Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Treffinaiseni kahvilan ostot, kahden vaiheilla nyt

Vierailija
05.01.2024 |

Eli tavattu tänään eka kertaa. Kahvilassa. Oli puhe että kahville ja tarjouduin miehenä maksamaan. Otin kahvin (2,90€) ja luulin että nainenkin ottaa sen kahvin tai teen, tuohan nyt on vähän niin että jotain otettava kun mennään juttelemaan ja tutustumaan. 

Nainen otti ison kaakaon ja jonkun paninin mikä lie. Ne maksoivat 14,70! Mietin tekikö tahallaan kun ties että mä maksan. Ei hyvä. Mutta ei sekään hyvää kerro rahatalouden hoidosta vaikka olisi itse maksanut. Kuitenkin opiskelijoita ollaan vielä. 

Naiset, kumpaa tuo oli? Meni kyllä fiilis vaikka ihan kaunis on. Olis nyt voinut tilannetta lukea ja ottaa saman hintaiset juomat kuin minäkin. Ei sentään ottanut konjakkia päälle, sitäkin kahvilassa oli myynnissä. 

Tuo 14,70 on jo sellainen hinta että työssäkäyvä ihminen käy syömässä ravintolassa buffeen tuolla hinnalla. Ja jonkun mielestä se on sopiva kahvittelu, ja vielä toisen rahoilla. 

En ole aiemmin tällaiseen törmännyt ja treffeillä nyt on tullut käytyä. 

Ikä 23-26 v. 

Kommentit (2659)

Vierailija
201/2659 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se tyttö käy varmaan töissä opintojen ohessa, eikä tajunnut, että jonkun talous voi kaatua yhteen kahvilakäyntiin. Eikä varmaan myöskään tajunnut, että jos suurieleisesti tarjouduit maksamaan, että maksutarjous koski vain halvinta kahvia. Yleensä ei tarjouduta maksamaan, jos sitä rahaa ei ole. Tai sitten olisi pitänyt sanoa, että haluat tarjota vain sen halvimman kahvin.

Vierailija
202/2659 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tuon yleensä omat näkkärit Tupperware rasiassa treffeille ja oman mukin kraanavettä varten. Kerran tarjosin miehelle yhden näkkileivänpalan eikä se soittanut treffien jälkeen sopiakseen uusia.

Taisi olla vain näkkärieni perässä tuo kuningas kohtelua vaatinut hyväksikäyttäjä! 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/2659 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kerran kahvilaan mennään, mielestäni on idea ottaa jotain mitä nyt mieli sattuu tekemään, vaikka erikoisempaakin. Pelkän kahvin saa kotonakin. 

Vierailija
204/2659 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa sanoa suoraan, niin ei tartte harmitella etukäteen.Kiva kun tulit treffeille. Voit nyt tilata minun piikkiin kolmella eurolla. Loput voit maksaa itse, jos haluat jotain syötävää. Helppo homma.

Aikamoinen tunnelmantappaja tuo olisi.

On se muutamasta eurosta murjottaminenkin treffeillä tunnelmantappaja. Mutta aina on hyvä sanoa suoraan. Toinen tekee siitä sitten omat johtopäätöksensä.

Varmaan parempi vaan sitten pysyä kotona.

Usein ehdottomasti on 👍.

Vierailija
205/2659 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta naiselta puuttui pelisilmä. Tiesi että olet opiskelija, joten koen ettei ollut reilua syödä sun piikkiin. Opiskelijoilla on aina rahat tiukalla ja jotenkin tuli tuosta naisesta prinsessafiilis. Minä en vois syödä hyvällä ruokahalulla jos tietäisin toisen olevan opiskelija, mielessä kävisi et joutuukohan toinen syödä kaurapuuroa mun tekemisten vuoksi miten pitkään??? Ehkä näkökulmani tulee siitä että aikoinaan sain opiskeluni ihan itse kustantaa ja rahaahan ei ollut silloin yhtään ylimääräistä. 

