Onko järkeä mennä töihin 3000€/kk palkalla jos siitä jää laskujen yms. jälkeen saman verran käteen kuin tuista?
Onko järkeä mennä töihin 3000€/kk palkalla jos siitä jää laskujen yms. jälkeen saman verran käteen kuin tuista?
Kommentit (554)
"Aihe kun aihe, kunhan saatte suomalaiset riitelemään." Näinkö teitä ohjeistetaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka oikeesti saa tuista niin paljon ettei 3000kk palkka olisi tarpeeksi???? Olen aina saanut noin 900euroa tukia(ei toimeentulotukea) ja thats it. Nyt saan nollatuntisopparilaisena 1200-1800 euroa netto kuukausi. Elän siis ruhtinaalisesti 1800 netto tuloilla kun olen sinkku eikä lapsia ole.
Niin siis eikö ihmiset tajua ettei ne tuet oikeasti kovat ole vaikka olisi lapsia tai saisi muita tukia mukaan. Trollaus aloitus ja vain sen takia että tukien ottajat nähtäisiin jotenkin idiootteina.
Saan tukia 1300€/kk, jos olisin töissä niin menisi pelkästään ulosottoon 1000€/kk
ap
Millä laskukaavalla lasket, että 3000 € bruttopalkasta menee 1000 € ulosmittausta?
Millä
ei onneks kauvan lapsikorotukset lähtee pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On, saat todennäköisemmin parempipalkkaisen työpaikan tulevaisuudessa kuin tuilla elävä. Ja jos lähtöpalkka on 3k niin se nousee satasilla vielä kokemuksen myötä.
Mulla on ylioppilastutkinto, ammattikoulututkinto ja AMK tutkinto ja olen tehnyt sijaisuuksia, palkkatukitöitä monta kertaa, ollut työkokeilussa ja kesätöissä lapsesta asti.
Ja olen työtön.
Anna kun arvataan ettet suostu liikkumaan työn perässä esim. naapurimaakuntaan tai toiselle puolelle maata?
Niin, mulla on lapsia ja puolisolla vakituinen työpaikka.
Toisaalta saisin työasuntovähennystä 400 kuukaudessa + viikonloppumatkat.
Vierailija kirjoitti:
Eläkkeet ovat pieniä varsinkin matalapalkka-alalla olleilla. Mutta, nyt tulee se suuri mutta: kun on saanut asuntonsa maksettua työssäkäydessä, niin pärjää hyvin eläkkeellä, kun on velaton kämppä ja pienet asumiskustannukset. Jää säästöönkin ja kiva jättää lapsille pieni pesämuna. Kaikki vaikuttaa kuitenkin kaikkeen, et saa asuntolainaa, jos elät työttömänä tuilla. Olen ollut hyvin vihainen kokoomuspolitiikalle, mutta nyt kun luen tämän vapaamatkustajan aloitusta, niin tykkäänkin suunnitelluista leikkauksista. Osa ihmisistä ei pysty työtä tekemään sairauksien takia, joten heitä tuettakoon.
Onneksi sairaalamaksujen katto nousee ja kiinteistövero 40 %.
305 täällä 311:lle
Eihän kukaan täällä TAHDO eikä HUOLI vajaatyökykyisiä töihin. Kyllähän sen ymmärtää. Toinen asia on tämä ettei kipujensa ja niiden nykysysteemissä hoitamattomuuden ja tämän aiheuttaman pysyvän unettomuuden - sitäkään ei julkisella hoideta - tietenkään!, - aiheuttama pysyvä nk. "ilmainen humala" todellakaan mahdollista ihmisten olevam työkykyisiä saayi nyt se pohjalla oleva perussairaus- ja tai vammautuneisuuden status, sen hoitotasoisuus jos nyt keksii termin.
Usein näissä on äärettömän vahva osuus julkisen perustason terveydenhuoltomme täydellistä laiminlyöntiä ja tyrimistä kuten minullakin. Osalla yhdistettynä tai ja moniperussairauksisuutta ja arkisesti kutsuttuna maanantaikappale-syndrooma.
Minä olen näitä syntymästä asti viallisia. Lapsuus meni sairastaessa yliopistollisessa ja kotona nenä näyttäessä joskus peruskoulussa jotta ai se on hengissä. Synnynnäinen sisäelinepämuodostuma + immuniteetti jotain hyvin kaukana normaalista. Kaikki mahdollinen ja mahdoton. Lumipalloefektiä koko ikä, nyt vajaa 60 ja rampa menossa kohti pyörätuolia.
