Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kommentit (55)

Vierailija
41/55 |
12.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kassu nukkuu ulkona päiväunia niin tässä ehtii taas kirjoitella...

Rota-rokotteesta: Meillä Kassu sai ekan annoksen tiistaina ja tähän mennessä ei ainakaan ole mitään ihmeitä sivuvaikutuksia ilmennyt. Ehkä on pulautellut vähän normaalia enempi, mutta ei muuta. Minä halusin tuon rotavirusrokotteen siksi, että voisin Kassun kanssa välttyä sairaalareissulta. Työn puolesta kun on tietää, miten usein pienet joutuvat rotaviruksen takia osastolle tiputukseen. Seuraava annos sitten tosiaan neljän viikon päästä. Kallishan se rokote on, mutta varsinkin näin keväällä tuo rota on ikävän innokas tarttumaan.

Osse oli käynyt neitinsä kanssa muskarissa. Minäkin mietin Kassun kanssa muskariin menemistä, mutta sitten ajattelin, että se on sinne liian pieni. Onko se ihan selkeästi vauvamuskari vai millainen? Täällä Jyväskylässä näyttäisi MLL:n kautta olevan paikkoja alle 3-vuotiaiden muskariin, mutta kyllähän se toiminta on ihan erilaista 2kk ja 2-vuotiaan lapsen kohdalla. Vauvauintiin meidän on nyt tarkoitus ilmoittautua niin siinä päästään koko perhe yhdessä touhuamaan.

Kandille muutama lohdutuksen sana: Mulle kävi myös kerran noin Kassun kanssa, että lähdin parin tunnin lenkille ja puolet kotimatkasta juoksin vaunujen kanssa, kun Kassu heräsi itkemään nälkäänsä. Meillä Kassulla juuri illat on tiheän syömisen aikaa eikä Kassu iltaisin nukukaan kuin korkeintaan tunnin pätkiä, vaikka olisi miten väsynyt. Meillä pitkät päiväunet (2-4h) ja sitä myöten ostosreissut ja pidemmät vaunulenkit ajoittuvat puoleenpäivään tai iltapäivään. Se iltasyöpöttely on ainakin meidän neuvolaterkan mukaan ihan tyypillistä pienille vauvoille.

No meidän pojan päiväunet taisi nyt sitten loppua eli tämäkin on aina päiväkohtaista, että milloin ne pitkät unet nukutaan ja milloin ei. Ehkä unet maistuu paremmin vähän myöhemmin.

Hyvää viikonloppua kaikille!

Mörötin ja Kassu maanantaina tasan 2kk

Vierailija
42/55 |
12.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikko on jo lopullaan, enkä ole saanut aikaiseksi kirjoittaa sitten kuin viimeksi kai maanantaina. Nytkin Emmi on vedellyt unia jo kohta kolme tuntia, joten saattaa pian tulla lähtö hakemaan neitiä sisään. Mutta ennen sitä taas muutama sananen...

Eilen oltiin ekaa kertaa äiti-vauva-jumpassa. Suurempi hiki tuli kyllä jo matkalla, kun kauheella kiireellä lykkäsin vaunuja siinä eilisessä sohjossa, mutta hyvä niin. Jumppa oli mukava: näki täkäläisiä äitejä ja vauvoja ja sai nyt kuitenkin vähän lihasjuttujakin aloiteltua. Tänään tuntuu, että nuo vatsalihaksetkin uinuu jossain tuolla... ;o)

Jotenkin nyt tuntuu taas kovin vaikeelta tarttua nihinkään teidän juttuihin, mutta yritän nyt jotain. Ainakin Laralein poitsu oli saanut myös nimen. Nemo kuullostaa kivalta! =) Ja sen verran Laralle vielä, että meillä yriteltiin ekaa kertaa petipuuhia, kun neiti oli ehkä viiden viikon ikäinen. Silloin ei oikein tuntunut vielä hyvältä, mutta nyt jo sujuu entiseen malliin. Ja kun tuo neitikin nukkuu noita päikkäreitä noin hyvin, niin kyllä sitä aika hyvin ennättääkin. Mutta iltaisin ois ihan turha edes kuvitella siitä. Mua ainakin väsyttää aina niin paljon, että pakko mennä heti nukkuun, kun saan Emmin nukutettua.

Ossen tyttö on kyllä tosi taitava! Tarttuu esineisiin ja kääntyy. Hienoa! =) Meillä Emmi tarttuu riepuun ja paidankaulukseen, mutta ei vielä muuhun. Ja vaikka masullaan oloa inhoaa, niin ei ainakaan vielä ole hoksannut, että asialle vois tehdä itsekin jotain. Selällään ollessaan kyllä kieputtelee kyljeltä toiselle. Jännityksellä odotan, koska menee ympäri.