Tinderöintikin tuli tuossa joitakin vuosia sitten tutuksi. Ei olisi tullut mieleenkään treffeillä hyväksyä miehen tarjoamaa kahvia tms. En syö enkä juo miesten piikkiin, ostan itse. Ekoille treffeille  mennään ihan vain katsomaan onko kemiaa, minusta on reilua että kumpikin maksaa omansa.

Rakastuin muuten "köyhään" opiskelijaan, tosin hän nykyään tienaa n.1500-2000€/kk enemmän kuin minä. Ammoisesta avioerosta oppineena meillä on erilliset raha-asiat.. Jälkiviisaana suosittelen erillisiä raha-asiota kaikille pareille!

Vierailija
206/2659 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä ainakaan kehtaisi mitään kallista paninia miehellä maksattaa jos puhe olisi ollut kahvista.

Mutta joidenkin röyhkeydellä ei ole rajaa.

Vierailija
207/2659 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nainen. Jos treffimies olisi luvannut tarjota, olisin ottanut tavallisen kahvin tai teen ja korkeintaan pullan siihen päälle. Kuitenkin niin, ettei loppusumma olisi ylittänyt seitsemää euroa. Nainen oli mielestäni tahditon. Etenkin, jos tiesi sinunkin Ap olevan opiskelija.

Vierailija
208/2659 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se nainen tarkoituksella hyväksikäytti sitä, että tarjosit. (Ja tämä ei ole sulupuolisidonnaista. Olen aikoinaan deittaillut myös miehiä, jotka ovat pyrkineet hyötymään samantyyppisesti - käyty syömässä, minä tilannut yhden halvan ruuan ja mies useamman kalliin ja sitten ehdottanut, että maksettaisiin puoliksi...)

En usko, että tuosta voisi tulla hyvää suhdetta, kun selvästi arvonne ovat erilaisia. Varsinkin suhtautuminen rahaan on sellainen asia, jonka pitäisi olla pariskunnilla suunnilleen samanlaista, jotta juttu toimisi. Myös se on tärkeää, että aidosti arvostaa toista, eikä yritä hyötyä hänestä.

N50+

Täysin samaa mieltä. Oma mieheni otti minut muuten varmaan juuri siksi, etten ollut samanlainen hyväksikäyttäjä kuin muut naiset. Maksoin aina tilaukseni itse, myös ensitreffeillä. Kyse oli arvoista. Se varmasti viehätti. 

Vierailija
209/2659 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En maksa ekoilla treffeillä. Tämä oli hyvä tapa karsia rahan perässä juoksevat akat pois.

Rahan perässä juoksevat? 

Kyllä siihen vähintään pari nollaa lisää tarvitaan. Vai luuletko että me naisen juostaan 15€ perässä?

Iiiik, minulla bimbolla ei ole ikinä varaa ostaa itselleni kaakaota ja paninia. Tekisin mitä vain saadakseni herkkukaakaon ja paninin! Kaakao ja paniiiiniiiii!

Vierailija
210/2659 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En maksa ekoilla treffeillä. Tämä oli hyvä tapa karsia rahan perässä juoksevat akat pois.

Rahan perässä juoksevat? 

Kyllä siihen vähintään pari nollaa lisää tarvitaan. Vai luuletko että me naisen juostaan 15€ perässä?

Iiiik, minulla bimbolla ei ole ikinä varaa ostaa itselleni kaakaota ja paninia. Tekisin mitä vain saadakseni herkkukaakaon ja paninin! Kaakao ja paniiiiniiiii!

😂😂😂

Vierailija
211/2659 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missään nimessä ei kannata tarjota. Syy on yksinkertainen: siitä ei ole mitään hyötyä.

Jos viehätys on olemassa => nainen on kiinnostunut miehestä eikä suinkaan siitä, tarjotaanko hänelle vai ei. Kahvikuppien ja pullien laskeminen on se viimeinen asia, josta nainen on tilanteessa kiinnostunut.

