Kuinka kauan pidätte samoja villasukkia? Ennen kuin pesette?
Jos käytätte niitä päivittäin?
Pesettekö käsin vai koneessa?
Kommentit (61)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarttuuko teillä pesukoneen rumpuun villaa niistä sukista? Itsellä tarttuu ja se ärsyttää. Siksi pesen ne käsin, tosin vasta talven jälkeen varmaankin. Ei se yksi pesukerta niin hirveästi vettä vie, että sillä kokonaiskulutuksen kannalta olisi suurta merkitystä. Minulla taitaa olla 4 kpl villasukkia. Nyt suihkun jälkeen laitoin puhtaisiin jalkoihin sellaiset lämpimät tossut.
Ap
Kannattaa käyttää pesupussia, niin villahöttö ei leviä koko rumpuun.
Tarttuuhan se villahöttö siihen pesupussiinkin. Ja siinä sitten pitäisi pestä rintaliivit. :( Alkaa varmaan kutittaa.
No se on helpompi ravistella ja vaikka imuroida eikä mene nukkasihtiin turhaa tavaraa. Ja rintsikoille kai voi tarvittaessa käyttää toista pesupussia, jollei onnistu saamaan pussia siistiksi. Mikä kyllä onnistuu sekin ihan helposti.
sitten alkaa haisee pesen varmaan 2-3vkon väkein koneessa sekapyykissä
Vierailija kirjoitti:
Parin kuukauden välein. Käytän villasukkia vain tavallisten sukkien päällä, eli eivät likaannu jaloistani. Mulla on varmaan kymmenet villasukat ja yhdet tohvelit. Pesun jälkeen otan toiset villasukat käyttöön, tulee käytettyä tasaisemmin kaikkia. Yhdet on pelkästään saapaskäytössä. Kolmet on yövillasukat, puen illalla puhtaisiin jalkoihin ja käytän vain illalla suihkun jälkeen ja yöllä nukkuessani. Yhdet on julkisten tilojen villasukat eli esim pitkällä junamatkalla vaihdan ne ulkokenkien tilalle omalla paikallani istuessani. Sama pitkillä lennoilla. Toki paikaltani poistuessani vaihdan ulkokengät (likaiset/märät lattiat). Nämä villasukat pesen paljon useammin kuin muut, yleensä yhden tai kahden menopaluumatkan jälkeen.
Aivan kuin minun kirjoittamani!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarttuuko teillä pesukoneen rumpuun villaa niistä sukista? Itsellä tarttuu ja se ärsyttää. Siksi pesen ne käsin, tosin vasta talven jälkeen varmaankin. Ei se yksi pesukerta niin hirveästi vettä vie, että sillä kokonaiskulutuksen kannalta olisi suurta merkitystä. Minulla taitaa olla 4 kpl villasukkia. Nyt suihkun jälkeen laitoin puhtaisiin jalkoihin sellaiset lämpimät tossut.
Ap
Tarttuuhan se villahöttö siihen pesupussiinkin. Ja siinä sitten pitäisi pestä rintaliivit. :( Alkaa varmaan kutittaa.
Kannattaa omistaa erikokoisia pesupusseja eri tarkoituksiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Kannattaa omistaa erikokoisia pesupusseja eri tarkoituksiin.
Okei, pitääpä ostaa villasukille omansa. Sitten kun on ylimääräistä rahaa. Onneksi asialla ei ole kiire.
5 kertaa päivässä.
Ei vaan, en ole ikinä pessyt villasukkia, ei ole edes tullu mieleen.
Oikeita villasukkia pidän useamman viikon, käsin pesen enkä koskaan koneessa. Kyllä ne voi koneessa pestä, mutta koko 38 voi olla pesun jälkeen 28. Tekokuitusukkia joutuu pesemään useammin, mutta ne voi pestä koneessa.
Päivän.
Pesen koneessa 60 asteessa muun pyykin joukossa ja laitan myös kuivausrumpuun. Vielä en ole saanut yksiäkään käyttökelvottomiksi, vaikka suurin osa on jo yli 10 vuotta vanhoja. Ei ne toki esteettisesti ole enää parhaita mahdollisia ja osa on huovuttunut jonkun verran, mutta jalat ovat lämpimät ja sukat puhtaat.
Pesen koneessa villapesuohjelmalla. Minulla on paljon villasukkia, joten pesen kaikki kerralla. Sitten on taas puhtaita sukkia joksikin aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Pesen koneessa villapesuohjelmalla. Minulla on paljon villasukkia, joten pesen kaikki kerralla. Sitten on taas puhtaita sukkia joksikin aikaa.
Meillä on villasukkia aamu-, päivä- ilta-ja yökäyttöön . Lisäksi saapas ja ulkokenkiin. Lisäksi mökki ja vierassukkia. Erilaisia ja paksuisia. Pesen villaohjelmalla koneellisen kerralla. Arvannette mitä neulon.
Imuroinnin jälkeen vaihdan eli viikko.
Pidän villasukkia joka päivä työajan ulkopuolella. En pese ikinä. Tuuletan tarvittaessa. Mutta ei mun jalat koskaan niin hikoile, että villasukat olisi edes kosteat. Puuvilla- ja kaikenlaisissa sekoitesukissa kyllä. Töissä pidän bambusukkia turvakengissä, sisätyö. Ei mun villasukat haise miltään.
Ps. Minä en pese edes lattioita juuri koskaan. Keittiön laattalattian olen pessyt sen asennuksen jälkeen, eli parissa vuodessa, pari kertaa. Muuten en edes muista, koska olisin mopannut lattioita.
Vierailija kirjoitti:
Päivän.
Pesen koneessa 60 asteessa muun pyykin joukossa ja laitan myös kuivausrumpuun. Vielä en ole saanut yksiäkään käyttökelvottomiksi, vaikka suurin osa on jo yli 10 vuotta vanhoja. Ei ne toki esteettisesti ole enää parhaita mahdollisia ja osa on huovuttunut jonkun verran, mutta jalat ovat lämpimät ja sukat puhtaat.
No ne ei sitten ole villasukat, tai ne on alunperin olleet useita kokoja liian suuret... Villa kyllä kutistuu 60 asteessa ja kuivausrummun kuumuudessa.
En pese koskaan. Nukkusukat, kotisukat ja ulkoilusukat on erikseen, enkä hikoile mihinkään niistä.
Neulon sukkia itse, joten niitä on monia pareja käytössä ja uusia on tänä talvenakin kertynyt ainakin yksi pari kuukaudessa. Nakkaan pesukoneeseen silloin, kun pyykkään merinovaatteita. Paljaalla iholla käytän ja lattioita moppqqn laiskasti.
Voi jee, voihan niitä pesupussejakin olla useita eri tarkoituksiin.
Kyllä villasukat likaantuvat siinä kun muutkin sukat. Käytän villasukkia kotona päivittäin ja pesen ne myös viikottain eivät ne millään tuuletuksella puhdistu minulla on monet villasukat ja joskus parsinkin niitä kun tulee reikä. Vaikka lattiat olisi kuinka puhtaat lattiat kyllä sukat likaantuu. Puhtaus on puoli ruokaa 🧦
Vaihdan sukaat viikottain, pesen koneessa
No laita oma pesupussi vain villasukille. Näin mulla pelittää ja kone sekä muu pyykki pysyy puhtaana.
Pesen käytössä olevat villasukat aina erikseen ,noin parin viikon välein.
Mäntynestesaippualla ja ämpärissä.