Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko järkeä mennä töihin 3000€/kk palkalla jos siitä jää laskujen yms. jälkeen saman verran käteen kuin tuista?

Vierailija
05.01.2024 |

Onko järkeä mennä töihin 3000€/kk palkalla jos siitä jää laskujen yms. jälkeen saman verran käteen kuin tuista?

Kommentit (554)

Vierailija
281/554 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä hallitus on kyllä partureille iso pettymys. 

Vierailija
282/554 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hallitus vie partureilta asiakkaat. 

Ja sitten itse ottavat pelkän hiustenleikkauksen. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
283/554 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

278:

Tuossa on yksi syy siihen miksi on "naisen euro". Naiset törsäävät järjettömyyksiin kuten kosmeettisiin asioihin ja muotiin.

Olen nainen ja olen itse sitä mieltä.

Sitten porataan esim hoitoalan palkasta, kun ensin törsätään älyttömiin sekin. Eli kummasti niihin riittää, eikä se ole pieni penni vuodessa. Shoppaluholismiongelmat ym. Ostetaan tavaraa kämpät täyteen niin, tarvitaan isompi + paremmin tienaava puoliso maksamaan. Ennen tulivat hyvin toimeen sinkkuina sairaaloiden asunnoissa, mutta eri aika, eri tavat, eri asenteet ja eri meininki. 

Saahan sitä sitten ihmetellä ettei raha riitä.

Vierailija
284/554 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hallitus vie partureilta asiakkaat. 

Ja sitten itse ottavat pelkän hiustenleikkauksen. 

Miehet on just tollasia. 

Vierailija
285/554 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

278:

Tuossa on yksi syy siihen miksi on "naisen euro". Naiset törsäävät järjettömyyksiin kuten kosmeettisiin asioihin ja muotiin.

Sitten porataan esim hoitoalan palkasta, kun ensin törsätään älyttömiin sekin. Eli kummasti niihin riittää, eikä se ole pieni penni vuodessa. Shoppaluholismiongelmat ym. Ostetaan tavaraa kämpät täyteen niin, tarvitaan isompi + paremmin tienaava puoliso maksamaan. Ennen tulivat hyvin toimeen sinkkuina sairaaloiden asunnoissa, mutta eri aika, eri tavat, eri asenteet ja eri meininki. 

Valitettava asia on, että Suomi pyörii nykyään kaupan alan ja palvelualan työpaikoilla. Tehtaat on viety ulkomaille. 

Tosin nyt kulutus loppuu kiitos hallituksen ja näemme toisinnon 1990-luvun lamasta, jolloin yrittäjiltä otettiin omaisuus pois. 

Vierailija
286/554 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos siis tollainen tilanne on oikeasti (ehkä onkin jollain suurperheen kotiäidillä), niin ei voi todeta muuta kuin, että systeemi itse on sairas. Aina pitäisi olla parempi olla töissä kuin kotona. Siis jos ei lasketa jotain poikkeuksia pikkulapsiaikaa tai sairastumisia yms.

Vierailija
287/554 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

278:

Valitettava asia on, että Suomi pyörii nykyään kaupan alan ja palvelualan työpaikoilla. Tehtaat on viety ulkomaille. 

Tosin nyt kulutus loppuu kiitos hallituksen. 

Nyt kun olet määräaikaisessa työssä niin ansiosidonnaista ei enää kerry eli voi ostaa pelkkää ruokaa kaupasta. Palkkarahat on säästettävä työttömyysajan ruokaan. Leikattu ansiosidonnainen ja työmarkkinatuki ei riitä edes ruokaan ja vuokraan. 

Itse olen ollut tosi fiksu, kun olen joka kuukausi ostanut kirpputorilta vaatteita viimeiset 20 vuotta. Nyt on isot vaatevarastot. 

Olen määräaikaisena töissä ja ostan pelkkää ruokaa kaupasta. Hiukset leikkaan itse ja laitan ponnarille tai letille tai nutturalle.

Puoliso jolla on vakituinen työpaikka erosi kirkosta ennen vuoden vaihtumista ja ottaa eväät töihin. 

Vierailija
288/554 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ei ole yhtään itsekunnioitusta, kunnianhimoa ja menee aina sieltä, missä aita on matalin niin sitten ei ole varmaan mitään järkeä.