Omalääkäri on nylyään mutta käytännössä tasan jotta kirjoittelee B-lausintoja KELA:an, jotta 15v työelämästä poissa olleen ylläpito pysyisi "siellä jossain etelässä" muilla tahoilla kuin paikallisten oikeiden veronmaksajien kukkarosta kun saadaan pysytettyä sairauslomalapuilla ja tukena jokin muu kuin työmarkkinatuki. Ne paikallinen sote on nyt sitten iloisia kun olen niin huono, saaneet pidettyä oikein virallisesti sairauslomalla yli puoli vuosikymmentä putkeen. Mitään ei tehdä kuntouttaaksi. Kuntoutustuki = pätkä -työkyvyttömyyseläke. Ei täällä mitään kuntoutusta tapahdu ja sittenhän tällainen plaisi työmarkkinatuelle ja paikalliset saisivat sakkoja "pitkäaikaistyöttömästä".
Kaikki on aika raadollista.
Jos minä yrittäisin käydä töissä muka tai nk. ilmaiskokeiluissa - joku hullu huolisi minut tielle pyörimään johonkin - kaupunki tai hyvinvointialue joutuisi myöntämään invataksikyytejä niin että se maksaisi järjettömät määrät nykyisen 3kpl kuussa sijasta.
Ei sikäli, minulta on lähimuisti mennyt niin, etten pysty enää. Nuppi on kuvattu ja hitaassa jonossa lisätutkimuksiin. Vanhemmallani oli Alzheimer mutta se sen ei vielä pitäisi olla. Sytostaatteja yhteen syöpään tuli nautiskeltua. Kollegat sanovat ettäne vievät muistia. Mene tiedä. 15 vuoteen ei ole päässälasku ainakaan onnistunut.
Kuten sanottua kuka hullu huolisi?
EI VÄKISIN MENNÄ TÖIHIN - PYSTYY TAI EI
Eihän työpaikkoja riitä nuorille kauniille terveille A-luokan ihmisillekään! Herranjestas!
Siksihän kaikki tekopyhä puhe mukamas vajaakuntoisten työllistämisistä ja oikeuksista siihen on niin älytöntä hevonpaskaa, ettei tosikaan!
Onhan se toki hauskaa hölmölähomma että kykenemättömiä pitäisi juoksuttaa jossain muiden vaivoina ja itkemässä lisääntynyttä kipuaan ja kykenemättömyttään - samalla kun täysin KYKENEVIÄ PILVIN PIMEIN TYÖPAIKOITTA itkenässä minkä perään tulevaisuutensa rakentaa.
Sitten ihmetellään ettei Suomi lisäänny!
Tämä on niin kahelia menoa että mietin monesti miksi tämä kansa on näin tyhmistynyt. Roomalaisilla rappion syy oli lyijyä vesiputkissa. Tuskin meidän vesilaitoksissa ja -johdoissa se syy löytyy 🙄 Olisko tuo sitten tefloni paistoastioissa vaiko mikä 😆
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eläkkeet ovat pieniä varsinkin matalapalkka-alalla olleilla. Mutta, nyt tulee se suuri mutta: kun on saanut asuntonsa maksettua työssäkäydessä, niin pärjää hyvin eläkkeellä, kun on velaton kämppä ja pienet asumiskustannukset. Jää säästöönkin ja kiva jättää lapsille pieni pesämuna. Kaikki vaikuttaa kuitenkin kaikkeen, et saa asuntolainaa, jos elät työttömänä tuilla. Olen ollut hyvin vihainen kokoomuspolitiikalle, mutta nyt kun luen tämän vapaamatkustajan aloitusta, niin tykkäänkin suunnitelluista leikkauksista. Osa ihmisistä ei pysty työtä tekemään sairauksien takia, joten heitä tuettakoon.
Kerrostalossa ollaan vastuussa naapureiden yhtiölainoista ja vastikkeista ja jos taloyhtiö menee konkurssiin niin kaikki menettävät asuntonsa ja velka jää niille kenellä sitä on.
https://yle.fi/a/74-20011577lpaskanpuhuminen senkun jatkuu.
Anna kun arvaan, puolisosi EI ole kirjoilla samassa asunnossa kuin sinä ja huijaat Kelasta yksinasuvan tuet ?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On, saat todennäköisemmin parempipalkkaisen työpaikan tulevaisuudessa kuin tuilla elävä. Ja jos lähtöpalkka on 3k niin se nousee satasilla vielä kokemuksen myötä.
Mulla on ylioppilastutkinto, ammattikoulututkinto ja AMK tutkinto ja olen tehnyt sijaisuuksia, palkkatukitöitä monta kertaa, ollut työkokeilussa ja kesätöissä lapsesta asti.
Ja olen työtön.
