Yhteiskunta ei voi olla lastenhoidon maksuautomaatti. Jokaisen perheen on hoidettava lapsensa itse!
Lastenhoitoon menee verovaroja ihan järkyttäviä summia joka vuosi.
Kommentit (120)
Vierailija kirjoitti:
Hoidan itse ja vielä ilman korvausta (lapset yli 3v). Silti kuuntelen kitinää siitä kuinka loisin vaan kotona ja töihin pitäisi mennä. Mies tienaa minunkin osuuteni niin koko perheelle mukavampi näin. Eläketilille myös siirtää rahaa.
Toivottavasti tämä on vitsi. Kotiin jääminen on äärimmäinen taloudellinen riski ja haitallista koko yhteiskunnalle. Kun se ero koittaa, niin saa syyttää vain itseään.
Vierailija kirjoitti:
Vain kaikkein köyhimmät saisivat ilmaisen päivähoidon lapsilleen, keski-ja suurituloiset eivät enää. T. Kaikkialta on leikattava
Keskituloisia ollaan mielestämme. Meillä 0€ maksuihin tuloraja 7400€/kk. 6hlö talous.
Vierailija kirjoitti:
Vain kaikkein köyhimmät saisivat ilmaisen päivähoidon lapsilleen, keski-ja suurituloiset eivät enää. T. Kaikkialta on leikattava
Yhteiskunnassa on 700000 työntekijää eli 30% työvoimasta ja sieltä ei ole suunnitelmissa leikata senttiäkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hoidan itse ja vielä ilman korvausta (lapset yli 3v). Silti kuuntelen kitinää siitä kuinka loisin vaan kotona ja töihin pitäisi mennä. Mies tienaa minunkin osuuteni niin koko perheelle mukavampi näin. Eläketilille myös siirtää rahaa.
Toivottavasti tämä on vitsi. Kotiin jääminen on äärimmäinen taloudellinen riski ja haitallista koko yhteiskunnalle. Kun se ero koittaa, niin saa syyttää vain itseään.
Tästä syystä on avioehto sopimuksineen tehty. Myöskin tosiaan mies maksaa minun tilille "palkkaa" lasten hoidosta.
Jos on hoitanut itse riittävän hyvin niin voi olettaa heidän hoitavan sinua myös vanhalla iällä. Jos sitten taas laiminlyönyt lapsiaa niin turha odottaa mitään palveluksia.
Vassarit ovat keksineet päivähoidon. Vaikka äitien kuuluisi hoitaa lapset kotona. T. Perussuomalaisten kannattaja M38
Vierailija kirjoitti:
Poistoon vaan tämäkin tappiomielialanluomis keskustelu. Laitetaan hybridipojat töihin keksimään lisää vikoja suomalaisesta yhteiskunnasta.
Kannattaisi hyväksyä se tappio, jotta päästäisiin eteenpäin.
NO tästä olen kyllä samaa mieltä. Lapsia tehdään jos on varaa ei varojen siis tukien vuoksi. Niin kuin jotkut ajattelee.
Vierailija kirjoitti:
NO tästä olen kyllä samaa mieltä. Lapsia tehdään jos on varaa ei varojen siis tukien vuoksi. Niin kuin jotkut ajattelee.
Kaikki on jonkun lapsia, joten tämä yhteiskunta joutaa siis tekemättömäksi. Eiks je?
Vierailija kirjoitti:
Jos hankkii lapsia, on heidät myös hoidettava ja elätettävä. Ei yhteiskunta voi olla mikään lastenhoidon maksuautomaatti. Tämä on vihervasemmiston idea. Kokoomus ja Perussuomalaiset tykkäävät, että äiti voi hoitaa lapset kotona ja isä käy töissä. Niin ennenkin elettiin.
Mutta kun valtiolla on melkoinen velka, eikä eläkesysteemikään kovin rahastoida ole. Tulevia maksajia tarvitaan, ja paljon. Valitettavasti heitä on liian vähän jo nyt.
Leskeneläkkeet pois ja nekin rahat terveydenhuoltoon. On se erikoista, kun leski ei yhdellä eläkkeellä/palkalla pärjää. Pitäähän meidän muidenkin yksinelävien pärjätä yhdellä tulolla. Avio-/avoero on taloudellisesti ihan sama asia kuin leskeys. Sen ymmärrän, että lesken alaikäisille lapsille maksettaisiin samat rahat kuin yksinhuoltajienkin lapsille. Mutta eipä mitään nämä saavatkin puoliorvon eläkettä 20 ikävuoteen saakka eli reilusti täysi-ikäisyyteen saakka. Elatusapu ja -tuki loppuu 18-v yksinhuoltajan lapsilla.