JA AA:n neidillä on hampaanalut. Hui! ;o) Mä olen kokeillut monesti Emmin ikeniä, kun se kovsti niitä nyrkillä hankaa, mutta en mä ainakaan vielä mitään tunne. Onneksi neiti on alkanut älytä päikkäreiden idean. Toivottavasti suuntaus jatkuu! Älähän sinä kuitenkaan huhki liikaa rempan kanssa, vaan muista huilia välissä!

Möröttimen poikakin sai nimen, ja myös hän hienon sellaisen! Komeasti on Kassu kasvanut, jos 56cm vaatteet on jo historiaa. Meillä on osa mennyt niistä pieneksi, mutta aika moni vielä mahtuu. Mutta Emmi onkin tuollainen puikula, vaikka joulun jälkeen neuvolassa mitattiin pituudeksi 58 cm. On meillä muuten yhdet Tutan puolipotkarit kokoa 50cm ja edelleen menee hyvin. Eli paljon on eroja myös vaatteiden koossa. Sulla oli menkatkin jo alkaneet. Mulla tuli yhtenä aamuna ennen joulua hiukan punaista vuotoa ja ajattelin kanssa, että nytkö jo, mutta siihen se jäi. Ite en tosiaan oota niitä mitenkään innolla, mutta ymmärrän kyllä, että joillekin ne on ihan tervetulleita piankin. Ja sitten vielä, että hyvän päätöksen ole tehnyt: kyllä Kassun ja sun jaksaminen on tärkeintä, muut hommat jääköön miehelle tai vaikka vähän roikkumaankin!

Tervetuloa tälle puolelle Tikru! Hurjalta kuullosti teidän synnytysmaraton, mutta kyllähän tuo suloinen nyytti korvaa kaiken. =)

Bejpin typsykin kasvaa hienosti! Ja shoppailun makuun päässyt myös. ;o) Taitaa olla tytöillä sisäänrakennettua tuo ostoksilla viihtyminen.

Emmi nukkuu edelleen, mutta taidan päättää sepustukseni tähän ja oikaista vielä itsekin hetkeksi. Nukuin kyllä jo pienet tirsat tossa aiemmin, mutta vieläkin väsyttää, kun Emmi tuhisi taas aamusta niin kovin, että oma uni oli kovin risaista. Josko huomenna aamulla menis syötön jälkeen toiseen huoneeseen nukkumaan, niin sais käytettyä tehokkaasti myös ne aamun tunnit...

Mukavaa viikonloppua kaikille!

-Amy ja Emmi, kohta 3kk

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/55 |
12.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotona taas :) Oltiin siis siellä risteilyllä.

Reissu meni melko hyvin. D nukkui matkasängyssä (saa ainakin VikingLinella laivasta) mun sängyn vieressä. Päiväunia D ei nukkunut matkan aikana kovin hyvin (jätti niitä pienempiä torkkuja pois). Syöminenkin oli välillä vähän huonoa, kun oli niin paljon ihmeteltävää. Vaunujen kanssa oli hiukan ärsyttävää liikkua laivassa, kun hissit oli aina täynnä. Meillä olikin rintareppu vaunujen lisäksi käytössä. Tukholmassa liikuttiin metrolla, ihan helppoa vaunujen kanssa. Busseissa olis saanut kulkea ilmaiseksi vaunujen kanssa, mutta metrossa piti maksaa. Meillä oli sellaiset 24 h liput. Maksoi 60 kruunua eli jonkun 6,6 euroa. Tukholman keskustan liikkeissä oli aika huonosti hissejä, joten piti vaan uskaltautua rullaportaisiin vaunuilla.

Kaiken kaikkiaan " liikkumattoman" vauvan kanssa oli helppo olla laivalla. Konttaajan kanssa varmasti vaikeampaa, mutta kävelevän kanssa taas varmaan helpompaa. Viikonloppujen matkoilla voi olla meluisampaa, mutta ainakin meidän yöt sujui ihan rauhassa (vaikka vielä onkin ammattikoulujen ja yliopistojen(?) loma).

Jenni ja matkailija-D

Vierailija
44/55 |
12.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kandi: Meillä noi vaunulenkit ei oo koskaan ollu kovin onnistuneita, tunti on ihan maksimi ja siitäkin yleensä menee puolet kiukutellessa..ja ekaan pariin kuukauteen ei päästy varttia pidemmälle;) meillä syynä taitaa tosin olla enemmänkin kyllästyminen kun Liia tuntuu olevan kovin malttamaton tapaus eikä nukukaan vaunuissa yleensä.

Yhteensä ollaan ehkä 5kertaa käyty vaunujen kanssa kaupassa ym. kun ei siitä tule meidän tapauksessa mitään ja saa aina vaan paheksuvia katseita mummoilta/muilta äideiltä kun " lapsiraukka" huutaa vaunuissa:) Toivottavasti teillä sujuu jatkossa paremmin!

