Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko järkeä mennä töihin 3000€/kk palkalla jos siitä jää laskujen yms. jälkeen saman verran käteen kuin tuista?

Vierailija
05.01.2024 |

Onko järkeä mennä töihin 3000€/kk palkalla jos siitä jää laskujen yms. jälkeen saman verran käteen kuin tuista?

Kommentit (554)

Vierailija
301/554 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieluimmin ansaitsen itse rahani työtä tekemällä on sitten palkka mikä on. 

Vierailija
302/554 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies joka leikkaa lyhyitä hiuksiaan parturissa on se huonoin asiakas. 

Hallitus leikkaa asumistukea ja soviteltua päivärahaa leikataan ja ansiosidonnaista eli naiset ei voi enää ottaa 150 euron permanentteja, raitoja ja kestoväriä. 

Jäljelle jää noi pihit miehet. Partureita loppuu. 

Toivottavasti ET ole parturi.

1) parturi ITSE hinnoittelee palvelunsa.

2) maksavien ASIAKKAIDEN luokittelu ITSE hinnoitteltujen palveluiden käytön perusteella on todella typerää.

Ja itseasiassa se 30 euron hiustenleikkuu on hyvä palvelu. Kymmenessä minuutissa tekee sen miesten hiustenleikkuun, eli tuntihinnaksi tulee 180, joten se 1,5h permanenttikin on huonompi.

Se kuka ottaa hiustenleikkauksen maksaa vain sen ja on parturin huonoin asiakas ja ei niillä koko ajan asiakkaita ole. Sen näkee esim. isossa marketissa missä kassoja vastapäätä on parturi. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
303/554 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuule töitä ei saa sillä, että haluaa. 

Jos sut irtisanotaan niin ei työkkäri hommaa sulle työpaikkaa. 

Sä teet kotona itse työhakemuksen eikä siitä välttämättä tykätä. Pelkkään osa-aikatyöhön haki 60.

Vierailija
304/554 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan tuossa käytännön etujakin. Mm. työttömänä ei oikein saa olla omaisuutta. Turha siis haaveilla mistään säästötileistä yms

Vierailija
305/554 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä köyhiksellä ostoslistalla tällä haavaa sellaisista mitkä mahdollisten rajoissa. *Muu menee kadehdittavan köyhän tasosta yli.

- kertarokote reseptillä apteekista vajaa satanen (huonolla mallilla olevaan perussairauteeni kohdistuen elintärkeä nimenomaan) 

- lääkedosetti entisen tilalle joka repesi kahtia

- sopivan pitkä kenkälusikka

- valaisinten polttimoita

- lämmin päähine, varakäsineet, toiset pitkät lämpimät aluskalsongit

- pari vitosen tyynyä

- kampaaja 25€ (en ole useisiin vuosiin ollut ja tahdon siistin ja asiallisen polkkatukan saadakseni parempaa kohtelua) 

- läppäriin langaton hiiri, n 20€

- vahakangasta metritavarana pöytään

- uusi leikkuulauta ja kevyt käsiteltävä uunivuoka tyyliä lasagneen ja vastaaviin (lasi ja keramiikka painaa kipeille reumaatikon käsilleni liikaa nyt)

- lattiavalaisin n 25€, kattovalaisin eteiseen jotta saan lainan annettua takaisin

- pannu 

Kännykän uuden näytönsuojan sekä uuden vedenkeittimen hsjonneiden tilalle sain joulukuun piikkiin hankittua. Saisin osan asioista nyt, mutta toimeentulotuella välillä ollessa velkaannuin niin, on vieläkin kuun vaihteessa 230€ status velkaa sekä yksi laskulla ostettu erä 100€ arvosta taloustavaraa pois maksaa nyt kerralla.

Jos tässä ensimmäisen vuosikolmanneksen aikana nämä saisi hommattua. Rokotukselke on varattu aika. Lämpimiä pukineita tarvitsee nyt ja oikeasti kaikkia.

SINÄ monen tonnisi kanssa itkevä olet ihan itse vastuussa siitä mikäli olet upannut kulutuksesi asuntolainoinesi ja niin hulppean tasoisine ja hintaisine omakotitaloinesi ja autoinesi niin ettet mielestäsi pärjää. Minä en voi tälle yhtään mitään. En osaa sellaisia taikatemppuja. Ainoa mistä voi säästää on tyyliin syödä leipää puuroa sokerista teetä ja perunalaatikkoa - jos kykenen tekemään edes -  jotta saa laskut maksettua ja muuta pakollista tarvittavaa. Ja niinhän minä teenkin arjessa täysin vakina.

