Onko kaikki sittenkin vain simulaatiota? Uusi tutkimus tukee hypoteesia simuloidusta universumista
Elämmekö oikeassa maailmassa vai onko kaikki vain suuri simulaatio?
Uusi fysiikan laki voisi osoittaa maailmankaikkeuden olevan simulaatio, uutisoi Vice.
https://www.mikrobitti.fi/uutiset/mb/838574ad-246b-4301-8f8d-1fa1ceaabf…
Kommentit (85)
No jos on, niin on kyllä joku sitten kehittänyt paskan simulaation.
Helpompi olisi myöntää että kaiken takana on Jumala.
Vierailija kirjoitti:
Elämme siis Matrixissa
Matrixissa ihmisillä oli oikeakin keho. Jos elämme simulaatiossa, meillä ei sellaista tarvitse olla, vaan olemme kenties vain nollia ja ykkösiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Elämme siis Matrixissa
En ole koskaan katsont ajatuksen kanssa Matrixia alusta loppuun, vain telkkarissa nähnyt pätkiä. Kuka loi Matrix-elokuvassa sen simulaation?
Arkkitehti.
Vierailija kirjoitti:
Juu, ainahan se on helpompaa vaan keksiä selitys kuin oikeasti selvittää asioita. Mutta miten tuo liittyy asiaan?
Vierailija kirjoitti:
Minua kiinnostaa tietää, että mikä se todellisuus sitten on?
Ei voi tietää. Tekoälykään ei voi tietää maailmasta ulkopuolella jos sen tekijä ei anna sille tietoa siitä tai kykyä havainnoida sitä.
Mitä vanhemmaksi tulen ja mitä enemmän opin, sitä avoimemmin suhtaudun oudoltakin kuulostaviin juttuihin. Lähinnä siis niin, että mielestäni kaikki on mahdollista. Maailma on outo paikka.
Vierailija kirjoitti:
Voi kun tietäisittekin. Jos löydätte kehostanne siirteen ja näette luonnonlakien rikkoutuvan ympärillänne, saatatte uskoa teoriaan simulaatiosta hieman paremmin.
Vaan ken siirteen kehostansa löytää.
Siirteelle voi olla jokin luonnollinen selitys, kuten sellainen että hopeisen väriset humanoidit tehneet tieteellisiä kokeita. Joten tuohon ei tarvitse mitään simulaatiota.
Ne jotka ovat ottaneet nk jumalannoksen ayhuascaa/dmt:tä, ovat nähneet tripillä näitä simulaatiokoneita/entiteettejä. On kuulemma todentuntuisempaa kuin todellisuus. Voisiko olla mahdollista, että se aine saa näkemään matrixin?
Vierailija kirjoitti:
minäkin mietin, miksi jumala-sana on kauhea, on jotenkin hyväksyttävämpää puhua simulaatiosta tai universumista.
Simulaation on ehkä joku pahis hakkeroinut ja syöttänyt tietoja kokoomuksesta. ;) Sitten ihmiset uskovat äänestämiseen ja kaikkeen mahdolliseen.
Vierailija kirjoitti:
Olemme siis huonosti toimivia tekoälyjä. 🙂
Eikö se ole jo nähty..?
Voisi olla kivaa kun voisi luota oman universumin tietokoneella. Tosin tuo voi vaatia että supertietokoneiden tehot moninkertaistuvat ennen kuin tuo on mahdollista.
fiktiivisissä jutuissa päähän laitetaan virtuaalilasit ja pelataan jossain fiktiivisessä maailmassa. Tuollaista varten ei tarvitse kokonaista maailmankaikkeutta simuloita. joten toivottavasti jossain vaiheessa tulee virtuaalisia roolipelejä jotka tuntuvat yhtä todellisesta kuin todellisuus.
Vierailija kirjoitti:
No minua kiinnostaa tässä vain se että kuka/mikä simuloi ja miksi?
Voisi olla ihan ihmiset.
Antaa uutta sisältöä elämään elää toinen elämä vaikka ihan muutaman sekunnin tai tunnin ajassa.
Heräät tuolissa jossain peliluolassa ja kaverit nauraa siinä vieressä sun valinnoille ym.
Tai ehkä tämä on se paratiisi mihin ihmiset menee kuoleman jälkeen. Tuntuu tosin enemmän helvetiltä.
Tuntuukohan Mario Brossistakin että hän on elossa kun pomppii siellä pelissä? Minulla olo on välillä ihan samanlainen. Toivon vaan että minua ei ohjaa mikään universumi pelin aloittelija, joka ei saa minua pysymään hengissä kovinkaan pitkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi kun tietäisittekin. Jos löydätte kehostanne siirteen ja näette luonnonlakien rikkoutuvan ympärillänne, saatatte uskoa teoriaan simulaatiosta hieman paremmin.
Vaan ken siirteen kehostansa löytää.
Miksi simulaatiossa olisi kehossa siirre? Eihän sellaiselle olisi mitään tarvetta.
Kerta niin moni haluaa tietää.
Siirre eli siirrännäinen on kuin iso versio mikrosirusta, jonka materiaa ei vieläkään tunneta. Ehkä jonkin sortin kontrolloimiseen tai tutkimiseen? Sopisi nimenomaan hyvin simulaatioon?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
minäkin mietin, miksi jumala-sana on kauhea, on jotenkin hyväksyttävämpää puhua simulaatiosta tai universumista.
Ei kai satuolennoissa mitään kauheaa ole?
Luulen, että kannattanee tyytyä kaikkeen siihen, mitä näemme, koemme ja havaitsemme. Simulaatioteorioissa päädymme vain kertaluokkaa isompien ja edelleen taas uusien isompien kysymysten ääriin.
No jos ollaan simulaatiosaa niin sittenhän se todellisuus on mahdollista hakkeroida ja syntyy joku jumala-Neo jota agentit jahtaa