Mä oon vieläkin ihan ulapalla siitä mitä kuuluu kellekkin kun en oo ehtiny lueskella, jenni oli ainakin ollu reissussa:)

Paremmalla ajalla taas..(koskahan se tulee;)?)

Queen

Vierailija
45/55 |
13.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten nää päivät menee näin nopeeta? Nytkin on jo perjantai, tai no kohta lauantai...

Ja onnea kaikille uusille vanhemmille, ja tervetuloa tänne puolelle!

Kiitokset Eetun muistamisesta. En mä vieläkään voi tajuta että se tosissaan on jo noin iso poika... Nyyh! Jotenka siitä sitten päästiin siihen, kun joku kyseli, joko on vauvakuumetta niillä joilla isompia vauvoja on.. Kyllä vaan, täällä ainakin yksi ilmoittautuu. Saa tulla sitten kun tulee... Mutta taitaa vaan kestää raskautuminen tälläkin kertaa... Eetua kun tosissaan saatiin ootella se kolme vuotta...

No, jo oli tullu aikaisin hampulit AA:n pienelle!!! Eetulle tuli ekat 4kk iässä, ja jo sitä pidettiin aikaisena... (mun työkaverilla vuoden ikäinen tyttö eikä vielä hampaita...) Niin ne vaan eritahtiin tulee kaikille.

Osselle, QueebBzzlle ja kaikille muille jotka kärsivät huonoista öistä, voimia!!! Ja koittakaahan nukkua!

Oman maidon maistamisesta... Mä en tullut edes ajatelleeksi maistaa omaani, sillon kun vielä imetin, ja nyt on sitten jo myöhäistä... no ehkäpä seuraavalla kerralla, tosin noita korvikkeita (lähinnä nan) on tullut ¿maistettuu¿ kun oon kokeillut onko sopivaa... Ja tosi makeelta kyllä maistuu...

Laralei, kyseli tuon alapään paranemisia... Mulla siis tosissaan on nyt reilu 11kk aikaa synnytyksestä, ja repesin aika pahasti (toisen asteen repeemät) ja olin TOSI kauan kipee, oikeestaan vasta kesä/heinäkuussa alkoi tuntumaan ¿normaalille¿ mutta silti ei taida olla kuin pari viikkoo kun tunsin ¿sellaista inhottavaa kipua¿ tuolla, joten joillakin kestää TODELLA kauan parantua. Valitettavasti! Mutta toivotaan että sulla paranee nopeasti! Ja noita kuuluisia peittoja pöllytettiin vissiin kaksi kk synnytyksen jälkeen eka kerran, ja se SATTU!!! Ja sit taidettiin pitää vielä kuukausi välii ennen seuraavaa... (muistaakseni...)

Osse, jokos on selvinnyt veljesi pienen asiat?

Miamikille, tuosta vaunuasiasta. Kyllä on ihmeellistä ettei ne voi antaa asialllista palvelua sulle!!! Toivottavasti saatte kuitenkin vaunut kuntoon!!! On se ikävä jos joutuu huonoilla vaunuilla ajelemaan!

Hui, jopa oli möröttimellä alkanut aikaisin menkat! Mulla ekat menkat tuli vasta 7-8kk synnytyksen jälkeen, ja toiset olikin sellatteet niagaran putoukset, että huh!

Tiggerkin oli ¿löytänyt¿ tälle puolelle. Kiva kiva! (musta on jotenkin kiva seurata Miamikin, Ossen, Burden ja nyt Tiggerinkin juttuja, kun on ns kasvot kelle puhuu... Kiitoksia vaan kovasti vieläkin tapaamisesta!!!)

Hoitoonviennistä... Mun pitäis kanssa ruveta miettimään oikein tosissaan noita hoitopaikkoja (mä en ees tiedä mistä moisen hakemuksen saan (vähänkö noloo, kun oon kahtena kesänä ollu töissäkin tuolla pk:ssa...) ) Mutta täytyy vissiin soitella tuonne päivähoitotoimistoon ja ottaa asioista selvää... Sen tiedän että neljä kuukautta ennen pitää hakea, joten meillä se olis sitten maaliskuussa, kun aloitan työt 1.8.07. Kääk!

Amy oli ollut jumpassakin. Mä haluisin kanssa aloittaa jotain, siis ihan yksikseni, mutten tiedä missä olis sellainen sopiva jumppa mulle, jolla yleiskuntokin on ihan pohjamudissa... (tänään sentään olin yli tunnin lenkillä, eka vaunulenkillä (käytiin hakeen miehelle yskänlääkettä) ja sitten vielä koirien kanssa ja hiki lensi...) Mut ehkä mä jotain keksin...

