Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko järkeä mennä töihin 3000€/kk palkalla jos siitä jää laskujen yms. jälkeen saman verran käteen kuin tuista?

Vierailija
05.01.2024 |

Onko järkeä mennä töihin 3000€/kk palkalla jos siitä jää laskujen yms. jälkeen saman verran käteen kuin tuista?

Kommentit (554)

Vierailija
321/554 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eläkkeelle jäädessä sen viimeistään huomas

Toisin sanoen ei kannata, jos eläkettä miettii. Itsekin tulen saamaan enemmän eläkettä kuin tällä hetkellä palkkaa. 

Mitä ihmettä höliset? Eikö se työeläke kartu sen mukaan, miten sitä on maksanut ( eli käynyt töissä) vai onko sinulla joku yksityinen eläkerahasto, joka poikii rahaa mielin määrin?

Vierailija
322/554 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On, saat todennäköisemmin parempipalkkaisen työpaikan tulevaisuudessa kuin tuilla elävä. Ja jos lähtöpalkka on 3k niin se nousee satasilla vielä kokemuksen myötä.

Mulla on ylioppilastutkinto, ammattikoulututkinto ja AMK tutkinto ja olen tehnyt sijaisuuksia, palkkatukitöitä monta kertaa, ollut työkokeilussa ja kesätöissä lapsesta asti. 

Ja olen työtön. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
323/554 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle jää 3000 € palkasta netoksi 2200 €. Täyttä paskapuhetta, että yksin suva saisi saman verran tukia.

Järkyttävää. Palkkani on 1900 euroa korkeampi kuin sinun. Käteen jää 960 euroa enemmän. Joku ei nyt täsmää kun mulla on 50% matkakuluvähennyskin sekä työhuonevähennys 

Vierailija
324/554 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toisin sanoen ei kannata, jos eläkettä miettii. Itsekin tulen saamaan enemmän eläkettä kuin tällä hetkellä palkkaa. 

Mitä ihmettä höliset? Eikö se työeläke kartu sen mukaan, miten sitä on maksanut ( eli käynyt töissä) vai onko sinulla joku yksityinen eläkerahasto, joka poikii rahaa mielin määrin?

Takuueläke nousi ja on 970 netto kuukaudessa. 

200 000 eläkeläistä saa asumistukea ja 240000 leskeneläkettä. 

2400 brutto palkalla kun tekee töitä 30 vuotta niin saa eläkettä 1500 brutto - verot. 

Vierailija
325/554 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulle jää 3000 € palkasta netoksi 2200 €. Täyttä paskapuhetta, että yksin suva saisi saman verran tukia.

Järkyttävää. Palkkani on 1900 euroa korkeampi kuin sinun. Käteen jää 960 euroa enemmän. Joku ei nyt täsmää kun mulla on 50% matkakuluvähennyskin sekä työhuonevähennys 

Mitä teet työkses

Vierailija
326/554 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Takuueläke nousi ja on 970 netto kuukaudessa. 

200 000 eläkeläistä saa asumistukea ja 240000 leskeneläkettä. 

2400 brutto palkalla kun tekee töitä 30 vuotta niin saa eläkettä 1500 brutto - verot. 

Jos on kesämökki niin ei saa toimeentulotukea lääkkeisiin, osa lääkkeistä ei kuulu maksukattoon.

Eli työttömänä ollut voi saada enemmän rahaa eläkkeellä. 

Vierailija
327/554 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa tämä olikin sitten provo eli samaa kastia kuin aloitukset "minulla on rahaa tililläni 17 e, miten pärjään loppukuukauden". Ja kaikki neuvot mitä liian kohteliaat ja kiltit ihmiset pöljyyttään antaa, niin kumotaan jollain tekosyyllä . Luottotietonsa menettänyt hlö on tehnyt itse jotain "hyvää" sen eteen, että ne luottotiedot on menneet.

Vierailija
328/554 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka oikeesti saa tuista niin paljon ettei 3000kk palkka olisi tarpeeksi???? Olen aina saanut noin 900euroa tukia(ei toimeentulotukea) ja thats it. Nyt saan nollatuntisopparilaisena 1200-1800 euroa netto kuukausi. Elän siis ruhtinaalisesti 1800 netto tuloilla kun olen sinkku eikä lapsia ole. 

