Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Meillä oli miehen kanssa aivan hirveä riita ja nyt testataan pitääkö miehen sana paikkaansa

Vierailija
04.01.2024 |

Olen väsynyt pyörittämään tätä parisuhdetta ja yhteistä elämää yksin. Minä teen ja päätän kaiken samalla kun mies vapaamatkustaa.

Mies ei huolehdi kodin siivouksesta vaan tekee vasta kun minä pyydän. Hän ei selvitä asioita etukäteen vaan jos minä en muista niin kaikki on yhtä hässäkkää. Esim. Juhliin menossa hirveällä kiireellä kun MINÄ en muistanut että ei olla vielä hankittu tuomisia. No ei se mieskään mitään tuommoista muista koskaan. Minä käsken laittaa auton lämmittimen päälle vaikka molemmat tietää että lähtö on kohta. Mies ei muistaisi. Ruoka palaa pannuun kun mies unohtuu puhelimelle kesken kokkauksen.

Ja niin edelleen. Sovittiin että minä en katso miehen perään enää ollenkaan. Katsotaan mihin kuntoon tämä asunto, ihmissuhteet ja fyysinen turvallisuus menee kun ollaan joka paikasta myöhässä, asunnossa kaikki hujan hajan, auto katsastamatta ja nuohous tilaamatta.

Kommentit (64)

Vierailija
21/64 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ei voi keskittyä omiin vahvuuksiin ja niiden mukaan jakaa vastuut ? Itse elin vuosia sinkkuna ja kyllä voin sanoa että nykyisestä miehestä on iso ilo ja apu vaikka välillä joudunkin organisoimaan ja muistuttamaan asioiden hoitamisesta . Hänellä on omat vahvuudet ja taidot mitkä minulta puuttuu ja toisinpäin . 

No mun vahvuuksiin ei esim kuulu kyky estää nokipaloa kun piippu on nuohoomatta. Eikä korjata tehdä tehtyä tekemättömäksi kun oltiin luvattu että hoidetaan vuokramökki kaveripariskunnan kanssa ja mies sitten unohti.

Vierailija
22/64 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo kuvaus kuulostaa aivan tyypilliseltä suomalaiselta mieheltä (uskon kyllä, että poikkeuksiakin on).

Tässähän nyt on pohjimmiltaan kyse siitä, että tähän asti olet tehnyt nuo asiat mukisematta ja mies on vapaamatkustajana nauttinut tilanteesta. Nyt kelkkasi on yht'äkkiä kääntynyt ja olet alkanut huomaan asetelman epäreiluuden. Kannattaa nyt alkuun kommunikoida sen miehen kanssa tästä tilanteesta, hänhän voi olla hämillään että mistäs nyt puhaltaa. Sovitte vastuut ja noudatatte niitä. Mutta siis tähän moni nainen sortuu, alkuun tehdään rakkaushuumassa kaikki ja kun se kupla alkaa poksumaan, niin huomataankin järjestelyn epäreiluus. Koulutatte miehet tähän vapaamatkustamiseen itse.

Tästä on moneen otteeseen puhuttu vuosien varrella ja on luvattu kuu taivaalta. Mikään ei tietenkään muutu.

Hankalinta tässä on se että minä kärsin, mies tuskin. Häntä ei hävetä eikä häntä katsota moittien koska pojat on poikia. Rouvassa vikaa kun asiat ei suju.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/64 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kitisijät saa leikkiä yksin. 

Vierailija
24/64 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kitisijät saa leikkiä yksin. 

Yksin jää myös kivireki jota kukaan ei vedä

Vierailija
25/64 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhä tässä käy niin että arki rullaa normaalisti ja ainoa asia mikä on muuttuu on tämän ap mamman sekoaminen asioista joilla ei ole väliä. Kerroha vielä että tuon joulukukan lisäksi TEILLÄ on ollut myös tapana hinkata pihakivet hammasharjalla kiiltäviksi 1.5. tai jotain muuta yhtä tärkeää.

Kaikki nuo luetellut asiat kuulostaa melko mitättömiltä. Tuliaiset vierailulle on turhia, auto toimii lämmittämättäkin jos ei ole ihan kauheaa pakkasta ja silloinkin se toimii jos ei ole ihan romu, ruuan palaminen pohjaan voi tapahtua vaikka tapitat sitä koko ajan riippuen ruuasta ja kokin osaamisesta.