Mutta eiköhän taas tullu romaani, vaikka piti ihan vaan käydä moikkaamassa teitä... Mutta oikein hyvää viikonloppua kaikille enskoille!

napero ja Eetu 11kk

Vierailija
46/55 |
13.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttö nukkuu vielä, jospa sitä ehtisi vähän kirjoitella...

Eilen oltiin menossa koko päivä... Käytiin terveysasemalla, ostamassa Ainolle erikoiskorviketta, lentoasemalla hakemassa lentolippuja, kaffella ja vielä ostamassa Ainolle matkarattaat!

En muista miten oli viimeks, mut nyt on sitten ihan virallisesti todettu toi maitoallergia, ja Aino sai reseptin erikoiskorvikkeeseen. Itse olen sillä maidottomalla dieetillä niin kauan kuin imetän. Maitoo tulee kyllä tosi huonosti, Aino syö jo kolmisen desiä korviketta päivässä, mikä on määrällisesti aika paljon. Mut syö mitä syö, kunhan kasvaa. Imetän niin kauan kuin maitoa tulee.

Me lähdetään tiistaina Roomaan! Jos vaan mahdutaan koneeseen, id-lipuill kun mennään. Oli kiva yllätys, kun menin hakeen lippuja - olinkin saanut vapaaliput, kun työsuhde on kestänyt vuoden, joten maksettiin vaan verot, ei siis paljon mitään.

Nyt on Ainolla matkarattaatkin, on vähän helpompi reissata. Vähän jännittää miten reissu menee, kun imetys on hankalaa (käytännössä pitää lämmittää rintaa tai pumpata ensin ennen kuin Aino alkaa imeä, että maito lähtis herumaan, muuten tulee kauheet raivarit) ja korvike on jauhetta, eikä sitä voi etukäteen valmistaa. Joten otetaan kai vedenkeitin reissuun mukaan, ja keitetään tuttipulloon vedet valmiiksi, sitten vaan heitetään reissussa jauhe sekaan. Eiköhän se oo vaan järjestelykysymys...

Nyt alkaa jo kuulua huutelua makkarista... Piti kommentoida kaikenlaista mutta taitaa jäädä.

MiaMikille vaan pikaisesti, että tosi hienoa, että itse opetit

Iitun nukahtamaan itsekseen. Ite en sitä tajunnut tehdä kun Aino oli pienempi, vaan annoin nukahtaa tissille, ja nythän se ei tietenkään osaa itsekseen nukahtaa. Ei tosin tissille nukahda, eikä pullolle, mutta vaatii jonkun viereensä, että voi nukahtaa. Siks meillä onkin illat aikamoista rumbaa. Ei omaa aikaa ollenkaan...

Nyt täytyy mennä. Yritän palailla paremmalla ajalla!

Karssuli & Aino 3kk+

Vierailija
47/55 |
13.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää lähteä pian D' n kanssa iltapuuhiin, joten sorry muut..

Italiassa ei kannata käyttää vesijohtovettä. Ainakin näin mun pomo ym. sanoivat silloin kun asuin siellä. Ite taisin kyllä juoda sitä silti ;) Eli tekisin maidot pulloveteen. Vedenkeitin ei keitä vettä tarpeeksi kauaa, jotta mikrobit kuolisi varmasti. Tosi monet ajattelee, että keitin on hyvä tohon mutta oikeesti veden pitää kiehua muistaakseni 5 min. (Opiskelen alaa, mut aivot on lomalla ;). Muutenkin pullovesillä pääsee helpommalla, kun voi vaan kaataa tuttipulloon.. Vettä kuitenkin myydään joka paikassa..

Jenni

Vierailija
48/55 |
13.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karssuli pääsee perheineen Roomaan, kuulostaa ihanalta! Joo mekin ehkä lähdetään reissuun kesällä, oikeinpa Tallinnaan saakka ;) Ei uskalla varata mitään reissua tälle vuodelle, kun Noelilla on kuitenkin kuukausittain ne sydänkontrollit ja jos niissä todetaankin tarvetta leikkaukselle (lähinnä ehkä pallolaajennukselle), niin siinä menisi lomamatka sivu suun.

No niin nyt kyseinen poika itkeekin tuolla isänsä sylissä, heräsi juuri uniltaan ja taitaa olla maitoa ikävä :)

Jatkanpa siis myöhemmin...

Kandi & Noel 3vk+

Vierailija
49/55 |
14.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En saanut enää unta... Itse asiassa kerrankin ei kylläkään väsytä, ehtihän tuossa 6,5 tuntia jo nukkuakin ennen kuin Aino heräs syömään.