Ei ole kyse tilapäisestä elämänvaiheesta. Minulla se on pysyvä. Minulla ei ole edes 1 vuokratakuun summaa säästössä ja teidän äänestämänne kansanedustajat ovat sitä mieltä ettei saa ollakaan. Täytyy olla täysin turvaverkotta ja vailla mitään päätäntävaltaa omasta elmästä. Vailla miitään konstia säästää edes silmlääkäriin tai laseihin tai oikeasti tarvittavan tyyppiseen patjaan selkäsairaalle tai sänkyyn.

Kadehtikaa sielunne syvyydestä nyt.

Vierailija
306/554 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkkäri lähettää yhden työtarjouksen vuodessa ja hakijoita oli 60.

Työtarjousta voi hakea myös vakituiset, ne on niitä samoja ilmoituksia mitä on nyt työkkärin sivuilla koko Suomen nähtävissä. 

Työtarjous tarkoittaa vain sitä, että jos ei tee työhakemusta kyseiseen työpaikkaan niin tulee karenssi. 

Vierailija
307/554 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun sut irtisanotaan niin marssit työkkäriin.

Kun istut niin ne kääntää sulle monitorin ja sanoo, tässä on avoimet työpaikat www.mol.fi

Itse teet kotona työhakemuksia. 

On kyllä työnhakukursseja, missä näytetään miten työhakemus ja cv tehdään. 

Vierailija
308/554 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Perheet joissa molemmat ovat työttömiä tai sitten työtön yksinhuoltaja saavat tukia todella paljon suomessa. Sitten vielä väitetään kuinka lapsiperheitä ei tueta riittävästi.

Jaa, jos puoliso tienaa 2200 brutto -verot ja 2 lasta niin ei saa asumistukea eikä toimeentulotukea.

Saat pelkän työmarkkinatuen. 

Miksi pitäisikään saada muita tukia? Minä yksinasuvanakaan en saisi muita tukia kuin työttömyyskorvauksen ja sitäkin leikattaisiin. Ja kohta en sitäkään tarvitsisi

Vierailija
309/554 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Perheet joissa molemmat ovat työttömiä tai sitten työtön yksinhuoltaja saavat tukia todella paljon suomessa. Sitten vielä väitetään kuinka lapsiperheitä ei tueta riittävästi.

Jaa, jos puoliso tienaa 2200 brutto -verot ja 2 lasta niin ei saa asumistukea eikä toimeentulotukea.

Miksi pitäisikään saada muita tukia? Minä yksinasuvanakaan en saisi muita tukia kuin työttömyyskorvauksen ja sitäkin leikattaisiin. Ja kohta en sitäkään tarvitsisi

No, ei ole kyllä oikein, että puoliso raataa kaupassa 40 h joka viikko töissä ja saadaan sama raha kuin 2 työtöntä vanhempaa. 

Jos perheessä on 2 työtöntä vanhempaa ja toinen saa vuorotyön kaupassa ja saa 1600 netto kuukaudessa niin perheeltä lähtee asumistuki ja toimeentulotuki. 

Ja toinen hakee koko ajan töitä eikä saa. 

Luojan kiitos irtisanomissuojaa heikennetään ja pääsee valtion virkamiehet sossupummeiksi. 

Vierailija
310/554 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hallitus leikkaa asumistukea ja soviteltua päivärahaa leikataan ja ansiosidonnaista eli naiset ei voi enää ottaa 150 euron permanentteja, raitoja ja kestoväriä. 

2) maksavien ASIAKKAIDEN luokittelu ITSE hinnoitteltujen palveluiden käytön perusteella on todella typerää.

Ja itseasiassa se 30 euron hiustenleikkuu on hyvä palvelu. Kymmenessä minuutissa tekee sen miesten hiustenleikkuun, eli tuntihinnaksi tulee 180, joten se 1,5h permanenttikin on huonompi.

Se kuka ottaa hiustenleikkauksen maksaa vain sen ja on partur

Pointtisi että "on huono asiakas" olisi validi VAIN silloin jos OLISI kokoajan asiakkaita JA parturi ei itse vastaisi omasta hinnoittelustaan.

Jos luppoaikaa on niin jopa EURON tuova asiakas on parempi kuin ei asiakasta ollenkaan, eikä tätä euron tuovaa asiakasta suinkaan kannata arvottaa huonoksi.

