Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kommentit (55)

Vierailija
21/55 |
09.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

jouduin tässä illan päälle lapsenvahdiksi, kun veljen nuorin poika (vajaa 8kk) on sairaana ja joutui tutkimuksiin lastenpolille. Isoveli istuu nyt tuolla sohvalla Aku Ankkaa lukemassa. Voi kun ei olis pienellä mitään vakavaa!

Oltiin tänään tytön kanssa melkein koko päivä Ideaparkissa! Tyttökin viihtyi hyvin, nukkui ja söi pariin otteeseen eikä kiukutellut juuri lainkaan, ihan vaan normaalisti väsymystään. Nyt jumppailee sitterissä ja nauraa isälleen. Eipä näy merkkejä itkuisuudesta, vaikka sai ekan rokotteen tänään.

Me oltiin tänään aamulla tosiaan siellä rokotetutkimuksessa, osallistutaan siihen yhdistelmärokotetutkimukseen (kurkkumätä-jäykkäkouristus-jne). Lääkärintarkastuksessa kaikki oli hienosti, muutama refleksi vielä tallella mutta hiipumaan päin. Ainut mistä huomautti, oli tytön tapa katsella aina ylöspäin eikä kauheesti suostu kääntämään katsietta alas. Toinen juttu on oikean käden sinerrys, kun tyttö alasti ollessaan puristaa sitä tosi tiukkaan, ilmeisesti kylmän takia. Mut ilmeisesti sekin on ok. Painoa oli nyt n. 5,5 kg ja pituutta 57,5 cm. Onhan se aika hurjaa, että jo melkein 2 kiloo on mun maidolla tullut. Luonto on ihmeellinen!

lara kyseli toipumisesta, meillähän on vauvat suurinpiirtein saman ikäisiä. Mullakin oli jälkitarkastuksessa kaikki ok ja me ollaan jo pari kertaa rakasteltu, mutta ei kyllä ihan vanhoilta omilta paikoilta vielä tunnu... mulle ei laitettu ku pari tikkiä, mut silti se kohta kiristää edelleen. Eli en ihmettele yhtään, jos isommat repeemät ei ihan hetkessä parane! Lääkäri vaan sanoi, että se vie aikaa, että on entisellään, mutta pikkuhiljaa.

Ihana nimi muuten teidän Nemolla!

Queen pohti maidon makua. Mulla on kans aika makeeta, tosiaankin sellaiselle hunajamelonin mehulle maistuu (olisko ollut eilinen Frendien jakso, jossa Ross ei meinannut uskaltaa maistaa...:))

kandille tsemppiä lyhyisiin uniin, toivottavasti Noel oppii vähän pidempiin uniin vähitellen. Meillä tyttö olis aluks nukkunut vaikka kuinka pitkään, mutta piti herätellä bilirubiinin takia ja sit alkokin heräileen kolmen tunnin välein, kunnes vähitellen alko pidentämään ekaa unijaksoaan. Nyt se on vaihtelevasti 3-6 tuntia, melko monesti 5. Se tuntuukn sit jo tosi ihanalle. Teillä tietty nuo lääkkeet vielä sotkee pojan unia, kun pitää herätellä. Musta on aina tosi kurjaa herättää vauvaa, joskus vaan on pakko. Onneks senkin voi tehdä silleen lempeesti, eli mä ainakin nostan sängystä viileempään paikkaan ja otan peittoa päältä. Siihen tyttö sit vähitellen herää.

AA, onpa jännä, et teidän neidillä on jo hampaita! Meillä on tytöllä ihan paljaat ikenet vielä, enkä kyllä yhtään haluais hoputtaakaan hampaita. Ei kuulema ole ihan hirveen kivaa, kun niillä aletaan nänniä jyystämään. Ei tuo teidän Ainokaan paljoa nuku päivisin! Meillä taas typy vetelee sikeitä monta tuntia, en tosiaan valita... eilen muuten olin minäkin kiltti itselleni ja muille ja menin jo kymmenen maissa nukkumaan. Taas piti kuuden syötön aikaan valvoa hetki, mut ehdin sit vielä nukahtaa ennen ku kello soi puoli kasin aikaan.

Viipero, aika hurja ero muuten meidän pienillä, vaikka suurin piirtein saman ikäisiä ovat! Ja meidän tyttö oli vielä teidän poikaa painavampi syntyessään ja nyt kuitenkin tullaan jo yli 5cm ja yli 1kg perässä!! Mut vissiin pojat vaan on useesti kovempia kasvamaan.

bejpille sanoisin minäkin (taisin sanoa jo aiemminkin) että älä huoli jos joskus venähtää syöttöväli, nautit vaan. Ja kohtahan ei tartte enää vaippojakaan yöllä vaihdella, kun kakan määrä vähenee. Hassua, miten ei enää muka meinaa muistaa, että joskus piti tosiaan yölläkin vaipat vaihtaa, kun nyt mennään helposti se 10:kin tuntia samoilla vaipoilla. Mut tosiaan et ole huono äiti etkä imettäjä, vaikka syöttöväli olis pidempi!! Kyllä sun vauva varmaan huutais, jos nälässä olis.