Onko se kunnianhimoa tehdä koko elämänsä paskaduunia 9€ tuntipalkalla ja samalla rikkoa koko terveys?

ap

No jutuista päätellen ainakin mielenterveys on hajonnut jo ajat sitten. Epäilen kovasti, että sinulle olisi mitään nettona 3000 € työpaikkaa edes tarjolla. Ihmiselle joka ei ole vuosiin jutellut kuin kaupan kassalle. Ei nyt ihan mene läpi.

Vierailija
289/554 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomi on palaamassa 1950 - luvulle.

Mun mummot ei käyneet parturissa. Loppuun asti oli pitkät hiukset kiinni. Voi itse letin päästä aina silloin tällöin leikata muutaman sentin. 

Leivät ja pullat leivotaan itse. 

Vierailija
290/554 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sossuelätti ei näytä kovin hyvältä CV: ssä.

Eikä omassa mielessä ja olotilassa.

Joku ehdoin tahdoin haluaisi sitoa itsensä johonkin tukiin?

Itselleni ei sopisi moinen ajatus.

Haluan ja olen aina halunnut ja tykännyt tehdä työtä. Monenlaisia. Olen elämässäni yhden viikon täyttänyt niitä työttömyyslappuja. Ei ollut mun juttu. Haluan itsellisyyttä omaan elämääni, kun se kerran on mahdollista.

Ymmärrän ihmisen, jolla ei ole töitä tai on sairaus, mutta että terve kykenevä ja jolla töitä oisi, tarkoituksellisesti valitsisi tuollaisen holhouksen alaisen homman elämäntavakseem? 

Tietenkin valitsisin työn. Tekisin sen hyvin. Nauttisi n elämästä ja tekemisestä. Stressikin kuuluu siihen. Senkin kokisin. 

Haluaisin edetä elämässäni.. en haluaisi jumittua holhouksen alle.

En aliarvioisi itseäni noin suuresti. En tod.

Vierailija
291/554 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ei ole yhtään itsekunnioitusta, kunnianhimoa ja menee aina sieltä, missä aita on matalin niin sitten ei ole varmaan mitään järkeä.

Onko se kunnianhimoa tehdä koko elämänsä paskaduunia 9€ tuntipalkalla ja samalla rikkoa koko terveys?

ap

No jutuista päätellen ainakin mielenterveys on hajonnut jo ajat sitten. Epäilen kovasti, että sinulle olisi mitään nettona 3000 € työpaikkaa edes tarjolla. Ihmiselle joka ei ole vuosiin jutellut kuin kaupan kassalle. Ei nyt ihan mene läpi.

Työttömiä on työmarkkinatuella 595 netto kuukaudessa ja kulukorvaus 9 euroa / työpäivä hyllyttämässä tavaroita kaupoissa.

https://toimistot.te-palvelut.fi/tyokokeilun-kaytannot-ja-saannokset&nb…;

Vierailija
292/554 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tosi ihanaa, että kohta voi valtiolla irtisanoa helposti kenet tahansa. 

Ja voi laittaa heidät työttömyyskorvauksella työkokeiluun. 

Hallitus tekee muutoksia, että työkokeiluun voi laittaa jo työttömyyden alussa. 

Vierailija
293/554 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perheet joissa molemmat ovat työttömiä tai sitten työtön yksinhuoltaja saavat tukia todella paljon suomessa. Sitten vielä väitetään kuinka lapsiperheitä ei tueta riittävästi.

Vierailija
294/554 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On tosi ihanaa, että kohta voi valtiolla irtisanoa helposti kenet tahansa. 

Ja voi laittaa heidät työttömyyskorvauksella työkokeiluun. 

Hallitus tekee muutoksia, että työkokeiluun voi laittaa jo työttömyyden alussa. 

Työkokeilussa ei ole työterveyshuoltoa, mutta kela vaatii sairaslomalapun. 

Eivät voi enää soittaa Mehiläisen tai Terveystalon etälääkärille. 

Ja julkinen lääkäri on maksullinen, kun hakee Kelaan sairaslomalapun. 

Ei saa E-passia eikä kerry eläkettä.

