Meillä oli miehen kanssa aivan hirveä riita ja nyt testataan pitääkö miehen sana paikkaansa
Olen väsynyt pyörittämään tätä parisuhdetta ja yhteistä elämää yksin. Minä teen ja päätän kaiken samalla kun mies vapaamatkustaa.
Mies ei huolehdi kodin siivouksesta vaan tekee vasta kun minä pyydän. Hän ei selvitä asioita etukäteen vaan jos minä en muista niin kaikki on yhtä hässäkkää. Esim. Juhliin menossa hirveällä kiireellä kun MINÄ en muistanut että ei olla vielä hankittu tuomisia. No ei se mieskään mitään tuommoista muista koskaan. Minä käsken laittaa auton lämmittimen päälle vaikka molemmat tietää että lähtö on kohta. Mies ei muistaisi. Ruoka palaa pannuun kun mies unohtuu puhelimelle kesken kokkauksen.
Ja niin edelleen. Sovittiin että minä en katso miehen perään enää ollenkaan. Katsotaan mihin kuntoon tämä asunto, ihmissuhteet ja fyysinen turvallisuus menee kun ollaan joka paikasta myöhässä, asunnossa kaikki hujan hajan, auto katsastamatta ja nuohous tilaamatta.
Kommentit (64)
En tiedä mikä perheessänne on vikana, mutta itsellä perhelämää takana sen verran, että kaikki lapset on jo täysikäiset ja kokopäivätöissä olen aina ollut eikä meillä ole koskaan ollut tiski-- ja pyykkivuorta, että olisi tarvinnut hävetä.
Mitä tuomisia sitä nyt pitää olla, jos on vain yleisluontoiset juhlat?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kuulosta ihan terveellä, jos mies ei huolehdi edes omista asioistaan, jos johonkin lähtö.
Onko univaikeuksia, masennusta, alkavaa muistisairautta jne. Hulehtiiko edes hygieniastaan?
Huolehtii hygieniasta ja työstään. Kaikki muu hoituu jos hoituu, usein ei. Olen yrittänyt kysyä että miksi ei suju mutta ei oikein osaa vastata. Halua tuntuisi olevan ja tarkoittaa kun lupaa, mutta silti mikään ei muutu. En aidosti ymmärrä. Ei vaan tartu mieleen eikä suju.
Eli mies hoitaa asiat kunnolla ja oikein KUN sinä et ole päsmäröimässä ja sanomassa miten. Höllennä jo tuota vaatimustasoa.
Miten sait tästäkin väännettyä että hoituu, kun nimenomaan ei hoidu. Vaatimustaso on hyvä. Mies tiesi mut ottaessaan että minä en
On tässä nyt vähän puolensa ja se toinen puoli myös. Ap haluaa aika perinteistä ja säntillistä elämäntyyliä, hänellä on tärkeää vähän pienemmätkin yksityiskohdat, mutta mies on ollut kuitenkin aina toisenlainen, ei niin tarkka, hajamielinen, "boheemimpi" ja sotkuinenkin. Joo miehen olisi hyvä vähän skarpata, mutta kyllä ap:nkin pitäisi tulla vähän vastaan siinä mitä miehetä toivoo. Ap haluaa muuttaa miehensä tässä asiassa kokonaan, eikä se tule onnistumaan eikä sellaista pidä tavoitella. Kyllä miehen pitää saada olla vähän "rennompi" luonne, vaikka alkaisikinhuoehtia paremmin vaikkapa omista lupauksistaan isommissa asioissa.
Minun neuvoni on, että ns. "valitse taistelusi". Jätä nuo pienemmän tyyliin joulukukka-asiat pois laskuista - sinä hoidat jos näet tärkeäksi tuollaiset pienemmät - ja keskitä odotuksesi oikeasti vähän olennaisimpiin isompiin asioihin ja esim.juuri kodin siivoiksen suurempaan tasapuolisuuteen ja isompien upauksien pitämiseenjne (Mutta ei siinä kodin siivoksessakaan sitten takeruta pikkujuttuihin, vähän suurpiirteisyyttä nyt toiveisiin.) Mies tiesi sinun vaatimustasostasi,mutta myös sinä tiesit miehen tavat ja luonteen ja valitsit silti miehen. Molemmat nyt joustaa ja tulee vastaan. Jos nipoitat myös pikkuasioista, niin ne oikeasti täkeämmät jää vaille kunnon huomiota.
Mies varmaan vaihtaa ne renkaat, tekee lumityöt talvella ja leikkaa nurmikon kesällä? Sekä hommaa takkapuut, värkkää laiturit ja raivaa vesakot?
Vitsi, vitsi.
Kerrostalossa jos asutte, niin ei miehellä ole siellä miestentöitä. Hän vaikuttaa 30-luvun elokuvan hajamieliseltä professorilta, joka osaa vain tutkimustyönsä. Hän tarvitsee kotihengettären eli taloudenhoitajan hengenpitimikseen. Nuori, kaunis ja näppärä nainen tekee itsensä korvaamattomaksi ja pääsee lopulta professorskaksi. Sitten työt hoitaakin piika.
Jos osaat, niin tee kirjallinen lista sinun töistä. Sitten keskustelette rauhallisesti.