Herranjesta, jokos NapNapin tyttö kävelee! Tosi aikaisin... ja te joudutte pesukarhun kans töihin. Mulla on jo nyt ahdistus, et joudun joskus palaamaan töihin. Tuskin kuitenkaan vielä syyskuussa, vaikka sillon loppuis vanhempainvapaa.

MiaMikille piti vielä sanomani, että hirmu urheilija sä olet, kun jo lenkille oot lähtenyt! Mä olin pumpissa viime perjantaina ja yritin tehdä jo vatsoja, mutta tuntu niin pahalle, et jätin suosiolla väliin. Mut ehkä sulla tosiaan on ollut jo alkujaan paremmassa kunnossa noi lantiopohjan lihakset, mulla ne on vieläkin ihan rapakunnossa. mies kävikin ostamassa mulle tänään kuulat (oli ihan tohkeissaan, ku sai multa tehtäväks hankkia ne... :)) niin pääsen niillä treenaamaan. Lääkärin mukaan nimittäin oon saattanut treenannut vääriä lihaksia, ku en tunnista niitä vieläkään kunnolla.

D-vitamiineista piti vielä sanomani, että kannattaa kokeilla myös Deetippoja, jos nuo muut ei sovi. ainakin meillä tyttö ihan nauttii niiden ottamisesta eikä tosiaan ole ollut mahakipuja niistä.

Mut nyt mun tissitakiainen huutelee tuolla ruokaa, joten mentävä on...

-Osse ja neiti tasan 2kk

Vierailija
22/55 |
09.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

että meidän tyttö tarttui tänään ekaa kertaa helistimeen ihan omin käsin! kovasti tunki kohti suuta sitä ja tosiaan hetken aikaa kaksin käsin piti helistintä. Vähän oli äiti ylpeä!

Sit toinen juttu, onko teidän pienille tullut oireita noista rokotteista? Tyttö on ollut tänään erityisen uninen, nyt vähän lämminkin mutta vielä puoli yhdeksältä ei ollut kuumetta. Ei jaksa syödä yhtä paljon ku normaalisti, mut ei kyllä pahemmin itkeskele, päivällä ehkä vähän normaalia enemmän. Mietityttää vaan tuo uneliaisuus... on se vaan kumma, kun välillä kovasti toivois, että tyttö nukahtais kiltisti ja ajoissa, ja sit kun se sen tekee, heti olen huolissani et joku on vialla... saattaahan tuo olla, että aamun rokotusreissu heitti pienen rytmiä vaan aiempaan, kun joutu heräämään kunnolla pari tuntia normaalia aiemmin.

No, kai se on vaan seurailtava tilannetta. Onneks neuvola on torstaina, niin saan jotain varmistusta kun oon aina hirveen epävarma et tajuanko jos vauva on kipeä. :/

Hirvittää noiden veljenpoikienkin puolesta, kuusivuotias vieläkin vaan lukee ankkaa sohvalla, kun vanhemmat on edelleen siellä polilla pikkuveljen kanssa....

-Osse taas

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/55 |
10.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on tiikerikakku uunissa ja juon tässä aamukahvia.

Taas aamulla vietiin tytön kanssa maidot pysäkille kauheassa tuiskussa ja kaatosateessa!

Osse, meille ei ainakaan tullut rokotuksesta yhtikäs mitään, Iitu oli oikein ilopilleri rokotus-iltana :D Terkka sanoi kylläkin haittavaikutukseksi vain kuumeen ja ärtyisyyden, uneliaisuudesta ei ollut ainakaan meillä puhetta! Mutta enhän minä edes tiedä saitteko te samaa rokotetta, kun me ei haluttu osallistua siihen tutkimukseen (kun siinä on enemmän piikkejä)! Vai tarttuu se P:kin jo leluihin, siitä se lähtee :) Iituhan oli muuten kans 2kk-neuvolassa 5,5 kiloa (56cm) :)

Huomasin muuten, että Iitu ei ole enää niin puhelias, kun lelut kiinnostaa nyt niin paljon. Leluja näprätessä ei kuulukaan enää sitä tuttua jokeltelua, vaan Iitu vaan ihmettelee. Taisi leluihin tarttuminen viedä puhekyvyn hetkeksi ;) Eilen laitoin neidin pitkästä aikaa lattialle selälleen ilman " puuhakeskusta" ja eihän tuo enää edes muista että kyljelleen voisi kääntyä ja siitä mahalleen ;) Pari viikkoa sitten oli vielä yritystä, nyt ei edes sitä :)

Viiperon poikakin on kyllä komian kokoinen!!! Kuten Ossenkin neiti, niin Iitukin oli sinun poikaa isompi syntyessään ja nyt jo noin paljon isompi (Iitu viime viikolla 3kk 6,6kg) :) Niin ne lapset vaan on erikokoisia, aivan kuin me vanhemmatkin :)

Ja kyllä tuo vaunuhomma nyt painaa mun mieltäni!! Onko minulla oikeasti oikeus saada korjaus/uusi runko vaunuihin, vaikka takuukuitti ei olekaan tallessa?? Tiedätkö AA tästä asiasta enemmän? Minne kannattaisi ottaa yhteyttä ja kysyä? Soittelen kyllä varmaan vielä JOhannaan, mutta jos ne yhä edelleen sanoo että ei käy, niin mä vien kyllä asian pitemmälle. Tosiaanhan mä tajusin että kaikille muillekin tavaroille meillä pitäisi olla takuu, mutta kun se samainen kuitti on kateissa, ilmeisesti jo roskiksessa... Mikä siinä on niin vaikeeta, kun niillä on se vihko siellä, missä on mun tiedot ja maksettu-kohta????? Piru vieköön...