Siinä on valtion ja kaupungin työntekijöillä sopeutumista. 

Vierailija
295/554 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Perheet joissa molemmat ovat työttömiä tai sitten työtön yksinhuoltaja saavat tukia todella paljon suomessa. Sitten vielä väitetään kuinka lapsiperheitä ei tueta riittävästi.

Jaa, jos puoliso tienaa 2200 brutto -verot ja 2 lasta niin ei saa asumistukea eikä toimeentulotukea.

Saat pelkän työmarkkinatuen. 

Vierailija
296/554 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On tapana esimerkiksi kovin kritisoida laskulke - esim Klarnan laskulle - tai osamaksulla ostavia. 

SINÄ jolla on normaalit tulot, voit ostaa luottokortilla tai käteisellä ja sinun on ihan okei saada palautuksesi tilille tai luottokortille. Se sinun Visa tai Master credittisi on yhtä lailla kyllä muutoin velkaa ja luottoa kuin Klarnat ym tjs jne.

Tarpeeksi pienituloinen ei enää luottokorttia saa jollei sitä ole ollut tai varovaisuuksissaan on mennyt joskus luopumaan. Ymmärtämättä ettei sitä välttömättä enää joskus saakaan jos huonosti käy välissä. Ei vaikka olisi kaikki tikitilleen maksussa - koska on niin pienet tulot. 

Samoja asioita ne köyhätkin luotolla laskuun ostamisessaan tavoittelevat kuin yleensä muutkin.

Se on esimerkiksi oikealla köyhällä ainoa tapa hoitaa tuotepalautukset ja niin, ettei menetä sitä rahaa joka taoauksessa kankkulan kaivoon. Jos ostat alesta taloustavaran ja sattui kämmi, se p

No jos palauttaa imurin ja saa satasen niin silloinhan sinulla ON satanen käytettävissä omaan elatukseesi. Eli juuri oikein menee.

Vierailija
297/554 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaa, jos puoliso tienaa 2200 brutto -verot ja 2 lasta niin ei saa asumistukea eikä toimeentulotukea.

Irtisanomissuojaa heikennetään myös valtion ja kaupungin työntekijöillä. 

Ja valtio on leikkaamassa palkkarahoja sadoilla miljoonilla. 

Ihanaa, en malta odottaa, että vakituiset saa kenkää. 

Tulee hienoja kesämökkejä ulosottoviraston sivuille. 

Vierailija
298/554 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Irtisanomissuojaa heikennetään myös valtion ja kaupungin työntekijöillä. 

Ja valtio on leikkaamassa palkkarahoja sadoilla miljoonilla. 

Ihanaa, en malta odottaa, että vakituiset saa kenkää. 

Tulee hienoja kesämökkejä ulosottoviraston sivuille. 

Hyvä kokoomus 

Hyvä kokoomus 

👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏

Vierailija
299/554 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies joka leikkaa lyhyitä hiuksiaan parturissa on se huonoin asiakas. 

Hallitus leikkaa asumistukea ja soviteltua päivärahaa leikataan ja ansiosidonnaista eli naiset ei voi enää ottaa 150 euron permanentteja, raitoja ja kestoväriä. 

Jäljelle jää noi pihit miehet. Partureita loppuu. 

Toivottavasti ET ole parturi.

1) parturi ITSE hinnoittelee palvelunsa.

2) maksavien ASIAKKAIDEN luokittelu ITSE hinnoitteltujen palveluiden käytön perusteella on todella typerää.

Ja itseasiassa se 30 euron hiustenleikkuu on hyvä palvelu. Kymmenessä minuutissa tekee sen miesten hiustenleikkuun, eli tuntihinnaksi tulee 180, joten se 1,5h permanenttikin on huonompi.

Vierailija
300/554 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä puoliso sai palkkaa vuodessa 24000 brutto - verot ja itse sain työmarkkinatukea 10000 brutto vuodessa -verot eli yhteensä 34000 brutto vuodessa - verot ja meillä on 2 lasta. Ei saatu asumistukea eikä toimeentulotukea vuokra-asuntoon, tuli kieltävä vastaus, kun haettiin.

En malta odottaa, että kaupunki ja valtio saa kohta irtisanoa helposti kenet tahansa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi seitsemän