Meillä oli miehen kanssa aivan hirveä riita ja nyt testataan pitääkö miehen sana paikkaansa
Olen väsynyt pyörittämään tätä parisuhdetta ja yhteistä elämää yksin. Minä teen ja päätän kaiken samalla kun mies vapaamatkustaa.
Mies ei huolehdi kodin siivouksesta vaan tekee vasta kun minä pyydän. Hän ei selvitä asioita etukäteen vaan jos minä en muista niin kaikki on yhtä hässäkkää. Esim. Juhliin menossa hirveällä kiireellä kun MINÄ en muistanut että ei olla vielä hankittu tuomisia. No ei se mieskään mitään tuommoista muista koskaan. Minä käsken laittaa auton lämmittimen päälle vaikka molemmat tietää että lähtö on kohta. Mies ei muistaisi. Ruoka palaa pannuun kun mies unohtuu puhelimelle kesken kokkauksen.
Ja niin edelleen. Sovittiin että minä en katso miehen perään enää ollenkaan. Katsotaan mihin kuntoon tämä asunto, ihmissuhteet ja fyysinen turvallisuus menee kun ollaan joka paikasta myöhässä, asunnossa kaikki hujan hajan, auto katsastamatta ja nuohous tilaamatta.
Kommentit (64)
Oliko mies tuollainen jo heti alussa?
Kysyn vaan, kun monilla ihmisillä on vaikeuksia pitää asiat järjestyksessä.
Jos menee tällaisen ihmisen kanssa yhteen, on tehnyt oman valintansa.
Ihmistä ei voi kovin paljon muuttaa.
Tai voi jos käyttää väkivaltaa ja alistaa, mutta sellaistahan ei saa tehdä toiselle elolliselle.
Olet opettanut miehen tuollaiseen. Yleensä naiset hössöttöä nuo asiat ja mies taantuu eikä tajua hoitaa sitten hoitaa, vaikka olisi pakko. Jos alun perin mies olisi saanut asioista huolehtia niin olisi oppinut heti.
Miksi olet tuollaisen mieslapsen kanssa?
Ei me edes olla sovittu mitään kummankaan perään katsomista, minä siivoan kun siltä tuntuu samoin tekee mies. Mies osaa itse pukea joten en puutu siihenkään, enkä puutu hänen sukulaisten lahjoihin tms saa ostaa jos ostaa, yleensä ostaa kun ollaan menossa.
Myös esim masennus voi heikentää ihmisen kykyä oma-aloitteisuuteen. Oletko varma, että miehesi on kunnossa?
#decentermen. Milloin opitaan useimpien miesten hakevan pantavaa äitiä?
Vierailija kirjoitti:
Myös esim masennus voi heikentää ihmisen kykyä oma-aloitteisuuteen. Oletko varma, että miehesi on kunnossa?
Masentunut mieslapsi. Voi jee..
Vierailija kirjoitti:
Olet opettanut miehen tuollaiseen. Yleensä naiset hössöttöä nuo asiat ja mies taantuu eikä tajua hoitaa sitten hoitaa, vaikka olisi pakko. Jos alun perin mies olisi saanut asioista huolehtia niin olisi oppinut heti.
Olin nuori ja tyhmä. Muutenkin olen saanut naureskelua ja suoraa paheksuntaa osakseni kun on likainen koti (mies ei ollut siivonnut kun kutsui kavereita kylään), emäntä pahastunut kun me ollaan oltu myöhässä siksi kun kumpikaan ei muistanut hankkia sovittua viinpipulloa viemisiksi, auto unohtunut katsastaa kun mulla on ollut sukulaisen hautajaisjärjestelyt työn alla
On ollut helmpompaa vaan yrittää hoitaa kuin kärsiä
se häpeän tuska kun rinnalla seisoo mies silittämättömässä kauluspaidassa hiukset ylikasvaneena. Ap
Sun miehellä on toiminnan ohjauksessa haasteita, hän ei varmasti tee tuota tahallaan. Koita laittaa vaikka hänelle kännykän kalenteriin muistutuksena tärkeät asiat.