Anna kun arvataan ettet suostu liikkumaan työn perässä esim. naapurimaakuntaan tai toiselle puolelle maata?
Työasuntovähennystä saa 400 kuukaudessa, kun on naimisissa.
Toinen lapsi saattaa lähteä opiskelemaan toiseen kaupunkiin joten ehkä voisin muuttaa samaan kaupunkiin. Jos saisi kaksion 600 eurolla jäisi itselle 200 maksettavaa ja tämä vuokra-asunto voitaisiin vaihtaa halvempaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja olen työtön.
Ei sille oikein mitään mahda ettei taantumalla paikkakunnilla ole kaikille töitä. Vaihtoehdoiksi jää just sitten jäädä työttömäksi, työiistää itsensä yrittäjänä tai jossain epätyypillisessä työssä kuten osa viikosta eri paikkakunnalla asuen tai sit muuttaa koko perhe. Meille itä-suomen entisille nuorille on opiskelun ja työ perässä muuttaminen ollut itsestäönselvää jo vuosikymmenet
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja olen työtön.
Toisaalta saisin työasuntovähennystä 400 kuukau
Juu, olen kohta 50.
leikkaukset tukiin jatkuvat ja indeksit jäädytetty kyllä kohta kannattaa.voitte tuki mulkerot jo lopettaa tän paskanjauhamisen.
Työasuntovähennystä 400 kuukaudessa.
Olishan se ihan kiva, jos olisi 2 asuntoa.
"Mikähän tuossa mahtoi sulle kertoa, ettei ymmärrä "miten progressio toimii"? Eiköhän hänelle ole tullut kivuliaan selväksi miten "progressio toimii " kun jokaisesta tienatusta lisäsatasesta viiskyssää menee valtion pohjattomaan kitaan "
Kovin hämmentyneeltä vaikutti ulosannin perusteelta tästä asiasta
Avopuoliso ei saa työasuntovähennystä, jos ei ole lapsia.
Naimisissa olevat saa.
Vierailija kirjoitti:
Anna kun arvaan, puolisosi EI ole kirjoilla samassa asunnossa kuin sinä ja huijaat Kelasta yksinasuvan tuet ?
Mitä huijaamista se on? Ei ihmisten ole pakko asua saman katon alla, ja miks kannattaiskaan jos tukijärjestelmä tekee tämän vaikeaksi tai mahdottomaksi.
Kyllä ne rikkaatkin optimoi yhteiskunnalta saadut tuet ja minimoi makset verot
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä huijaamista se on? Ei ihmisten ole pakko asua saman katon alla, ja miks kannattaiskaan jos tukijärjestelmä tekee tämän vaikeaksi tai mahdottomaksi.
Kyllä ne rikkaatkin optimoi yhteiskunnalta saadut tuet ja minimoi makset verot
Paljonko mahtaa tulla nyt eroja lisää ja verot nousevat.
Tosin yhden lapsen osa-aikatyötä tekevältä yh-vanhemmalta leikataan 400 euroa kuukaudessa soviteltua päivärahaa ja asumistukea.
Vierailija kirjoitti:
"Mikähän tuossa mahtoi sulle kertoa, ettei ymmärrä "miten progressio toimii"? Eiköhän hänelle ole tullut kivuliaan selväksi miten "progressio toimii " kun jokaisesta tienatusta lisäsatasesta viiskyssää menee valtion pohjattomaan kitaan "
Kovin hämmentyneeltä vaikutti ulosannin perusteelta tästä asiasta
Hämmentävää se on monen muunkin mielestä, että kun otat hoitaaksesi vaativamman esimiestyön palkattomine ylityötunteineen 800 euron palkankorotuksella, niin hyödyt siitä itse 400 euroa.
Kannattaa. Töissä palkka nousee ajan myötä, kartuttaa taitoja, tutustuu uusiin ihmisiin, saa merkityksellisyyden ja onnistumisen kokemuksia. Palkka juoksee lomallakin ja usein lisäksi saattaa saada erilaisia luontoisetuja. On mahdollisuus saada ylennys ja siirtyä erilaisiin työtehtäviin tai parempi mahdollisuus saada hakemaansa uutta työtä. Eläkekertymä ja oikeus ansiosidonnaiseen työttömyyspäivärahaan myös plussaa.
Ei se ole keksimistä, se on valehtelua. Siinä on vissi ero.
Kerrostalossa ollaan vastuussa naapureiden yhtiölainoista ja vastikkeista ja jos taloyhtiö menee konkurssiin niin kaikki menettävät asuntonsa ja velka jää niille kenellä sitä on.
https://yle.fi/a/74-20011577
Asuntokauppa on jäässä ja vuokra-asunnoista on iso ylitarjonta Suomessa.