Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko järkeä mennä töihin 3000€/kk palkalla jos siitä jää laskujen yms. jälkeen saman verran käteen kuin tuista?

Vierailija
05.01.2024 |

Onko järkeä mennä töihin 3000€/kk palkalla jos siitä jää laskujen yms. jälkeen saman verran käteen kuin tuista?

Kommentit (554)

Vierailija
261/554 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka oikeesti saa tuista niin paljon ettei 3000kk palkka olisi tarpeeksi???? Olen aina saanut noin 900euroa tukia(ei toimeentulotukea) ja thats it. Nyt saan nollatuntisopparilaisena 1200-1800 euroa netto kuukausi. Elän siis ruhtinaalisesti 1800 netto tuloilla kun olen sinkku eikä lapsia ole. 

Niin siis eikö ihmiset tajua ettei ne tuet oikeasti kovat ole vaikka olisi lapsia tai saisi muita tukia mukaan. Trollaus aloitus ja vain sen takia että tukien ottajat nähtäisiin jotenkin idiootteina.

Miten saat noin paljon tukia vaikka asut yksin ja palkkasi on noin korkea? Vai oletko ilmoittanut Kelalle tulosi nollatuntien mukaan?

Vierailija
262/554 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin kannattaa jättää menemättä, ja jättää se työpaikka kaltaiselleni työttömälle, jolle jäisi tuosta bruttopalkasta käteen paljon enemmän kuin nykyisistä tuista ja jota töihin pääseminen todella kiinnostaisi.

Siis että olisin onnellinen, jos saisin töitä tuollaisella palkalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
263/554 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eläkkeelle jäädessä sen viimeistään huomas

Koko ikänsä työttömällä on sama eläke kuin paskaduunia koko ikänsä tehneellä

ap

Mitähän se paskaduuni mahtaa olla.

Itse ainakin arvostan ihmisiä, joille kelpaa palkkatyö.

Tukien varaan heittäytyvät tulevat vielä hämmästymään...

Montako ihmistä työllistät? Ja onko avoimia paikkoja. Vaikutat vähän kusipäiseltä tyypiltä mutta jos palkanmaksu onnistuu niin tuun sulle töihin

Olenpa jäänyt juuri eläkkeelle, 68-vuotiaana. Halveksimaltasi matalapalkka-alalta. Lisävuodet (sekä se palkka tuolta ajalta) tekivät sen, että saan nyt keskiarvoeläkettä.

- Sorry, mutta tuskin palkkaisin sinua - yleensä jo työhaastattelussa paljastuvat ne asenteet, joiden vuoksi on riski palkata kaltaisiasi.

Vierailija
264/554 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko koittanut sosiaalista luottoa?

Vierailija
265/554 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitten toinen juttu:

Otetaan perusyksilö eli 1kpl yksinäinen aikuinen. Miten helkkarin suunnattomia summia käteen käyttöön nettona te työssäkäyvät luulette oikein saatavan "perustukia"? Esim työmarkkinatuen ja tai toimeentulotuen + yleisen asumistuen loukussa on ihan tavallista jäädä vuokran ja sähkön jälkeen jokin 400+. Ei mitään 550. Vuokrassa on omavastuuosuus. Harvalla ne vuokrat menevät niihin hyperahtaisiin rajoihin. Ne laahaavat miljoona vuotta inflaatiota jäljessä.

Juurihan tämän keskustelun aloittaja totesi, että ei kannata mennä 3000 nettopalkalla töihin, koska saa tukia paremmin. 

Vierailija
266/554 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on niin ihanaa, kun valtiolla ei ole enää vakituisia virkoja. 

Kiitos kokoomus. 

Kohta saa laittaa valtion ja kaupungin yksiköistä vakituisia pois.

Eivät saa enää E-passia, kilometrikorvauksia eikä ole Mehiläisen eikä  Terveystalon etälääkäriä.