MiaMik kyseli noista uudenvuoden lupauksista (selasin nyt siis tän pinon alkuun). Mä olen luvannut syödä terveellisemmin ja pitää herkkupäivän vaan kerran viikossa. Sen pitäis olla lauantaina, mut tällä viikolla pidin sen jo torstaina kun teki niin mieli karkkia. Kyrsi vaan sitten eilen, kun miehellä oli herkkupäivä... eikä ite sanut enää herkutella. :(

Ope, mulla on kans ollut unettomuusongelmia, vaikka en unettomuudesta oo ikinä aiemmin kärsinyt. Voisko hormonit jotenkin vaikuttaa asiaan? Se on kyllä inhottavaa pyöriä hereillä sängyssä syöttöjen välit, kun tietää et olis pakko levätä.

Kauniita nimiä on enskavauvat saaneet, onnea Emmille, Kasperille ja Nemolle!

Pesukarhu, neuvolassa tätsä ainakin kertoi, että hänen tyttärellään on atooppinen ihotyyppi, eikä ole mitään allergioita. Eli voi tulla ilmankin allergiaa. Sitten mietit tuota tuttivieroitusta. En haluaisi hirmu kauan tuttia antaa Ainolle, mutta se kyllä vielä ainakin maistuu tytölle niin hyvin, ettei varmasti pitkään aikaa vielä vieroiteta. En osaa kuvitella että Ainoa saisi nukahtamaan ilman tuttia. Se rauhoittuu tutin kanssa niin paljon, että muuten nukahtamisesta ei tule mitään.

Kiva kun NapNap on käynyt moikkaamassa! :) Mutta missä piileskelee Quiero? Ei ole kuulunut aikoihin, tulehan takaisin Q!

AA, meilläkään ei nukuta aina kunnon päiväunia. Esim. eilen 2x15 min. Huomaskin kyllä tytöstä illalla, ettei oltu nukuttu. Oli niin kiukkunen että huh huh. Hän selvästikin tarvii niitä unia, mutta ei osaa käydä nukkumaan jos ei häntä nukuteta unille. Jos ollaan vaunuttelemassa tai jossain reissussa niin nukkuu tosi hyvin, 2-3 tuntia.

Lara pohdiskeli toipumista. Mä palauduin aika nopsasti, kun tuli vain pienen pieni repeämä. 7 viikkoa tais olla synnytyksestä kun aloitettiin petipuuhat. Mutta tosi harvoin tulee puuhasteltua, olen nimittäin iltaisin niin väsynyt, etten jaksa!! Olenkin sanonut miehelle, että Ainon päiväuniaika kannattaisi hyödyntää... :)

Tikrulle onnea ja tervetuloa vauvapuolelle!

Jenni, me ajateltiinkin ostaa pullovettä, mutta mies haluaa senkin keittää... Älkää naurako...!! Se on tosi ylihuolehtivainen, mutta mä annan sen tehdä oman päänsä mukaan, vaikka se tietääkin aina ylimääräisiä kommenvenkkejä. Kaikki riskit vältetään ja kaikki tarkistetaan aina tuhanteen kertaan, sellaista meillä. =)

Vähän omia kuulumisia... Oon nyt yrittänyt tehostaa imetystä, ja eilen sitten pumppailinkin imetyksen ohessa ja annoin Ainolle lisämaitona omaa maitoa 1 dl ja vastiketta 1,5 dl päivän mittaan. Tuntuu hassulta pumpata ja antaa sitten syötön jälkeen pullosta Ainolle, kun voisihan hän sen suoraan rinnastakin saada, mutta tällä hetkellä Aino ei rinnasta syö hirmu kauaa ja jää selvästi nälkäiseksi syötön jälkeen.

Edelleenkin toi Ainon nukahtamisrumba mietityttää... Et oppiikohan se ikinä nukahtamaan ilman mun vieressä vatvomista. Aino nukahti ihan pienenä aina tissille, ja jouduin herättelemään sitä aina jatkamaan syömistä. Sitten nukahti taas uudelleen, ja en enää herätellyt vaan annoin jatkaa unia. Nykyään hän ei nukahda tissille, mutta vaatii sitä vieressä oloa että nukahtaa. En tiedä onko ongelma se että laitan hänet nukkumaan väärään aikaan, silloin kun ei ole väsynyt ja valmis nukkumaan, vai onko vaan niin tottunut siihen että äiti nukuttaa. Oli miten oli, tää asia alkaa olla mulle aikamoinen riesa, joka ilta menee tunteja että saan Ainon unille. Vai onko maailma vaan sitten tässä ikävaiheessa niin mielenkiintoinen paikka, ettei malttaisi käydä nukkumaan. Kun ei tosiaan neiti malta päiväunillekaan käydä, jos ei häntä nukuta päikkäreille. No, onneksi nukahdettuaan hän nukkuu hyvin.

