Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Yhteiskunta ei voi olla lastenhoidon maksuautomaatti. Jokaisen perheen on hoidettava lapsensa itse!

Vierailija
04.01.2024 |

Lastenhoitoon menee verovaroja ihan järkyttäviä summia joka vuosi.

Kommentit (120)

Vierailija
41/120 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, minä hoidan lapseni itse. Valitettavasti tällä hetkellä tämä sitoutuneisuuteni taso pitää minut työmarkkinoiden ulkopuolella. Kaikella on aikansa. 

Vierailija
42/120 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

NO tästä olen kyllä samaa mieltä. Lapsia tehdään jos on varaa ei varojen siis tukien vuoksi. Niin kuin jotkut ajattelee.

Lapsia tehdään Isänmaan hyväksi. Ilman jälkikasvua kansakuntamme katoaa maailmankartalta. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/120 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotenkin tuntuu, että joillekin yhteiskunta = oma rahapussi.

Ihmisiä ja ihmisten elämää vartenhan niitä prkleen veroja kerätään. Kenelläkään ei ole yksinään varaa kustantaa sairaaloita, teitä, kirjastoja, vanhusten- tai lastenhoitoa jne. Näiden palvelujen järjestäminen yhdessä mahdollistaa ne kaikille.

Vaikka en lapsettomana sinkkuna tarvitse lastenhoitopalveluja, jopa minä ymmärrän miten tärkeitä ne ovat esim. vanhempien työssäkäynnin ja sitä kautta myös minun käyttämieni palveluiden rahoittamisen mahdollistamiseksi.

No nykymaailmassa työntekijöitä haalitaan ulkomailta. Joten nou hätä. Tänne pyrkijöitä riittää kun suomalaisille ei anneta muuta kuin harjoittelupaikkoja ja kokemusta piti olla jo 18 vuotiaana, no senhän vuoksi tänne työpaikkaan haen.. niin jo joskus 25 vuotta sitten. kyllähän tää suomalaisten typeryys vähän alkaa jo katkeroittaakin. 

Vierailija
44/120 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietullit käyttöön ja heti! Mikä siinä on että autoilijat ei ymmärrä ettei ne tiet itsestään rakennu.  

Vierailija
45/120 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Trollit linnaan.

Vierailija
46/120 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapset ovat kuitenkin yhteiskunnan tulevaisuus. Haluat siis ajaa suomalaisen yhteiskunnan alas? Jos yhteiskunnan tuet poistetaan lapsiperheiltä, niin myös vaatimukset lapsiperheitä kohtaan pitää laskea 70-luvun tasolle. Muuten ei kenelläkään ole enää resursseja tehdä lapsia.

Aikamoista lässytystä. Jos yhteiskunta vain menettää rahaa niin se lapsien teko ei ole hyväksi taloudelle. Olisi muutenkin hyvä antaa vain hyvätuloisten ihmisten lisääntyä, sillä parempaa geeniainesta

Perheissä kasvavat tämän yhteiskunnan tulevat veronmaksajat ja työntekijät! Kasvatus on tärkeä yhteiskunnallinen tehtävä!!! He, jotka  hankkivat lapsia, ajattelevat Isänmaata ja sen tulevaisuutta! 

Eiköhän tuo mantra ole jo vanhanaikainen. Ei tässä kukaan enää toisia voi ajatella. Kuka muuten aikoo veroja maksaa vielä, kun niitä rahoja lahjoitetaan ulkomaille ja tulijoille, eikä niillä paranneta maksajien elämää ollenkaan? Tehkää itse, ei kiinnosta enää isänmaa eikä mikään, mikä ennen oli totta.

Vierailija
47/120 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

NO tästä olen kyllä samaa mieltä. Lapsia tehdään jos on varaa ei varojen siis tukien vuoksi. Niin kuin jotkut ajattelee.

Lapsia tehdään Isänmaan hyväksi. Ilman jälkikasvua kansakuntamme katoaa maailmankartalta. 

Isänmaan varat on myyty ulkomaille jo. Taitaa olla ketunhäntä kainalossa? Hä? ja tämän vuoksi vaarini taisteli?. voe vee sanon mä. Kullatkin myytiin jo sodanaikana tuonne itämeren toiselle puolelle. piti avittaa suomea. mutta ne vaan katos.

Vierailija
48/120 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomi on jakautunut kahtia: Porsijat ja niiden elättäjät.

Kukahn raukka sinutkin on porsinut! 

Vierailija
49/120 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapset ovat kuitenkin yhteiskunnan tulevaisuus. Haluat siis ajaa suomalaisen yhteiskunnan alas? Jos yhteiskunnan tuet poistetaan lapsiperheiltä, niin myös vaatimukset lapsiperheitä kohtaan pitää laskea 70-luvun tasolle. Muuten ei kenelläkään ole enää resursseja tehdä lapsia.

Nyky lapsista tulee vaan pleikkaa pelaavia sossupummeja, maahanmuutajissa on suomen tulevaisuus.

