Ranualla kateissa vaarallinen hieho
Unssi nimeltään. Hieho on agressiivinen ja voi tappaa ihmisen. Marjanpoimijat vaarassa. Hieho on päätetty lopettaa kunhan se löydetään. Liikkuu laajalla alueella.
Lähde: Yle
Kommentit (13)
Näiden kanssa ei ole leikkiminen. Olen 20 vuotta ollut nautojen kanssa tekemisissä ja muutaman hiehon ampunut kun ovat olleet hulluja.. Joku vinksahtaa päässä kun tulevat ensimmäisiä kertoja kiimaan ja sitten tullaan päälle rytisten. Hormoonihäiriö luultavasti..
Enpä menisi marjametsään tuollapäin.
Vierailija kirjoitti:
Näiden kanssa ei ole leikkiminen. Olen 20 vuotta ollut nautojen kanssa tekemisissä ja muutaman hiehon ampunut kun ovat olleet hulluja.. Joku vinksahtaa päässä kun tulevat ensimmäisiä kertoja kiimaan ja sitten tullaan päälle rytisten. Hormoonihäiriö luultavasti..
Murhaaja.
Suomalaiset raivohullut hiehot ja naudat kylvävät kauhua, missä kulkevatkaan 🤣 Onneks ei oo Stockan Hullut päivät käynnissä. Miettikää sitä tuhoa!
En olisi uskonut että Yle kaikessa aatteellisuudessaan olisi uskaltanut printata totuutta. Kaikkea sitä näkee, kun vanhaksi elää.
Jaa soom pelkkä luonnevammainen mullintöhöläke, onneksi ei sentään lihaasyövä koopiikitön ilmastouskomaton mono-amorinen väestönvaihdon keiltävä kontservatiivis tatuton hederomies
Eikö olisi syytä etsiä tuo eläin vähän tehokkaammin jos on noin vaarallinen? Liian "löysästi" suhdaututaan nyt asiaan.
Varoa kannattaa. Eikös kiltimmätkin lehmät usein villiydy metsässä.
Tänne Suomeen on otettu tuhansittain paljon vaarallisempia eläimiä. Miksei niistä varoitella?
Olen ollut pyydystämässä villiintynyttä ja vauhkoontunutta hiehoa. Saatiin se kuljetuskärryn lukkolaitaan kiinni rehuämpärin avulla. Kolme kuukautta ehti olla teillä tietämättömillä. Saatiin se sitten ajettua navettaan, mutta se oli niin vauhko, että se vaan ryntäili ympäri karsinaa, huuti kurkku suorana, oli hiestä aivan vaahtoinen ja siis aivan paniikissa. Oli pakko lopettaa se.
Vilauttaa hieholle rehusäkkiä niin siitä tulee lauhkea kuin lampaasta. Tietysti jos tämä on joku ison liharodun hieho niin se herättää tiettyä kunnioitusta koollaan.