Jos viehätystä ei ole => nainen ei ole kiinnostunut miehestä, vaikka tämä kuinka tarjoaisi hummeri-illalliset. Paitsi ehkä mahdollisuudesta taloudelliseen hyväksikäyttöön.

Toisin sanoen miehen näkökulmasta satunnaiselle tuntemattomalle naiselle tarjoamisesta ei ole mitään hyötyä. Ja koska mitään hyötyä ei ole, ei kannata heittää rahojaan hukkaan.

Tyttöystävä ansaitsee toki jo enemmän vaimosta puhumattakaan. Mutta se on aivan eri asia.

En hae tarjoamisella mitään hyötyä. En oleta hyötyväni siitä

Mutta ethän sinä tiedä ensitapaamisella sitä, nautitko hänen seurastaan, osaako hän käyttäytyä ja kohdella sinua hyvin ja mitä nyt vielä listassasi olikaan. Juuri sen vuoksi se ensitapaaminen pidetään, että mennään ottamaan selvää.

Koko ajan pyöritään samaa kehää: miehen pitäisi tarjota, koska siitä on naiselle taloudellista hyötyä. Perustelut vain ovat mitä moninaisimpia koskien sitä, miksi tämä sitten on oikein ja suorastaan miehen velvollisuus. Miehen ei kuitenkaan pidä tarjota omia rahojaan vastikkeetta tuntemattomille naisille, koska siitä ei ole hänelle minkäänlaista hyötyä. Tarjoaminen tai tarjoamatta jättäminen ei liity millään tavalla siihen, haluaako toinen tai molemmat tavata uudelleen.

Vierailija
212/2659 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämmöiset ketjut saa todellakin avartamaan näkemystä siitä, miten itsekkäitä ja ahneita lähestulkoon puolet ihmisistä on. Ja sitä röyhkeyttä pidetään jopa normaalina käytöksenä, johon ollaan syntyperäisinä naisina lähtökohtaisesti oikeutettuja. Ei damn mihin tää maailma on menossa?

Minulle taas opetettiin kotona jo  5v,b jos menet kaverisi kanssa kauppaan ja ostat karkkia, tarjoat niistä ensimmäisenä kaverille. Ja jos menet ystäväsi kanssa kahville, tarjoat hänelle, ellet sovi etukäteen, ettå molemmat maksavat erikseen. Se maksaa, joka pyytää. 

Vai, jos pyydät ystäviäsi kotiin ja tarjoat aterian tai kahvit leivoksella, kaivanto kassakuitin vieraan tekemässä lähtöä ja vaadit maksua tarjoilusta. 

Ne alkeellisimmat käytöstavat, jotka pitäisi oppia jo kotoa ja lapsena. 

Miksi ap. edes pyytää ketään treffeille tai tapaamista kahvilassa, kun hänellä ei ole siihen varaa tai on niin pihi, ettei ole halua tai ole varaa osoittaa vieraanvaraisuutta. 

Ja eikä tämä ole sukupuolisidonnainen, jos nainen pyytää kahville, nainen maksaa, eikä kyttää ottaako kahvin vai kaakaon. 

Vierailija
213/2659 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se nainen tarkoituksella hyväksikäytti sitä, että tarjosit. (Ja tämä ei ole sulupuolisidonnaista. Olen aikoinaan deittaillut myös miehiä, jotka ovat pyrkineet hyötymään samantyyppisesti - käyty syömässä, minä tilannut yhden halvan ruuan ja mies useamman kalliin ja sitten ehdottanut, että maksettaisiin puoliksi...)

En usko, että tuosta voisi tulla hyvää suhdetta, kun selvästi arvonne ovat erilaisia. Varsinkin suhtautuminen rahaan on sellainen asia, jonka pitäisi olla pariskunnilla suunnilleen samanlaista, jotta juttu toimisi. Myös se on tärkeää, että aidosti arvostaa toista, eikä yritä hyötyä hänestä.