Pääsevät työkokeiluun työmarkkinatuella 595 netto kuukaudessa ja kulukorvaus 9 euroa /työpäivä hyllyttämään tavaroita kauppaan. Tulee karenssi, jos ei suostu.

Ei kerry eläkettä, ei ole työterveyshuoltoa. Kulukorvausta ei saa, kun lapsi sairastaa tai itse sairastuu. Kela vaatii sairaslomalapun, että sitä sitten julkiselle hakemaan, lääkäri on maksullinen. 😂😂😂😂😂😂😂👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏

Vierailija
267/554 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen yrittäjä, ja en pääsee lähellekkään 3000€/kk, eikä ole lomiakaan. Voisitko vähän avata kuviota, niin voin miettiä alanvaihtoa fyssariyrittäjästä kelarotaksi? 

Olen hyvin kiitollinen että kannustinloukkuja puretaan että työ on parempi vaihtoehto kun tukiaiset, ja tukiaiset pitää olla vain väliaikainen tilanne. 

Ymmärrän kyllä että on osatyökykyisiä jne, joihin tämä valitettavasti osuu, mutta on myös kelarottia, joihin tämä saakin osua.

Vierailija
268/554 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen yrittäjä, ja en pääsee lähellekkään 3000€/kk, eikä ole lomiakaan. Voisitko vähän avata kuviota, niin voin miettiä alanvaihtoa fyssariyrittäjästä kelarotaksi? 

Olen hyvin kiitollinen että kannustinloukkuja puretaan että työ on parempi vaihtoehto kun tukiaiset, ja tukiaiset pitää olla vain väliaikainen tilanne. 

Ymmärrän kyllä että on osatyökykyisiä jne, joihin tämä valitettavasti osuu, mutta on myös kelarottia, joihin tämä saakin osua.

Yrittäjä ei saa enää asumistukea vuoden päästä omistusasuntoon asumistukea. 

Me ei kuule osteta mitään muuta jatkossa kuin ruokaa kaupasta. 

Noin 60000 ihmistä kuolee vuodessa ja asiakkaat senkun vähenevät. 

Vierailija
269/554 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ansiosidonnaista ei enää saa eli kun ollaan töissä niin otetaan eväät mukaan töihin, hiukset leikataan itse ja laitetaan ponnarille tai letille tai nutturalle. 

Säästetään palkkarahat työttömyysajan ruokaan. 

Vierailija
270/554 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet oikeassa ap, ei ole.

Mitäs nyt sitten kun tukia vähennetään ja jopa poistetaan? Alkaako se työnteon mielekkyys löytyä?

Vierailija
271/554 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On! Ehdottomasti. Minun brutto ei ole kuin 2700, vaimon reilusti vähemmän. Nettotulot yhteensä ehkä 3500€, lapsiakin on kolme. Meidän työssäkäynti mahdollistaa sen että meillä on aivan uusi omakotitalo. Elämä on huomattavasti laadukkaampaa kuin että asuttaisiin jossain vanhassa homeisessa vuokra-asunnossa tukien varassa. Tällä hetkellä kun asuntolaina on korkoineen 1300€ kk ei meillä jää mitään pakollisten kulujen jälkeen, mutta on hyvä olla. 

Vierailija
272/554 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se hyvä, että kohta voi valtiolla irtisanoa myös noita 50-vuotiaita fyysistä työtä tekeviä. Kyllä se 20 - vuotias vaan juoksee kovempaa varusteet päällä, ei siitä mihinkään pääse.

Vierailija
273/554 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

60 000 vuodessa on aivan liian vähän, eläkeläisiä pitäisi kuolla paljon ripeämmin niin tämä maa pelastuisi, taloudellisessa mielessä.

Vierailija
274/554 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet oikeassa ap, ei ole.

Mitäs nyt sitten kun tukia vähennetään ja jopa poistetaan? Alkaako se työnteon mielekkyys löytyä?

Avustajaa ei saa enää kotiin. 