Niin siis eikö ihmiset tajua ettei ne tuet oikeasti kovat ole vaikka olisi lapsia tai saisi muita tukia mukaan. Trollaus aloitus ja vain sen takia että tukien ottajat nähtäisiin jotenkin idiootteina.

Saan tukia 1300€/kk, jos olisin töissä niin menisi pelkästään ulosottoon 1000€/kk

ap

Millä laskukaavalla lasket, että 3000 € bruttopalkasta menee 1000 € ulosmittausta?

Millä

No ei saa lapsiperhe tukina 3000e. Minä olen olen työtön perheenäiti ja lapsista tulee pelkästään lapsilisät 199e.

Vierailija
329/554 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on se verotuksen progressio, joka iskee sinuun. Tuo 3000 € bruttopalkkani jää juuri ja juuri reippaamman progression alle. Minulla ei ole vähennettäviä työmatkakuluja, en kuulu kirkkoon. Työhuonevähennyksen ilmoitan vasta veroehdotuksessa. Ennakonpidätyksen lasken aina ns. tarkaksi eli en saa suuria palautuksia, enkä kyllä mätkyjäkään.  

Vierailija
330/554 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhtiölaina / rahoitusvastike ei ole lasku toimeentulotuessa eikä kaupunki saa antaa harkinnanvaraista tilalle.

Nyt suunnitellaan ilmastointiremonttia pakolliseksi vanhoihin kerrostaloihin. 

Eli ei saa välttämättä sitten toimeentulotukea lääkkeisiin, kun toi yhtiölaina ei ole asumismeno eli lääkerahaa jää. 

Vierailija
331/554 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässäkin ketjussa on muutama sairas, joiden työllistyminen on kaiketi vaikeaa tai mahdotonta sairauden takia. Esim. kirjoittaja 305. Kiinnostaisi tietää mikä on näiden vaikeasti sairaiden henkilöiden osuus työttömissä, ja mikä osuus sitten vastaavasti sellaisia, joilla ei ole sen kummempia psyykkisiä tai fyysisiä rajoitteita JONKUN työn tekemiseen tai uuden alan opiskelemiseen.

Telkkarissa pyörii juuri mainio Suomen menneistä vuosikymmenistä kertova sarja. Vuosikymmeniä sitten oli tavallista, että nuoret lähtivät töiden perässä naapurimaihin, oma äitinikin oli lukioikäisenä töissä Saksassa. Ihmiset ovat kautta maailman historian lähteneet töiden perässä jopa toiselle puolelle maailmaa, ja tänäkin päivänä kaikkialla muualla paitsi hyvän sosiaaliturvan maissa on tavallista, että vajaakykyisetkin tekevät itsensä elättämiseksi jotain työtä. Elanto ei näille vajaakykyisille ole hääppöinen, mutta takaa päivittäisen ruuan ja jo

Eikö se ole tullut moneen kertaan esiin tässä presidentinvaalien alla että tällaiset työt joihin voi vain mennä ovat kadonneet. Ennen vanhaan suomalaisiakin lähti ns. hanttihommiin ulkomaille esim tehtaisiin. Ajat ovat tästä muuttuneet. Itse opiskelen kolmatta ammattia, koska fyysiset rajoitteet ovat sen verran vaikeat että työkyky meni aiempiin ammatteihin ja lähes kaikkeen työhön. Jos en tälle tulevalle alalle työllisty niin sitten roikun huomattavan vajaakuntoisena kortistossa. Eli tulen olemaan täysin täsmätyökykyinen, voin tehdä vain hyvin kapealla marginaalilla mitään muuta työtä. Varmasti tällaisia rajallisen työkyvyn omaavia on paljonkin työttöminä, eläkkeelle kun on nykyään lähes mahdotonta päästä. 