Vierailija kirjoitti:
Koko yhteiskunta täällä perustuu lapsien tekemiseen, jotta saisi vanhana tukia (eläkettä).
Koska Suomen yhteiskunnalla ei siis ole varaa ihmisiin, sille voisi ostaa neliökilometrin pläntin vaikka pohjoisnavalta ilman ihmisiä ja lähettää sinne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki on jonkun lapsia, joten tämä yhteiskunta joutaa siis tekemättömäksi. Eiks je?
No kun katsoo tuonne eduskuntaan ja herrojen ja rouvien tekemisiä jo muutaman vuosikymmenen niin tämä kansa oikeastaan joutaisikin. Sääli se toki on. Kunnon suomalaiset ovat harvassa loput somessa ja niissä ja yöh. Hyväosaisten kommentteja en edes halua enää kuulla kun niillä on aina kaikki hyvin.
Jos jostain pitää säästää, niin pitäisi harkita lapsilisien poistoa. Köyhät hyötyvät niistä vähiten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapset ovat kuitenkin yhteiskunnan tulevaisuus. Haluat siis ajaa suomalaisen yhteiskunnan alas? Jos yhteiskunnan tuet poistetaan lapsiperheiltä, niin myös vaatimukset lapsiperheitä kohtaan pitää laskea 70-luvun tasolle. Muuten ei kenelläkään ole enää resursseja tehdä lapsia.
Aikamoista lässytystä. Jos yhteiskunta vain menettää rahaa niin se lapsien teko ei ole hyväksi taloudelle. Olisi muutenkin hyvä antaa vain hyvätuloisten ihmisten lisääntyä, sillä parempaa geeniainesta
Perheissä kasvavat tämän yhteiskunnan tulevat veronmaksajat ja työntekijät! Kasvatus on tärkeä yhteiskunnallinen tehtävä!!! He, jotka hankkivat lapsia, ajattelevat Isänmaata ja sen tulevaisuutta!
Jotenkin tuntuu, että joillekin yhteiskunta = oma rahapussi.
Ihmisiä ja ihmisten elämää vartenhan niitä prkleen veroja kerätään. Kenelläkään ei ole yksinään varaa kustantaa sairaaloita, teitä, kirjastoja, vanhusten- tai lastenhoitoa jne. Näiden palvelujen järjestäminen yhdessä mahdollistaa ne kaikille.
Vaikka en lapsettomana sinkkuna tarvitse lastenhoitopalveluja, jopa minä ymmärrän miten tärkeitä ne ovat esim. vanhempien työssäkäynnin ja sitä kautta myös minun käyttämieni palveluiden rahoittamisen mahdollistamiseksi.
Lapsilisät voisi vaihtaa lapsiveroon. Jokaisesta lapsesta siis muutaman satasen lisävero kuukautta kohden.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koko yhteiskunta täällä perustuu lapsien tekemiseen, jotta saisi vanhana tukia (eläkettä).
Koska Suomen yhteiskunnalla ei siis ole varaa ihmisiin, sille voisi ostaa neliökilometrin pläntin vaikka pohjoisnavalta ilman ihmisiä ja lähettää sinne.
No niinpä. Afrikassa ja Aasiassa tehdään triplasti lapsia potenssiin mitä? varsinainen sivistysvaltio suomi. Ei täällä pitäisi olla tarvetta lasten pykäämiseen?Ihan pohjoisnavalle ei kyllä tartte mennä hankkiakseen pläntin.
Vierailija kirjoitti:
Lapset ovat kuitenkin yhteiskunnan tulevaisuus. Haluat siis ajaa suomalaisen yhteiskunnan alas? Jos yhteiskunnan tuet poistetaan lapsiperheiltä, niin myös vaatimukset lapsiperheitä kohtaan pitää laskea 70-luvun tasolle. Muuten ei kenelläkään ole enää resursseja tehdä lapsia.
Oman itsensä tulevaisuushan ne lapset ovat. Kuka tässä päiviensä määrän tietää.
Silti maksetaan neuvolat, terveyspalvelut, koulut, lapsilisät, hammaslääkärit ym. joka lapselle. Olen samaa mieltä: takaisin 1970-luvulle. Silloin hommassa oli joku järki eikä vanhempia elätetty kotisohville ja kahviloihin.