Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

MARRASMURUJEN uusi viikko

08.01.2007 |

aloitetaan viikon uusi pino....

Kommentit (69)

Vierailija
61/69 |
13.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenia! Kiva kuulla taas hyviä uutisia Tiitiäiseltä :)

Toivoovauvaan painajainen ei todellakaan kuullosta kivalta. Itsekin olen Veetin syntymän jälkeen nähnyt vauvaunia joissa vauvalle on sattunut jotain ja yritän hädissään auttaa. Mitäköhän psykiatrit tuosta sanoisivat :)

Eilen tilasin nimiäisiin kakut. Otin samaa mangotuorejuusto ihanuutta mitä meidän häissä oli kesällä toisena vaihtoehtona. Voilepipäkakut tekee suvun kakkuvirtuoosi ja itse paistelen karjalanpiirakat (tosin niitä pakasteversioita) ja katson vielä jotain muuta suolaista. Ajattelin, että tekisinkö jonkun ruokaisan salaatin kun muutama perhe tulee puolentoista tunnin ajaomatkan päästä. Varsinaisia ruokia en ala nyt tekemään. Olen tilannut Veetinnimellä nimikoituja servettejä jo parikuukautta sitten - eipä ole kuulunut. Pitää soitella niiden perään.

MA ja Veeti 9 vk

Vierailija
62/69 |
13.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkästä aikaa ehdin kirjoitella...

JaaSa: Mitä sun päänsärystä sanottiin lääkärissä? Mulla ollut synnytyksen jälkeen sama vika,silloin tällöin vihlaisee päähän.

Voisko johtua vauvan kanniskelusta-> hartiat kenties jumissa (toivottavasti).Lääkäriin en ole uskaltautunut kun pelkään aina pahinta.

Täytyy mainita ensi viikolla kun on jälkitarkastus.

Nukuttamisesta: Meillä nukutaan samassa sängyssä vaikka neiti ei edes joka yö syö tissiä.Syömiseen meillä vaikuttaa miten kauan illasta annan neidin lutkuttaa.

Karvakorvatkin meillä on ja ihmeesti neiti pyörii öisin?? Aamulla aina poikittain...

Ehkäisyä en ole vielä ajatellut..krooninen vauvakuume vaivaa mutta jotenkin neljäs aiheuttaisi jo kaaoksen kotona ja varsinkin tuttavapiirissä =)

Bubbles jo kaipailikin mutta missä on Tuuli???

Nyt neiti 3v. haluaa leipää...

-kisupikkukuu ja Helmiina 7vkoa-

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/69 |
13.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on nimiäiset pidetty. Juhlakalu nukkui melkein koko ajan :-) Vietimme samalla isonsiskon 9v synttäreitä, joten juhlia oli kaksin verroin.

Aamulla vielä hiki päässä siivosin ja täytin täytekakun, muut herkut, kuten mangojuustokakku ja voileipäkakku oli tilattu mieheni työpaikalta ja hyviä olivat. Juustokakkua jäi vähän jäljelle, muuten kaikki meni kaupaksi.

Pidin tilaisuudessa puheen tyttäremme nimen merkityksestä ja ilmoitin mummoille, että tulevat saamaan täytettävän isovanhempien kirjan, kunhan se tammikuun lopussa saapuu kirjakauppoihin. Harmi etten saanut hankittua sitä jo juhliin, mutta eihän sille mitään voi, kun painos oli loppu...jääpähän lapsenlapselle sitten muisto isovanhemmistaan, ja saa jonkinlaisen kuvan siitä, millaista heidän lapsuudessaan on ollut ja millaisia vanhempia ovat aikanaan olleet jne. Ajatukseni sai ihan ok vastanoton, vaikka tiedänkin, että äitini ei voisi vähempää pitää kirjoittamisesta...

Tiitiäinen: olipa kiva lukea uutisiasi siitä, että vauva alkaa toipua. Nopeasti nuo pienet kyllä toipuvat, kunhan saavat siihen mahdollisuuden.