MiaMik ja Iitu 3kk1vko

Vierailija
24/55 |
10.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kysymyksen tuosta vaunuasiasta... Vastausta odotellessa...

Nyt täytyy alkaa syöttämään neitiä, kun se tässä sylissä repii kukkasta palasiksi ja yrittää näpytellä jotain teille :D

Vierailija
25/55 |
10.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli mieleen sun viestistä, että millä olette maksaneet ne ostokset? Koska tiliotteen pitäisi käydä ihan yhtä hyvin kuitista... Tai visaerittelyn.. Mutta jos pankkikortilla, niin tulosta nettipankista, sen pitäis kyllä riittää. Inhottavaa kun joutuu tuollaista asiaa säätämään. Me ostettiin vaunut pieneltä yksityiyrittäjältä joa otti kopion takuukuitista ja kertoi säilyttävänsä kaikkien asiakkaiden vaunutakuut takuun ajan, varmuuden vuoksi jos kuitti hukkuu. Aika kiva menetelmä.

Niin jäin siis kiinni, että luen jo teidän kuulumisia vaikka tuolla odotuspuolella vielä olenkin ;)

Aika käy itelläkin vähiin ja on kiva lukea teidän vauva-arjesta ja kehittymisesta! Kiitos ainakin AA, viipero , pikkumilli ja kandi kun ootte kertonut sielläkin kuulumisia, niitä on kiva lukea!

Hyvää jatkoa vauvalliset enskat, pian kai mäkin jo joudan tänne puolelle..

t.iisa rv 38 tasan

Vierailija
26/55 |
10.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla kävi tuo sama mielessä ja rupesinkin heti selailemaan tiliotteita. Sitten muistin, että kävin nimenomaan pankissa nostamassa rahaa 1000 euroa niihin ostoksiin, kun mulla on visa electronilla se raja alle 1000 euroa kertaostokseen!! Höh vieköön! Miksei ne ymmärrä lastentarvikeliikkeissä, että raskaana olevat on lahopäitä ja sen takia ota kopiota kaikista takuukuiteista ;) Ja tervetuloa kohta tänne puolelle!!

Vierailija
27/55 |
10.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan karmea päivä meillä, neiti kirkuu huutaa ja sätkii, ilmeisesti masussa kirraa, on hierottu ja oltu masulleen ja koitettu asentoa jos toista ja mikään ei tunnu auttavan, taas kuuluu huutoa sohvalta.

MiaMik, sulla on oikeus saada vaunut korjattua, tosiaan jos kortilla maksoitte niin tiliotekin kelpaa todisteeksi, toiseksi jos heiltä löytyy siitä merkintä niin kuulostaa oudolta.

Soitappa vielä sinne ja vaadi vaatimalla vaunut kuntoon, vaikka vika olisi pienikin niin takuuhan niissä on kuitenkin.

Voit tietty soittaa ihan kuluttaja asiamiehelle ja kysyä mitä kandee tehä ja mainitse siitä myös sinne johannaan.

Palaan myöhemmin vielä asiaan huuto on sellainen että nyt on mentävä

AA ja kiukkuinen pikkuneiti

Vierailija
28/55 |
10.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tälläisen tekstin löysin kun yritin etsiä vastausta MiaMikin tilanteeseen, sulla on kyllä ihan täysi oiekus saada vaunut kuntoon nyt vaan kova kovaa vastaan,

tässä teksti:

Joskus kuluttajalla on kädessään puutteellinen tuote, mutta kuitti tai takuutodistus on kadonnut. Tässä tilanteessa peliä ei ole menetetty kokonaan: Kuluttaja voi vedota lakisääteiseen virhevastuuseen, joka on voimassa sekä takuuaikana että takuuajan jälkeen.

- Laitteen virhe voi olla esimerkiksi se, että sillä on liian lyhyt kestoikä. Jos pesukone, jonka kestoikä voisi olla esimerkiksi 7-10 vuotta, menee rikki 2,5 vuoden kuluttua ostohetkestä ja kahden vuoden takuu on silloin mennyt umpeen, niin kyllä se aika lyhyt kestoikä on. Silloin kannattaa mennä myyjän pakeille keskustelemaan, kuuluisiko korjaaminen yrityksen vastuulle, vaikka takuuaika on jo päättynyt.

Vierailija
29/55 |
10.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heipä hei!

On tämä palstailu vaan hiipunut siitä, mitä se oli silloin raskaana ollessa. Päivät vaan tuntuvat menevän niin vauhdilla ettei ehdi päätään edes kääntää tietokonetta päin.