N50+

Kyllä se aivan varmasti tahallaan hyväksikäytti viatonta opiskelijapoikaa! 

Jotkut tekee ihan mitä vaan vain yhden paninin ja kaakaon tähden. Jopa menevät treffeille aloittajan kanssa.😳

Vierailija
214/2659 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos itse otan kahvin ja tarjoudun maksamaan miehellekin, niin toisia treffejä ei tommosen tilauksen jälkeen tulisi. Pitäisin ahneena. Vähän hyväksi käytetty olo tulis.

Näin. Ja kun ottaa huomioon että ap on opiskelija. Mies joutuu käymään varmaan 20 treffit ennenkuin seurustelu alkaa. Jos joka naiselle joutuu pistouvaamaan kymppien herkut niin opiskelu täytyy lopettaa ja mennä töihin liukuhihnalle jotta kykenee maksaan vuokrat, sähköt ym. 

Yleensä jos nainen on rahan perään niin noin se alkaa. Kohta leffaa, matkaa, baarit ym. 

Vierailija
215/2659 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli kyllä naisella huono pelisilmä, enkä itse ikinä maksattaisi, opiskelijan en antaisi maksaa kahviakaan. Et kai mitenkään rehvastellut että mennään kahville, minä tarjoan?

Ehkä riippuu siitä kiittikö? 

Käytiin yhden miehen kanssa Helsingin tähtitornin observatoriossa ja maksoin molemmat, kun olin ensimmäisenä tiskillä. Sehän maksoi vain muutaman euron ja olen työssäkäyvä ihminen, eikä ole siitä kiinni, mutta hän vain totesi että "ai sä maksoit jo", eikä sanonut "kiitos". Minusta tuo kertoi hänen käytöstavoistaan tarpeeksi. No kiinnostuksen puute oli kyllä molemminpuolista.

Vierailija
216/2659 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en kyllä seuraavilla treffeillä taida viitsiä meikata sen kummemmin tai pistää kivaa päälle. Ei oo ilmaista se. Hajuvedet säästän aviomiehelle, kun sellaisen saan. Sheivaus on liian työlästä ja kallista. Ei mitään kuningaskohtelua miehille ekoilla treffeillä. 

Vierailija
217/2659 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rahan perässä juoksevat? 

Täytyykin taas aktivoida deittiprofiili. Tekee kovasti mieli kaakaota ja paninia herkkäuskoisilta miehiltä. Kjäh kjäh kjäh.

Vierailija
218/2659 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N50+

Kyllä se aivan varmasti tahallaan hyväksikäytti viatonta opiskelijapoikaa! 

Jotkut tekee ihan mitä vaan vain yhden paninin ja kaakaon tähden. Jopa menevät treffeille aloittajan kanssa.😳

Maksa itse kaakaosi ja paniinisi!

Persaukisen ääliön ulinaa.

Vierailija
219/2659 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pihit miehet ei toisille treffeille pääse. Muista ens kerralla vaatia, että nainen maksaa oman ja mielellään myös sun tilauksen, ni ei jää harmittamaan. 

Maksustako käyt siis treffeillä?

Yritä ymmärtää että kaikki naiset tekee kaiken maksusta.

Maksutapa voi vaihdella, samoin hinta.

Vierailija
220/2659 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on sun oletus, ei todellakaan mikään totuus. Jos mä tapailen miestä, panostan kyllä häneen rahallisesti. Voin kokata ja ostaa hyvää viiniä, vähän myöhemmin ostaa kivat alusvaatteet yms. Mulle on ihan ok, että kumpikin maksaa ekoilla treffeillä omat ostokset, mutta kyllä siitä tarjoamisesta saa lisäpisteitä. Se on kohteliasta ja herrasmiesmäistä. Tietty jollekin sarjadeittailijalle tuo tulee kalliiksi. Ehkä syvempi ajatus siinä on itselle se, että haluan tuntea ja nähdä että mies haluaa tehdä muhun vaikutuksen.