Nyt alkaa nälkä kurnia massussa joten pitäääpä hipsiä aamupalalle. Ja nyt tietysti taas väsyttääkin, olisi ehkä kuitenkin pitänyt sinnitellä vähän kauemmin sängyssä ja yrittää vielä nukkua.

Karssuli & Aino 3kk+

Vierailija
50/55 |
14.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Josko taas vähän kuulumisia laittelisi...

Moni on ollut reissussa/lähdössä reissuun. Voi kun itsekin pääsisi... häämatkaa odotellessa... mun vanhemmat on nyt kaksi päivää yrittänyt lähteä id-lipuilla Bangkokiin, mutta eivät ole mahtuneet koneeseen. Toivottavasti tänään pääsevät.

Mulla on vielä kaksi viikkoa lomaa, sitten töihin! Mulla on varmaan sitten paremmin aikaa palstailla=) Ainakin iltavuoroissa luulisin olevan sen verran hiljaista, että sitten pääsen taas mukaan teidän juttuihin paremmin. Nyt tuntuu että aika ei millään riitä...

Varmaan oli jotain juttuja, mihin piti vastailla ja kommentoida, mutta unohdin ne jo... yritän ensi viikolla tulla paremmin mukaan!

Vierailija
51/55 |
14.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh kun luin tuota Karssulin (ja Jenninkin) juttua vauvan nukuttamisesta rinnalle, niin tuli sellainen fiilis että samassa tilassa minäkin parin kuukauden päästä... :) Noel ei nimittäin edelleenkään nukahda millään sänkyynsä, eikä edes oikein pysy unessa siellä. Kumma juttu kun nukkuu paremmin jopa yksinään keskellä meidän sänkyä kuin siellä omassa pesässään!

No, käydään huomenna tai tiistaina ostamassa pinnikseen patja (haluan uuden koska sänky on ostettu käytettynä), ja sitten heivataan äitiyspakkauksen laatikko varastoon ja kokeillaan isoon sänkyyn. Jospa siellä uni pysyisi simmussa kun pienet kädet ei haroisi sängynlaitoja koko ajan...

Muistatteko te muut, onko teidän vauva jossain vaiheessa lyhentänyt rinnallaoloaikoja selkeästi? Siis sitä yhden imuttelun kestoa, ei niinkään kertoja... Musta tuntuu että Noel on nyt eilisen ja tämän päivän aikana syönyt paljon vähemmän aikaa kerrallaan, eikä ole oikein edes halunnut maistaa toista rintaa ensimmäisestä syötyään. Voisikohan olla seurausta siitä, että viitisen päivää sitten tuntui olevan kasvuspurtti kun roikkui rinnalla koko ajan, ja sen johdosta nyt sieltä tulee enemmän tavaraa (ja nopeammin), eli poika on nopeammin kylläinen? Hurjaa vaan kun viime yönä selvittiin reilusti alle puolen tunnin syömisillä, kun viikko sitten meni varmaan kolme varttia ennen kuin poika oma-aloitteisesti laski rinnasta irti... Niin ja siis nyt tänäänkin tuntui että Noelilla meni vain 10-15 minsaa syömiseen - mikä on siis meidän ahmatille supernopea suoritus!

AinoAurora, oletko jo päässyt paljon kärryttelemään? Ja millainen kunnonkohotusprojekti sulla on keväälle? Olisi kiva mennä joskus yhdessä vaunujen kanssa lenkille - paitsi että mua pelottaa sen sun vauhtisi, kun olet kuitenkin vähän paremmassa kunnossa kuin allekirjoittanut ;)

Niin ja Möröttimelle onnea kuukautisten alkamisesta! Olihan se aikaista, mutta eikö ole toisaalta ihanaa että tulivat noinkin pian, ettei tarvitse ainakaan murehtia oman hormonitoiminnan takia juuri nyt..? Toivotaan että teillä tärppää uudestaan siinä vaiheessa, kun tunnet olevasi siihen henkisesti ja fyysisesti valmis. Olisihan se kieltämättä ehkä aika rankkaa kahden ihan pienen kanssa, mutta toisaalta kyllä siitä kaikki tuntuvat silti selviävän :)

Kandi & Noel 3vk+

Vierailija
52/55 |
14.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ollaan taas mun äidillä käymässä, taas junareissu meni melko mallikkaasti, vaikka tällä kertaa pitikin vähän itkeskellä.

Kandi, meillä ainakin syöttöjen aika vähentyi radikaalisti ensimmäisten viikkojen jälkeen. Yhtenä yönä (ihan alkuaikoina) muistan imettäneeni kaks tuntia putkeen. Nykyään syöttöön menee yöllä n. 15-20 minuuttia. Päivällä saattaa syödä tosi nopeesti (5 min.) ja illalla pitkään (melkein 30 min).