Vierailija
50/120 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen perhe hoitaa vanhuksensa itse!

Siihen rahaa vasta meneekin.  (Ja niiden lasten työtunteja.)

Vierailija
51/120 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vassarit ovat keksineet päivähoidon. Vaikka äitien kuuluisi hoitaa lapset kotona. T. Perussuomalaisten kannattaja M38

Milläpä eläisitte, jos äiti ei kävisi töissä? Sinun työttömyyskorvauksella?

Vierailija
52/120 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuet pois lapsiperheiltä ja samalla suomen verotusta alas, vaikka alv tiputetaan 24 prosentista 20 prosenttiin. Kaikki voittaa. Minun mielestä on väärin että ihmiselle maksetaan rahaa jos se tekee lapsia, eikö yhtälailla ihmiselle joka ei lapsia tee voitaisi maksaa sama summa rahaa?

Vierailija
53/120 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei pysty niin älkää hankkiko lapsia. Suomen syntyvyys ei ole vielä tarpeeksi pieni.

Vierailija
54/120 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos hankkii lapsia, on heidät myös hoidettava ja elätettävä. Ei yhteiskunta voi olla mikään lastenhoidon maksuautomaatti. Tämä on vihervasemmiston idea. Kokoomus ja Perussuomalaiset tykkäävät, että äiti voi hoitaa lapset kotona ja isä käy töissä. Niin ennenkin elettiin.

Niin, kuljettiin hevosella ja käytiin ulkohuussissa, hiihdettiin kouluun ja köyhän kakarat lähti töihin 13v, hienoa oli elämä, puita sai kantaa savuttavaan hellaan, jolla laittaa ruokaa laumalle räkänokkakakaroita, sitähän persut ja kokoomus ajaa, eläköön. 

Vierailija
55/120 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, minä hoidan lapseni itse. Valitettavasti tällä hetkellä tämä sitoutuneisuuteni taso pitää minut työmarkkinoiden ulkopuolella. Kaikella on aikansa. 

Et siis tee mitään muiden, vain perheesi, hyväksi, mutta otat vastaan kaiken, mitä suinkin saat. Ei tule toivottavasti tuommoinen riistäminen onnistumaan jatkossa. Häpeä.

Vierailija
56/120 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On jo katoamassa ja tulee katoamaan.  Et kai itsekään usko, että me suomalaiset olisimme jotenkin niskan päällä. Ihan sama koko kansakunnalle, joka ei osaa pitää puoliaan. Heikkous ja alamaisuus on nykyisen suomalaisuuden ydin.

Vierailija
57/120 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vassarit ovat keksineet päivähoidon. Vaikka äitien kuuluisi hoitaa lapset kotona. T. Perussuomalaisten kannattaja M38

Työvoimapula ei ole vielä tarpeeksi paha. Myös äidit pitää poistaa töistä.

Vierailija
58/120 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hoidan itse ja vielä ilman korvausta (lapset yli 3v). Silti kuuntelen kitinää siitä kuinka loisin vaan kotona ja töihin pitäisi mennä. Mies tienaa minunkin osuuteni niin koko perheelle mukavampi näin. Eläketilille myös siirtää rahaa.

Toivottavasti tämä on vitsi. Kotiin jääminen on äärimmäinen taloudellinen riski ja haitallista koko yhteiskunnalle. Kun se ero koittaa, niin saa syyttää vain itseään. 

Oliko suuri vitsi esim. Kirsti Herlinin olla kotiäiti koko ikänsä? 

Ainakin minun tuntemilla kotiäideillä on pääomatuloja ja varallisuutta, jos tulee ero. Samoin sopineet esim. elinikäisestä  puolison elatusmaksusta ja oikeus miehen työeläkkeeseen. 

Vierailija
59/120 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa ap olla pitkänlinjan poikamies, joka näkee naisen vain tietokoneensa ruudulla.

ei ole riskiä, että ap kaltaisia tulisi lisää. Katkera vanhapoika

kyllä meille lapsellisille sopii ehdotukset ok, toki emme sitten maksa verojakaan, koska lapset hoitavat meidät vanhuksina. Lapsettomat jätetään kadulle, pitäähän lemmikkikoirillekin ruokaa olla

Vierailija
60/120 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hoidan itse ja vielä ilman korvausta (lapset yli 3v). Silti kuuntelen kitinää siitä kuinka loisin vaan kotona ja töihin pitäisi mennä. Mies tienaa minunkin osuuteni niin koko perheelle mukavampi näin. Eläketilille myös siirtää rahaa.

Toivottavasti tämä on vitsi. Kotiin jääminen on äärimmäinen taloudellinen riski ja haitallista koko yhteiskunnalle. Kun se ero koittaa, niin saa syyttää vain itseään. 

Nykyiset jättimäiset päiväkodit vaihtuvine hoitajineen ja isoine lapsiryhmineen ovat haitallisia lapsille. Lapsen etu on kaikkein tärkeintä, ei raha.