Minulle on varmaan taas tulossa rintatulehdus. Tuo sama vasen rinta punoittaa ja kipuilee taas samasta kohtaa kuin edelliskerrallakin ja on sellainen kuumeinen olo. Niveliäkin särkee. Tulehdus tulee näköjään heti kun parina yönä Aino nukkui heräämättä kertaakaan syömään. Viime yönä hän heräsi taas, mutta vahinko oli ilmeisesti jo tapahtunut. Eipä noita antibiootteja kovin mielellään taas söisi, mutta pakko se varmaan on jos tilanne pahenee...Ensi tiistaina on jälkitarkastuskin, eli jos nyt sinne asti sinnittelisin ja yrittäisin hoitaa tilanteen itse.

Eipä tässä nyt muuta. Hyvää viikonlopun jatkoa kaikille!

Kanelisokeri & Aino (4pvn päästä 2kk)

Vierailija
64/69 |
13.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tosiaan ole kertaakaan kirjoitellut sitten meidän Einon syntymän jälkeen, oten olis varmaan jo aika :) Meidän Eino siis syntyi 1.11, joten pian 2,5 kk ikäinen tuhti paketti täällä köllöttelee isosiskon ja isoveljen kanssa... Alkuvaikeuksien jälkeen maitoa tulee ilmeisesti hyvin, koska poika vaan kasvaa ja kasvaa :) Eli täysin rintamaidon voimin täällä jaksellaan... Muutenkin meillä on LÄHES kaikki ok, paitsi...

Meidän poika käytännössä nukkuu päivät ja valvoo yöt :( Viime yönä heräs klo. 2 yöllä ja oli hereillä KAHDEKSAN tuntia, nukahti klo. 10 aamulla ja nukkui taas 17 iltapäivällä ja yritin pitää syöttämisen jälkeen hereillä, mutta nukahti melkein heti uudelleen ja edelleen nukkuu... Huoh, jos sais vaikka itse nukkua sitten päivällä, mutta sehän on käytännössä mahdotonta 2,5 vuotiaan kanssa. Onneksi äitini asuu ihan vieressä ja todella suuri apu, mutta en jotenkin aina jaksaisi häntäkään vaivata liian usein... Tai siltä ainakin tuntuu, että joku meidän lapsista on koko ajan siellä.

No, pitää toivoa että rytmi tästä joskus tasoittuu ja sitä myötä normaali elämäkin... Siitä tulikin mieleen, kun joku mietti ehkäisyä, että meillä on kyllä ehkäisy turvattu 24 h vuorokaudessa ihan omasta takaa :)

Hyvää alkanutta vuotta kaikille :)

Vierailija
65/69 |
14.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

täältä meiltä, pikaisesti tulin lukemaan kaikkien kuulumisia ennen kuin lähdetään lasten harrastusten pariin.

Iltatähdelle: meilläkin oli pojalla aluksi rytmi ihan sekaisin, valvottiin yöt ja nukuttiin päivät. Mutta sitten rytmi kääntyi ihan itsekseen kun poika alkoi päivällä juttelemaan enemmän ja söi päivällä ja illalla enemmän. Eli toivoa on! Kauheesti voimia ja jaksamista sulle, muistan kyllä miten rankka vaihe tuo on!

kanelisokeri: mistä sellaisia isovanhempien kirjoja saa? Kuulostaa tosi kivalta idealta, voisin meidänkin äidille ja anopille sellaiset hankkia.

Olipa mukava kuulla tiitiäiseltä hyviä uutisia!

Missä muuten MrsCruiser (muistinko nikin oikein?) on?

Nyt en muista muuta, äkkiä lapsille aamupalaa ja sitten luistelemaan (lapset, en minä. Itse tuskailen nuhan parissa ja kauhistelen mahamakkaroita...)

onna

Vierailija
66/69 |
14.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa kun tulee hiukan edes lunta,varmaan kyllä sulaa jo huomenna pois mutta kuitenkin...

Eilen saatiin aamulla jo viiminenkin tippa pois pojalta ja ruokaa menee jo sellaset 85-90ml:a kerralla,siitähän tulee kauhee syömäri=)! Ei vaan, tosi ihanaa,että ruoka maistuu ja pysyy sisällä.