Niin hyvää uutta vuotta vaan kaikille enskaäideille ja vauvoille! Meillä oli tosiaan viime viikonloppuna ristiäiset ja pojasta tuli Kasperi. Kassuksi pojua näin kotioloissa kutsutaan ja nimi on ollut käytössä jo laitokselta saakka. Nuhastakin aletaan olla toipuneita ja suosittelenkin kaikille pienille nuhanenille sitä nenäfriidaa. Se yhdistettynä suolaliuostippoihin tepsi ainakin meidän pikkuiseen nuhanenään. Niin ja rotavirusrokotteen eka annos käytiin ottamassa nyt alkuviikosta. Ensi viikolla olisikin sitten minun jälkitarkastus ja Kassun 2kk-neuvola ja äitiä jo nyt jännittää miten pikkuinen on kasvanut. Haikein mielin olen joutunut pakkaamaan 56senttiset vaatteet pois, joten pituutta on ainakin tullut lisää ja onhan tuo poika somasti pyöristynytkin :)

En ole varmaan ehtinyt onnittelemaan vielä Kandia pienen Noel-pojan syntymästä, Onnea! Teillä on ollut kovasti huolta Noelin terveyden puolesta, mutta toisaalta kirjoituksistasi välittyy samankaltainen vauva-arki kuin mitä kenellä tahansa. Tietysti teillä siihen arkeen liittyy omat kiemuransa mm. niiden lääkityksien muodossa ja toivotankin kovasti voimia vastata pienen miehen erityisiin tarpeisiin.

Myös Amyn ja Laralein pienet olivat saaneet nimensä. Kauniit nimet oli valittu molempien pienokaisille. Onko Laralla muuten tietoa kuinka monta Nemoa Suomesta löytyy, kun ei ole tuo nimi tullut omalla kohdalla aikaisemmin vastaan?

Unista sen verran, että alkuun minusta tuntui, että Kassu ei ota kunnon unia ikinä. Öisin meillä on kyllä aina nukuttu hyvin, mutta päivisin nukahtaminen on osittain vieläkin työn takana. Kassu nukkuu nykyisin jo ihan hyvin omassa sängyssään yöunet, kun saa vain nukahtaa tissille. Päiväunia nukutaan sitterissä tai sitten ulkona vaunuissa. Alkuun en tahtonut saada Kassua millään nukkumaan liikkumattomissa vaunuissa, mutta pitkän harjoittelun jälkeen sekin nykyisin onnistuu. Syötön jälkeen laitan Kassun vaunuihin ja sitten ulkona heijaan vaunuja sen aikaa, että poika nukahtaa. Yleensä saan 20 min sisällä käydä vielä muutaman kerran liikuttelemassa vaunuja, mutta sen jälkeen usein uni maittaa useammankin tunnin ajan.

Tuosta MiaMikin vaunuhommelista tuli itsellekin mieleen, että saas nähdä missä meidän vaunujen ym. tavaroiden takuukuitti on. Toivon mukaan tallessa... Toivottavasti MiaMikin saa vaununsa kunnostettua takuun piikkiin.

Sainhan minä tässä eräänlaisen ihmeenkin kokea nimittäin minulla alkoi menkat! Niinpä niin vajaa 8 viikkoa synnytyksestä minulla on jo ekat menkat :( Toisaalta minun pitäisi olla hyvilläni siitä, että hormoonit alkaa jo näin nopeaan hyrräämään, sillä mulla on monirakkulaiset munasarjat ja jossain vaiheessa kuukautiset ei tulleet kuin lääkkeillä. Toisaalta olin ajatellut, että saan olla ilman menkkoja vähintään sen ajan kun vauva on täysimetyksellä. Ehkäisy puoli on nyt vähän mietinnässä, kun oltiin ajateltu ettei ehkäisyä käytetä ja seuraava saa tulla kun on tullakseen, mutta nyt kun on mahdollisuus siihen, että se seuraava saattaisi tulla nopeaankin niin sitä miettii omaa paranemistaan ja miten nopeaan kroppa kestää uuden raskauden. Niin ja toisaalta toivoisi Kassun puolesta, että se saisi olla meidän ykkönen vielä jonkin aikaa. Uusi raskaus ilman hoitoja olisi meille kyllä selkeästi enemmän ilonaihe, vaikka se tapahtuisikin mahdollisesti nopeammin kuin mitä oltiin ajateltu.

No jospa päättäisin romaanini tältä kertaa ja kirjoittelisin toisella kertaa lisää.

Terkutellen,

Mörötin ja Kassu 8vko

Vierailija
30/55 |
10.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tullut tytölle mitään oireita rokotteesta, mies illalla nauroi, että tällainen ärtyisä tyttökö rokotteesta tulee, kun typy istu sitterissä ja nauro koko naamallansa. :)

Tänään tyttö todisti myös, että osaa oikeesti kääntyä mahalta selälleen, toisti sen sinnikkäästi aina, kun pistin mahalleen. Enää ei edes rupea heti huutamaan vaan kääntyy ja jatkaa kattoon tuijotteluaan.