Naperokos se kyseli veljenpojan voinnista, ilmeisesti oli vaan virusflunssaa kun eivät mitään löytäneet. Tutkivat vaan tarkkaan, kun oli tulehdusarvot koholla, mutta selityksenä oli lopulta, että vauvoilla nyt vaan voi olla arvot jostain syystä koholla. Ja on kuulema jo toipunutkin ihan kunnolla.

Meillä on tytöllä ollut kokemusrikas viikonloppu, oltiin perjantaina siellä mun työkaverin väitöstilaisuudessa (tyttö nukkui ekan tunnin, jonka aikana sain seurata tilaisuutta, ja loppuaika oltiin käytävässä syömässä ja leluja ihailemassa), illan oli isänsä kanssa kotosalla kun minä olin juhlimassa (otin jopa lasin viiniä ja baileysin kahvin kanssa! Kotona olin ennen puoltayötä ja tyttö nukkumassa illan itkujen jälkeen). Eilen lähdettiin miehen sukulaisiin ja yövyttiin hotellissa! Tytöstä oli kaiken hulinan jälkeen ihanaa illalla päästä hotellihuoneen rauhaan, naureskeli tunnin verran hotellin matkasängyssä ennen nukahtamista. Tänään oltiin vielä isoukin 89-vuotissynttäreillä. Melkoista rumbaa siis, tyttö onkin nyt ihan väsynyt. Onneks nyt ollaan keskiviikkoon asti paikallamme, niin saa rauhoittua.

Ahas, täytyy mennä syöttämään neitiä, ku mummo ei kelpaakaan hoitajaksi... missä vaiheessa teillä muilla on muuten alkanut äidissä roikkumiskausi? Tyttö on tällä viikolla itkenyt isänsä sylissä melkein koko ajan eikä rauhoitu oikein muiden kanssa. Aiemmin ei välittänyt lainkaan siitä, kenen sylissä on, kunhan sai nälkäänsä ruokaa. Mun sylissä on edelleen rauhallinen ja iloinen, ja rauhoittuu isän sylissä itkemisen jälkeenkin heti mun syliin. Ei kai 2kk:n ikäinen vielä voi olla noin tarkka??

Kommentoin taas paremmalla ajalla.

-Osse ja neiti 2kk+

Vierailija
53/55 |
14.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä taas pikaisesti lueskelemassa kuulumisia iltatoimien lomassa.

Heitän lusikkani tuohon tissille nukahtamisjuttuun, mun mielestä kaikki vauvat eivät osaa sitä jaloa itsekseen nukahtamisen taitoa vaikka kuinka " opettaisi" , mulla on tosin omakin lehmä ojassa koska Liia nukahtaa vaan ja ainoastaan tissille iltaisin/yöllä jos herää;) Mutta oon tota mieltä lähinnä sen takia että on perheitä joissa esikoinen on nukahtanut itsekseen ja kuopus taas ei nukahda vaikka ovat yrittäneet, eli kyse ei ole tässä tapauksessa ensikkoäidin toilailusta. Mutta varmasti on myös lapsia jotka nukahtaisivatkin itsekseen mutta ovat oppineet tuon tissille nukahtamisen.

Kyllä mä välillä toivoisin että tutti kelpaisi meidän tytölle, pääsis ehkä ite helpommalla tai sitten ei..ei oo siitä kokemusta. Synnärillä oli kätilön kanssa puhetta osastolla siitä että lasten nukkumisessa näkee eroja jo sielä, toiset herää muiden itkuun, toiset ei..toiset nukkuvat koko ajan toiset eivät,,asia tuli puheeksi juuri siitä kun kätilö totesi jo sielä että Liia heräilee herkästi (heräsi aina kun huonekaverin vauva parkaisi) ja usein (kätilö joutui ravaamaan huoneessa vähän väliä nostamassa Liiaa rinnalle kun en itse pystynyt nousemaan huimaukselta ja epparilta) ja niinhän tuo on:)

ja tissillä olosta, meillä se väheni parin kuukauden kieppeillä, välillä Liia oli kuusikin tuntia putkeen tissillä, heti alkoi huuto jos tissi lähti suusta..eli tissitakiainen on ollut pienestä asti;)

Q taitaa olla vielä evakossa kätensä takia..?