Se Helsinkiläinen kardiologi oli sitä mieltä,että poitsun sydän leikataan kahden kuukauden kuluessa,nyt vaan ootellaan kutsua Helsinkiin. Oli toisaalta helpotus kuulla,että leikkaus on niinkin pian,ei tarvi kauaa varrota. Kardiologi (Eero Jokinen) meinas että pojasta voi sen leikkauksen jälkeen tulla vaikka huippu-urheilija=)!

Vietettiin eilen miehen kanssa 1-vuotis hääpäivää,tosi nopeesti mennyt vuosi ja kamalasti kaikkia tapahtunut vuoden aikana,jospa 2-vuotis hääpäivää saatais viettää jo " rauhassa" tältä kaikelta stressiltä=)!

Mutta nyt lähdetään kattomaan tällä äipälle uutta autoo ja sitten Poriin poitsua kattoon=)!

Tiitiäinen78 ja " nessu" 2kk

Vierailija
67/69 |
14.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin vanulenkillä äsken. Toiseen suuntaan meni ihan kevyesti, mutta paluumatka vasten vaakasuoraa lumisadetta... HUH! NO luulis, että olis tuolla menolla sulanut pari kinkun siivua.

Hienoa, että tiitiäisellä alkaa mennä jo paremmin.En voi mitenkään kuvitella, miltä tuntuu katsella omaa pientä tipassa ja huonovointisena. Varmaan pahalta, mutta tilanteeseen on vaan pakko sopeutua ja me äidithän olemme vahvoja!!!

Pienenä vinkkinä... Väsäsin Pertulle omat pienet sivut liberovaippojen sivuilla. Meilläkin on sukulaisia ja ystäviä tällähetkellä ympäri maailmaa. Pääsevät hekin seuraaman pojan kasvua nettisivuilta. Sivuille pitää kirjautua, joten itse voi valita, kenelle tunnuksia jakelee. Oli ihan helppo homma. Kuvat vaan on mulla ainakin niin isoja, että ne piti pienentää yksitellen, mutta siihenkin oli ohjeet. Ja nyt kun sivut on kasassa, kuvien ja tekstin lisääminen on ihan helppoa. Suosittelen varsinkin niille, joilla läheiset ei pysty näkemään kovin usein, mutta pääsevät käyttämään nettiä!

kisupikkukuu: Uskaltaisitkos paljastaa missäpäin asutte ja mitä päivisin puuhailette? Eikös sinullakin ole jo yksi koululainen?

Me asutaan Kivistössä. Tyttö käy päivisin kerhossa, kerran viikossa käymme perhekerhossa ja avoin päiväkotikin olis suunnitelmissa. Poika on ekalla Kivistön koulussa ja paljon pitää mennä sen aikataulun mukaan, ettei sen tarvi tulla tyhjään kotiin.

Vierailija
68/69 |
14.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

...vaunuilla on lähes mahdotonta päästä tuolla hangessa eteenpäin kun ei ole vielä aurattukaan.

Onnalle piti tulla vielä vastaamaan tuosta isovanhempien kirjasta: Käsittääkseni niitä saa isommista kirjakaupoista kautta maan (Suomalainen, Akateeminen ym.). Hinta on muistaakseni 16 euron paikkeilla, eli ei mikään ihan kauhean kova...

Kanelisokeri

Vierailija
69/69 |
14.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään meillä oli ristiäiset,oli kyllä ihana tunnelma ja kaikinpuolin jäi kiva fiilis.Wilma oli niin tyytyväinen,tai siis nukahti heti tilaisuuden jälkeen ja antoi minunkin nauttia kakusta ja muista herkuista :)

Ihme mistä tätä energiaa riittää, olen juossut koko viikon kaupoissa etsimässä itselle vaatetta ristiäisiin (kun noita kiloja on vielä..) sen lisäksi että hoidan tämän viiden lapsen arkirumban.Ehkä se väsymys vielä iskee..

Kyselin hepatiitti-b rokotustutkimuksesta, onko teistä kukaan menossa mukaan?Ajattelin ehkä että osallistuttaisi, rotavirusrokotetutkimukseen osallistui kaksi meidän lapsista ja yksi sai oikeata rokotetta (eikä mitään ongelmia ollut).

t.Jas ja Wilma 7viikkoa