MiaMik, kyllä mun mielestä kuitti ei ole pakollinen. Jo se, että sun vaunut on varmaan tän vuoden mallia pitäis oikeuttaa takuukorjaukseen, koska ethän sä oo voinut ostaa niitä aiemmin (eikös ne ollut ihan uutta mallia?). On kai se takuu pidempi ku muutaman kuukauden? Soitat vaan uudelleen sinne Johannaan ja ystävällisesti mutta tiukasti vaadit ainakin kunnon perusteita, miksei homma toimi.

Oli kiva kuulla möröttimen kuulumisia! Poika sai komean nimen ja kasvanutkin on, jos kerran teilläkin 56:t on jo heitetty kierrätyskoppaan. Meillä on tänään ollut kans vähän takkuista nuo päiväunet, kun ei menty ulos ennen viittä. Tyttö nukkuu mielellään vaunuissa useemman tunnin, jos vaan lähdetään liikkeelle viimestään puolen päivän maissa. Illalla ei sit missään nimessä nuku ku tunnin kerrallaan eikä näköjään aamupäivälläkään jos ei pääse vaunuilla liikenteeseen. Onneks yöllä unta riittää ihan kivasti. Saa nähdä, mihin aikaan nyt herää ekan kerran syömään, kun nukahti jo äsken.

Aika hurjaa, että sulla alkoi jo menkat, mutta toisaaltahan se on ihan kiva asia monirakkulaiselle. Mulla ei kyllä ole mitään sinne päinkään ilmennyt, vaikka kovasti elättelin toiveita, että kroppa alkais toimia raskauden jälkeen paremmin. No, onhan tässä aikaa ja mikäs sen parempi oliskaan ku ettei menkat alkais ollenkaan, mutta siitä paremmasta syystä! Meillä siis odotellaan jo innolla toista lasta, vaikka vähän hirvittäis kyllä tulla heti raskaaksi. Mutta enpä kyllä ala jarruttelemaan. :)

Juups, huomenna pitäis mennä metsästämään jotain iltajuhlavaatetta, menen perjantaina ekaa kertaa viihteelle kun on kaverin väitöstilaisuus ja karonkka. Tajusin vasta eilen, että sinne pitäis tosiaan olla iltapuku, eikä mun ainoa pitkä mekko mahdu kunnolla päälle (menee kiinni, mutten uskalla istua...) Joudun varmaan turvautumaan pitkään hameeseen, joka mulla on, mut joku uus paita olis kiva löytää. Loppupäiväksikin on ohjelmaa kun on neuvola ja muskari ja mulla vielä illalla hieronta. Nyt jo hengästyttää huominen, täytyykin mennä ajoissa nukkumaan.

-Osse ja neiti-P 2kk

Vierailija
31/55 |
11.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli kai se on pakko munkin uskaltaa astahtaa tuolta odotus-puolelta tänne omieni joukkoon, nyt kun tuo pikkuinen prinsessa on vaihtanut yksiönsä tähän tilavampaan asumismuotoon.

eli meidän simppis-tyttö otti ja syntyi 1.1.2007 klo 3.16. painoa oli 3980 ja pituutta 52. synnytys oli " kevyt" 19 tunnin rutistus, + suht säännölliset supparit 27 tuntia ennen tuota virallista aikaa. (ja mä kun oisin niin halunnut tollasen aa-synnytyksen:))

tänään tulee viikko täyteen kotona. tyttö on kova poika (voiko näin sanoa?) nukkumaan. sairaalassa oli lisämaidolla ja tottui pullosta syömään. niinpä kotonakin aloiteltiin pääasiassa vastikkeilla ennen kuin maito alkoi nousemaan kunnolla. nyt tissitellään päivisin, mut öisin mennään pullolla. pääasiassa saa jo pelkkää äidinmaitoa, ehkä 50 milliä vastiketta menee vielä.

viime yö nukuttiin koko perhe tytön makkarissa. tähän asti nukuttu meidän makkarissa niin että koppa on ollut meidän välissä. mut nyt koitetaan miten onnistuisi tuo omassa huoneessa nukkuminen, koska sitten kun mies palaa töihin ei tuo koppa meidän sängyssä-systeemi oikein toimi koska miehen pitää saaha nukkua. ja kun nyt kerta kummiski nousen sängystä noilla yösyötöillä kun pitää lämmittää maitoo, niin eiköhän tääkin mee ihan ok.

tytön vointi ok, äitinkin paranemassa. meni " vähän" verta synnytyksessä ja hemppa laski 63:een. nyt oon sitten kreuter-litkua ottanut tupla-annosta, koska rauta-tabletit ei mulle sovi. sairaalassa sain kaks pussia verta. tiistaina neuvolassa oli hemppa jo 93:) mut eiköhän se siitä vielä nouse.

nyt näyttää pakkastavan ulkona, niin en saa vielä tyttöä ulos viedä. jos ei pakkastais niin ois ok, mut enää pari päivää pitää oottaa et tulee se kaks viikkoa täyteen. niin taidanpa nyt käydä ite pienellä happihyppelyllä. kovin pitkälle en voi mennä, tiistaina oli neuvolareissu ja kaupassakäynti jo melkein liikaa, alko hemppa pyörryttään kaupassa.

