi sen. Treffipaikaksi kelpasi myös ihan puistokävely. Yleensä miehet näitä treffejä ehdottivat ja samoin paikkaa. Miksi et valitse sellaista paikkaa mikä toimii kukkarollesi? Ei kukaan kavereistanikaan irvistellyt että ai pelkästään kävelylle? Ei siinä paikkoja/treffejä sen mukaan ainakaan meidän piirissä valkattu että minne pääsee.. ihminen merkitsi, ja samoin se että mikä fiilis jäi, oliko tarpeen nähdä enää sen jälkeen. Jos ei ollut fiilistä niin ei siihen illallinen auttanut. Jos oli jo fiilis että ei natsaa niin laskun hetkellä naisena sanottiin reilusti että hei mä maksan omani (koska näitä töitä opiskelujen lisäksi oli, ei ollut ongelma maksaa omaa), mutta jos tyyppi oli todella mahdollisuuksia enempään niin annettiin miehen tarjota. Ja sitten yleensä tulikin seuraavat, kolmannet jne treffit ja niissä myös naisena maksoin miehen osuuksia tasavuoroisesti. 

Mutta se on lisättävä, jos mies vaikutti pihiltä (vaikka en itsekään ole tuhlaaja) eikä hänellä oikein ollut mitään intohimon kohteita joihin käytti rahaa toisten asioiden sijasta, niin oli hän monelta muultakin osin henkilö, joka ei vaan sopinut yksiin kanssani. Eikä siinä mitään vikaa, mutta molempien aikaa ja vaivaa säästyy suuresti jos tämän vain myöntää rehellisesti ja jatkaa seuraavan etsimistä.

Oman mieheni tapasin ravintolaillan aikana, ja hän tarjosi juoman/pari juomaa. Kyllä se teki vaikutuksen vaikka kyseessä olikin vain siideri. Mutta se ei vaikuttanut siihen miksi jatkoimme tapailua jne. Kun menimme muutaman tapaamisen jälkeen yhdessä syömään, hän valitsi paikan ja maksoi. Se tuntui jo spesiaalilta. Sittemmin vuosia on tullut lisää ja voin sanoa että kyllä olen varmasti maksanut nuokin ensipanostukset takaisin päin, raha ei ole onneksi ikinä ollut meille ongelmakysymys koska periaatteemme sen käyttöön ja säästämiseen ovat samalla tasolla. Myös minä olen päättänyt kalliimpia ravintoloita, ja varannut matkoja ja tarjonnut ne. Eikä se ole ollut minulta pois. Tilanne on siis sinällään eri tällä hetkellä koska molemmat olemme ihan hyväpalkkaisessa työssä. Mutta samalla yhteisymmärryksellä on menty myös silloin kun olimme opiskelijoita, kun toinen oli opiskelija, kun toinen oli työtön, kun toinen oli vanhempainvapaalla, kun toinen piti vapaajakson töistä jne.

Ja se vaikuttaa paljon, toivottavasti kaikki löytävät samanlaisen rahan käyttökumppanin kuin itse ovat. 

Vierailija
2597/2659 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kenenkään naisen pitäisi millään tavoin alistua tai panostaa "minimipanostuksella pesää" sääliöihin?

Vierailija
2598/2659 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pumpattava Barbara on ainut reaalivaihtoehto ainaispihimiehille, jotka eivät pärjää ihka oikean elävän naisen kanssa.

Vierailija
2599/2659 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auts. Mä tunnen myötähäpeää deittiseuran ajattelemattomuuden takia. Vaikka kuin olisi nälkä, en ilkeäisi ottaa syömistä jos tarjoaja ei itse ota. Jos olisi pakko syödä, sanoisin maksavani itse.

2600/2659 |
24.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

HEI AP!

Mikä on tilanne nyt? Tapasitko naista uudelleen?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi neljä