Onko kaikki sittenkin vain simulaatiota? Uusi tutkimus tukee hypoteesia simuloidusta universumista
Elämmekö oikeassa maailmassa vai onko kaikki vain suuri simulaatio?
Uusi fysiikan laki voisi osoittaa maailmankaikkeuden olevan simulaatio, uutisoi Vice.
https://www.mikrobitti.fi/uutiset/mb/838574ad-246b-4301-8f8d-1fa1ceaabf…
Kommentit (85)
Mistä saa huijauskoodit käyttöönsä?
Rukoilemalla Jeesusta pääsee nextille levelille.
Kyllä tämä mun elämä ainakin on ihan todellista 😃
Kyllä. Simulaatio voi vaikuttaa ja tuntua myös fyysiseltä. Jos henkiseltäkin.
Huvipuistohullu kirjoitti:
Kyllä tämä mun elämä ainakin on ihan todellista 😃
Sut on simuloitu luulemaan niin.
Voi kun tietäisittekin. Jos löydätte kehostanne siirteen ja näette luonnonlakien rikkoutuvan ympärillänne, saatatte uskoa teoriaan simulaatiosta hieman paremmin.
Vaan ken siirteen kehostansa löytää.
No minua kiinnostaa tässä vain se että kuka/mikä simuloi ja miksi?
Minua kiinnostaa tietää, että mikä se todellisuus sitten on?
Kannattaa rukoilla. Admin kuuntelee.
Mikä teorian mukaan on todellisuutta, jos maailmankaikkeus on vain simulaatiota?
Vierailija kirjoitti:
Voi kun tietäisittekin. Jos löydätte kehostanne siirteen ja näette luonnonlakien rikkoutuvan ympärillänne, saatatte uskoa teoriaan simulaatiosta hieman paremmin.
Vaan ken siirteen kehostansa löytää.
Miksi simulaatiossa olisi kehossa siirre? Eihän sellaiselle olisi mitään tarvetta.
Tuo linkitetty artikkeli on muuten täysin naurettava ja typerä.
Vierailija kirjoitti:
Mistä saa huijauskoodit käyttöönsä?
Kysy Elon Muskilta. Sillä on.
Olemme siis huonosti toimivia tekoälyjä. 🙂
No ei siinä tutkimuksessa kyllä noin sanota, vaan että maailmankaikkeuden perusmekaniikka muistuttaa tietojärjestelmien perusmekaniikka. Mikä ei sinäänsä nyt varsinaisesti yllätä, sillä tietojärjestelmät toimivat tietysti tässä maailmankaikkeudessa ja sen perusmekaniikan mukaisesti. Klikkiotsikoijalla on mennyt muna ja kana vähän sekaisin.
Aiemmin Vopson ehdotti, että kiinteiden aineiden, nesteiden, kaasujen ja plasman lisäksi tieto voisi olla viidennen tyyppistä materiaa, ilman massaa.
Tämäkin kommentti välittyy valokuidussa massattoman materiaalin välityksellä.
Vierailija kirjoitti:
Elämme siis Matrixissa
En ole koskaan katsont ajatuksen kanssa Matrixia alusta loppuun, vain telkkarissa nähnyt pätkiä. Kuka loi Matrix-elokuvassa sen simulaation?
Jos on, miten se muuttaisi elämää? Fyysisessä maailmankaikkeudessa ovat luonnonlait joiden mukaan maailma toimii, simulaatiossa simulaation säännöt. Kumpiinkaan emme tietääksemme voi vaikuttaa.