..poistun taas löpinöideni kanssa:)

Queen

Vierailija
54/55 |
15.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva kun satoi pitkästä aikaa lunta oikein kunnolla, oli mukava käydä äsken vaunulenkillä kun oikeasti tuntuikin talvelta. Aleksi jäi ulos vaunuihin nukkumaan. Tässä pari päivää sitten kun oli

¿12 astetta pakkasta, poika nukkui ulkona 5 tuntia! Ja olisi ehkä nukkunut pitempäänkin, mutta äidille tuli huoli että onkohan se jäätynyt sinne kun ei ollenkaan herää :)

Meillä on nyt yöt sujuneet ihan kivasti, pahimmat mahavaivat tuntuu jääneen pois, vaikka kyllähän tuo vieläkin pierua vääntää tosin ilman itkua. Kun vielä saisi nukkumaanmenoa vähän aikaistettua, se on nimittäin melkein aina puoliyö ennen kuin Aleksi rauhoittuu uneen. Nukuttamiseen menee pari tuntia vähintään, ja vaikka yritän laittaa nukkumaan silloin kun väsymyksen merkkejä alkaa tulla, niin poika ei vain saa unen päästä kiinni. Aina kun meinaa vaipua uneen alkaa kädet viuhtoa. Onneksi nyt on alkanut tutti kelvata, siitä on kyllä hyvästi apua. Sitten kun nukahtaa, nukkuu neljä viisi tuntia, herää syömään, nukkuu kolmisen tuntia ja herää toiselle syötölle. Kymmenen maissa herää sitten pirteänä ja aletaan aamutoimille.

Kandi, meilläkin rinnallaoloajat lyheni selvästi tuossa kuukauden iässä. Ja nyt ovat lyhenneet entisestään, enää ei mene kuin 5-10min niin masu on täynnä. Yöllä kestää kauemmin, ehkä, en tiedä ihan varmasti kun tulee aina torkahdettua imetyksen aikana...

Jennin D oli päässyt uimaan ja tykännytkin siitä, hieno juttu! Tyhmä kysymys mutta onkos näillä pienillä siellä uinnissa jotain päällä? Vai alastiko polskivat?

Karssulilla sama juttu kuin meillä, että nukuttamiseen menee aikaa. Toivotaan että tämä on vain ohimenevää ja meidänkin vauvat oppisi vielä nukahtamaan itsekseen (tai edes vähän lyhyemmällä nukuttamisajalla.)

Möröttimelle jaksamista väsymyksen kanssa! Nyt vaan laitat asiat tärkeysjärjestykseen, huolehdit itsestäsi ja Kassusta, muu ei ole niin tärkeää, kotityöt voi odottaa :)

Tikrulle tervetuloa tänne puolelle :)

Kurjalta kuulosti Kissankellon Matiaksen korvatulehduskivut! Toivottavasti tauti on helpottanut, on varmasti kamalaa kun toinen on kipeä eikä voi auttaa :(

Ossen typy on kyllä taitava kun noin hienosti jo kääntyilee! Aleksi on kaksi kertaa kääntynyt mahalta selälleen, mutta oli ilmeisesti vahinkoja, kun ei ole temppuaan enää toistanut.

Laran ja Möröttimen pojat oli saaneet komiat nimet, onnea Nemolle ja Kasperille!

Jaahas, jospa sitä lähtisi pyykinpesuun, että saisi tänään jotain oikeasti aikaiseksikin!

Viipero & Aleksi 2kk 1vko

Vierailija
55/55 |
14.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karssuli: :D. Ainakin miehes osallistuu ja kantaa vastuuta.. Ton pulloveden keittelyyn voitte kyllä käyttää vedenkeitintä ihan hyvin ;). Meillä on sama juttu, harmittaa kun en alusta laittanut D' a yksin nukkumaan.. Nytkin nukutan syliin paitsi yöllä, mut silloin pidän käsistä kii. Nukahtaa aika helposti kuitenkin ja sylistä saa siirrettyä hyvin sänkyyn. Ei haittaa, vaikka vähän heräisi sillä unisena osaa nukahtaa itekseen sänkyyn, mutta väsyneenä mutta ei unisena ei osaa.

Meillä oli eka vauvauinti tänään. D tykkäs kovasti :). Polski hienosti ja läpsytti vettä käsillään (ja irvisteli kun vesi loiskui naamalle). Uitiin vaan joku 15 min, kun huomasin et D alkoi väsyä. Uinnin jälkeen D otti vähän maitoa ja nukkui 3 h 45 min :O! Ei ole nukkunut paljon yli 2h päikkäreitä enää joulun jälkeen kertaakaan. Mäkin nukuin kyllä melkein 2 tuntia kun tultiin kotiin ;). Uimataidoton daddykin viihtyi hyvin ja tottui tosi nopsaan veteen (vaikka ei ole ikinä vedesä ennen ollutkaan) :).

Huomenna onkin taas paluu arkeen. Mies on ollut lomalla nyt jonkun kuukauden verran ja huomenna aloittaa taas opiskelun. Toisaalta ihan kiva " päästä eroon" ukosta päiviksi ;). Tiistaina alkaa muskarikin loman jälkeen..

Q: Ilmottauduhan täälläkin kaipaillaan :)!

Jenni ja uimari-D

P.S. Torstaina ois taas vauva-leffa.. Onko lähtijöitä?