palailen paremmalla kommentoimaan paremmalla ajalla ja ajatuksella:)

tikru ja simppis 1 vko 4 vrk

Vierailija
32/55 |
11.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai päivähän tuo meillä jo on, poika on jo vedellyt ekoja päikkäreitään puolitoistatuntia... tosin äiti laiskana luuhaa vielä yöasussaan! ;)

Viiperon Aleksipa oli komeisiin mittoihin kasvanut! Piti tarkastaa meidän Matiaksenkin mitat 2 kk neuvolasta, mutta eipä täälläkään moisiin lukuihin ylletty, vaikka kohinalla meidänkin poika kasvoi. Matias tosin oli syntyessään pienempi, että vähän oli enemmän kirittävää. ;) Vertailuksi meidän mitat 2 kk neuvolassa: 5580 g ja 60,7 cm, (syntyessään 3270 g ja 49 cm). Mutta kuten sanoitkin, eipähän siitä mitään haittaakaan ole, että poika hyvin kasvaa. Korkeintaan äitiä voi surettaa, kun niin varhain joutuu kaikki suloiset pikkuriikkiset vaatteet viikkaamaan pois...

Amyn neiti oli saanut kauniin nimen, samoin kuin Möröttimen ja Laralein pojat.

MiaMikillä on kyllä huonoa tuuria niiden vaunujen kanssa. Kannattaa kyllä olla tiukkana, ja vaatia korjausta asiaan. Iso ostos joka tapauksessa, ja pitäisihän niiden kestää ehjänä monta vuotta! Toivottavasti kuluttajaneuvoja antaa hyviä ohjeita.

Pesukarhu oli ihmetellyt kuukautisten alkua. Minullahan nuo alkoivat niihin aikoihin, kun täysimetys loppui, tosin typerät pillerit sekoittavat vissiin kaiken. Sen koommin ei ole varsinaisia menkkoja tullut, typerää tiputteluvuotoa vain jatkuvasti. Itse en kuitenkaan olisi vielä huolissaan, jos imetät yhä. Toisillahan pienikin imetys voi pitää menkat poissa. On niin yksilöllistä tuollainen.

Niin on sitten NapNap ja Pesukarhukin aloittelemassa pian työt. Minäkin menen jo ensi viikolla töihin. Tällä viikolla ollaan tutustuttu tarhaan ja olen aloittanut vaatteiden nimikoimista ja tarhakassin pakkaamista. Ja tietty jännittänyt töiden aloitusta öisin! Vaikka oikeasti on ihan kiva palata töihin, olen ollut kotona koko raskausajankin erityisäitiyslomalla työpaikan sikiölle vaarallisten aineiden vuoksi. Vapaalla siis puolitoista vuotta.

Tarha on meillä tuossa kivenheiton päässä, ja siellä on tosi mukavan tuntoisia tätejä. Matias on viihtynyt hyvin, ja heti löysi itselleen paikan, tunki keskelle tyttöjen leikkejä! Varsinainen naisten mies! Kyseessä on siis ryhmis, eli mukana on myös isompia lapsia.

Tässä saatiin sitten vielä tämän kaiken muun jännityksen keskelle vähän lisäjännitettä, Matiaksella meni sitten kuitenkin räkätauti korviinkin! Muutama yö meni itkiessä, vaikkei poika selvästikään ollut nälkäinen (meillähän oli tuo yövierotus käynnissä). Lääkärille saatiin sitten aika, ja tulehdushan toisesta korvasta löytyi. Antibioottikuurin saimme, ja siitä meni maha kuralle, vaikka Rela-tippoja oli syöty jo jonkin aikaa. Nyt on sitten pikkupeppu tulipunainen ja varmasti kipeä, ja korvakin yhä yöllä kipeä. Viime yönä alkoi huuto Panodolin vaikutuksen loputtua kellontarkasti, ja sitähän ei saa antaa kuin 8 tunnin välein. Siinä sitten meni pari tuntia poikaa hyssytellessä ja kanniskellessa. Voi pientä raukkaa. Helpotus tuli onneksi heti, kun uskaltauduin n. 7,5 tunnin välin jälkeen antaa uuden annoksen Panadolia. Loppuyön poika onneksi nukkui kuin tukki taas. Sääliksi kävi, kun selvästi oli kipeä ja väsynyt. Toivottavasti pian helpottaa.

Yöt ollaan nyt kuitenkin pärjätty syömättä, poika ei edes yritä hamuta tissiä yöllä, vaikka sylissä olikin viime yönäkin moneen otteeseen. Jostain ollaan sitten ainakin toistaiseksi vieroituttu. Meillä tuo yösyömisen lopettaminen on onnistunut kyllä yllättävänkin helposti jo kahteen otteeseen.

No tämä tällä erää. Jatkan tuota nimikoimisurakkaa...