Vierailija
26/64 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ei voi keskittyä omiin vahvuuksiin ja niiden mukaan jakaa vastuut ? Itse elin vuosia sinkkuna ja kyllä voin sanoa että nykyisestä miehestä on iso ilo ja apu vaikka välillä joudunkin organisoimaan ja muistuttamaan asioiden hoitamisesta . Hänellä on omat vahvuudet ja taidot mitkä minulta puuttuu ja toisinpäin . 

No mun vahvuuksiin ei esim kuulu kyky estää nokipaloa kun piippu on nuohoomatta. Eikä korjata tehdä tehtyä tekemättömäksi kun oltiin luvattu että hoidetaan vuokramökki kaveripariskunnan kanssa ja mies sitten unohti.

Nuohouspalveluilla yleensä nykyään on tapana soittaa kun alkaa olla vuosi edellisestä nuohouksesta, ei tarvitse itse muistaa. Nokipaloa varten saa olla todella pitkä väli nuohouksissa.

Miksei tämä kaveripariskunta kysellyt mökin perään? Ja miksi sellaiseen edes olisitte menneet?

Vierailija
27/64 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo kuvaus kuulostaa aivan tyypilliseltä suomalaiselta mieheltä (uskon kyllä, että poikkeuksiakin on).

Tässähän nyt on pohjimmiltaan kyse siitä, että tähän asti olet tehnyt nuo asiat mukisematta ja mies on vapaamatkustajana nauttinut tilanteesta. Nyt kelkkasi on yht'äkkiä kääntynyt ja olet alkanut huomaan asetelman epäreiluuden. Kannattaa nyt alkuun kommunikoida sen miehen kanssa tästä tilanteesta, hänhän voi olla hämillään että mistäs nyt puhaltaa. Sovitte vastuut ja noudatatte niitä. Mutta siis tähän moni nainen sortuu, alkuun tehdään rakkaushuumassa kaikki ja kun se kupla alkaa poksumaan, niin huomataankin järjestelyn epäreiluus. Koulutatte miehet tähän vapaamatkustamiseen itse.

Tästä on moneen otteeseen puhuttu vuosien varrella ja on luvattu kuu taivaalta. Mikään ei tietenkään muutu.

Hankalinta tässä on se että minä kärsin

Omapa on häpiäs jos häpiät. Ei se oo pakollista.

Vierailija
28/64 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eiköhä tässä käy niin että arki rullaa normaalisti ja ainoa asia mikä on muuttuu on tämän ap mamman sekoaminen asioista joilla ei ole väliä. Kerroha vielä että tuon joulukukan lisäksi TEILLÄ on ollut myös tapana hinkata pihakivet hammasharjalla kiiltäviksi 1.5. tai jotain muuta yhtä tärkeää.

Kaikki nuo luetellut asiat kuulostaa melko mitättömiltä. Tuliaiset vierailulle on turhia, auto toimii lämmittämättäkin jos ei ole ihan kauheaa pakkasta ja silloinkin se toimii jos ei ole ihan romu, ruuan palaminen pohjaan voi tapahtua vaikka tapitat sitä koko ajan riippuen ruuasta ja kokin osaamisesta.

Kuulostaa tosi nuhjuiselta elämältä sellainen ettei asioista huolehdita eikä pidetä hyvänä.

Haluan elämän joka on kuin kaunis ja hoidettu omakotitalo enkä kuin likainen poikamiesboksi. Nimittäin sehän se on se piste mihin asiat ajautuu jos ei yhtään välitetä. Kalsarit vaihdetaan kerran viikossa ja olohuoneen pöydän virkaa toimittaa torni pizzalaatikoita. Kukaan ei ilahduta ketään eikä välitä mistään. Hyi.

Vierailija
29/64 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kuulosta ihan terveellä, jos mies ei huolehdi edes omista asioistaan, jos johonkin lähtö. 

Onko univaikeuksia,  masennusta, alkavaa muistisairautta jne. Hulehtiiko edes hygieniastaan?

Vierailija
30/64 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nuohouspalveluilla yleensä nykyään on tapana soittaa kun alkaa olla vuosi edellisestä nuohouksesta, ei tarvitse itse muistaa. Nokipaloa varten saa olla todella pitkä väli nuohouksissa.

Miksei tämä kaveripariskunta kysellyt mökin perään? Ja miksi sellaiseen edes

Kyselivät mökin perään mutta olivat jo menneet. Mies lupasi hoitaa ja unohti.

Vierailija
31/64 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei pultsareitakaan näytä hävettävän se miltä ne haisee. Hävettäisikö sua? Että tasoja on monia 

Vierailija
32/64 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi elät surkean jännä miehen kanssa kun voisit elää kiltin ja kunnollisen miehen kanssa joka kyllä siivoaa asuntoa ja muistaa kyllä asiat muutenkin.