Jos ottaa miehen, täytyy olla valmis, että edessä on työläs ja kivikkoinen tie!
Meillä on kaksi aikuista, jotka kumpikin huolehtivat omista asioistaan. Katsastutan oman autoni, miehen autosta en tiedä, milloin se pitää katsastaa, maksan omat laskuni, teen omat ruokani jne. En ole vielä keksinyt syytä sille, että pitäisi siivota miehen jäljet ja ryhtyä tälle äitimuoriksi.
Jos häpeät likaista kotia, siivoa se. Muussa tapauksessa totea kauhistelijalle, että mies sinut kutsui, en minä. Tämä on miehen mielestä juuri hyvä näin.
Sä tiedät jo että elämä romuttuu kun jätät itse asiat hoitamatta. Haluatko sä todella nähdä sen kaiken vai pitäisikö vaan erota nyt tai sitten jatkaa entiseen malliin.
Jos kirjoittaa etukäteen paperille muistettavia asioita. Ei liikaa, sopivasti. Ja mitä piti ostaa. Ja miten toimitaan jos joku ei mene kuten pitää. Vai ero miehestä ettet tule "hullux". Kumpikaan ei kränää sitten ja ajoissa lähtee. No ajatus vain.
Miksi ei voi keskittyä omiin vahvuuksiin ja niiden mukaan jakaa vastuut ? Itse elin vuosia sinkkuna ja kyllä voin sanoa että nykyisestä miehestä on iso ilo ja apu vaikka välillä joudunkin organisoimaan ja muistuttamaan asioiden hoitamisesta . Hänellä on omat vahvuudet ja taidot mitkä minulta puuttuu ja toisinpäin .
Vierailija kirjoitti:
Jos kirjoittaa etukäteen paperille muistettavia asioita. Ei liikaa, sopivasti. Ja mitä piti ostaa. Ja miten toimitaan jos joku ei mene kuten pitää. Vai ero miehestä ettet tule "hullux". Kumpikaan ei kränää sitten ja ajoissa lähtee. No ajatus vain.
Pitää miettiä joku varasuunnitelma. Meillä ollut tapana viedä naapurille joulukukka ja minä olen huolehtinut siitä nyt joka joulu, just ja just muistettu. Meni tänäkin vuonna 23.12. joulukukan vienti.
Miehellä nyt kalenterissa 1.12.24. Että hankkii kukan sekä kortin ja toimittaa ne perille. Minä en enää murehdi asiasta. Naapuri muutenkin läheisempi miehen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Sä tiedät jo että elämä romuttuu kun jätät itse asiat hoitamatta. Haluatko sä todella nähdä sen kaiken vai pitäisikö vaan erota nyt tai sitten jatkaa entiseen malliin.
Mun täytyy nähdä se hävitys ennen kuin voin lähteä. Liikaa muita syitä jäädä.
Tuo kuvaus kuulostaa aivan tyypilliseltä suomalaiselta mieheltä (uskon kyllä, että poikkeuksiakin on).
Tässähän nyt on pohjimmiltaan kyse siitä, että tähän asti olet tehnyt nuo asiat mukisematta ja mies on vapaamatkustajana nauttinut tilanteesta. Nyt kelkkasi on yht'äkkiä kääntynyt ja olet alkanut huomaan asetelman epäreiluuden. Kannattaa nyt alkuun kommunikoida sen miehen kanssa tästä tilanteesta, hänhän voi olla hämillään että mistäs nyt puhaltaa. Sovitte vastuut ja noudatatte niitä. Mutta siis tähän moni nainen sortuu, alkuun tehdään rakkaushuumassa kaikki ja kun se kupla alkaa poksumaan, niin huomataankin järjestelyn epäreiluus. Koulutatte miehet tähän vapaamatkustamiseen itse.
Minä olen 20 vuodessa oppinut sen, ettei mies voi koskaan tietää mikä se naisen sana on