Kissankello ja M 9 kk

Vierailija
33/55 |
11.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt iski tähän äitiin ihan mieletön väsymys! Tänään on saanut tosiaan pinnistellä, että jaksaa olla pojan kanssa hereillä. Ilmeisesti sain kerättyä vähän turhan paljon väsymystä menneiden viikkojen aikana, kun ensin Kassu sairasti sitä nuhaa ja yöt meni lapsen hengitystä kuunnellessa ja sitten oli niitä ristiäisvalmisteluja ja stressiä niistä. Kämppä on kuin pommin jäljiltä, pyykkikorit tursuilevat ja ruokaakin pitäisi jaksaa laittaa. Aion nyt kyllä olla itsekäs ja keskittyä vaan siihen, että jaksan Kassua hoitaa ja saa mies auttaa illalla kodin siivoamisessa ja haetaan vaikka roskaruokaa syömiseksi. En tiedä sitten, että onko hemppakin pudonnut niiden menkkojen johdosta taas liian alas, laitoksellahan se oli mulla pahimmillaan vähän päälle 70.

Tikrulle onnittelut simppis-tytön syntymästä! Aika kivasti hän sitten syntyi uuden vuoden puolella :) On sullakin ollut synnytyksessä sitten rutistamista. Minä erehdyin katsomaan tässä menneenä iltana sellaista dokumenttia " Hedelmöityksestä syntymään" ja ne synnytykset saivat nyt sitten omatkin synnytysmuistot taas pintaan. Vaikka mulla synnytykseen jotain traumoja liittyykin, niin kummasti sitä tuntuu, että ne kivut on valmis käymään läpi uudestaankin, jos palkintona on terve vauva. Yritähän saada tosiaan se hemppa kohoamaan, että et pyörtyile vauvaa hoitaessa.

Ossen pikkuemäntä jo kääntyilee :) Meillä eilen Kassu yritti kylvettäessä vängätä itseään jatkuvasti selältä mahalleen. Oli siinä isillä pitelemistä, kun poika oli vielä kylpyöljystä liukas.

nyt pitää lopettaa, kun ei oikein onnistu tämä imettäminen ja kirjoittaminen samaan aikaan

Vierailija
34/55 |
11.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään oli tytön eka neuvola, ikää tasan 2vk ja uudet mitat: paino 3750g, pituus 52cm ja pipo 36,5cm. Hyvin on siis paino noussut. :)

Sit lähdettiin tyttöporukalla shoppailemaan, tuleva kummitäti käymässä. Neiti ymmärsi shoppailun päälle niin hyvin että nukkui melkein koko ajan, kaksi kertaa vaan syötiin. Neidille löytyi paljon ihania vaatteita, ja kaikki tietysti alennuksessa. :)

Neuvolassa kysyivät rotavirus-rokotteesta, oletteko hommanneet /aiotteko hommata sen? Ja paljonko maksoi jos olette ottaneet?

bejpi ja typy 2vk

Vierailija
35/55 |
11.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä just tilasin reseptin tänään, neuvolassa muistelivat, että maksais 70euroa laaki ja niitä pitää kaks ottaa. Mutta sanoi, että voi muistaa väärin. Tyyriiltä kuulostaa, mutta mielelläni maksan, jos voi sairaalareissulta välttyä. Mun serkun tyttö joutu tiputukseen ja meinas kuivua, joten pelkään vähän tuota rotavirusta...

Tyttö oli tänään 58,1 cm pitkä ja painoa 5635 g. Hassua, toissapäivänä oli pienempi, mutta kai se vähän mittaajastakin riippuu. Pituuskäyrällä oli tippunut, painokäyrällä noussut, mutta vielä ei tartte huolestua. Kyllähän meidän tyttö on syntymäpituuteensa nähdä hitaasti kasvanut, kun ei ole cm/vk vauhtia tullut pituutta kuten kai normaalisti tulee. No, pääasia että kasvaa. Sai kovasti kehuja liikkumisestaan, koska kääntyi tädin tutkiessa mahalta selälleen ja heti rupes punkeemaan takas mahalleen ja pienellä avustuksella pääsikin ympäri. :) Oma hemoglobiini oli noussut jo 110-117, vielä pitää jatkaa rautakuuria.

Muskarissa oli ihan kivaa, vaikka tyttö ei aina oikein jaksanutkaan leikkejä, kun on huono valvomaan muutenkin... Mutta kyllä me jatketaan sitä, eikä oltu edes pienimpiä!

Nyt pitää lähteä hierojalle, sori omanapainen viesti...

-Osse ja typy

Vierailija
36/55 |
11.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytiin äsken taas keskustassa asti Noelin kanssa, ja tällä kertaa itku alkoi noin puoli kilsaa ennen kotiovea! Pikkaisen nolotti painella vaunujen kanssa hirveää kyytiä sauvakävelijöiden ohi, kun ei Noel piittaa tutista enkä voinut ruveta imettelemäänkään keskellä katua... Kotitiellä otin sitten pojan syliin loppumatkaksi, ja heti rauhoittui. Kotona vaan tissi suuhun, siihen loppui itku :) Mutta vähän hankalaa jos ei tuonkaan vertaa nuku vaunuissa, kun reissun kesto oli alle kaksi tuntia. Liekö sitten vaikutusta kellonajalla, kun nyt oli jo alkuilta..? Jospa Noel nukkuisi aamupäivällä tai iltapäivällä paremmin...