T: kiltti ja kunnollinen mies

Vierailija
33/64 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa tosi nuhjuiselta elämältä sellainen ettei asioista huolehdita eikä pidetä hyvänä.

Haluan elämän joka on kuin kaunis ja hoidettu omakotitalo enkä kuin likainen poikamiesboksi. Nimittäin sehän se on se piste mihin asiat ajautuu jos ei yhtään väl

Ja tuossa on se sun ongelmas. Näet vain että jos ei tehä sun tavalla niin sitten kaikki on nuhjuista ja (hyi kauhistus) likainen poikamiesboksi. 

Ootko aatellu että miesten tavallakin voi olla hyvin hoidettua ja hienoa?

Vierailija
34/64 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kuulosta ihan terveellä, jos mies ei huolehdi edes omista asioistaan, jos johonkin lähtö. 

Onko univaikeuksia,  masennusta, alkavaa muistisairautta jne. Hulehtiiko edes hygieniastaan?

Huolehtii hygieniasta ja työstään. Kaikki muu hoituu jos hoituu, usein ei. Olen yrittänyt kysyä että miksi ei suju mutta ei oikein osaa vastata. Halua tuntuisi olevan ja tarkoittaa kun lupaa, mutta silti mikään ei muutu. En aidosti ymmärrä. Ei vaan tartu mieleen eikä suju.

Vierailija
35/64 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos kirjoittaa etukäteen paperille muistettavia asioita. Ei liikaa, sopivasti. Ja mitä piti ostaa. Ja miten toimitaan jos joku ei mene kuten pitää. Vai ero miehestä ettet tule "hullux". Kumpikaan ei kränää sitten ja ajoissa lähtee. No ajatus vain.

Pitää miettiä joku varasuunnitelma. Meillä ollut tapana viedä naapurille joulukukka ja minä olen huolehtinut siitä nyt joka joulu, just ja just muistettu. Meni tänäkin vuonna 23.12. joulukukan vienti.

Miehellä nyt kalenterissa 1.12.24. Että hankkii kukan sekä kortin ja toimittaa ne perille. Minä en enää murehdi asiasta. Naapuri muutenkin läheisempi miehen kanssa.

Eli sinulla n ollut tapana huolehtia joulukukka ja nyt päätit, että se on miehen homma?! 

Vierailija
36/64 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tästä on moneen otteeseen puhuttu vuosien varrella ja on luvattu kuu taivaalta.

Ja taas tämä perimmäinen ongelma nostaa päätään. Jos ei tehä sun tavalla niin elää kuin pultsari? 

Lopeta täydellisyyden tavoittelu ja turhasta häpeäminen.

Vierailija
37/64 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haluan elämän joka on kuin kaunis ja hoidettu omakotitalo enkä kuin likainen poikamiesboksi. Nimittäin sehän se

Ei ole muuttunut mihinkään tässä asiassa näinä yhteiselon vuosina. Kotinsa oli kauhistus kun sinne ensimmäisen kerran astuin. Ei varsinaisesti likaista mutta asioilla ei ollut järjestystä eikä logiikkaa. Kaikki oli kulunutta ja hoitamatonta, eriparista ja silleen jätettyä.

Vierailija
38/64 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huolehtii hygieniasta ja työstään. Kaikki muu hoituu jos hoituu, usein ei. Olen yrittänyt kysyä että miksi ei suju mutta ei oikein osaa vastata. Halua tuntuisi olevan ja tarkoittaa kun lupaa, mutta silti mikään ei muutu. En aidosti ymmärrä. Ei vaan tartu mieleen eikä suju.

Eli mies hoitaa asiat kunnolla ja oikein KUN sinä et ole päsmäröimässä ja sanomassa miten. Höllennä jo tuota vaatimustasoa.

Vierailija
39/64 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asperger lapsi.

Vierailija
40/64 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haluan elämän joka on kuin kaunis ja hoidettu omakotitalo enkä

Ei ole muuttunut mihinkään tässä asiassa näinä yhteiselon vuosina. Kotinsa oli kauhistus kun sinne ensimmäisen kerran astuin. Ei varsinaisesti likaista mutta asioilla ei ollut järjestystä eikä logiikkaa. Kaikki oli kulunutta ja hoitamatonta, eriparista ja silleen jätettyä.

Toisin sanoen oli miehen logiikalla järjestyksessä (ei sun), oli säästeliäästi käyttänyt tavaroita ja siksi (sinusta) näytti kuluneilta ja hoitamattomilta, ei osta turhakkeita eli on eriparista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi kuusi