Vierailija
311/554 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässäkin ketjussa on muutama sairas, joiden työllistyminen on kaiketi vaikeaa tai mahdotonta sairauden takia. Esim. kirjoittaja 305. Kiinnostaisi tietää mikä on näiden vaikeasti sairaiden henkilöiden osuus työttömissä, ja mikä osuus sitten vastaavasti sellaisia, joilla ei ole sen kummempia psyykkisiä tai fyysisiä rajoitteita JONKUN työn tekemiseen tai uuden alan opiskelemiseen.

Telkkarissa pyörii juuri mainio Suomen menneistä vuosikymmenistä kertova sarja. Vuosikymmeniä sitten oli tavallista, että nuoret lähtivät töiden perässä naapurimaihin, oma äitinikin oli lukioikäisenä töissä Saksassa. Ihmiset ovat kautta maailman historian lähteneet töiden perässä jopa toiselle puolelle maailmaa, ja tänäkin päivänä kaikkialla muualla paitsi hyvän sosiaaliturvan maissa on tavallista, että vajaakykyisetkin tekevät itsensä elättämiseksi jotain työtä. Elanto ei näille vajaakykyisille ole hääppöinen, mutta takaa päivittäisen ruuan ja jonkinlaisen asumisen.

Miksi nykysuomalaiselle on niin vaikeaa siirtyä työn perässä? Miksi nykysuomalaisen on niin vaikeaa ottaa mitä tahansa työtä vastaan, ihan vain itsensä elättämiseksi? Miksi jokainen ajattelee, että osaamisesta ja työhistoriasta riippumatta jokainen ansaitsee sellaisen työn, joka mahdollistaa leveän asumisen, ostelun ja matkustelun? Miksi tämänkin ketjun aloittaja (jos ei ole trolli) ja moni muu tuntuu kuvittelevan, että yhteiskunnalla on varaa maksaa yhä useampien täysin vastikkeeton laadukas oleminen?

Vierailija
312/554 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, minkä ikäinen olet, oletko lapseton, onko sydänvian ja ahdistuksen lisäksi masennusta tai muita terveysongelmia? Onko peli- tai alkoholiongelmaa?

Rahalainailut levisi käteen ja siksi ulosotto päällä?

Kauanko ja minkälaista duunaritöitä olit tehnyt?

Vierailija
313/554 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka oikeesti saa tuista niin paljon ettei 3000kk palkka olisi tarpeeksi???? Olen aina saanut noin 900euroa tukia(ei toimeentulotukea) ja thats it. Nyt saan nollatuntisopparilaisena 1200-1800 euroa netto kuukausi. Elän siis ruhtinaalisesti 1800 netto tuloilla kun olen sinkku eikä lapsia ole. 

Niin siis eikö ihmiset tajua ettei ne tuet oikeasti kovat ole vaikka olisi lapsia tai saisi muita tukia mukaan. Trollaus aloitus ja vain sen takia että tukien ottajat nähtäisiin jotenkin idiootteina.

Saan tukia 1300€/kk, jos olisin töissä niin menisi pelkästään ulosottoon 1000€/kk

ap

Millä laskukaavalla lasket, että 3000 € bruttopalkasta menee 1000 € ulosmittausta?

Millä laskukaavalla tukia saa 3000 e/kk? 

Lapsiperhe ainakin saa helposti tuon verran.

Vierailija
314/554 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se kuka o

Se joka ottaa vain hiustenleikkauksen on huono asiakas. 

Ota 130 euron väri ja leikkaus niin olet hyvä asiakas. 

Parturi pyörii rahalla. 

Vierailija
315/554 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka oikeesti saa tuista niin paljon ettei 3000kk palkka olisi tarpeeksi???? Olen aina saanut noin 900euroa tukia(ei toimeentulotukea) ja thats it. Nyt saan nollatuntisopparilaisena 1200-1800 euroa netto kuukausi. Elän siis ruhtinaalisesti 1800 netto tuloilla kun olen sinkku eikä lapsia ole. 

Niin siis eikö ihmiset tajua ettei ne tuet oikeasti kovat ole vaikka olisi lapsia tai saisi muita tukia mukaan. Trollaus aloitus ja vain sen takia että tukien ottajat nähtäisiin jotenkin idiootteina.

Saan tukia 1300€/kk, jos olisin töissä niin menisi pelkästään ulosottoon 1000€/kk

ap

Millä laskukaavalla lasket, että 3000 € bruttopalkasta menee 1000 € ulosmittausta?

Millä

Ei saa. 