Täällä on painoja vertailtu. Mäkin oletan että Noelilla on paino noussut ensi viikon neuvolaan mennessä hyvin, koska ainakin posket näyttäisivät paljon pulleammilta kuin pari viikkoa sitten! Ja massun kohdalta alkaa 50cm housut jo kiristää :)

Nyt ei synny enempää tekstiä. Viime yö oli tosi risainen: nukuttiin hyvin alkuyöstä ja loppuaamusta, mutta jostain aamukolmesta aamukahdeksaan meni enemmän tai vähemmän valvoessa...

Vierailija
37/55 |
11.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt suitsutan tuollaisiin itkutilanteisiin pelastajana kantoliinaa!!! Äidillä on kädet vapaana, jo ihan pientä voi liinassa kantaa ja liina on helppo sitoa kun sen oppii!!

Vierailija
38/55 |
11.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tulin vaan toivottelemaan hyvät viikonloput ja mukavaa ensiviikkoa. Me lähdetään sinne reissuun huomenna ja tullaan viikon päästä takasin.

Matias-ressu se joutuu sairastelemaan nyt oikein urakalla :(. Tosi kurjaa. Toivottavasti paranee pian.

Meitä onkin sitten monta töihin lähtiää täällä. Kiva saada teiltä muilta vähän vertaistukea. Oma pärjääminen mua eniten huolestuttaa, koska tiedän, et Joona pärjää isin kans kotona. Joona alottaa toukokuussa päiväkodissa. Toisaalta on ihan kiva mennäkkin pitkästä aikaa töihin.

Mitenkäs Quieron käsi? Ei oo Q:sta kuulunut mitään sitten viime vuoden.

Olikos se Osbornen tyttö, joka oppi jo kääntymään? Tosi aikasin. Vautis :)

Nyt ei ehdi muuta. Sitten reissun jälkeen lisää :)

pesukarhu ja Joona 8,5kk

Vierailija
39/55 |
12.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iitu heräsi vasta äsken ekan kerran syömään tänä " yönä" :)

Kuluttajaneuvojaltakin tuli vastaus, että takuukuitti ei ole välttämätön, mutta olisi tietenkin hyvä olla jokin todiste, että vaunut on sieltä ostettu. Hekin mainitsivat tiliotteen tai jonkin Vauvatalo JOhanna-tarran tms. Mutta niillähän on tosiaan se vihko siellä! Soitan tänään tai maanantaina sinne, en kuitenkaan enää tällä viikolla pääse käymään siellä...

Vai meinaa se Ossen neiti siellä jo kääntyillä, johan on neidillä kiire :)

Minä pidin eilen taas tyttöä matolla (en siis jumppamatolla) ja tulin siihen tulokseen, että meidän neiti ei opi ikinä kääntymään, kun niin viihtyy sekä selällään että mahallaan :) Ja olen yrittänyt keksiä jotain paikkaa, missä ei olisi lamppua juttelukaverina, niin eihän tästä kaksiosta sellaista paikkaa löydy :D

Pesukarhun poppoolle hyvää reissua!

Kandi, meidän neiti myöskin heräsi aina kesken reissujen vaunuissa ekan kuukauden aikana huutamaan nälkäänsä. Sitten kun se nälkä tuli, niin se tuli ja siihen ei vaunujen heilauttelut auttaneet. Oli vain juostava hirveetä höökiä kotiin antamaan tissiä. Syöttöjen välit kun oli tuolloin puoli tuntia-tunti...

Tikrulle tervetuloa tänne puolelle :)

Nyt maitoja viemään...

Vierailija
40/55 |
12.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on kuulkaa juhlan paikka neiti nukkui eilen mummolassa 2 tunnin päikkärit ja kohta on kotisohvalla jo 1/2 tuntia täynnä.

Tikurulle tervetulo tötterööt ! harmi ettet päässyt kokemaan AA synnytystä ;o)

Kiva että MiaMikin vaunuasia etenee edes johonkin suuntaan, nyt vaan pidät puolesi niin hyvin siinä käy !

Kandi, meille on muutaman kerran käynyt samalla tavalla, mulla on aina pullossa vähän omaa maitoa reissussa mukana ja jos hyvin köy niin sen saa jopa jossain lämpimäksi.

Huonompi tsäkä on jos käy niinkuin meillä että olimme paikallisessa ruokakaupassa ja neiti päätti siellä maitokaapin kohdalla että RUOKAA on saatava heti, karmea mekkala ja mulla jäi puolet ostamatta, siitä sitten vielä 7 km kotiin, automatka oli suoraan sanoen yhtä helvettiä.

Voi kun mäkin pääsisin johonkin lomalle...mä taisin tästä vinkua jo edellisellä sivulla.

nyt juomaan kahvia ja siirtämään tavaroita vierashuoneesta pois, sillä meillä kaatuu huomenna seinä ja olkkarista tulee isompi, on sitten neidillä tilaa leikkiä !

Oikein ihanaa viikonloppua kaikille, nauttikaa talvisäästä, jospa se ei ihan heti menisi rännäksi.

AA ja Aino 3 vk ja 6 vrk