Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuinka kauan pidätte samoja villasukkia? Ennen kuin pesette?

Vierailija
04.01.2024 |

Jos käytätte niitä päivittäin? 

Pesettekö käsin vai koneessa? 

Kommentit (61)

Vierailija
41/61 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän re vassa 2kk.

Vierailija
42/61 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä minun pitää parsia villasukat ennen kuin menee ensimmäistä kertaa pesuun. Käytän siis vain sisällä niitä, ei hikoamassa kengissä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/61 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on noin 20 paria villasukkia käytössä, lisäksi 10 paria kaupasta ostettuja merinosukkia. Varastossa toiset 20 paria villasukkia. Isomummi kutoo ja lahjoittaa noin neljä paria vuodessa, ja ehkä 1 pari vuodessa menee rikki = varastossa olevien määrä vain kasvaa. 

Erikseen on yövillasukat, kotisukat ja saapassukat. Joka päivä talvella villasukat käytössä ja yöllä kesät talvet käytössä. Yövillasukat laitan suihkun jälkeen puhtaaseen jalkaan tai jos olen rasvannut jalat, niin puuvillasukka ensin ja villasukka sen päälle. Kotisukkana käytän villasukkia pelkästään, saappaissa on ensin merinosukka ja päällä villasukka. 

Yösukat menee pesuun kerran viikossa, samoin kotisukat. Saapassukat ja merinosukat menee pesuun 2-3 päivän välein, koska kuljen noilla sukilla myös työpaikalla.

Paksuja villapaitoja en ole pessyt vielä koskaan, ne puhdistuvat harjaamalla ja tuulettumalla. Merinovillaisia aluspaitoja ja kerrastoja pidän 4-5 päivää ennen kuin laitan pesuun. 

Talvella kerran viikossa pyörii villapesuohjelma ja se on yleensä aika täynnä täynnä koko perheen sukista ja villavaatteista. 

Vierailija
44/61 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka päivä.30 asteen ohjelmassa.mulla joka päivä käytössä villasukat.Pysyvöt ehjänäkin pitempään kun ovat puhtaat

Vierailija
45/61 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän villasukkia vain lukiessa ja telkkaria katsoessa, eli askelia tulee hyvin vähän. Pesen kerran vuodessa, keväällä.

Vierailija
46/61 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin kuukauden välein pesen, mutta on monet pitkävartiset villasukat joita vaihtelen värisävyn mukaan. Pesen 40 asteessa pesupussissa kirjopyykin kanssa. Täysvilla ei tietenkään kestä konepesua, mun sukat 7veljestä langasta.

Vierailija
47/61 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koneessa 30 asteessa, pidän jalassa 2-3 päivää

Vierailija
48/61 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesen vain tahraiset sukat. Villaa ei muuten tarvitse edes pestä, sillä se on antibakteerinen, eikä mitkään pöpöt villassa viihdy. 

Tuuletan ulkoilmassa ja mielellään pakkasessa tai kosteassa säässä, joka raikastaa ja  turvottaa villan kuituja, jolloin epäpuhtaudet ja hajut poistuvat villasta. Villavaatteet ja villasukat pesen tuulettamalla, joka korvaa vesipesun ja 3-4 sukkaparia on vuorollaan käytössä. 

Vierailija
49/61 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän villasukkia puuvillasukkien päällä. Pesen ne tavallisen pyykin seassa 60 asteessa pari kertaa viikossa. Ei ole menneet miksikään. Kaikki on tehty seiskaveikasta.

Vierailija
50/61 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tarttuuko teillä pesukoneen rumpuun villaa niistä sukista? Itsellä tarttuu ja se ärsyttää. Siksi pesen ne käsin, tosin vasta talven jälkeen varmaankin. Ei se yksi pesukerta niin hirveästi vettä vie, että sillä kokonaiskulutuksen kannalta olisi suurta merkitystä. Minulla taitaa olla 4 kpl villasukkia. Nyt suihkun jälkeen laitoin puhtaisiin jalkoihin sellaiset lämpimät tossut.

Ap

Kannattaa käyttää pesupussia, niin villahöttö ei leviä koko rumpuun. 

Tarttuuhan se villahöttö siihen pesupussiinkin. Ja siinä sitten pitäisi pestä rintaliivit. :( Alkaa varmaan kutittaa. 

Lämmittää, ei nännit nöpötä kylmästä.

Vierailija
51/61 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän niille rintsikoille pidä olla oma pesupussi. Ja myös sekä valkoinen, että musta pussi? Vai mitä?  Minulla on ainakin.

Vierailija
52/61 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No en ollenkaan, koska en käytä niitä paljaissa jaloissa.

Minä käytän, kunnes puhki menee. 

Vierailija
53/61 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina kun ovat likaiset tai astun vesilätäkköön.  Puuvillasukkia vaihdan useammin jotka alimmaisina.

Vierailija
54/61 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yllättävän moni pesee tosi harvoin! Musta kyllä tuntuu, että villasukat hikoaa sen verran, että pesen niitä suht. usein. Eniten siis hikoaa, kun jalat ovat kengissä, ei toki muuten, kun eivät ole paljaissa jaloissa. En myöskään tykkää, että villasukan pohja on kovin likainen, mitä väkisinkin käy sekä lattioiden että kenkien vuoksi. Eli pesen ahkerassa käytössä olevia sukkia varmaan useammankin kerran kuukaudessa.

Vierailija
55/61 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos pidän villasukkia sisällä, vaihdan ne suihkussa käynnin jälkeen, eli kolmen päivän välein. Jos pidän niitä kengissä, vaihdan joka päivä. Pesukoneessa pesen, toki villaohjelmalla.

Vierailija
56/61 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En koskaan. Kävelen niillä lumessa ja puhdistuvat siellä.  

Vierailija
57/61 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reissutyössä jos pidän iltaisin kämpillä, niin viikon välein, eli aina kun palaan kotiin.

Kotikäytössä parin-kolmen viikon välein.

Käsin pesen. Ei oo iso homma. Yhdellä vessakäynnillä laittaa likoomaan, niin seuraavalla käynnilä voi huuhdella.

Vierailija
58/61 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän noin viikon kotona paljaalla iholla ja sitten laitan pyykkiin. Öisin käytän puhtaita, vain yökäytössä olevia villasukkia. Pesen koneessa 30 tai 40 asteessa hellävaraisella pesuohjelmalla.

Vierailija
59/61 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eww miksette te pese sukkianne. Varmaan tuoksahtaa kivalta. 

Vierailija
60/61 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tarttuuko teillä pesukoneen rumpuun villaa niistä sukista? Itsellä tarttuu ja se ärsyttää. Siksi pesen ne käsin, tosin vasta talven jälkeen varmaankin. Ei se yksi pesukerta niin hirveästi vettä vie, että sillä kokonaiskulutuksen kannalta olisi suurta merkitystä. Minulla taitaa olla 4 kpl villasukkia. Nyt suihkun jälkeen laitoin puhtaisiin jalkoihin sellaiset lämpimät tossut.

Ap

Kannattaa käyttää pesupussia, niin villahöttö ei leviä koko rumpuun. 

Tarttuuhan se villahöttö siihen pesupussiinkin. Ja siinä sitten pitäisi pestä rintaliivit. :( Alkaa varmaan kutittaa. 

Miten olisi hankkia toinen pesupussi niitä rintaliivejä varten ja toisessa pestä villasukkia muttei samaan aikaan niitäkään. Villasukat villapesulla.