Mitä olit tyhmä, ajoit Lappiin ja matkalla hirvikolarin. 

Vierailija
275/554 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tapana esimerkiksi kovin kritisoida laskulke - esim Klarnan laskulle - tai osamaksulla ostavia. 

SINÄ jolla on normaalit tulot, voit ostaa luottokortilla tai käteisellä ja sinun on ihan okei saada palautuksesi tilille tai luottokortille. Se sinun Visa tai Master credittisi on yhtä lailla kyllä muutoin velkaa ja luottoa kuin Klarnat ym tjs jne.

Tarpeeksi pienituloinen ei enää luottokorttia saa jollei sitä ole ollut tai varovaisuuksissaan on mennyt joskus luopumaan. Ymmärtämättä ettei sitä välttömättä enää joskus saakaan jos huonosti käy välissä. Ei vaikka olisi kaikki tikitilleen maksussa - koska on niin pienet tulot. 

Samoja asioita ne köyhätkin luotolla laskuun ostamisessaan tavoittelevat kuin yleensä muutkin.

Se on esimerkiksi oikealla köyhällä ainoa tapa hoitaa tuotepalautukset ja niin, ettei menetä sitä rahaa joka taoauksessa kankkulan kaivoon. Jos ostat alesta taloustavaran ja sattui kämmi, se pitää palauttaa, palautus ei edes hyödytä mitään ja koko juttu jää tappioksi koska KELA laskee toimeentulotukeen "ylimääräiseksi tuloksi" sen satasen minkä sait sen imurin palautuksesta omaa rahaasi takaisin pankkilille. Tai 50€ padasta tai kattilasta.

Jollet ole ostanut laskulle otat niin rutkasti takkiin ettei sinulla ole varaa. 

Kadehdittavaa? Jaa-a. Ehkä Hölmölän hölmöläläisen mielestä, sellaisen tyhmä kuin saappaan.

Vierailija
276/554 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

60 000 vuodessa on aivan liian

Ansiosidonnaista ei enää saa. Mahtaako hyvätuloiset miehet kasvattaa pitkät hiukset ja ottaa parturissa 150 euron permanentti kiharat. 

Kun se 30 euron hiustenleikkaua tarkoittaa huonointa asiakasta. 

Vierailija
277/554 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillä ajalla kun ehtii tehdä yhden permiksen kampaaja leikkaa todella monet hiukset. 

Vierailija
278/554 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies joka leikkaa lyhyitä hiuksiaan parturissa on se huonoin asiakas. 

Hallitus leikkaa asumistukea ja soviteltua päivärahaa leikataan ja ansiosidonnaista eli naiset ei voi enää ottaa 150 euron permanentteja, raitoja ja kestoväriä. 

Jäljelle jää noi pihit miehet. Partureita loppuu. 

Vierailija
279/554 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies joka leikkaa lyhyitä hiuksiaan parturissa on se huonoin asiakas. 

Hallitus leikkaa asumistukea ja soviteltua päivärahaa leikataan ja ansiosidonnaista eli naiset ei voi enää ottaa 150 euron permanentteja, raitoja ja kestoväriä. 

Jäljelle jää noi pihit miehet. Partureita loppuu. 

Ehkä Suomessa alkaa näkyä palomiehiä, joilla on pitkät kiharat hiukset ponnarilla. 

Kai he menevät naisten puolesta sitten, kun naisilta leikataan ansiosidonnainen pois. 

Vierailija
280/554 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eläkkeelle jäädessä sen viimeistään huomas

Koko ikänsä työttömällä on sama eläke kuin paskaduunia koko ikänsä tehneellä

ap

Joo, mutta eihän tuo 3000e/kk ole paskaduuni. Paskaduuni/palkka on vaikkapa se 1700e/kk.

Ap puhuu nettopalkasta 3000 euroa eli bruttona jo todella hyvä palkka. On sellainen palkkataso jonka alle valtaosa työssäkäyvistä jää. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan yksi