Mitä tekisitte tilanteessani?
Elikkäs, olen yli 30-vuotias työnhakija ja valmistunut merkonomiksi vähän yli vuosi sitten (toinen ammatti, koska tuki- ja liikuntaelin sairauksista johtuen oli pakko opiskella muu "ei niin fyysinen" ammatti) kesätöissä olen vaan valmistumisen jälkeen ollut, ei tosin ammattia vastaavaa työtä, mutta onpahan edes jotain cv:seen täytettä. Nyt en pääse millään edes haastatteluun, olen hakenut kaupan ja toimistoalan töitä, mutta ei ja ei. Tradenomiksi opiskelu ei onnistu huonon opiskelupään ja keskivaikean lukihäiriön vuoksi. Mikä siis neuvoksi?
Kommentit (19)
Eikai lukihäiriöinen voi kirjanpitäjäksi ruveta, vai?
Vierailija kirjoitti:
Mistä moinen ajattelu? Miksi ei?
Merkonomi on kaupan kassan paperi.
Näin niinkun rehellisesti. AMK tradenomi on kaupan kassan vanhempi osaaja ;)
Näin niinkuin rehellisesti.
Työkkäri ettii nimenomaan merkonomeja koulutuksiin. Mää en päässy kun kuulivat että takana on yliopisto-opintoja.
esim. harvardin proffa george churchilla on adhd, narkolepsia ja lukihärö. etköhän sinäkin jonkun ammattisurkean saa käytyä.
Vierailija kirjoitti:
No sitten joko Kansallisteatteriin kuiskaajaksi, ja Valtionhallintoon oikolukijaksi.
Vierailija kirjoitti:
Työkkäri ettii nimenomaan merkonomeja koulutuksiin. Mää en päässy kun kuulivat että takana on yliopisto-opintoja.
mahtavat olla tasokkaita koulutuksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
mahtavat olla tasokkaita koulutuksia.
Saa niillä työpaikan. Eli kyllä, paljon tasokkaampia ovat kuin turhat yliopisto-opinnot.
Vierailija kirjoitti:
Merkonomi on kaupan kassan paperi.
Näin niinkun rehellisesti. AMK tradenomi on kaupan kassan vanhempi osaaja ;)
Näin niinkuin rehellisesti.
No miten sinne kaupan kassalle pääsee? Kaikki citymarketista s-kauppoihin laitettu. Ap
Miksi ap vastailee vain trolleille....?
Koska hän on itsekin pelkkä trolli.
Oletko yrittänyt hakea tuntitöitä henkilöstövuokrausfirmojen kautta? Saisit kokemusta. Nyt on kesätyöhaku meneillään, joten hakemusta joka paikkaan ja toisilta paikkakunniltakin.
Kysy te-toimistosta. Voi niistä alan kursseista olla hyötyäkin.
Lukihäiriö ei kyllä ole este mihinkään, jos motivaatiota riittää.
Vierailija kirjoitti:
Oletko yrittänyt hakea tuntitöitä henkilöstövuokrausfirmojen kautta? Saisit kokemusta. Nyt on kesätyöhaku meneillään, joten hakemusta joka paikkaan ja toisilta paikkakunniltakin. Olen hakenut, ihan en pelkkää kesätyötä (mutta käy sekin kuin ei mitään) tänä vuonnakaan halua, koska sitten sama kohtalo mitä viime vuonnakin olisi kun loppuu kesätyöt
Vierailija kirjoitti:
Oletko yrittänyt hakea tuntitöitä henkilöstövuokrausfirmojen kautta? Saisit kokemusta. Nyt on kesätyöhaku meneillään, joten hakemusta joka paikkaan ja toisilta paikkakunniltakin.
Eipä ihan lainaus onnistunut, siis
Olen hakenut, ihan en pelkkää kesätyötä (mutta käy sekin kuin ei mitään) tänä vuonnakaan halua, koska sitten sama kohtalo mitä viime vuonnakin olisi kun loppuu kesätyöt
Vierailija kirjoitti:
esim. harvardin proffa george churchilla on adhd, narkolepsia ja lukihärö. etköhän sinäkin jonkun ammattisurkean saa käytyä.
Ja silläkö sitten kolmevitonen vastavalmistunut työllistyy?
Jos yhtään kiinnostaa niin kirjanpitäjäksi ja muihin taloushallinnon tehtäviin on työkkärillä usein niitä rekrykoulutuksia, luulisi merkonomin papereilla sellaiseen pääsevän. Hyvä palkkakin taitaa olla.