Kun lapsiperhe hakee esim. asumistukea niin silloin lasketaan puolison palkka bruttona - verot + lomarahat ja toisen puolison työttömyyskorvaus bruttona.

Me ei saatu asumistukea, kun puoliso tienasi 2200 brutto. 

Ja kelalla on tulorekisteri, sun on turha siis koittaa laittaa jotain omia sinne. 

Vierailija
316/554 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurten ikäluokkien edustajista moni teki nuorena moniakin töitä samaan aikaan. Erona ehkä nykyiseen, että kaikenlaisia töitä oli tarjolla, mutta niinpähän tässäkin aloituksessa penätään sitä, että millä tahansa työllä pitää pärjätä hyvin - ikään kuin 3000 euron bruttopalkka ei jo olisi hyvä. Kotikyläni (pieni paikkakunta keskisessä Suomessa) tarjoamista kaikista töistä on pääsääntöisesti mahdollista saada ihan maksimissaan 2000-3000 euron palkkoja, ja kaikki tutut ja sukulaiset tyytyvät valittamatta siihen - toki eläminen on vähän halvempaa kuin pk-seudulla, mutta eikö pk-seudulla asuminen ole oma valinta?

Vierailija
317/554 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen yrittäjä, ja en pääsee lähellekkään 3000€/kk, eikä ole lomiakaan. Voisitko vähän avata kuviota, niin voin miettiä alanvaihtoa fyssariyrittäjästä kelarotaksi? 

Olen hyvin kiitollinen että kannustinloukkuja puretaan että työ on parempi vaihtoehto kun tukiaiset, ja tukiaiset pitää olla vain väliaikainen tilanne. 

Ymmärrän kyllä että on osatyökykyisiä jne, joihin tämä valitettavasti osuu, mutta on myös kelarottia, joihin tämä saakin osua.

Yrittäjä ei saa enää asumistukea vuoden päästä omistusasuntoon asumistukea. 

Me ei kuule osteta mitään muuta jatkossa kuin ruokaa kaupasta. 

Noin 60000 ihmistä kuolee vuodessa ja asiakkaat senkun vähenevät. 

60 000 vuodessa on aivan liian

"60 000 vuodessa on aivan liian vähän, eläkeläisiä pitäisi kuolla paljon ripeämmin niin tämä maa pelastuisi, taloudellisessa mielessä."

Lapsiperheiden elättämiseen menee eniten rahaa, joten lapsia pitäisi kuolla paljon enemmän. Suuri lapsikuolleisuus on luonnollinen asia, on epäluonnollista että lähes kaikki lapset elävät nykyään aikuisiksi.

Vierailija
318/554 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, ei ole kyllä oikein, että puoliso raataa kaupassa 40 h joka viikko töissä ja saadaan sama raha kuin 2 työtöntä vanhempaa. 

Jos p

Tai mitä jos maksettas siitä työstä kunnon palkka

Vierailija
319/554 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen yrittäjä, ja en pääsee lähellekkään 3000€/kk, eikä ole lomiakaan. Voisitko vähän avata kuviota, niin voin miettiä alanvaihtoa fyssariyrittäjästä kelarotaksi? 

Olen hyvin kiitollinen että kannustinloukkuja puretaan että työ on parempi vaihtoehto kun tukiaiset, ja tukiaiset pitää olla vain väliaikainen tilanne. 

Ymmärrän kyllä että on osatyökykyisiä jne, joihin tämä valitettavasti osuu, mutta on myös kelarottia, joihin tämä saakin osua.

Yrittäjä ei saa enää asumistukea vuoden päästä omistusasuntoon asumistukea. 

Me ei kuule osteta mitään muuta jatkossa kuin ruokaa kaupasta. 

Noin 60000 ihmistä kuolee vuodessa ja asiakkaat senkun vähenevät. 

Eläkeläisiä on miljoona kuusisataa tuhatta ja pelkästään eläkeläisten terveydenhoitoa maksetaan 6500/ 1 eläkeläinen vuodessa.

Eläkkeitä maksetaan 34,9 miljardia vuodessa ja sitten vielä hoitokoteja 5 miljardia vuodessa ja palvelusetelit ja kotihoitajat, kelataksit, lääkkeitä (lääkekatto 600 vuodessa). 

Vierailija
320/554 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On, saat todennäköisemmin parempipalkkaisen työpaikan tulevaisuudessa kuin tuilla elävä. Ja jos lähtöpalkka on 3k niin se nousee satasilla vielä kokemuksen myötä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme yhdeksän