Vierailija
332/554 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaa tämä olikin sitten provo eli samaa kastia kuin aloitukset "minulla on rahaa tililläni 17 e, miten pärjään loppukuukauden". Ja kaikki neuvot mitä liian kohteliaat ja kiltit ihmiset pöljyyttään antaa, niin kumotaan jollain tekosyyllä . Luottotietonsa menettänyt hlö on tehnyt itse jotain "hyvää" sen eteen, että ne luottotiedot on menneet.

Nii. Tämmöset palstat taitaa aina gravitoitua pelkkään provoiluun. Järkeviin viesteihin ihmiset ei vastaile, ehkeivät enää osaa tai uskalla ilmaista itseään kun ovat tarpeeksi kauan tämmöisillä kanavilla notkuneet.

Vierailija
333/554 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on se verotuksen progressio, joka iskee sinuun. Tuo 3000 € bruttopalkkani jää juuri ja juuri reippaamman progression alle. Minulla ei ole vähennettäviä työmatkakuluja, en kuulu kirkkoon. Työhuonevähennyksen ilmoitan vasta veroehdotuksessa. Ennakonpidätyksen lasken aina ns. tarkaksi eli en saa suuria palautuksia, enkä kyllä mätkyjäkään.  

Huvittavaa kuink 5000€/kk ei edes ymmärrä kuinka veron progressiivisuus toimii. Mitähän tekee työkseen

Vierailija
334/554 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, lääkäri sanoi, että ylipaino kertoo mielenterveys ongelmista ja noita ihmisiä on vakituisena töissä työpaikoilla. 

Onneksi kohta saa irtisanoa kenet tahansa helposti. 

Vierailija
335/554 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, lääkäri sanoi, että ylipaino kertoo mielenterveys ongelmista ja noita ihmisiä on vakituisena töissä työpaikoilla. 

Onneksi kohta saa irtisanoa kenet tahansa helposti. 

Menes kesällä katsomaan terasseille niin siellä noita joilla on ylipainoa eli mielenterveys ongelmia on juomassa kaljaa. 

Vierailija
336/554 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huvittavaa kuink 5000€/kk ei edes ymmärrä kuinka veron progressiivisuus toimii. Mitähän

Mikähän tuossa mahtoi sulle kertoa, ettei ymmärrä "miten progressio toimii"? Eiköhän hänelle ole tullut kivuliaan selväksi miten "progressio toimii " kun jokaisesta tienatusta lisäsatasesta viiskyssää menee valtion pohjattomaan kitaan 

Vierailija
337/554 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entä jos kuolee ennen kuin edes pääsee eläkkeelle?

Vierailija
338/554 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se selvä.

Ylipaino = elämänhallinta ongelmia

Vierailija
339/554 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläkkeet ovat pieniä varsinkin matalapalkka-alalla olleilla. Mutta, nyt tulee se suuri mutta: kun on saanut asuntonsa maksettua työssäkäydessä, niin pärjää hyvin eläkkeellä, kun on velaton kämppä ja pienet asumiskustannukset. Jää säästöönkin ja kiva jättää lapsille pieni pesämuna. Kaikki vaikuttaa kuitenkin kaikkeen, et saa asuntolainaa, jos elät työttömänä tuilla. Olen ollut hyvin vihainen kokoomuspolitiikalle, mutta nyt kun luen tämän vapaamatkustajan aloitusta, niin tykkäänkin suunnitelluista leikkauksista. Osa ihmisistä ei pysty työtä tekemään sairauksien takia, joten heitä tuettakoon.

Vierailija
340/554 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On, saat todennäköisemmin parempipalkkaisen työpaikan tulevaisuudessa kuin tuilla elävä. Ja jos lähtöpalkka on 3k niin se nousee satasilla vielä kokemuksen myötä.

Mulla on ylioppilastutkinto, ammattikoulututkinto ja AMK tutkinto ja olen tehnyt sijaisuuksia, palkkatukitöitä monta kertaa, ollut työkokeilussa ja kesätöissä lapsesta asti. 

Ja olen työtön. 

Anna kun arvataan ettet suostu liikkumaan työn perässä esim. naapurimaakuntaan tai toiselle puolelle maata?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän neljä